blev så dårlig!
Fra : Hm

Dato : 12-07-07 09:38

Hej
Nu må det altså stoppe.
Hørte lige i regional radioen, at en mand er blevet meldt til politiet,
p.g.a. at han har klippet ørene på en kamphund, naboerne har meldt ham da
hans hund havde skreget frygteligt i det døgns tid. hunden er omkrig 6-7
mdr.
Jeg kan ikke holde ud at tænke på det, hvordan kan han gøre det
!!!!!!!!!!!!!!

Hanne/ som vil gå ud og slå ---- for at få tankerne væk fra dette. -ØV

Fra : pwh

Dato : 12-07-07 09:44

Hm, skrev:
> [...]
> hunden er omkrig 6-7 mdr.
> Jeg kan ikke holde ud at tænke på det, hvordan kan han gøre det

Passende straf for den slags burde værer "tand for tand og øje for øje"

> Hanne/ som vil gå ud og slå ---- for at få tankerne væk fra dette. -ØV

Hvad har den stakkels græsplæne dog gjort dig

/Jens (som vil gå en lang tur med vufferne i stedet for)

Fra : Hm

Dato : 12-07-07 10:45

> Passende straf for den slags burde værer "tand for tand og øje for øje"

ja, jeg gik faktisk at tænkte på, at jeg tror jeg ville gå amok, hvis jeg
vidste hvem det var, og jeg er overhovedet ikke voldelig hverken over for
mennesker eller dyr, men dette her kan jeg ikke tage.
Håber nogle finder ud af hvem det er og så ---
Han var fra syd sjælland.

Hanne/ som kun slår græsplænen

Fra : pwh

Dato : 12-07-07 11:56

Hm, skrev:

> Hanne/ som kun slår græsplænen

Bare fordi den ikke slår igen

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-07-07 11:31

> Passende straf for den slags burde værer "tand for tand og øje for øje"

> Hvad har den stakkels græsplæne dog gjort dig
>
> /Jens (som vil gå en lang tur med vufferne i stedet for)

Hej Jens

Kan du så ikke lige skrive, at du har klippet ørerne af Tyson & Angel ???

Så bliver Hanne så tosset, så hun kommer og slår mit græs.....

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-07-07 09:50

"Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mdr.
> Jeg kan ikke holde ud at tænke på det, hvordan kan han gøre det

Jeg begriber ikke hvad der får folk til at gøre sådan noget, at de kan få
sig selv til det..
koldt og kynisk, følelsesforladt og uden omtanke for andet end egen navle.
æv.

Mvh. Marie -som tror at Hanne har en meget velplejet golfplæne.. (-;

Fra : Hm

Dato : 12-07-07 10:41

> Mvh. Marie -som tror at Hanne har en meget velplejet golfplæne.. (-;

Det har jeg faktisk langt fra, men jeg har både mit alm. hus og sommerhus.

Hanne/ som faktisk ikke kan fordrage at slå græs, men kun at se resultatet
bag efter

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-07-07 10:46

> Det har jeg faktisk langt fra, men jeg har både mit alm. hus og sommerhus.
>
> Hanne/ som faktisk ikke kan fordrage at slå græs, men kun at se resultatet
> bag efter

det er både flot, og så elsker jeg duften af nyslået græs (-;
vores plæne ligner noget der er løgn, et resultat af en militærøvelse..
ihvertfald den ene halvdel af de 2500 kvm, min yngste dreng og Loui har
lavet nogle fiiiine huller, hvori det ene skulle være fiskebassin..efter
knægtens mening, og resten er sunket pletvis, men hvad pokker..jeg havde
også engang blomsterbede..LOL..

Mvh. Marie -der får sine tanker bearbejdet når hun lufter vovser i skoven.

Fra : pwh

Dato : 12-07-07 12:01

Hm, skrev:

> Det har jeg faktisk langt fra, men jeg har både mit alm. hus og
> sommerhus.

Er det ikke nok står min plæne altid til disposition
Den er ikke blevet slået i 2 uger, så den er ret langhåret.

> Hanne/ som faktisk ikke kan fordrage at slå græs, men kun at se
> resultatet bag efter

Der er jo skruen uden ende, det kommer jo op igen

/Jens

Fra : Hm

Dato : 12-07-07 13:32

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:zRnli.25$aD7.8@
news.get2net.dk...
> [...]

