Kvajede mig lige idag :o)
Fra : pwh

Dato : 10-07-07 18:11

Jeg har ellers vænnet mig til at spørge om det ikke er en
ægte ditten eller datten hvis jeg ikke kan racebestemme en hund.
Folk bliver så glade hvis deres blanding bliver taget for raceægte,
og nogen bliver fornærmede hvis deres racehund bliver skudt til en blanding.

Nå men det sidste stykke tid har der feset en underlig størrelse
rundt hos min genbo, som har en gravhund og en stor hyrdehund
af en race jeg ikke kan huske i forvejen.

Nå damen sad så i forhaven idag da jeg kom forbi, så jeg spurgte
hende om de havde feriegæst, næh det var skam deres nye hund.
Så måtte jeg jo hen og hilse ordentligt på.
Den lignede mest af alt en hønsehund i hovedet, og en spinkel Boxer på
kroppen, så jeg spurgte hvad i alverden det var for en besynderlig blanding.

Den var skam helt ægte sagde hun, nå så måtte hun da undskylde,
hun tog det nu helt pænt og spurgte om jeg kunne gætte racen.
Hun hjalp mig så meget at den ville blive langpelset og meget høj,
hmmmm, kiggede en gang mere, og gættede rigtigt på en Ulvehund

4 mdr gammel og lige så høj som Angel, og med poter så store
som spader, det bliver spændende at følge den tæve
Tror faktisk aldrig jeg før har mødt en Ulvehund.

/Jens

Fra : lh

Dato : 10-07-07 18:44

> [...]
> som spader, det bliver spændende at følge den tæve
> Tror faktisk aldrig jeg før har mødt en Ulvehund.

Så kan du forvente at få en kæmpehund som nabo, men en hund der er lige så
godmodig som den er stor, og så bliver de sjældent så gamle desværre. Jeg
kender nogen der har denne race. Læs om racen ved at søge på den.

mvh

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-07-07 19:00

In news:N4Pki.25$_t4.3@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:
> [...]
> som spader, det bliver spændende at følge den tæve
> Tror faktisk aldrig jeg før har mødt en Ulvehund.

Det har jeg Jens, og jeg skulle lige hilse og sige at de er bare
*STORE*.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-07-07 09:48

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message
> In news:N4Pki.25$_t4.3@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:
-klip-
> Det har jeg Jens, og jeg skulle lige hilse og sige at de er bare
> *STORE*.
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Jow, det kan jeg skrive under på!
Jeg var med en kammerat ude at lufte hans dejlige Golden-tøs (- bør udtales
fladt dansk "gååålden (med blødt D) rat-river", ikke britisk "Gåulden
Ratriever"! ), da vi mødte en anden hundelufter, som kammeraten kendte
fra sine lufteture.
Jeg gik og trak min cykel med ved siden af, og hunden så meget begejstret
ud, og ville hele tiden hen og have fat i min cykel.Jeg lurede lidt, må jeg
indrømme - den er godt nok stor, sådan en begejstret vovse!
Forklaringen?
Ejeren plejer at købe gamle cykel-lig på politiauktioner til sin hund, den
får dem som legetøj!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - niksen...

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-07-07 09:52

....og jeg retter lige mig selv en gang her og undskylder:
Jeg husker forkert, det var ikke en irsk vovse, men tværtimod en
cykel-ædende Grand Danois, som ham fyren havde.
Der er en vis forskel i robusthed og fysisk omfang.

Fra : pwh

Dato : 11-07-07 10:55

Aragorn Elessar, skrev:

> [...]
> begejstret vovse! Forklaringen?
> Ejeren plejer at købe gamle cykel-lig på politiauktioner til sin

*ROFL*
Seriøs hund siger jeg bare

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-07-07 19:50

>en Ulvehund
> 4 mdr gammel og lige så høj som Angel, og med poter så store
> som spader, det bliver spændende at følge den tæve
> Tror faktisk aldrig jeg før har mødt en Ulvehund.

Det er nogle skønne hunde, store godmodige, måske lige lidt småkedelige til
mig, men absolut en rar hund.

