Vi er startet på Barf Fodring.
Fra : BorderTerrierMor

Dato : 08-07-07 11:39

Hejsa alle sammen
I dag lørdag den 7/7-2007 var vi på Barf Klinikken i Glostrup for at
få undersøgt Møv der har allergi og Fister der havde fået
maveproblemer ;-(

GODT vi kom afsted, GODT vi tog beslutningen om at gå over på Barf
fodring, GODT I var her til at hjælpe

Alt i alt en rigtig oplysende tur men grundige undersøgelser af begge
hunde for at finde den helt rigtig foderplan for dem begge.

Vi fik købt foder til dem til en uges tid, men heldigvis ligger der
er
forhandler ikke langt fra hvor vi bor, så vi kan nå at få fat i noget
mere inden næste weekend hvor de kun skal have lammeben

Fjerkræ og gris må ikke indgå i foderplanen pga Møv´s allergi,(vi kan
håbe på det kommer med tiden) ellers mener jeg der er frit slag. I
første omgang vil vi nu holde os til den foderplan vi har fået fra
Barf Klinikken, som består mest af kallun, grøntsagspulver,
hvidløgspulver og fedt kun til Møv da han dælme mangler sul på
kroppen ;-(

Sidst vi var til vores egen dyrlæge for en månedes tid siden fik vi
afvide Møv var for tyk så han skulle sættes ned i foder. Han har også
tabt sig et par kilo og vejer 10 kg (det gør de begge), men det
hjælper ikke at veje 10 kg hvis de ikke er fordelt korrekt så der
mangler sul på kroppen. ;-(

Imens konsutationen stod på blev begge hunde budt på tørrede
oksestruber og tørrede okselever. Møv vidste vi godt ville æde det
med
det samme han er grovæder, men Fister den kræsne hund der ikke har
været glad for at få noget foder han skal tygge, han tog lige fusen

os og gnasede lystigt det hele i sig. Han tiggede endda om mere og
han
var totalt som forandret, så vi tilsidst spurgte dem om de havde
forbyttet ham med en anden hund. Det var bare så dejligt at se den
forandring med Fister også.

Så nu sidder vi her lørdag aften og kniber os selv i armen om dette
nu
kan være sandt og om dette virkelig var løsningen på Møvs allergi og
Fisters til tider dårlige mave.
Man tør næsten ikke tro på det, men mon ikke I vil fortælle mig at
det
er sandt og jeg alligevel først vil tro på det når der er gået en tid
og ingen af hundene viser tegn på nogen af deres skavanker, men bare
viser tegn på at de er veltilpas?

I hører nærmere herinde og på http://www.photopassion.dk/movs%20historie.htm
efterhånden som vi kommer længere hen i forløbet.

Mvh Fru Larsen, der er proppet med nye positive indtryk

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 08-07-07 11:51

I dag søndag middag fik Fister og Møv sit første måltid efter Barf
foderplanen og de ÅD, desværre åd Fister så stærkt og var lidt for
ivrig med at ville lege med bold i tiden lige efter han havde spist,
så han gik ud og kastede op.

Så kan vi lære at tænke os om, dumme mennesker

Fister er frisk nok og vil stadig have både godbid og mere Kallun når
han bliver budt det som godbid.
Vi har nu tænkt os han lige skal have en pause til at få mere nyt ned
i maven.

Møv tjekker vi hele tiden om der kommer allergi udslæt nogen steder på
kroppen om han klør sig og han er ved at være godt træt af sine
"forældres" pyldren

Ud fra undersøgelserne af Fister og Møv blev der lagt en foderplan som
går ud på at:

·   Faste hundene i 24 timer efter sidste måltid tørfoder for at få det
til at passere mavesækken.
·   Rovdyrsmaven genskabes ved 7 dage udelukkende på kallun,
vitaminpulver, hvidløgspulver og for Møv´s vedkommende fedt.
·   På 8. dagen gives kun 250 gr. Lammeben.

Afføringen skal kontrolleres at der bliver meget mindre og det bliver
mørkebrunt eller sort efter måltiderne og hvidt/flødefarvet efter
lammebenet. Afføringen skal ved "spark" gå i stykker.

Efter de første 8 dages overkørsel til Barf fodring er fremtidig foder
plan pr. dag pr. hund:

·   250 gr. Kød på nær fjerkræ og gris og altid kallun hver anden dag, 3
gr. Grønt eller Frugtblandingpulver, 3 gr. hvidløgspulver og 50 gr.
fedt kun til Møv.
·   1 ben en gang om ugen i stedet for foder.

