Tyson er flyttet
Fra : Leyna

Dato : 07-07-07 17:18

Min datter ringede her i eftermiddags og sagde at hendes veninde var
kommet hjem, og var parat til at modtage sin nye hund, så manden og
jeg pakkede hund og hans ejendele og kørte afsted med Tyson. Det var
mindst bøvlet for alle at vi selv afleverede ham.

Tyson kan heldigvis osse li' at køre i bil, så han lagde sig bare til
at sove på turen.
Vel ankomemt til det nye hjem, fiser han ind ad hoveddøren og går
straks i gang med at udforske det nye sted. Ingen reservation eller
frygtsomhed fra ham. Det er sg* imponerende. Han hører så at barnet i
familien (lille dreng på 1½ år) lige hoster en gang, og der bliver
godt nok spidset ører. Døren til knægtens værelse bliver åbnet, og dér
fiser Tyson så osse ind. Da knægten kommer op og ned på gulvet skal
Tyson da lige hilse, så han får et stort slik i ansigtet... og den
lille kan godt li' hunde, så det er som det skal være.

Ingen lange afskedsscener eller hylen da vi gik. Det var alt for
spændende at undersøge alt det nye, og her var der jo ingen arrige
hanhunde der angreb..

Jo, jeg tror at Tyson får et rigtig godt hjem nu, men der forsvandt
lige et stykke af mit hjerte med hans flytning. Da den nye ejer er
veninde med min datter, så regner jeg helt sikkert med at blive holdt
lidt opdateret omkring Tysons videre levned.

Jeg burde være lykkelig på tysons vegne, men må indrømme at den
altoverskyggende følelse er tomhed. Men det er så min egen egoisme...
*SUK*

Oy har mistet alletiders legekammerat, men det må han så lære at leve
med. Så må Maggie bare komme lidt oftere og lege lidt med ham. Vaks
gider ikke rigtigt mere.

Men man må vel sige at historien alligevel endte lykkeligt. Tyson er
ikke kommet SÅ langt ud på landet som her, men han bor i meget
landlige omgivelser, så han skal nok komem til at trives.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 07-07-07 17:50

> [...]
> ikke kommet SÅ langt ud på landet som her, men han bor i meget
> landlige omgivelser, så han skal nok komem til at trives.

Leyna det lyder da næsten for godt til at være sandt, hvis dette bliver
Tysons sidste nye hjem, og han bor i nærheden så kan I måske mødes og
hundene kan lege.
Håber bare sådan at det går, både for Tyson og din skyld, for så endte alt
jo godt.
"Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget"

Så tag nu og nyd det.
Skulle du keder dig så kunne du måske åbne døren til Vaks og Kong Hans.

Hanne/ som er rigtig glad på dine vegne

Fra : Leyna

Dato : 07-07-07 17:59

On Sat, 7 Jul 2007 18:49:35 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

>Leyna det lyder da næsten for godt til at være sandt, hvis dette bliver
>Tysons sidste nye hjem, og han bor i nærheden så kan I måske mødes og
>hundene kan lege.

Nu er det så ikke liiige i nærheden. Der er da en times kørsel i bil
hver vej.

>Håber bare sådan at det går, både for Tyson og din skyld, for så endte alt
>jo godt.

Skidt være med mig. Bare Tyson får det godt.

>Så tag nu og nyd det.
>Skulle du keder dig så kunne du måske åbne døren til Vaks og Kong Hans.

Æeh... Hans er jo flyttet ud til min datter, men det er sikekrt min
mand (Kong Kurt) du hentyder til, ikk'?

Vaks og Oy er faktisk i fuld gang med at lege igen, og render rundt om
benene på mig. Det er rart at have de to balladefyre tilbage i stuen.

>Hanne/ som er rigtig glad på dine vegne

Tak. Det er så rart at der er nogen der bekymrer sig, og jeg har været
rigtig glad for din støtte og forståelse i denne kedelige affære.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 07-07-07 20:13

> Skidt være med mig. Bare Tyson får det godt.

****
Nej, det er nu ikke ligemeget med dig, det har jo sat et spor i din sjæl.
********

> Æeh... Hans er jo flyttet ud til min datter,
***
Ja, det har jeg faktisk styr på.
*****
men det er sikekrt min
> mand (Kong Kurt) du hentyder til, ikk'?

******
Ja, men det med kongerækken har aldrig været min stærke side, og bliver det
åbenbart heller ikke
******

> Vaks og Oy er faktisk i fuld gang med at lege igen, og render rundt om
> benene på mig. Det er rart at have de to balladefyre tilbage i stuen.