Angående store hvalpe, så har jeg for nylig haft fornøjelsen af at følge et
kuld GD`ere, og jeg var rystet, da der hver uge kom nye billeder, er du da
vanvittig hvor sådan en hund vokser!, det er jo helt vildt!.
Det må være lidt det sammen med en ulvehund.

Mvh. Marie

Fra : tina hedeman

Dato : 10-07-07 20:02

hej

nogen i vores by har også ulvehund den er sgu stor og den går med en stor
hvalp.
mine hunde synes lige de er store nok når vi kommer forbi deres indhegning
kønne synes jeg ikke de er men charmerende.

tina
"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4693d4c9$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : pwh

Dato : 10-07-07 21:01

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nogle skønne hunde, store godmodige, måske lige lidt
> småkedelige til mig, men absolut en rar hund.

Heller ikke lige min smag sådan rent udseendesmæssigt,
så klart hellere en GD'er

> [...]
> billeder, er du da vanvittig hvor sådan en hund vokser!, det er jo
> helt vildt!. Det må være lidt det sammen med en ulvehund.

Jeg advarede hende også mod at lade den vokse for hurtigt,
men det var hun vist helt obs på.
Den var da også radmager, det er nok det bedste.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-07-07 20:08

On Tue, 10 Jul 2007 19:11:03 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Hun hjalp mig så meget at den ville blive langpelset og meget høj,
>hmmmm, kiggede en gang mere, og gættede rigtigt på en Ulvehund

Hehe... ja, man kan hurtigt få rodet sig ud i noget snavs. *GG*
Jeg talte for nylig med vores nabo som avler racerene labber. hun
skulle så til Sverige for at få sin tæve parret. Det mente jeg da ikke
hun havde nøde, for jeg havde da flotte Vaks lige her. Damen skævede
så til Oy og udbrød, "Jamen sådan "noget" vil jeg gerne undgå". *LOL*
Hun har dog undskyldt, for Oy er da både pæn og sød (siger hun), men
han ligner jo ikke ligefrem en labrador. *GG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 20:24

> Damen skævede
> så til Oy og udbrød, "Jamen sådan "noget" vil jeg gerne undgå". *LOL*

LOL- stakkels Oy. Han må lægge ører til mange kommentarer.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 10-07-07 22:58

On Tue, 10 Jul 2007 21:24:29 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>LOL- stakkels Oy. Han må lægge ører til mange kommentarer.

Og spørg ham lige om det rører ham... *GG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 20:21

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:N4Pki.25

> 4 mdr gammel og lige så høj som Angel, og med poter så store
> som spader, det bliver spændende at følge den tæve
> Tror faktisk aldrig jeg før har mødt en Ulvehund.

Har desværre haft et uheldigt møde med en ulvehund, da den kom luntende lige
så stille og uden nogen form for advarsel bed mig.

Det var nu ikke hundens skyld, men en ældre dame, der ejede den, som ikke
rigtigt kunne finde ud af, at sætte grænser for hunden.
Den havde også været efter avisdrengen og posten, men jeg var altså den
første, som den bed hul i.

Anyway- den oplevelse har givet mig lidt mere respekt for fremmede hunde.
Jeg er blevet mere skeptisk, end jeg tidligere har været.

Hunden bed mig kort tid efter, at vi havde fået barn nummer 2. Det var
tilbage i 1995 og hunden var der 8-9 mdr. gammel svjh.
Sidste år så jeg både dame + hund igen, så der levede den altså endnu og må
så være 11-12 år gammel, hvilket da er meget imponerende for sådan en kæmpe
hund.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-07-07 21:03

On 10 Jul., 20:49, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:

> Det er nogle skønne hunde, store godmodige, måske lige lidt småkedelige til
> mig, men absolut en rar hund.

Jeg har en på 6 mdr. Det _er_ skønt! Kedelig, det er nu så meget sagt.
Jeg synes der er gang nok i stumpen (der vejer 34 kilo).

> [...]
> vanvittig hvor sådan en hund vokser!, det er jo helt vildt!.
> Det må være lidt det sammen med en ulvehund.