Måltiderne skal serveres på skiftende tidspunkter hver dag.

Efter de to uger indføres en faste dag pr. uge på skiftende ugedage.

Pewww it is hard to bee a hundemor

Mvh Fru Larsen.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 08-07-07 12:22

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Fru Larsen

det er altså kun i starten, det føles hårdt Siden bliver det blot et
spørgsmål om at huske at få taget foderet til næste dag op af fryseren.

Jeg har barfet voksne labber siden foråret 2004, men da jeg fik min nye
lille lab.tøs, der var begyndt hos opdrætteren med Olivers, men som efter at
være kommet til mig pure nægtede at æde det, da hun så hvilke lækkerier, der
blev lagt i min voksne lab Sallys skål, gik jeg efter mange betænkeligheder
over til at fodre hende efter barfprincipperne også - det var især
spekulationer over, om hendes hofter og albuer nu også ville blive sunde nok
på barf.

Jeg fik en foderplan til hvalpe og har fulgt den slavisk.
For nyligt blev hun ½ år gammel vejet for første gang (bor langt fra
dyrlægen) og vejede da 24 kg. Jeg har siden tjekket med opdrætteren, der har
kontakt til de andre hvalpekøbere og som selv beholdt en tævehvalp, og de
vejer henholdsvis 23 og 24 kg (på Olivers), så det passer jo fint med Sias
vægt.

Jeg tror, du ender med at blive glad for foderskiftet, ikke blot på grund
af, at helbredet hos dine hunde sikkert bliver bedre, men at se deres glæde
over maden, er næsten alle pengene værd.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : pwh

Dato : 08-07-07 12:43

BorderTerrierMor, skrev:

> Efter de to uger indføres en faste dag pr. uge på skiftende ugedage.

Vær lige obs på at en del hunde ikke trives med 100% faste,
jeg har læst om flere der så går og kaster galle op.
Jeg faster aldrig mine 100%, men fodrer til gengæld varieret
i mængden og efter aktivitetsniveau den dag.
Altså at de måske får et kæmpemåltid den ene dag,
og så bare en smule grøntmix med æg eller fisk dagen efter.

I det hele taget har jeg det lidt lala med disiderede foderplaner,
det er for meget teknik til mig.
Hellere finde ud af hvad hunden trives på, og så tage det lidt
på slump hen af vejen, det er ikke raketvidenskab at fodrer en hund

/Jens

Fra : pwh

Dato : 08-07-07 12:35

BorderTerrierMor, skrev:

> Fjerkræ og gris må ikke indgå i foderplanen pga Møv´s allergi,(vi kan
> håbe på det kommer med tiden) ellers mener jeg der er frit slag.

Det med fjrekræ har jeg før hørt at nogle hunde ikke tåler,
det er ellers ærgeligt, kylling er godt og billigt hundefoder.
Mine får med jævne mellemrum ½ kylling hver,
så bliver der knaset, gumlet, flået og slugt til den store guldmedalje
Juleaften fik de en ½ and hver, jeg tror de var rimeligt mætte bagefter.

> [...]
> Barf Klinikken, som består mest af kallun, grøntsagspulver,
> hvidløgspulver og fedt kun til Møv da han dælme mangler sul på

Hmmm... ikke for at anfægte deres foderplan,
men alfa og omega i barf er altså variation så man er sikker på
at hunden bliver dækket ind med alle vitaminer og mineraler.
Kallun er ikke noget jeg selv fodrer meget med, det er ikke
særligt optimalt kød, mest bare proteiner + vand + lidt B-vitamin.

Jeg vil igen anbefale dig at få fat i Ian Billinghurst bog
"Give Your Dog A Bone", den gennemgår de forskellige
kødarter, grøntsager, osv på en meget omhyggelig og letlæst måde.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 08-07-07 13:52

On 8 Jul., 13:43, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Hellere finde ud af hvad hunden trives på, og så tage det lidt
> på slump hen af vejen, det er ikke raketvidenskab at fodrer en hund

Hej Jens.
Rolig nu vi er jo helt nybegynder i det og meget usikre.
Derfor er en foderplan et sikkerhedsnet for os og foderplanen skal
revurderes igen om 4 uger hvor der er opfølgningskonsultation om
hvordan det går.

