Kvajede mig igen :o)
Fra : pwh

Dato : 12-07-07 18:41

Aldi havde tilbud på hundelegetøj,
så der røg en pose med en snorbold til Tyson
og en lille fodbold med pivelyd til Angel i kurven.
Den pivebold er Angel ret glad for,
vi andre er ved at blive vanvittige
Hun evner nemlig modsat Tyson at lege med en bold selv,
så vi har hørt ca 50000 piiiiv, pivvvv siden i formiddags

/Jens (som håber den snart bliver punkteret, bolden og ikke Angel)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-07-07 18:52

> [...]
> Hun evner nemlig modsat Tyson at lege med en bold selv,
> så vi har hørt ca 50000 piiiiv, pivvvv siden i formiddags

hæ.. sådan et rædsel er også Louis yndling..jeg gemmer den væk i perioder,
simpelthen fordi jeg er ved at eksplodere over den, det er dog en pivskid
udformet som et kødben med nuprede ender.
det er nu heller ikke det mest pædagogiske hundelegetøj med det her piv i..
(-;

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 12-07-07 19:21

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46966a2a$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> udformet som et kødben med nuprede ender.
> det er nu heller ikke det mest pædagogiske hundelegetøj med det her piv

Jeg købte også sådan et par pivedyr/legetøj til min lille nye hundehvalp da
jeg fik den, og den var rædselsslagen for dem, og den dag i dag kan den ikke
lide lyden, og går tydeligt uden om dette legetøj. Jeg har også tænkt på
hvad det "piveri" er lavet som legetøj for? Er der noget specielt ved lyden
for hundene? Med deres superhørelse, skulle man tro lyden var særdeles
generende.....

lh

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 04:46

lh, skrev:
> [...]
> for? Er der noget specielt ved lyden for hundene? Med deres
> superhørelse, skulle man tro lyden var særdeles generende.....

Jeg tror godt jeg ved hvad Angel kan lide ved bolden, den minder
hende om Tyson, han piver nemlig også når hun bider lidt i ham
Så vi har døbt hendes nye bold Tyson

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-07-07 05:54

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på hvad det "piveri" er lavet som legetøj for? Er der noget specielt ved
> lyden for hundene? Med deres superhørelse, skulle man tro lyden var

Altså..jeg tror det er en blanding af jagt/leg/stress hundene får af det her
piveri.Diverse trænere/adfærdsbehandlere fraråder rent faktisk den type
legetøj, netop fordi de fremkalder stress for en del hunde.

De fleste hunde mister også interessen for dem når de ikke siger mere, når
de er"døde".

Loui er feks. nærmest besat af denne her rædsels-piveskid, som den kaldes
herhjemme, mest når den stadig piver, så er han nærmest i trance, bagefter
den er død, så kan han da godt stadig løbe rundt med den, og vil da gerne
lege med den, men denne her..nærmest besættelse er forsvundet.

Jeg har brugt en pivdims som "opmærksomheds fanger", når vi har trænet, i de
værste lømmelperioder hvor der var lukket for input på andenvis (-;

Emma var faktisk også bange for de her piveting i starten, men det er vist
slut nu..

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-07 19:23

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:PItli.39

> Hun evner nemlig modsat Tyson at lege med en bold selv,
> så vi har hørt ca 50000 piiiiv, pivvvv siden i formiddags

Hiv pivedimsen ud, så får du lidt fred. Coco kan også blive ved med den
slags legetøj i timevis.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : photopassion

Dato : 12-07-07 20:22

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Hiv pivedimsen ud, så får du lidt fred. Coco kan også blive ved med den
> slags legetøj i timevis.

sjovt nok, for min cairn, Ebbe, er mester i at pille pivetingen ud af disse
rædsler, hvis han ellers kan komme af med det, de bliver ikke smadret på
nogen måde, bare "opereret" ud.
Han får sikkert også pip af at høre på det..

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-07 20:46

"photopassion" <photo@passion.dk> skrev i en meddelelse news:46967f43

> sjovt nok, for min cairn, Ebbe, er mester i at pille pivetingen ud af
> disse rædsler, hvis han ellers kan komme af med det, de bliver ikke
> smadret på nogen måde, bare "opereret" ud.

Smart vovse. Så klog er Coco godt nok ikke. Coco virker dog som om, at
han synes det er sjovt, at larme og virker ikke irriteret over larmen-
tværtimod.

Når man så endelig har fået pivedyret til, at klappe i, så skal man så lige
have fjernet pivedimsen fra sønnen bagefter. Han synes også, at det er
vældig sjovt, at larme med.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 04:57

Buffy, skrev:

> Smart vovse. Så klog er Coco godt nok ikke. Coco virker dog som
> om, at han synes det er sjovt, at larme og virker ikke irriteret over
> larmen- tværtimod.