Det er det. Men det er en god ide at holde igen med at lade dem vokse
for stærkt, det hævner sig senere i livet. Der kan sagtens komme
problemer endda.

Der var en gang en englæder der sagde til mig "Det er skønt, og som at
være i himlen når den endelig kører, men for det meste er den i
stykker" Det var nu en Norton motorcykel han beskrev, men jeg vil tro
at det samme gælder for ulvehunde.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 10-07-07 21:11

Kim Christensen, skrev:

> Jeg har en på 6 mdr. Det _er_ skønt! Kedelig, det er nu så meget sagt.
> Jeg synes der er gang nok i stumpen (der vejer 34 kilo).

Den virkede da også livlig nok, genboens.
Hvorfor valgte du egentlig den race ???

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-07-07 06:46

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har en på 6 mdr. Det _er_ skønt! Kedelig, det er nu så meget sagt.
Jeg synes der er gang nok i stumpen (der vejer 34 kilo).

GG..krudt er der vel i alle hvalpe, men forstå mig ret, jeg har boxer, og i
forhold til sådan en, er alt andet småkedeligt..((-;

vi har såmænd haft den irske ind over, da vi sidst skulle have hund,
muligheden ligger da også til næste gang, da den næste nok ikke skal være
boxer pga. min fysik.
jeg kan godt lide store hunde man ikke falder over og som man kan klappe
uden at skulle kravle på gulvlet (-;

> [...]

Det er det. Men det er en god ide at holde igen med at lade dem vokse
for stærkt, det hævner sig senere i livet. Der kan sagtens komme

nemlig, det er sådanne ting der godt kunne skræmme mig fra at få sådan en,
men det er vel som alt andet, at man blot skal sætte sig ordenligt ind i
det.
Hvor meget trimning er der i sådan en irsk ulvebasse?

[...]

Det lyder da ikke betryggende, hvad ellers døjer de med og hvor skal man
købe sådan en størrelse hende, for at få en hvalp fra gode forældre?

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-07-07 07:42

On 10 Jul., 22:11, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Den virkede da også livlig nok, genboens.
> Hvorfor valgte du egentlig den race ???

Fordi deres væsen tiltaler mig meget. Oprindelig havde og har jeg
ruhårede hønsehunde, de er sjove, og har roterende fis i kasketten. De
er meget robuste, og har faktisk aldrig helbredsproblemer. Den ene af
mine "ruhår" er faktisk en spinone, men det bliver det ikke meget
bedre af.
Man siger at hvert år man har haft ruhår, bliver trukket fra i helvede
hvis det skulle gå så galt. Nu er jeg ved at være klar til at tage
helvede når det kommer.

Jeg har været på udstillinger og opdagetde at jeg havde sympati for
faktisk alle mynderacerne, og at dette tilsyneladende var gensidigt.
Her i foråret bød chancen sig til at få min helt egen ulvehund, så jeg
ikke længere må nøjes med at klappe andres. Ham har jeg haft i 2 mdr
nu, og vi har allerede været 25 gange ved dyrlæge. De fleste af
gangene fordi dyrlægen er en klaphat.
Alligevel er det besværet værd, og min næste hund bliver med stor
sandsynlighed en af mynderacerne - når den tid kommer.
Lige nu holder jeg mig laaangt væk fra Den Blå Avis. Der er en
opdrætter i Nordjylland der har taget sig af 2 borzoi'er efter et
dødsfald, en af dem er jeg lidt mere end varm på. Men at have 4 hunde
er lige i overkanten, også selv om min ruhår teoretisk set er gammel.

Hilsen Kim

Fra : M. Andersen

Dato : 12-07-07 05:27

Et billede af en irsk ulvehund og dens fantastiske tålmodighed :)
http://www.showdogs.dk/images/thorsen_hvalpe.jpg

De er bare dejligt - desværre har de pels, så deer kommer ikke til at bo
nogen i dette allergikerhjem..

Mette

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-07-07 06:16

On 12 Jul., 06:27, "M. Andersen" <mga_ssin...@yahoo.dk> wrote:
> Et billede af en irsk ulvehund og dens fantastiske tålmodighed :)http://www.showdogs.dk/images/thorsen_hvalpe.jpg

Hov, den har jo fået lopper! ;)

> De er bare dejligt - desværre har de pels, så deer kommer ikke til at bo
> nogen i dette allergikerhjem..