Jeg tror næppe Møv skal blive ved at have 50 gr fedt om dagen så
bliver han vist trommelfed

Mht fjerkær håber vi med tiden at vi kan få det "listet" ind i
foderplanen alt efter hvordan Møv reagere.

Mht til at faste hundene så tror jeg ikke det sker her i huset for der
vil altid falde godbider af i form af tørret allergitestet ting og
sager

Ikke for at blive personlig Jens men har du set en hund med
allergianfald hvor den ligner en 2. gradforbrændt i huden?
Det vil jeg tillade mig at sige gør at man er noget mere varsom med
hvad man gør for netop ikke at gøre noget forkert. Det kan man så sige
er hysterisk men i min verden meget forståeligt at vi holder os til
den planlagte foderplan indtil vi er blevet dus med det hele.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 08-07-07 15:38

BorderTerrierMor, skrev:

> Hej Jens.
> Rolig nu vi er jo helt nybegynder i det og meget usikre.

Jeg er helt rolig, og netop fordi du er nybegynder anbefalede
jeg dig en god bog som jeg selv har stor glæde af.

> Derfor er en foderplan et sikkerhedsnet for os og foderplanen skal
> revurderes igen om 4 uger hvor der er opfølgningskonsultation om
> hvordan det går.

Lyder fornuftigt nok.
Bare det ikke bliver så besværligt at du løber sur i det som Leyna,
det var mere det jeg mente med ikke at lave for megen teknik ud af det.

> Mht fjerkær håber vi med tiden at vi kan få det "listet" ind i
> foderplanen alt efter hvordan Møv reagere.

Det er god barfskik at prøve sig lidt forsigtigt frem,
ellers er det umuligt at vide hvad ens hund fungerer bedst på.

> Ikke for at blive personlig Jens men har du set en hund med
> allergianfald hvor den ligner en 2. gradforbrændt i huden?

Ja, billederne af din hund.

> [...]
> er hysterisk men i min verden meget forståeligt at vi holder os til
> den planlagte foderplan indtil vi er blevet dus med det hele.

Nu skrev jeg jo også at du hen af vejen ville finde ud af hvad dine
hunde fungerede på, ikke at du bare skulle læsse alt fra køledisken
i Netto i hovedet på dem
Når du har fundet frem til det begynder du nok også at tage lidt lettere
på det, altså at man ikke behøver at give X-gram kallun om ugen,
og X-gram lammeben om ugen, ect, ect.
Fidusen i barf er at hunden over en periode får dækket sine behov,
den behøver ikke som på tørkost at få dækket det i hvert måltid.
Det gør livet en del lettere når du når frem til det punkt,
det var det jeg mente med det.
I mellemtiden vil jeg igen anbefale dig at læse grundigt på
teorien bag barf, så står du meget stærkere.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 08-07-07 13:54

On 8 Jul., 13:21, "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDE...@jubii.dk> wrote:
> [...]

> af, at helbredet hos dine hunde sikkert bliver bedre, men at se deres glæde
> over maden, er næsten alle pengene værd.

Hej Anelise

Det giver jeg dig helt ret i at glæde over at se hvordan de "kaster"
sig over maden den kan ikke beskrives men skal opleves

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 08-07-07 17:02

On 8 Jul., 16:38, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> det var det jeg mente med det.
> I mellemtiden vil jeg igen anbefale dig at læse grundigt på
> teorien bag barf, så står du meget stærkere.

Hej Jens.
Jamen så forstår vi hinanden

Vi læser og "suger" til os og ender efter planen som "superbrugere" af
Barf Fodring, som vi kan give videre til andre der garanteret kommer
til at stå som vi har stået i hele forløbet.

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 08-07-07 17:05

> Jeg vil igen anbefale dig at få fat i Ian Billinghurst bog
> "Give Your Dog A Bone", den gennemgår de forskellige
> kødarter, grøntsager, osv på en meget omhyggelig og letlæst måde.
>
> /Jens

Hej igen Jens

Ahhh den bog er jo på engelsk, findes den ikke på dansk?

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 08-07-07 17:26

BorderTerrierMor, skrev:

> Hej igen Jens
>
> Ahhh den bog er jo på engelsk, findes den ikke på dansk?
>
> Mvh Fru Larsen.