***
Der kan du se så er alt ved det gamle, selv Kong Kurt, pinligt.
******
Hanne/ som nok skulle øve sig lidt

Fra : Leyna

Dato : 07-07-07 20:25

On Sat, 7 Jul 2007 21:12:45 +0200, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>****
>Nej, det er nu ikke ligemeget med dig, det har jo sat et spor i din sjæl.
>********

Ja, men så kan jeg så "glæde" mig over, at jeg hjalp en supergo' hund
videre i tilværelsen.

> ***
>Ja, det har jeg faktisk styr på.
>*****

Døøøøtiiiiig. Ska' du ha' en kiks?

>***
>Der kan du se så er alt ved det gamle, selv Kong Kurt, pinligt.
>******

Ja, det er pinligt at Kong Kurt ikke ændrer sig, men jeg kan ikek gøre
noget ved det! *LOL*

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 07-07-07 21:29

> Ja, men så kan jeg så "glæde" mig over, at jeg hjalp en supergo' hund >
> videre i tilværelsen.

*****
Ja, det er nemlig lige det du har gjort, og ikke noget somhelst andet - så
husk det. !!!!!
****

> Døøøøtiiiiig. Ska' du ha' en kiks?

> Ja, det er pinligt at Kong Kurt ikke ændrer sig, men jeg kan ikek gøre
> noget ved det! *LOL*

***prøv alligevel - måske skulle du rose lidt - Døøøøtiiiiig. Ska' du ha'
en kiks?
******
Hanne/ som gerne overlader kiksen til Kongen

Fra : C.H

Dato : 07-07-07 18:00

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Det var dejligt at høre, at I har fundet et godt og forhåbentligt blivende
hjem til Tyson.

Det var en kedelig oplevelse, I skulle have der, men I er nu den erfaring
rigere og kender nu Vaks lidt dybere end før. Kender hans muligheder og hans
begrænsninger.
Tyson er vist en hund, der er meget tilpasningsdygtig og han vil klare det
fint, hvis bare han lander et sted, hvor der er mennesker der kan og vil
holde af ham.

Opholdet hos jer har været en kortvarig ferie og en oplevelse - blandt mange
andre.

Jeg synes du skal lægge den dårlige samvittighed fra dig - I valgte at få
Tyson af et godt hjerte og kunne ikke vide, at det endte som det gjorde.
Så hold fast i, at han nu er et godt sted, som han fortjener...

Connie

Fra : Leyna

Dato : 07-07-07 19:15

On Sat, 7 Jul 2007 18:59:58 +0200, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>Jeg synes du skal lægge den dårlige samvittighed fra dig - I valgte at få
>Tyson af et godt hjerte og kunne ikke vide, at det endte som det gjorde.
>Så hold fast i, at han nu er et godt sted, som han fortjener...

Vi hjalp bare med at få ham omplaceret. Det er sådan jeg vælger at se
på det, og jeg skal prøve at få lagt samvittigheden i seng!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-07-07 17:38

Leyna, skrev:

*snip* en god historie

> Men man må vel sige at historien alligevel endte lykkeligt. Tyson er
> ikke kommet SÅ langt ud på landet som her, men han bor i meget
> landlige omgivelser, så han skal nok komem til at trives.

Godt at hører at det endte lykkeligt for Tyson i det mindste

Når du nu har fået lidt ro i sjælen igen kunne du jo kigge dig
om efter en mere velegnet hund.

/Jens (som tror Angel ville værer velegnet, men hende får du ikke)

Fra : Leyna

Dato : 07-07-07 19:10

On Sat, 7 Jul 2007 18:37:54 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Når du nu har fået lidt ro i sjælen igen kunne du jo kigge dig
>om efter en mere velegnet hund.

Nej, jeg har lært lektien. Jeg "nøjes" med mine to drenge...

>/Jens (som tror Angel ville værer velegnet, men hende får du ikke)

Jeg vil osse hellere ha' Tyson... altså DIN Tyson!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-07-07 19:56

Leyna, skrev:

> Jeg vil osse hellere ha' Tyson... altså DIN Tyson!

Så ville du stå med samme problem som sidst,
min Tyson finder sig bestemt ikke i at blive domineret.
Det gør Angel heller ikke, men jeg tror på at hun havde
kunnet opdrage Vaks, hanhunde har normalt respekt
for skrappe tæver

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-07-07 22:24

On Sat, 7 Jul 2007 20:56:10 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så ville du stå med samme problem som sidst,
>min Tyson finder sig bestemt ikke i at blive domineret.