Skal jeg snakke støjende hund bliver det Tyson,
han kan bruge enhver undskyldning for at skulle vuffe (schæferblodet).
Skal jeg tro på ham er Rødovre befolket med indbrudstyve,
lystmordere, kattenappere, hærværksfolk, ect, ect.
Jeg har godt nok selv opdraget ham til at gø ved
uvedkommende lyde, men der må da værer en grænse
Det sidste stunt jeg har lært ham er at få ham til at tænde
helt af ved bare at sende ham det rigtige blik.
Før i tiden skulle jeg også sige "hvor er ræven",
men nu er det nok med mimikken.
Dog virker det kun 100% herhjemme,
og kun 50-60% uden for grunden desværre.
Han tænder faktisk så voldsomt af at selv Angel
ikke skal have klinket noget

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-07 08:38

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:sKCli.7

> Skal jeg snakke støjende hund bliver det Tyson,
> han kan bruge enhver undskyldning for at skulle vuffe (schæferblodet).

Snakker han også ?
Biva snakker meget nogengange, hvor der kommer en masse stille Buf- Buf fra
hende + et par enkelte piiiiv.
Bingo brummer meget, så hende er jeg begyndt, at kalde brumbassen.

Vuffe kan de også, men det er faktisk Coco, der er slemmest til det.

Bingo har ikke lært, at give hals, men vi kan få hende til, at hyle. Samme
med Coco.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 10:58

Buffy, skrev:

> Snakker han også ?

Han ævler løs hvis det stikker ham, og han er faktisk ret
varieret at hører på, næh hans Schæferblod fornægter sig ikke

Sjovt den anden dag hvor de afprøvede sirenerne, der tudede
han som en ægte ulv, Angel gloede bare åndsvagt på ham

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-07-07 11:11

In news:a1Ili.27$cj7.2@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Sjovt den anden dag hvor de afprøvede sirenerne, der tudede
> han som en ægte ulv, Angel gloede bare åndsvagt på ham
>
> /Jens

Hvis Asia hørte en ambulance kunne vi også være sikre på at hun
satte sig og tudede som en ulv hver gang .

Det var faktisk ret uhyggeligt at høre på. Ellers var det kun ganske
almindelig gøen, som aldrig blev overdrevet. Det var kun når der var
fremmede der ringede på dørklokken.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-07 11:18

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:a1Ili.27

> Sjovt den anden dag hvor de afprøvede sirenerne, der tudede
> han som en ægte ulv, Angel gloede bare åndsvagt på ham

Ja, Bingo tuder også hvert år, når sirenerne afprøves- det samme gør Coco.
Derudover kan børnenes blokfløjte sætte dem igang eller hvis vi selv tuder
som en ulv, går de også igang.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anette

Dato : 13-07-07 16:06

pwh wrote:
> Sjovt den anden dag hvor de afprøvede sirenerne, der tudede
> han som en ægte ulv, Angel gloede bare åndsvagt på ham

)
Vores gamle hund Laban var samme blanding som din Tyson - det eneste der fik
ham til at tude var når Hjem-is bilen kørte forbi med bimlende klokke.
Hjem-is-manden var skrækslagen over det store brød af en hund (45 kg) der
sad der og hyyyyylede af bilen

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 16:11

Anette, skrev:

> [...]
> bimlende klokke. Hjem-is-manden var skrækslagen over det store brød
> af en hund (45 kg) der sad der og hyyyyylede af bilen

*LOL*
Jeg kan hører min Tyson er et rent skvat i forhold til,
han blev vejet til 44kg i går, tyndeTejs

/Jens

Fra : C.H

Dato : 13-07-07 17:30

> [...]
> Dog virker det kun 100% herhjemme,
> og kun 50-60% uden for grunden desværre.
> Han tænder faktisk så voldsomt af at selv Angel

Vups tilbage i minderne til skønne Meck!
Vi sagde sådan en lille bitte lyd og så røg han helt op i det røde felt
Det var en lyd, der imiterede en lille forskrækkelse - mest faktisk bare at
trække vejret indad lidt pludselig... Op med halen og så skulle den have...

Det kan godt være, at det er noget schæfer-hurlumhej. Cassius laver den dog
ikke. (Men vi har heller ikke fremelsket det!! )

Connie - som savner gamle skønne Meck

Fra : C.H

Dato : 12-07-07 22:00

> [...]
> smadret på nogen måde, bare "opereret" ud.
> Han får sikkert også pip af at høre på det..

Cassius flænser dem bare.... Hvad der ryger først er underordnet for ham,
bare den bliver flænset... Og når først han begynder at flå lunser af, så er
det den ryger i skraldespanden... Der går som regel et par timer med det
projekt.. Og den piver vel en halv times tid..

Connie - der er holdt op med at smide penge efter pivedyr

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 05:01

C.H, skrev:

> Connie - der er holdt op med at smide penge efter pivedyr

Hvem betaler så for Cassius underhold

/Jens

Fra : C.H

Dato : 13-07-07 17:26

> Hvem betaler så for Cassius underhold
>
> /Jens

Ja, den bet sidder vi stadig med
Vi bruger bare pengene på mere enten mere flæns-bare eller slet ikke
flæns-bare materialer!
Friske kødben fra slagteren, tørrede fra dyreforretninger og konglignende
dimser, som han endnu ikke er lykkes i at gnaske i stykker...

