Hel kylling
Fra : pwh

Dato : 13-07-07 05:34

Da jeg var blevet træt af at hundene slugte
en ½ kylling på ingen tid fik de i går en hel.
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8431

Tyson brugte 6-7 minutter, Angel ca 15 minutter
Græsset blev slikket bagefter, tror faktisk at de kunne
have spist 3-4 stykker mere, hvor helvede gør de af det

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-07-07 06:03

> Da jeg var blevet træt af at hundene slugte
> en ½ kylling på ingen tid fik de i går en hel.
> http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8431

Nej en sølle halv kylling ryger da hurtigt ned i kloakken.. (-;

> Tyson brugte 6-7 minutter, Angel ca 15 minutter
> Græsset blev slikket bagefter, tror faktisk at de kunne
> have spist 3-4 stykker mere, hvor helvede gør de af det

Det er også meget med forskel hvor hurtigt det går her, Loui synes at nyde
maden, han hygger sig med at flæske en kylling, en hel ørred ell. laks, han
har tid til at holde øje med omverden, har tid til at hugge Emmas hvis hun
kvajer sig og render væk fra det.
Så han er nok den der bruger mest tid på at spise.

Emma har nu aldrig fået en hel kylling, thi emse er kronisk for tyk.. så hun
må nøjes med mindre.
Og det ryger ned så hurtigt, at jeg ind i mellem er i tvivl om hun
overhovedet fik noget (-:
ifølge emmas udsultede udtryk, indsugede kinder og det her blik -kan der
doneres lidt mad til de sultne gadehunde?- så kan man godt være i tvivl..
(o;

Og ja, generelt ser de ud til at kunne spise MEGET mere når de er færdige.

Har du prøvet en lammehals endnu? -Dèr er altså meget beskæftigelse i sådan
en basse.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 06:27

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Nej en sølle halv kylling ryger da hurtigt ned i kloakken.. (-;

Som dug fra solen
Men mængdemæssigt er en ½ jo meget passende,
en hel er faktisk i overkanten, så det er fastedag idag.

> [...]
> hugge Emmas hvis hun kvajer sig og render væk fra det.
> Så han er nok den der bruger mest tid på at spise.

Tyson nyder skam også maden, tygger den omhyggeligt
modsat Angel som bare parterer den i passende slugebidder.
Tyson er bare mere metodisk når han spiser den slags,
og så har han jo også et gab som en krokodille

> Og ja, generelt ser de ud til at kunne spise MEGET mere når de er
> færdige.

Faktisk er jeg lidt fristet til at teste hvor grænsen går,
jeg tror sagtens at Tyson kunne have spist 3 kyllinger mere.
Der sker vel ikke andet end at de brækker sig hvis de bliver overfyldt,
det kunne jo også værer en lektie for dem.

> Har du prøvet en lammehals endnu? -Dèr er altså meget beskæftigelse i
> sådan en basse.

Ingen af mine pushere har haft dem endnu, så det har de til gode.
Allergården som jeg havde store forventninger til har skuffet de
sidste 2 gange ved kun at have kyllingeskrog og ingen ben,
det er det eneste sted jeg umiddelbart kan købe den slags.
Maxøe er ved at værer en skuffelse, kallun og oksekød
og grisehaler er snart det eneste de kan byde på.
Så jeg måtte bide i det sure æble for nylig og købe "hundeben"
hos den lokale slagter, de var da gode, men en Kbh. slagter
ved godt hvad den slags er værd

/Jens

Fra : sesse

Dato : 16-07-07 09:33

On 13 Jul., 07:26, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Så jeg måtte bide i det sure æble for nylig og købe "hundeben"
> hos den lokale slagter, de var da gode, men en Kbh. slagter

Angående (kylling)ben!

Jeg har tit hørt, at hunde ikke må spise andre ben end okseben, men er
det bare en myte eller hvad.

Eller er der forskel på racer, jævnfør ovenstående.

Sesse

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-07-07 09:39

"sesse" <larsen2060@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Angående (kylling)ben!

Jeg har tit hørt, at hunde ikke må spise andre ben end okseben, men er
det bare en myte eller hvad.

Når benene er tilberedt, dvs. kogt, stegt, så bliver de porøse og splinter
nemt, og bør derfor ikke gives til hundene.
når de er rå, er de "elastiske", og splintrer derved ikke på samme måde, og
er fin hundemad.
en solidt okseben sker der ikke noget ved, om det er kogt eller råt, men
hvorfor koge det og ødelægge alle de gode vitaminer og saftige kødrester?

se evt. mine erfaringer her;
http://www.photopassion.dk/barf.htm

Eller er der forskel på racer, jævnfør ovenstående.

nææ... (-;

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 16-07-07 11:34

sesse, skrev:

> Angående (kylling)ben!
>

> Jeg har tit hørt, at hunde ikke må spise andre ben end okseben, men er
> det bare en myte eller hvad.