Desværre ikke, men der findes vist en udemærket på svensk også,
jeg kan dog ikke huske navnet på den,
men det kan andre her i gruppen nok.
Jeg foretrækker selv at læse engelsk frem for svensk

/Jens

Fra : Brian

Dato : 08-07-07 21:27

pwh skrev:

> [...]
> jeg kan dog ikke huske navnet på den,
> men det kan andre her i gruppen nok.
> Jeg foretrækker selv at læse engelsk frem for svensk

Ellers må Fru Larsen købe bogen til mig - så skal jeg nok oversætte den
:) så kan jeg selv lære med i samme omgang ;)

-Brian

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 08-07-07 21:57

"Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Den omtalte bog er skrevet af Jill Mellström og kan findes via hendes
hjemmeside:

http://www.jipotimas.se/

se nederst i menuen under "övrigt".

Jeg har dog ikke selv læst bogen, men har været til et af hendes foredrag.
Hun ved en masse om BARF, opdrætter boxere, og har haft flere hvalpekuld på
barf.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 08-07-07 22:25

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Hun ved en masse om BARF, opdrætter boxere, og har haft flere hvalpekuld

Jeg glemte lige: bogens titel er "Functional Food för hundar"

mvh Anelise

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 08-07-07 22:56

On 8 Jul., 23:24, "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDE...@jubii.dk> wrote:

> Jeg glemte lige: bogens titel er "Functional Food för hundar"
>
> mvh Anelise- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej Anelise.

Tak for informationerne

Brian du hører nærmere hvis du bliver "hængt" op på dit tilbud

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 11-07-07 09:44

On 8 Jul., 23:56, BorderTerrierMor <BorderTerr...@Forum.dk> wrote:

> Hej Anelise.
>
> Tak for informationerne
>
> Brian du hører nærmere hvis du bliver "hængt" op på dit tilbud
>
> Mvh Fru Larsen.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hejsa Alle.
Jeg vil lige høre om nogen ved hvor længe Kallun kan holde sig i
"lugtsikker" bøtte i køleskabet, når det er optøet?

Status i dag onsdag er at vi har haft nogen rutcheture med Møv´s
allergi eksem. Det bluser op lidt op i lysken for at gå i sig selv
igen og som vi formodede bekræftede Barf Klinikken os i, at hans krop
renser ud. I dag ser det ud til at svinde noget mere og blusser ikke
nær så meget op.

Vi har også haft og har stadig lidt rutcheture med både Fister og Møv
maver, de har kastet op og haft tynd mave. Så efter et døgns fasten
"lister" vi os stille frem igen og er helt overbevist om at deres
mawser nok skal vænne sig til Barf.

Mvh Fru Larsen.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-07-07 10:07

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i en meddelelse
Hejsa Alle.
Jeg vil lige høre om nogen ved hvor længe Kallun kan holde sig i
"lugtsikker" bøtte i køleskabet, når det er optøet?

nu er mine vovser hærdede barfhunde (-;
så jeg ville ikke bekymre mig om at det havde været optøet i et par døgn,
men nu hvor i er helt nystartede, så ville jeg ikke bruge det hvis det har
været helt optøet i mere end et døgn, ved ikke om jeg er for forsigtig, men
det er min mening.

[...]

Det går fremad, nogle hunde bruger mere tid end andre, det kommer nok også
an på deres almene helbredstilstand.
Jeg har fulgt en boxer på meget nær hold, der var meget slemt angrebet af
allergi, over hele kroppen, den havde faktisk ikke noget pels, og huden var
fortykket fuldt af sår og ru, der gik omkring 14 dage til 3 uger, så
begyndte det at hele og pels begyndte at titte frem.

[...]

Der har jeg så ikke haft nogen problemer af den art, og kender ikke til
nogen der har fået bøvl med maven efter overgangen, men nogen af de andre
kan måske genkende det.
Du tager det på en god måde, og det at "liste" sig frem, lyder også fint.

Jeg har smidt opdateringer på HP`en, mangler lige filmen, men den kommer!.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 11-07-07 10:52

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
>
> Der har jeg så ikke haft nogen problemer af den art, og kender ikke
> til nogen der har fået bøvl med maven efter overgangen, men nogen af

Næh heller ingen problemer med maverne her i huset
da vi skiftede over til barf.
Faktisk har deres fordøjelse aldrig været bedre,
specielt tyson havde jævnligt ½-tynd mave på Olivers,
og han tålte slet ikke at spise "bløde" kødben dengang.