Den nye hit er frisbees - men vi er kun på nummer to... Det er så alene af
den grund at han kun har den når vi leger med den - ellers var den også
under flæns-kategorien.
Een ting har han kun haft en af selvom den er til rådighed - hans bedste
bold.
Det er en læderhåndbold af god kvalitet. Den er selvfølgelig punkteret, men
dens omfang gør, at den ikke bliver mast flad som fodboldene... DET er et
hit, der kan anbefales - selv for de store vovser...

Connie.... som har indset at hvis hun ikke selv vil være legetøj, som må hun
investere...

Fra : Ragna

Dato : 15-07-07 12:10

Connie skrev:
> [...]
>dens omfang gør, at den ikke bliver mast flad som fodboldene... DET er et
>hit, der kan anbefales - selv for de store vovser...

Et godt tip: hold lige øje med hans tænder!
Vores gamle schæferhund var så glad for bolde, at han næsten konstant havde
en i munden.
Faktisk kunne han ligge og småsove med bolden som en slags sut i munden.
Engang gav vi ham også en rigtig fodbold, som han gnavede så meget på, at
den blev næsten sandpapiragtig i overfladen, og pludselig opdagede vi, at de
store hjørnetænder var blevet alvorligt slidt ned.
Til hans store sorg forsvandt fodbolden sporløst, og han måtte nøjes med
mere tandvenlige modeller!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Anette

Dato : 12-07-07 23:41

photopassion wrote:
> [...]
> smadret på nogen måde, bare "opereret" ud.
> Han får sikkert også pip af at høre på det..

Det gør vores Andy sikkert også - han rører dem ikke, skuler bare olmt til
dem - og går sin vej.
Hvis det er et pivedyr med øjne - så er Dagmar i sit es - de øjne er pillet
af i løbet af ingen tid, men Philana elsker pivedyr.
Halen lige i vejret, højtløftet hovede stolperende rundt i hele huset mens
hun gumler løs på pivtingen *SUK* - det er liiiidt anstrengende at høre på.
Jeg har for nylig købt plyds-bolde med piv i -( De var billige - og
fortrød ca 1 time efter jeg havde givet dem boldene.
Nu ligger boldene i skabet - gemt til en laaaaang regnvejrsdag

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 04:04

Anette, skrev:

> Halen lige i vejret, højtløftet hovede stolperende rundt i hele huset
> mens hun gumler løs på pivtingen *SUK* - det er liiiidt anstrengende
> at høre på.

Er hun i familie med Angel.

> Jeg har for nylig købt plyds-bolde med piv i -( De var
> billige - og fortrød ca 1 time efter jeg havde givet dem boldene.
> Nu ligger boldene i skabet - gemt til en laaaaang regnvejrsdag

Du er jo ond

/Jens

Fra : Anette

Dato : 13-07-07 09:15

pwh wrote:

> Er hun i familie med Angel.

Alle pive-dyrs-elsker-hunde er vist i familie

> Du er jo ond

Jeps - bare spørg mine hunde - jeg er sindsygt ond....

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 04:48

Buffy, skrev:

> Hiv pivedimsen ud, så får du lidt fred. Coco kan også blive ved med
> den slags legetøj i timevis.

Den er faktisk så tåbelig at den stadig er sjov også for mig
Så den får lov til at leve lidt endnu (både bolden og Angel).

/Jens

Fra : Battlefield's

Dato : 13-07-07 13:55

> [...]
> så vi har hørt ca 50000 piiiiv, pivvvv siden i formiddags
>
> /Jens (som håber den snart bliver punkteret, bolden og ikke Angel)

Haha.
Når vores Jet leger med sin bold med piv i, så ligger han som regel med 4
ben i vejret (i sofaen!!), mens han skiftevis bider i bolden og selv hyler
som en ulv. Så der må være noget særligt ved den lyd.
Hilsen Vibeke

Fra : Kosmonauten

Dato : 13-07-07 19:05

> Aldi havde tilbud på hundelegetøj,
> så der røg en pose med en snorbold til Tyson
> og en lille fodbold med pivelyd til Angel i kurven.
> Den pivebold er Angel ret glad for,
> vi andre er ved at blive vanvittige

Hej Jens.

Hehe, den situation kender jeg.
Jeg har en teori om hundes leg med den slags legetøj mere er en grusom
psykisk OG fysisk terror af os mennesker, vi har jo trods alt holdt dem nede
i over 1000 år ;C)

Hvis jeg har fået nok og ber om at få Laika's pivedyr/bold, ja så fiser hun
rundt i huset og gemmer sig, faktisk synes jeg at lyden bliver markant
højere og så føler jeg at der kommer turbo på tyggemaskinen ;C)

Hygge
Martin & Laika

Fra : Brian

Dato : 13-07-07 20:37

pwh skrev:
> [...]
> så vi har hørt ca 50000 piiiiv, pivvvv siden i formiddags
>
> /Jens (som håber den snart bliver punkteret, bolden og ikke Angel)

Lad Gabby låne pivedyret i 5 minutter, så skulle den sag være ordnet :)
Hun smadrer ALT der piver, og de bliver skilt ad i atomer (næsten)!

-Brian (hvis hund, drysser legetøj ud i hele stuen, for at dele med os
andre)