Som Marie skriver skal de bare værer rå,
men det er stadig en meget udbredt myte at de ikke må få kyllingeben.

Dog skal du nok værer varsom med at give for meget af den slags
hvis din hund lever af tørkost.
De kloge siger at man helst skal fodrer 100% råt eller holde
sig til tørkost og nogle okseknogler som tandbørste.

> Eller er der forskel på racer, jævnfør ovenstående.

Ikke mig bekendt, self skal størrelsen på knoglerne
passe til hvad hunden realistisk kan gumle i sig.
Som du ser på billederne gumler mine 40 kg/s hunde
nemt en 1/1 kylling, og en del bliver bare slugt utygget.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 17-07-07 12:35

De delte lige en laks til frokost,
bemærk bøvesen fra Angel ca 1:35 min inde i klippet
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2359

/Jens (som tror visse hunde spiser for godt i DK)

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-07-07 13:55

In news:WP1ni.16$414.13@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:
> De delte lige en laks til frokost,
> bemærk bøvesen fra Angel ca 1:35 min inde i klippet
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2359
>
> /Jens (som tror visse hunde spiser for godt i DK)

Smaske smaske !! Det så ud til at bekomme dem vel. Angel er i hvert
fald meget ihærdig. Det ser ud som om Tyson nyder maden lidt mere,
eller også er det fordi der er nogle lyde der fanger hans
opmærksomhed. Den "bøvs" var vist meget diplomatisk, hun ville være
værdsat i Kina, hvor det er meget høfligt og tegn på at man nyder
maden

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 17-07-07 14:05

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> opmærksomhed. Den "bøvs" var vist meget diplomatisk, hun ville være
> værdsat i Kina, hvor det er meget høfligt og tegn på at man nyder

Tyson er bare ikke helt så vild med laks som Angel,
sidste gang levnede han ½-delen til glæde for hende
Men fisk er sundt for dem, så det må han vænne sig til
står på menuen ind imellem.
Min sære kat gider heller ikke æde laks, det skal værer
de billige sejfileter fra Aldi, dem elsker Tyson også

/Jens (som Tove igen fik til at skrive om kat)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-07-07 14:20

> [...]
> står på menuen ind imellem.
> Min sære kat gider heller ikke æde laks, det skal værer
> de billige sejfileter fra Aldi, dem elsker Tyson også

Sjovt nok så gider mine to ragdoll katte heller ikke laks, men Harald hitler
kat er altædende, det er bare ned i kloakken, ikke så kræsen.
hundene elsker al slags fisk og især laks. Jeg plejer at hænge dem op i et
træ, fiskene altså!, og så går der lidt tid med at finde ud af det.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-07-07 17:51

In news:469cc1df$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
typed:

> [...]
> hænge dem
> op i et træ, fiskene altså!, og så går der lidt tid med at finde

Sagde du Hitler kat ?

http://www.catsthatlooklikehitler.com/cgi-bin/seigboard.pl?1355

Det var altså Jens der lokkede denne gang LOL

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-07-07 18:12

> In news:469cc1df$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> [...]
ROFL!!!!!
Hold da op...nøj hvor er den led at se på..det må man godt sige vel?
Emmas tidligere hjem opdrættede disse afsindigt stygge katte, som også var
stygge med emma..
faktisk er de helt anderledes at røre ved, end man lige tror, dejligt bløde
faktisk, men underlige dyr..

> Det var altså Jens der lokkede denne gang LOL

selvfølgelig, hvem ellers??

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-07-07 19:22

In news:469cf845$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> [...]
> også var stygge med emma..
> faktisk er de helt anderledes at røre ved, end man lige tror,
> dejligt bløde faktisk, men underlige dyr..

Den er sgi' da meget sød, sikkert blød som handskeskind.

