Link til opdragelse af hvalp
Fra : Ditte

Dato : 12-07-07 20:04

Hej

Jeg synes jeg har set et link til tips til hvalpetræning.

Min søster og familie har fået en nuttet labhvalp, men den skal jo
opdrages. Der er ventetid på at komme til hvalpetræning, så et par gode
links ville være gode at læse på.

Kan I hjælpe?

Hilsen Ditte

Fra : Anette

Dato : 12-07-07 20:16

Ditte wrote:
> Hej
>
> Jeg synes jeg har set et link til tips til hvalpetræning.

Jeg synes disse små film er gode http://www.dansk-kennel-klub.dk/999

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-07 20:28

Ditte" <nej@nejnej.dk> skrev i en meddelelse news:46967b37$0$90266

> Kan I hjælpe?

Hundeskolen på netdyredoktor:

http://www.netdyredoktor.dk/sw18869.asp

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 04:29

Ditte, skrev:
> [...]
>
> Min søster og familie har fået en nuttet labhvalp, men den skal jo
> opdrages. Der er ventetid på at komme til hvalpetræning, så et par

Jeg lærer til min død aldrig at forstå hvorfor tingene skal
gøres baglæns.
Nu er det anden gang inden for kort tid at den slags
oplysninger bliver eftersøgt efter at hvalpen er ankommet.
De sidste er i gang med at få deres hvalp omplaceret,
hvad helvede tænker folk dog på.

Når jeg læser den slags forbavser det mig ikke at der er
så mange hunde på internaterne og så mange hunde der bliver
aflivet om året.
Mange folk tager det ikke en fis seriøst at få sig en hund,
det er bare, hovsa nu må vi hellere lærer lidt om den størrelse,
og så 2 minutter efter, arrh, vi starter jo på træning så kan
de skærer det ud i pap for os der.

Det er ikke specielt møntet på Dittes søster,
jeg har bare oplevet det for mange gange efterhånden
IRL og her i gruppen, svagt siger jeg bare.

/Jens

Fra : Ditte

Dato : 13-07-07 06:36

> Jeg lærer til min død aldrig at forstå hvorfor tingene skal
> gøres baglæns.

Hej Jens

Jeg er helt enig med dig.
Jeg er heller ikke stolt over, at min søster og hendes familie har
anskaffet sig en hund, for jeg er ikke sikker på at de kan magte det!
Men som søster der siddr i den anden ende af landet, har jeg intet haft
at skulle sige. Så den eneste måde jeg kan hjælpe på, er at sende et par
links, og så håbe at hun fatter at bruge dem.

Jeg håber meget på, at de får en dejlig hund, som bliver opdraget.

Hilsen Ditte, som er træt at sin egen søster.

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 06:46

Ditte, skrev:

> Hej Jens
>
> Jeg er helt enig med dig.
> Jeg er heller ikke stolt over, at min søster og hendes familie har
> anskaffet sig en hund, for jeg er ikke sikker på at de kan magte det!

Det lyder ikke betryggende.
Godt at de i det mindste har valgt en af de nemmere racer mht opdragelse,
din søster skal dog værer obs på at en Lab skal aktiveres en hel del.

> Men som søster der siddr i den anden ende af landet, har jeg intet
> haft at skulle sige. Så den eneste måde jeg kan hjælpe på, er at
> sende et par links, og så håbe at hun fatter at bruge dem.

Det er også fint nok af dig.

> Jeg håber meget på, at de får en dejlig hund, som bliver opdraget.

Socalicering vil jeg mene er det vigtigste.
Om de ender op med en hund der går pænt i snor og kommer
når de kalder er deres eget problem.
En asocial hund er alle andres problem, så pres hende til det,
en gang ugentlig træning er slet ikke socalicering nok.

> Hilsen Ditte, som er træt at sin egen søster.

Kender jeg godt, har selv 2 af slagsen

/Jens