Nyt foder og vores hund har tabt sig.
Fra : Maria

Dato : 12-07-07 13:48

Vores hun var blevet lidt overvægtig efter at være blevet kastreret. Vi gik
over til Pedigee Light, men det hjalp intet. Nu har vi så prøvet at købe
noget andet som hedder:
Premium dog food
Nourriture Pour Chiens
PRISM
Aduelt Formula

Der er 18,2 kg i posen for ca. 299 kr.

Vores hund har nu tabt ca. 1,3 kg. på ca. 1½-2 mdr.

Hunden er meget glad for det her foder.

--
Maria

Fra : Kasper

Dato : 12-07-07 19:10

"Maria" <m_h_k79@hotmail.com> wrote in message
> Vores hun var blevet lidt overvægtig efter at være blevet kastreret. Vi
> gik over til Pedigee Light, men det hjalp intet. Nu har vi så prøvet at
> købe

min kommentart til pedigree er det ligner ikke det er meget bedre end det
billige, men de tager bare meget mere for det...
(vi havde en pose vi gav væk til nogle katte da vores hund begyndte at få
skæld af det)

nu bruger vi PROFORMANCE Premium Adult

fra gilpa.dk, det er dog lidt dyrt, men han skal også have meget mindre og
hans pels er utrolig flot igen nu

Kasper

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 05:51

Kasper, skrev:

> [...]
>
> fra gilpa.dk, det er dog lidt dyrt, men han skal også have meget
> mindre og hans pels er utrolig flot igen nu

Er de fulde af løgn eller er det en trykfejl når de under
"Hvem er vi" skriver at de bygger på 200 års erfaring i tørkost.
Mig bekendt kom tørkost først på markedet omkring 1960' erne.

Det er heller ikke meget info de ellers har om foderet,
ud over at det self er godt. Den samme info kan jeg finde
på 100 andre sites på 5 minutter.

/Jens (som hellere bruger sine penge på råt kød til hundene)

Fra : Battlefield's

Dato : 13-07-07 13:46

> [...]
> på 100 andre sites på 5 minutter.
>
> /Jens (som hellere bruger sine penge på råt kød til hundene)

Hej Jens
Hvis du ser ordentligt efter så står der: "Disse 3 producenter har samlet
over 200 års erfaring.....".
Jeg ved at Gilpa, der er engelsk, har produceret hundefoder (sikkert ikke
kun tørfoder) siden 1873 og de to andre er amerikanske. Hvornår man begyndte
på at fodre med tørfoder i USA aner jeg ikke, men det er sikkert før os.
Hilsen Vibeke

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 14:00

Battlefield's, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jens
> Hvis du ser ordentligt efter så står der: "Disse 3 producenter har
> samlet over 200 års erfaring.....".

Jeg har set efter igen, og der står
"Disse 3 producenter har samlet over 200 års erfaring i fremstilling
af tørfoder til hunde og katte"
Kan det læses på andre måder end at de har lavet tørkost i 200 år.

/Jens

Fra : Battlefield's

Dato : 13-07-07 14:16

> [...]
> af tørfoder til hunde og katte"
> Kan det læses på andre måder end at de har lavet tørkost i 200 år.

Hej
Kodeordet er "samlet".
Altså skal man sikkert lægge alle tre´s erfaringsår sammen. Men jeg vil godt
give dig ret i at det er en underlig måde at skrive det på. Men faktisk tror
jeg nok det skal passe med 200 år, man begyndte såvel i England som i USA på
at fodre med tørfoder længe før os.
Hilsen Vibeke

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 14:56

Battlefield's, skrev:
> [...]
> Altså skal man sikkert lægge alle tre´s erfaringsår sammen. Men jeg
> vil godt give dig ret i at det er en underlig måde at skrive det på.

Nemlig
Men derfor kan foderet da værer godt nok alligevel.

> Men faktisk tror jeg nok det skal passe med 200 år, man begyndte
> såvel i England som i USA på at fodre med tørfoder længe før os.
> Hilsen Vibeke

Jeg har lige slået efter i min barfbibel, og ifølge billinghurst begyndte
man rigtigt nok med en slags hundekiks med kød i tilbage i 1850.
Men ifølge ham blev det først almendeligt at fodrer på den måde
i 1930'erne i Usa og i 1960'erne i Austalien.
Så teoretisk set kan de godt have ca 150 års erfaring mht tørkost,
men det skal nok læses som du foreslår

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-07-07 10:21

> [...]
> af tørfoder til hunde og katte"
> Kan det læses på andre måder end at de har lavet tørkost i 200 år.

Nej, det tror jeg næppe.... Du skal nok snarere læse det sådan, at de tre,
tilsammen har samlet de erfaringer, som de selv, og andre, har erfaret
gennem 200 år.... Der står vist ingen steder nævnt, at det udelukkende var
egne erfaringer.

M.V.H....Benny..