Mht Kallun aner jeg ikke hvor lang holdbarhed det har
efter optøning.
Jeg gør det på den måde at jeg sætter en 2kg pose
frossent i køleskabet og den er brugt på 4-5 dage.
I starten er det self frossent stadig, så det tøer jeg
lige op inden de får det (microen eller ved stuetemp.)

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-07-07 10:16

[...]

hvis kallun´et har stået koldt (i køleskab), ville jeg ikke have
betænkelighed ved at bruge det, selv efter 2-3 dage. Men det hænger nok
sammen med, at jeg har labber, der tilsyneladende har strudsemaver. Når jeg
ser, hvad de kan gnaske i sig af halvgamle krabber, blåmuslinger, vandmænd
og andre delikatesser på vores strandture, uden at blive syge i maven, så
mener jeg, at de også sagtens kan tåle kød fra køleskabet, der er mere end
et par dage gammelt

God bedring med maverne!

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-07-07 10:34

> [...]
> vandmænd og andre delikatesser på vores strandture, uden at blive syge i
> maven, så mener jeg, at de også sagtens kan tåle kød fra køleskabet, der

lige præcis, det er heller ikke småting hvad mine finder.
gamle grisetæer der har været gemt til lagring i et blomsterbed, føj for den
lede..
men ingen af dem har dog nogensinde haft dårlig mave af den grund.
Det afhænger nok af hvor hærdede de er.

Mvh. Marie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 11-07-07 11:38

On 11 Jul., 11:52, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> I starten er det self frossent stadig, så det tøer jeg
> lige op inden de får det (microen eller ved stuetemp.)

Hejsa igen.

Det var også sådan jeg tænkte mht Kallun, at bare det står koldt så
kan det holde sig et par dage, men ville lige spørge jer

Som sagt har vi har tæt kontakt til Barf Klinikken og de bekræfter os
i det vi selv formoder og giver også god vejledning. Iflg dem har de
set de problemer vi har med fordøjelsen, men det findes der råd for og
dem følger vi. Flovt må vi nok indrømme at vi måske har været FOR
ivrige og måske har givet dem lidt for mange godbidder(tørrede
okselever er skrap) og resutatet kommer hurtigt med tynd mave og
opkastninger. Dumt men lærerrigt. ;-(

Møv allergi eksem glæder vi os over ser ud til at have tabt kampen mod
Barf *tsk tsk*

Mon det kan have noget med hunderace at gøre om de har "stærk" mave.
Fister har altid reageret hurtigt hvis han har fået noget maven ikke
kunne lide. Møv har altid bare ædt men måske hans allergi kan påvirke
hans mave.?

Mvh Fru Lasen.

Fra : pwh

Dato : 11-07-07 11:49

BorderTerrierMor, skrev:

> Flovt må vi nok indrømme at vi måske har været FOR
> ivrige og måske har givet dem lidt for mange godbidder(tørrede
> okselever er skrap) og resutatet kommer hurtigt med tynd mave og
> opkastninger. Dumt men lærerrigt. ;-(

Lever er godt, men det skal man holde lidt igen med.
Mine får lever ca 1 gang om ugen, og ikke ret meget da
det så også resulterer i tynd mave, så lærer man det
Giv hellere hundene et ben de kan gumle i hvis de skal
have en eller anden form for godbid.

Du kan jo evnt prøve med en gang A38, det er godt
for maven, mine får det 3-4 gange om ugen i deres mad.
Hytteost er også fint til dårlige hundemaver, og det indenholder
samtidigt noget af det bedste protein du kan give.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 13-07-07 14:48

Lige en opdate, at det går fint nu med begge hundenes maver.

Vi er efterhånden også ved at finde "hovede og hale" at fodre efter
Barf metoden.

Det allerbedste er som sagt at Møvs udslæt svinder mere og mere dag
for dag, selv om vi godt er klar over det kan blusse op igen så er det
en helt klar bedring at det kan gå i sig selv igen UDEN dyrlægens
pencillin og binyrebarkhormon.

Bliver spændende på søndag hvor det er "bendag" og der serveres
lammeben til Møv og Kalkunhals til Fister.

Hov ja forresten vi fik opklaret at det ikke er al fjerkræ de ikke må
få men KUN kylling og så gris. Det giver lidt flere muligheder med and
og kalkun.