Jeg tænkte også på hvordan du kan nænne at opkalde en lille sød og
(næsten) uskyldig missemand efter det 20. århundredes største
morder. Det næste bliver vel Harald Saddam. LOL

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-07-07 19:52

> [...]
>
> Jeg tænkte også på hvordan du kan nænne at opkalde en lille sød og
> (næsten) uskyldig missemand efter det 20. århundredes største morder. Det

GGG.. Hussein har da til tider været mellemnavnet, Harald-Hitler-Hussein..
spørg bare Emma (o;
Han har sandelig en masse kælenavne den skøre kat, kært barn har vist mange
navne, for lige så led han kan være, lige så elskelig og en usædvanlig
personlighed er han. Lige nu ligger han i ske med Anton i de sidste
solstråler på stuegulvet..

og alt det her kattesnak pga. Jens..tsk-tsk...(-.;

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-07-07 18:30

Tove Krieger, skrev:

> Sagde du Hitler kat ?
>
> http://www.catsthatlooklikehitler.com/cgi-bin/seigboard.pl?1355

Den er godt nok sprød

> Det var altså Jens der lokkede denne gang LOL

Det var det nemlig

/Jens

Fra : Anette

Dato : 20-07-07 00:01

pwh wrote:
> De delte lige en laks til frokost,
> bemærk bøvesen fra Angel ca 1:35 min inde i klippet
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2359

Uhhhh hvor de hygger sig. Den nydelse de udstråler ved at gumle fisk (
selvom det ikke er det store hit hos Tyson) overgår tørfoder til hver en tid

Fisk af enhver slags nydes her i huset på no-time. Egenligt lidt sjovt med
de tre. Når de får grøntfoder + kød af en slags i deres skåle er Philana
altid først færdig. Når de får fisk eller andet hvor foderskålene ikke er
involveret, så er hun altid sidst. Jeg tror at, for hende, så er
foderskåls-mad, bare noget der skal hældes ned, mens kød/fisk skal nydes.
Hun ser sådan ud i hvertfald

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 20-07-07 08:50

Anette, skrev:

> Uhhhh hvor de hygger sig. Den nydelse de udstråler ved at gumle fisk (
> selvom det ikke er det store hit hos Tyson) overgår tørfoder til hver
> en tid

Jeg tror det er den slimede konsistens Tyson ikke er helt fortrolig med endnu,
så om 10-20 laks endnu skal han nok slå Angel på tid
Angel er også meget værrer til bare at sluge maden så snart
det er småt nok til at komme gennem kloakken
Der tygger søde Tyson altid maden omhyggeligt.

> [...]
> for hende, så er foderskåls-mad, bare noget der skal hældes ned, mens
> kød/fisk skal nydes. Hun ser sådan ud i hvertfald

Sådan er Angel også, bliver maden serveret i madskålen
skal det bare køres ned i sækken.
Der er Tyson altid sidst færdig, han nyder mere maden kan man se,
han sørger altid for også at polerer hendes madskål bagefter
Faktisk er jeg også begyndt på at sprede kødstykker ud i haven
som jeg gjorde det med tørkost, det er bestemt et hit

/Jens

Fra : Brian

Dato : 20-07-07 10:20

pwh skrev:

> [...]
> Faktisk er jeg også begyndt på at sprede kødstykker ud i haven
> som jeg gjorde det med tørkost, det er bestemt et hit

I det hele taget med barf, er det så ikke smartest at lade fodringen
foregå udendørs? Ellers sviner det vel ret meget med eksempelvis en hel
kylling eller en hel laks - rengøringsdelen i barfing har nemlig taget
modet af lillemor herhjemme efter vi så tyson og angel hygge sig med
deres guf :)

-Brian
http://www.ikast-boisen.dk/wordpress

Fra : pwh

Dato : 20-07-07 10:44

Brian, skrev:

> [...]
> hel kylling eller en hel laks - rengøringsdelen i barfing har nemlig
> taget modet af lillemor herhjemme efter vi så tyson og angel hygge

Sådan en gang grøntmix med kød egner sig nu bedst til madskålen.
Men ellers ved jeg der er mange der udpeger en bestemt plads hvor
deres hund må gnaske kylling og lignene, så det kan i bare gører.
Jeg er ikke selv så sart i den retning,
de må dog ikke tage mad med i sengen
Her om sommeren får de alt der ikke skal i madskål
ude på græsplænen, faktisk går de selv derud hvis jeg giver
dem maden i køkkenet.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-07-07 10:40

"Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kylling eller en hel laks - rengøringsdelen i barfing har nemlig taget
> modet af lillemor herhjemme efter vi så tyson og angel hygge sig med deres

Mine bliver udelukkende fodret udendørs, jeg kunne ikke drømme om, at lade
dem ligge og ganske en kylling på gulvet inde i huset.
Er det dårligt vejr, så er vi så heldige at vi har en halvt overdækket
gårdsplads, hvor jeg har to træpaller stående med tæpper på, som fungerer
som "tyggeplads", tæpperne bliver vasket efter behov, såre enkelt.
ellers slæber de deres gumlemad ud på græsset og ligger der og hygger sig.

Mvh. Marie