Ja, det er også det der frustrerer mig , men måske skulle jeg gøre som en
jeg udlejede mit hus til - lægge en stor grøn presenning ud over græsplænen,
de slog ikke græs det år de havde det.

Hanne/ som prøver at udtænke en plan

Fra : pwh

Dato : 12-07-07 11:58

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Jeg begriber ikke hvad der får folk til at gøre sådan noget, at de
> kan få sig selv til det..
> koldt og kynisk, følelsesforladt og uden omtanke for andet end egen
> navle. æv.

Det er lige den slags egenskaber som dyr "mangler",
det er nok en tungtvejende grund til at vi holder så meget af deres selskab.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-07 17:26

> [...]
> sig selv til det..
> koldt og kynisk, følelsesforladt og uden omtanke for andet end egen navle.

Det er vel en af de hersens mussier - de er jo glade for at holde kamphunde.
tsk tsk.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-07-07 10:38

"Hans Christian Vang" <......> skrev i en meddelelse

> Det er vel en af de hersens mussier - de er jo glade for at holde
kamphunde.
> tsk tsk.

Nu tror jeg, man skal undlade at lægge for mange følelser og had i disse
begivenheder.

Faktisk er kamphunde vel egentligt startet som et Amerikansk fænomen og
konkurrence moment.
Tidligere, var det jo også Hund Vs Bjørn kampe... Hanekampe, altsammen som
det pure underholdning.

Og det foregår vel, i den grad, også idag... Selvom begge dele, idag er
forbudt på Amerikansk jord...

I Spanien er det en turist attraktion, der hedder det bare Tyrefægtning....

Så hundekampen, er da faktisk, mere reel, end F.eks Tyrefægtning, for her
har tyren da ingen chancer for overlevelse. Der er bare ikke ret mange, der
holder en tyr som kæledyr. Måske derfor, bliver der set mellem fingre med,
at man bygger store arena'er til begivenheden.... Men det er da i bund og
grund, dyremishandling af værste skuffe.

De muslimer jeg kender, er bestemt IKKE spor glade for hunde, som jo for
dem, er et urent dyr.
Så tanken om, at de skulle holde kamphunde, ligger mig meget fjern... Lige
så fjern, som muslimer som svineproducenter.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 12:07

> [...]
> Så tanken om, at de skulle holde kamphunde, ligger mig meget fjern... Lige
> så fjern, som muslimer som svineproducenter.

Ja, det skulle man tro. Jeg har dog været lagt øjne på masser af muslimer på
gader og stræder, der går med en stor hund. Hvordan ved jeg, at de er
muslimer? Går ud fra det, når kvinden i deres følgeskab er iklædt enten
burka eller tørklæde, og går bagefter manden - lydigt og dydigt, som en
muhammedaner nu skal.

Og så var der jo også dengang, hvor jeg stod og så på i forfærdelse, at en
sådan narrøv stod og svingede hans HVALP rundt i luften på hundesnoren...
grrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-07-07 12:05

> [...]

> sådan narrøv stod og svingede hans HVALP rundt i luften på hundesnoren...
> grrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du har så oplevet mere end jeg har, og endda masser af gange....
Men okay, nu er vores by, jo heller ikke særligt stor, men jeg tror dog, at
vi har forholdsvis mange, ja jeg er nødt til at sige, af anden herkomst, for
jeg ved jo ikke, om de alle er muslimer, og selv indenfor muslimer, er der
vist rimeligt stor forskel.... Mindst lige så stor forskel, som protestanter
og katolikker.... Men alle dem jeg kender, står udenfor, og melder deres
ankomst, for at jeg kan få hundene lukket inde ..... Børnene tager det
lidt mere afslappet, men det er tydeligt, at faderens frygt for dem, også
smitter af på dem.... Han er ikke, i den forstand, bange for at hunden skal
bide ham.... Men at den skulle finde på at slikke ham.... Hvad det skulle
gøre, ved jeg ikke, men igen, der er jo sikkert meget i deres religion, som
jeg vil finde ganske underholdende.... Men jeg prøver da at respektere det.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-07-07 11:19

In news:4695e883$0$45842$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Hm <misasli@mail.dk> typed:
> [...]
> tid. hunden er omkrig 6-7 mdr.
> Jeg kan ikke holde ud at tænke på det, hvordan kan han gøre det

Jeg så det også på tekst tv i går. Jeg fik kvalme ved tanken om, at
nogen kan finde på at gøre sådan noget. Den stakkels hvalp
hvor må den dog have lidt. Jeg håber at den er blevet taget fra ham,
og at han må få en straf der modsvarer hans usle gerning.

