Jeg må have det ud
Fra : Lars A

Dato : 13-07-07 08:13

Hej.
Gennem 14 år har vi haft 2 shiba'er, Lady og Taka.
I går aftes måtte vi desvære få Taka aflivet pga. af flere tiltagende
epilepsianfald.
Vi har mistet en en dejlig hanhund der var Dansk Champion og klub Champion.
Han elskede børnebørnene når de kom på besøg og det gjalt også omvendt.
Da jeg er hjemmegående og brugt meget tid på hundene, er det et stort tab.
Mvh Lars
www.takago.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-07-07 08:36

"Lars A" <lars-arvoe@futtemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da jeg er hjemmegående og brugt meget tid på hundene, er det et stort tab.

hej Lars

det er jo det værste, vi hundeejere kan komme ud for, at skulle af med en
elsket hund. Det gør mig ondt for jer, men det er jo sådan, at når man
kommer hjem med en 8 ugers hvalp, har man købt sig et utal af glæder i de
kommende år, men også en stor sorg til sidst. Heldigvis er glæderne som
oftest i overtal.
Jeg har ikke selv shiba, men det har min veninde, som jeg går hundetur med
hver dag, så jeg kender godt det meget specielle, der er over en shiba.
Hendes 5 årige Nippon (der ligner din Taka) er som dine hunde helt vild med
børnebørnene, og med alle de børnehavebørn, vi møder på vores skovture. Men
han er også præget meget på børn, fordi han er opdrættet hos en skolelærer
på Fyn, der inviterede sine klasser hjem for at hilse på hvalpekuldet.
Når han møder børn, sætter han sig stille hen til dem, misser med øjnene,
"smiler", lægger ørerne helt ned, mens halen går frem og tilbage, og så ser
han salig ud, når de forsigtigt nusser hans ører.
Det er en dejlig race, der dog kræver meget mere tålmodighed, end jeg
besidder, så jeg holder mig til labradorracen

Jeg har selv for ½ år siden mistet en højtelsket hund, og det er faktisk
først nu, at jeg mest tænker på alle de gode stunder, vi har haft sammen.
Jeg er sikker på, at det vil I også gøre, når den første sorg over Taka har
lagt sig.

Og så vil jeg ikke sige, som så mange gør: "hvor er det godt, at I har den
anden hund" - for Lady er jo sig selv og kan ikke erstatte, eller gøre det
ud for Taka.

Mange venlige hilsner, Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-07 08:44

"Lars A" <lars-arvoe@futtemail.dk> skrev i en meddelelse news:469725e7$0

> Gennem 14 år har vi haft 2 shiba'er, Lady og Taka.
> I går aftes måtte vi desvære få Taka aflivet pga. af flere tiltagende
> epilepsianfald.

Det gør mig rigtig ondt, på jeres vegne. ;-(

I må trøste jer med, at i har gjort det rigtige for jeres hund og han nåede
da, at få mange gode år.

Tabet tager nok lang tid, at kommer over.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : lh

Dato : 13-07-07 08:54

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nåede da, at få mange gode år.
>
> Tabet tager nok lang tid, at kommer over.....

Også en trøstehilsen her fra mig. Jeg mistede min gamle hun i februar og ved
hvad i lige nu går igennem, da jeg har det friskt i erindringen! Men jeg er
dog også typen der ikke skal sørge i lang tid, så efter kort tid kom en
lille ny hund ind - en helt anden race.
Min gamle hund er ikke glemt, men den fik mange gode år og havde det godt
mens den var her. Nu får en anden lille hund disse glæder. Og det er helt
rigtig, man køber en hund og mange - forhåbentlig - glæder, men også en
sorg når man skal af med den. Men man kommer over det og igennem det og
måske I også får en lille ny hund igen.

Mange tanker til jer

lh

Fra : Anette

Dato : 13-07-07 09:22

Lars A wrote:
> Hej.
> Gennem 14 år har vi haft 2 shiba'er, Lady og Taka.
> I går aftes måtte vi desvære få Taka aflivet pga. af flere tiltagende
> epilepsianfald.

Det er så svært at sige farvel, der er ligesom ikke rigtig noget der kan
trøste eller fjerne det tomrum man føler inden i.
Vi måtte aflive vores superskønne 8årige border collie for 4 år siden, af
samme årsag.
Vi har 3 herlige hyrdehunde i dag som jeg grovnyder, men hver gang jeg ser
en veltrænet border lægge an til at hyrde får, kommer savnet tilbage.