Mvh Fru Larsen.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-07-07 15:11

[...]

jeg kan sagtens forstå, at I som helt nystartede barfere holder jer strikte
til Barfcenterets anvisninger.

Jeg bruger af og til (ca. 3 gange pr måned) de store flotte kyllingeskrog
fra Allegaarden til hundene, de elsker dem og forholdet kød:ben er helt
perfekt.
Ligesom mine hunde af og til får grisehaler, og den voksne hund elsker at
gnave stegeben fra gris - det vil jeg endnu ikke udsætte hvalpen for - men
som med de fleste ting her i livet: alt med måde.

www.allegaardenskylling.dk

Dejligt at høre, at I allerede kan se effekt af foderskiftet.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 15:22

A. S. Nielsen, skrev:

> [...]
> elsker at gnave stegeben fra gris - det vil jeg endnu ikke udsætte
> hvalpen for - men som med de fleste ting her i livet: alt med måde.

De har altså skuffet mig de sidste 2 gange ved kun at have kyllingeskrog,
første gang jeg handlede der fik jeg også en masse gode lamme og griseben.
Jeg håber de har fået slagtet til næste gang.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 15:20

BorderTerrierMor, skrev:
> [...]
> for dag, selv om vi godt er klar over det kan blusse op igen så er det
> en helt klar bedring at det kan gå i sig selv igen UDEN dyrlægens

Det lyder bare godt

> Bliver spændende på søndag hvor det er "bendag" og der serveres
> lammeben til Møv og Kalkunhals til Fister.

Du må melde tilbage.

> Hov ja forresten vi fik opklaret at det ikke er al fjerkræ de ikke må
> få men KUN kylling og så gris. Det giver lidt flere muligheder med and
> og kalkun.

Det var da godt, And og Kalkun er jo også billigt og sundt.
Men hvorfor ikke lige kylling, er der en forklaring på det ???

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-07-07 18:41

> Det lyder bare godt

> Du må melde tilbage.

> Det var da godt, And og Kalkun er jo også billigt og sundt.
> Men hvorfor ikke lige kylling, er der en forklaring på det ???

Hej Jens..

Jeg skrev det for en tid siden, at der havde været en artikel fra
barfcentret et et hundeblad, og det var pga. medicinrester i kyllingen, at
de frarådede at bruge det til allergihunde, jeg vil så mene, at man burde
være på den sikre side med økokyllinger eller høns fra egen avl hvor man ved
hvad der er puttet i dem.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 19:22

> [...]
> mene, at man burde være på den sikre side med økokyllinger eller høns
> fra egen avl hvor man ved hvad der er puttet i dem.

Ja det kan jeg godt huske du skrev.
Men jeg kender en anden hund der heller ikke kan tåle kylling,
men jeg ved bare ikke hvad det er ved kylling den ikke kan tåle.

Men det med medicinresterne kan jo godt gælde for Fru Larsen,
det passer jo meget godt med at hun heller ikke må fodre med svin.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-07-07 18:28

On 13 Jul., 16:19, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Du må melde tilbage.

> Det var da godt, And og Kalkun er jo også billigt og sundt.
> Men hvorfor ikke lige kylling, er der en forklaring på det ???
>
> /Jens

Stadig kun positivt at sige i dag hvor Møv har fået kallunblanding men
Fister giver altså ikke kallun så han har fået rensdyr, det var lige
sagen.

Møvs udslæt er næsten væk, selv om vi godt ved træerne ikke vokser ind
i himmelen og det kan blusse op igen, så har det ALDRIG gået væk uden
medicin fra dyrlægen. Så et nul til Barf fordring. jubleskrig, håber
det kan høres *G*

Bare julemanden ikke bliver sur, siger gemalen

Hmmm jeg kan ikke lige på stående fod huske årsagen til vi ikke måtte
give kylling, men vil da lige tjekke det næste gang jeg snakker med
Klinikken.

Vi har købt kalkun halse og lammeben til bendagen og jeg skal nok
melde tilbage hvordan det går

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-07-07 18:31

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-07-07 18:52

On 13 Jul., 20:22, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]

> /Jens

Stadig kun positivt at sige i dag hvor Møv har fået kallunblanding men
Fister gider altså ikke mere kallun p.t. så han har fået rensdyr, det
var lige sagen.
[...]

give kylling, men min mand siger at det var pga medicinrester osv. Jeg