Desværre er straffen for mishandling jo snart lig nul,
dyremishandlere er et beskyttet folkefærd der bare får en løftet
pegefinger og så sker der ikke mere. Uhhh.......hvis jeg havde ham
her. Han skulle selv have ørerne skåret af med en sløv kniv. Jeg
håber også at det vil rygtes i hans nabolag, der er sikkert mange
der gerne vil have ham under "kærlig" behandling

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 12-07-07 12:06

Tove Krieger, skrev:
> Uhhh.......hvis jeg havde ham
> her. Han skulle selv have ørerne skåret af med en sløv kniv.

Gisp... dig skal man ikke blive uvenner med

> Jeg
> håber også at det vil rygtes i hans nabolag, der er sikkert mange
> der gerne vil have ham under "kærlig" behandling

Det er bare en dårlig ide, koster som min. 60 dage i skyggen
og en straffeattest der er plettet med en voldsdom.
Selvtægt er og bør ikke værer vejen frem,
selvforsvar har jeg dog en helt anden indstilling til.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 12:08

> [...]
> Selvtægt er og bør ikke værer vejen frem,
> selvforsvar har jeg dog en helt anden indstilling til.

Hvis dyrene forsvarer dem selv, så bliver de aflivet. Det burde være tilladt
at forsvare et andet levende væsen - menneske eller ej - overfor vold og
mordforsøg.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-07-07 12:27

In news:4698ae8b$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Hans Christian Vang <......> typed:

> Hvis dyrene forsvarer dem selv, så bliver de aflivet. Det burde
> være tilladt at forsvare et andet levende væsen - menneske eller
> ej
> - overfor vold og mordforsøg.

Det værste er dog, at man simpelthen ikke tør blande sig hvis man
overværer mishandling af en hund. Hvis man ser en person slå på sin
hund med en kæp eller lignende, så kan man jo ikke tage kæppen fra
manden og true ham med den, uden at hans hund straks vil forsvare
sin ejer ved at gå til angreb på den der "blander" sig.

En hund er jo så utroligt loyal over for sin ejer, at den vil
forsvare ham hvis han bliver truet, selv om han absolut ikke har
fortjent det. Det skal man så lige tænke over inden man prøver at
"hjælpe" i en sådan situation. Det er sørgeligt men sandt.

Jeg anmeldte en rocker i Frederikssund for mange år siden fordi han
gennemtæskede sine 2 hunde (rottweilere) på åben gade. Heldigvis lå
politistationen ikke så langt væk, og der var kontant afregning ved
kasse 1. Så ku' han lære det ku' han

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 13:06

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> gennemtæskede sine 2 hunde (rottweilere) på åben gade. Heldigvis lå
> politistationen ikke så langt væk, og der var kontant afregning ved

Godt gået Tove, det er måden at gører det på.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 13:05

Hans Christian Vang, skrev:

> Hvis dyrene forsvarer dem selv, så bliver de aflivet. Det burde være
> tilladt at forsvare et andet levende væsen - menneske eller ej -
> overfor vold og mordforsøg.

Det er det sikkert da også. Men hævnaktioner bagefter er det ikke.
Ville nu også nødig bo i et land hvor den slags straffeaktioner
ikke blev straffet hårdt.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 18:12

> Det er det sikkert da også. Men hævnaktioner bagefter er det ikke.
> Ville nu også nødig bo i et land hvor den slags straffeaktioner
> ikke blev straffet hårdt.
>
> /Jens

Du bor så til gengæld i et land, der ikke straffer dyremishandling hårdt.

Fra : lh

Dato : 12-07-07 15:20

> [...]
> skåret af med en sløv kniv. Jeg håber også at det vil rygtes i hans
> nabolag, der er sikkert mange der gerne vil have ham under "kærlig"

Han skulle have skåret ørerne OG en anden vis legemsdel af langsomt og med
en meget sløv kniv.
Sådan et udyr. Jeg HADER mennesker der kan gøre sådan noget. Jeg har det som
Hanne, kan ikke klare tanken om hvor afstumpede mennesker kan gøre sådan
noget. Kigger ned på min egen lille 6 mrds hvalp og ser hvor trygt den har
det og hvor glad en lille hund den er.
Mennesket er den mest ondeste skabning der er skabt!