I har det rigtig træls nu, I vil savne ham længe; men hold fast i at Taka
har det bedre nu.

trøstekram herfra.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Lars A

Dato : 13-07-07 09:40

Hej til jer alle
Jeg vil gerne sige tak for de indslag der indtil nu er kommet her, jeg er
overrasket over at der er så megen opbakning, som sagt er jeg meget glad for
det, da jeg har det skidt i dag.
Mvh Lars

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-07-07 11:34

In news:46973fcd$0$93976$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Lars A <lars-arvoe@futtemail.dk> typed:

> [...]
> jeg er overrasket over at der er så megen opbakning, som sagt er
> jeg meget glad for det, da jeg har det skidt i dag.

Kære Lars.

Først vil jeg gerne give dig min største deltagelse i din sorg.

Jeg har også prøvet det, og det er simpelthen forfærdeligt at skulle
tage den beslutning, men samtidig har du jo gjort din dejlige ven
den sidste store tjeneste af kærlighed til ham. Han har helt sikkert
haft et godt liv som du kan tænke tilbage på med glæde, også når du
sidder og ser på alle de dejlige billeder som du sikkert har taget i
tidens løb af dine hunde.

Et stort trøstekram herfra til dig og Lady.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-07-07 11:57

> [...]
> overrasket over at der er så megen opbakning, som sagt er jeg meget glad

Hej Lars
jeg er ret sikker på, at de mange indlæg på din tråd skyldes, at de fleste
af os, der skriver her, har været i din situation en-flere gange, og altid
vil kunne huske følelsen af tabet og derfor ved helt nøjagtigt, hvordan du
har det lige nu.

Sorg tager hos nogle en rum tid, jeg følte i hvert fald, at jeg først nogle
måneder efter Mollys aflivning var klar til at få endnu en lab.hvalp Sia,
der holdt sit indtog her i slutningen af februar i år. Og selv om jeg stadig
dagligt tænker på Molly, der blev aflivet i september måned sidste år, så
kræver sådan en ny lille hvalp jo megen tid, omsorg og træning, og det har
for mig været en rigtig god måde at komme videre på.
Måske det også vil virke for dig, men tag dig tid til at bearbejde sorgen
over Taka, hvis det er det, du har brug for.

Mange venlige tanker, Anelise

Fra : Kosmonauten

Dato : 13-07-07 19:12

> [...]
> Da jeg er hjemmegående og brugt meget tid på hundene, er det et stort tab.

Uha det er hårdt, sad selv i samme situation i 1999.
Da var det altså en stor hjælp at jeg "faldt" over denne gruppe.
Føler med jer for man kan altså komme meget tæt på sin hund.
Sorgen hører desværre med uanset om det er et "dyr" eller menneske, men tænk
på de positive oplevelser og at du/i har givet jeres hund et godt
"hundeliv",
Så længe man husker dem, så er de her stadigvæk på et eller andet plan, det
gælder såvel dyr som mennesker.

Mange venlige hilsener
Martin & Laika

Fra : qfha

Dato : 13-07-07 21:10

Jeg føler med dig. Det er forfærdeligt at skulle aflive en hund pga.
af sygdom. Ikke mindst når I har arbejdet så intenst med hunden, som I
har. Jeg ved resultaterne ikke kommer af sig selv. Når man går så
meget igennem af super gode og enkelte mindre gode oplevelser knyttes
man stærkere sammen, og føler man kommer rigtigt tæt på sin hund.
Bevar de gode minder og få hurtigst muligt en ny. Se fremad, husk på,
hvor spændende det var at starte en ny hund op.
Du har en masse gode erfaringer i bagagen, gå ud og brug dem.

mvh
qfha

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 13-07-07 21:37

"Lars A" <lars-arvoe@futtemail.dk> wrote in message
> [...]
> Da jeg er hjemmegående og brugt meget tid på hundene, er det et stort tab.

Puh, det gør mig ondt! Det er altid svært at miste, men når det så er én,
man har delt en masse store oplevelser med - det gør det bare ikke nemmere.

-Trine

Fra : Lars A

Dato : 14-07-07 12:54

Hej til jer allesammen.
Der er nu gået et døgn mere, og det går bedre nu, jeg har jo stadig Lady,
men hun er jo også gammel.
Jeg vil sige jer alle en rigtig hjertelig tak for den måde i har skrevet
jeres indlæg til mig, det har varmet så meget at det er svært at sætte ord
på. Endnu en gang tak.
Her kommer så lige et sitat fra vores "kennelmor" derfra vor vi har vores
hunde.
Mange kærlige hunde hilsner fra
Lars

Tak for mailen - med den triste meddelelse - men jeg billiger helt jeres
beslutning og forstår og værdsætter at I som ansvarlige hunde ejere tænker
mest på hundens tarv og ikke jeres eget ego. Så fred være med Taka - han har
været en dejlig hund lige til det sidste.