Træls.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-07-07 12:55

On 12 Jul., 07:45, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]

> boxer pga. min fysik.
> jeg kan godt lide store hunde man ikke falder over og som man kan klappe

Selv om en irsk ulvehund ikke har så meget turbo på som en boxer, så
er den stærk nok, og kræver sin styrke at håndtere når den først
sætter turboen på.

> [...]
> det.
> Hvor meget trimning er der i sådan en irsk ulvebasse?

Det er der delte meninger om. Nogen mener at den bare skal have tørret
støv af en gang imellem, og at pelsen ellers stort set skal passe sig
selv. Andre mener at den skal trimmes (plukkes). Jeg er nok mest til
det naturlige look. Racestandarden for ulvehunden giver åbenbart ikke
noget klart svar på det spørgsmål. Derimod er det angivet for dens
racemæssige lillebror, deerhounden, at den skal have en lidt pjusket
pels.

> Det lyder da ikke betryggende, hvad ellers døjer de med og hvor skal man
> købe sådan en størrelse hende

Ulvehunde er typisk udsat for levershunt, DCM (en hjertesygdom) og
knoglekræft. Som andre store racer er de også i risikogruppen for
mavevendinger. Levershunt er noget der viser sig i hvalpens første
levemåneder. DCM er noget der først gør sig bemærket i en 3-4 års
alder.
Her i Danmark har opdrætterne været meget tilbageholdende med at teste
for levershunt og DCM. Efterhånden er der kommet en ordning som er
frivillig. I Tysland og Holland har de haft en obligatorisk ordning i
en hel del år, og resultaterne er begyndt at vise sig. IUK i Danmark
vil ikke have nogen obligatorisk ordning, det kan man så spekulere på
hvorfor nogen oprættere ikke vil have testet deres hunde.
Jeg ville nok i første omgang søge efter en hund i Tyskland, eller en
dansk opdrætter der kan vise resultater af undersøgelser for DCM på
begge forældredyr, og undersøgelse af hvalpene for levershunt.
Skæbnens ironi vil at min lille hund ikke er testet for noget af
dette, fordi han er overtaget efter den tidligere ejers sygdom. Han er
dog overtaget i en alder hvor levershunt ville have været synlig for
hvermand i form af sløvhed og træthed (og der er ikke skyggen af det).
Jeg har også set begge forældre, som begge er i/over den alder hvor
DCM plejer at dukke op, og de fejler ikke noget. Det skal gå, og gør
det ikke det, så har jeg kendt vilkårene fra starten. Den eneste
"fabrikationsfejl" min lille hund har er øret der gerne vil ligge hen
over hovedet, fremfor alt når han er i godt humør. Den fejl håber jeg
virkelig ikke at han vokser fra, jeg synes det er et sjovt særkende.
http://musikmuseum.dk/laby/ha6.jpg
Nu håber jeg ikke at jeg misforstod spørgsmålet, og at det i stedet
var en Norton motorcykel du var interesseret i.

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-07-07 13:23

> [...]

Selv om en irsk ulvehund ikke har så meget turbo på som en boxer, så
er den stærk nok, og kræver sin styrke at håndtere når den først

Det jeg sammenligner med, er det gængse tempo en boxer ligger for dagen, det
er en hund der kræver en del både motion og aktivering, den bliver sådan set
aldrig "voksen".
Det er jo også det jeg så godt kan lide ved racen, men det kræver en del
fysik.
Det jeg kender til den irske ulvehund, er en besindig rolig hund, hvor der
skal en del til at få den op i gear. Men nu er her jo ikke så mange af dem,
så man ligefrem falder over dem på gaden, så det er svært at generalisere.
jeg kender kun en enkelt.

> [...]

noget klart svar på det spørgsmål. Derimod er det angivet for dens
racemæssige lillebror, deerhounden, at den skal have en lidt pjusket

den jeg kender til bliver trimmet, eller plukket som du skriver.