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-07-07 15:56

In news:469638bf$0$69162$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
lh <com@comhere.dk> typed:

> [...]
> hvalp og ser hvor trygt den har det og hvor glad en lille hund den
> er. Mennesket er den mest ondeste skabning der er skabt!

*HØRT*

Fra : pwh

Dato : 12-07-07 15:46

lh, skrev:
> Mennesket er den mest ondeste skabning der er skabt!

Enig i at nogen har det i sig,
men der findes da også nogle rare af slagsen

/Jens (hvis hunde vist synes han er meget rar)

Fra : Brian

Dato : 12-07-07 18:20

lh skrev:
> Han skulle have skåret ørerne OG en anden vis legemsdel af langsomt
og med
> en meget sløv kniv.
*klip*
Hvorfor så humant, jeg kommer umiddelbart til at tænke på noget med
glødende jernstænger og hvor de skulle proppes op på svinet!
Så kunne man tage dit forslag, når han var vågnet op igen - bare man
lige udskiftede kniven med en træ-ske :)

-Brian (som bliver til en voldspsykopat når folk mishandler deres dyr)

Fra : pwh

Dato : 12-07-07 18:47

Brian, skrev:

> -Brian (som bliver til en voldspsykopat når folk mishandler deres dyr)

Det er jo egentligt også der problemet med menneskeheden ligger,
altså at vi er i stand til i retfærdighedens navn at udfører voldshandlinger.
Det skal ikke forståes som at jeg er et hak bedre,
jok mig over tæerne eller gener mine nærmeste,
så vil jeg da også blive et yderst ubehageligt bekendtskab.

/Jens (som feks. er stor tilhænger af dødsstraf)

Fra : lh

Dato : 12-07-07 19:17

> [...]
> så vil jeg da også blive et yderst ubehageligt bekendtskab.
>
> /Jens (som feks. er stor tilhænger af dødsstraf)

Det er jeg faktisk også - altså tilhænger af dødsstraf HVIS man virkelig er
sikker på det er den rette person man henretter OG afhængig af udåden! Jeg
ved godt jeg vil få mange på nakken nu, men vi er altså for blødsødne i
lille Danmark hvad straf angår. Økonomisk er som regel det, der straffes
hårdest.
Og ja du har også ret i at vi bevidst er i stand til at udøve vold.
Det er det jeg mener med at menneskeracen er den ondeste skabning. Vi kan
bevidst mishandle både dyr og andre mennesker.
Dyr er ikke bevidst onde!

lh

Fra : pwh

Dato : 12-07-07 21:00

lh, skrev:
> [...]
> afhængig af udåden! Jeg ved godt jeg vil få mange på nakken nu, men
> vi er altså for blødsødne i lille Danmark hvad straf angår. Økonomisk

I dag vil jeg faktisk mener jeg at man rent strafsikkerhedsmæssigt
via DNA test kan fastslå den slags ret presist.

> [...]
> Det er det jeg mener med at menneskeracen er den ondeste skabning. Vi
> kan bevidst mishandle både dyr og andre mennesker.

Vi kunne ikke værer mere enige i det stykke,
dyr evner ikke at værer onde, det kræver nemlig tankevirksomhed.

Mange mennesker forveksler feks. kattens "plagen" af et bytte
som værende ondt, helt forkert, det er en udvidelse af jagten.

Men alle der har set hvordan en kat behandler en mus
vil måske tænke anderledes, det er ikke smukt,
og jeg gør gerne det at jeg afliver musen selv.

/Jens (som Tove igen fik OT)

Fra : Brian

Dato : 13-07-07 20:33

pwh skrev:

> [...]
> så vil jeg da også blive et yderst ubehageligt bekendtskab.
>
> /Jens (som feks. er stor tilhænger af dødsstraf)

Jeg er ikke tilhænger af dødsstraf - jeg tror bare på maksimal civil
afstraffelse af den skyldige *lol*

-Brian (som godt kan lave lidt sjov, hekseskud til trods)

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 12:08

> Sådan et udyr. Jeg HADER mennesker der kan gøre sådan noget.

Du siger det selv. Udyr. Dyremishandlere er IKKE mennesker - snarere djævle.