> [...]
over hovedet, fremfor alt når han er i godt humør. Den fejl håber jeg
virkelig ikke at han vokser fra, jeg synes det er et sjovt særkende.

HEHE..han er elskelig!
hmm men der er noget at holde øje med, ligesom så mange andre racer.
det undrer mig meget, at opdrættere ikke er mere reelle overfor deres race,
det må da være i alles interesse, at få udryddet alle disse dårligdomme, så
det kan blive en sund race.
jeg ser det jo også med boxerne, nogle af skavankerne skal der testes for,
mens andre kun anbefales, feks. hjertefejl. Nogle opdrættere er ganske
bevidst om deres liniers svagheder, men vælger at lukke øjnene.

Nu håber jeg ikke at jeg misforstod spørgsmålet, og at det i stedet
var en Norton motorcykel du var interesseret i.

hehe..næ...det skulle være en virago hvis jeg skulle have mc.. (-;

TAK for uddybende svar!

Mvh. Marie

Fra : Ragna

Dato : 13-07-07 08:31

Kim skrev:
> [...]
>over hovedet, fremfor alt når han er i godt humør. Den fejl håber jeg
>virkelig ikke at han vokser fra, jeg synes det er et sjovt særkende.

Hvor ser han sød og charmerende ud!
Det er nu ikke sikkert, at han beholder den ørestilling altid.
Vores første schæferhund havde indtil 7-8 måneders-alderen et øre rejst op
og et liggende ned - men så fik begge ørene pludselig den rette
schæfer-stilling.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Brian

Dato : 12-07-07 18:15

pwh skrev:
> [...]
> som spader, det bliver spændende at følge den tæve
> Tror faktisk aldrig jeg før har mødt en Ulvehund.

Jeg stod engang i Viborgs ene gågade og henne af gaden kom der en lille
dame gående med to meget tynde heste.. de var så ikke heste, men irske
ulvehunde, og de var EDDERMA'ME store! De gik mig til omkring navlen
vist lidt højere, og jeg er 1,78 høj :D

-Brian (hvis hund er misundelig på dig over at du har en lækker ny hvalp
som nabo)

Fra : pwh

Dato : 12-07-07 18:53

Brian, skrev:

> -Brian (hvis hund er misundelig på dig over at du har en lækker ny
> hvalp som nabo)

Din hund bliver skam ikke snydt for noget der,
min genbo er typen der aldrig lufter deres hunde.
Hundene render bare rundt i deres baghave og glor,
tror jeg har set dem lufte hunde 2 gange i den tid
de har boet der (ca 7-8 år).

Så den sociale omgang med deres hunde foregår
gennem hegnet/hækken.
En gang oplevede jeg at deres hysteriske gravhund
slap ud af en åben låge da vi gik forbi.
Den røg lige i flæsket på Tyson, han gloede bare
åndsvagt på den myre der førte sig frem.

/Jens

Fra : Brian

Dato : 13-07-07 20:31

pwh skrev:

> [...]
> slap ud af en åben låge da vi gik forbi.
> Den røg lige i flæsket på Tyson, han gloede bare
> åndsvagt på den myre der førte sig frem.

Interessant at sådanne mennesker vil have hund - får hundene så kun den
motion de kan finde i deres have?? stakkels dyr..

-Brian

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-07-07 21:00

On 13 Jul., 09:31, "Ragna" <rahas...@TAKtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Vores første schæferhund havde indtil 7-8 måneders-alderen et øre rejst op
> og et liggende ned - men så fik begge ørene pludselig den rette

Hm, det var ærgerligt. Hvor mange dåser hårlak skal der mon bruges til
at holde det øre på plads de næste 6-8 år?

HIlen Kim

Fra : Ragna

Dato : 15-07-07 12:01

Kim skrev:
>Hm, det var ærgerligt. Hvor mange dåser hårlak skal der mon bruges til
>at holde det øre på plads de næste 6-8 år?

Det kan jo være, at du er så heldig at øret bliver liggende!
For vores vedkommende glædede vi os, da hvalpen begyndte at ligne en
"rigtig" schæfer.

--
Mange hilsener fra Ragna