Ja, så duer det jo ikke. Troede ellers din Tyson var lidt af et skvat!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 08-07-07 08:14

Leyna, skrev:

> Ja, så duer det jo ikke. Troede ellers din Tyson var lidt af et skvat!

Nej et skvat er ville jeg nu ikke ligefrem kalde ham,
men noget blødere af sind end Angel.
Underkaste sig har jeg ikke set ham gører siden
han var ½ år gammel, så tager han hellere kampen.

Jeg har jo målrettet opdraget mine til ikke at værer dominerende,
men de er bestemt ikke opdraget til at underkaste sig.
Tænk en masse konflikter jeg dagligt ville have her i befolkede
Rødovre hvis mine hunde var dominerende, det går slet ikke

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-07-07 18:14

In news:3bev83tk86jn1onic29qbvkmuqmmtmllp5@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:
> [...]
> var
> mindst bøvlet for alle at vi selv afleverede ham.

Supert Leyna. Så er da en bekymring mindre. Pragtfuldt at I fandt et
godt nyt hjem.

> Tyson kan heldigvis osse li' at køre i bil, så han lagde sig bare
> til at sove på turen.

Han *er* altså bare en superhund.

> [...]
> og
> den lille kan godt li' hunde, så det er som det skal være.

Det var jo det jeg sagde "en blid kæmpe". Han er helt sikkert
hovedsageligt af GD afstamning.

> Ingen lange afskedsscener eller hylen da vi gik. Det var alt for
> spændende at undersøge alt det nye, og her var der jo ingen arrige
> hanhunde der angreb..

Vaks har jo bare forsvaret sit territorium. Det er da fuldt ud
forståeligt.

> [...]
> veninde med min datter, så regner jeg helt sikkert med at blive
> holdt lidt opdateret omkring Tysons videre levned.

Vi må krydse fingre for, at han endelig har fundet "hjem". Glædeligt
at vi så også kan få lidt at vide en gang imellem om hvorledes det
går ham.

> Jeg burde være lykkelig på tysons vegne, men må indrømme at den
> altoverskyggende følelse er tomhed. Men det er så min egen
> egoisme... *SUK*

Selvfølgelig savner du ham da. Hvem ville ikke det. Der er absolut
ingen egoisme forbundet med det. Du var jo faldet fuldstændigt for
ham. Jeg ville også ønske at han var min hund - helt ærligt.

> Oy har mistet alletiders legekammerat, men det må han så lære at
> leve med. Så må Maggie bare komme lidt oftere og lege lidt med
> ham.
> Vaks gider ikke rigtigt mere.

Det er godt nok synd for Oy, nu var han lige så glad for Tyson, så
lad os håbe at Maggie vil komme ofte og besøge ham. Han glemmer
sikkert Tyson hurtigere end du gør.

> [...]
> ikke kommet SÅ langt ud på landet som her, men han bor i meget
> landlige omgivelser, så han skal nok komem til at trives.

Jeg er helt sikker på, at han nok skal få det godt. Han er blevet
alenehund med sit eget lille barn at lege med (og passe på). Så
ønsker han sig sikkert ikke mere. Han opfører sig jo eksemplarisk,
så hans nye ejere kan være lykkelige for at få sådan en hund som
legekammerat for deres lille søn. Jeg forstår bare stadig ikke,
hvorfor han har skullet skifte hjem så mange gange. Han må da være
drømmehunden for de fleste.

Er det så ikke her man siger: "Og så levede de lykkeligt til deres
dages ende" ?

Jeg er i hvert fald utroligt glad og lykkelig på hans vegne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 07-07-07 19:24

On Sat, 7 Jul 2007 19:14:24 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg forstår bare stadig ikke,
>hvorfor han har skullet skifte hjem så mange gange. Han må da være
>drømmehunden for de fleste.

Nej, det fatter jeg simpelthen heller ikke, men måske har han ikke
egnet sig som potensforlænger?

>Er det så ikke her man siger: "Og så levede de lykkeligt til deres
>dages ende" ?
Det mener jeg bestemt det må være. :)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-07-07 19:57

Leyna, skrev:

> Nej, det fatter jeg simpelthen heller ikke, men måske har han ikke
> egnet sig som potensforlænger?

Så havde han ikke været en hund for mig

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 07-07-07 20:15

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

hej Leyna

det glæder mig meget, at I selv klarede at finde et godt hjem til Tyson.
Forhåbentlig kan han blive der for altid, det fortjener han.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Leyna

Dato : 07-07-07 20:26

On Sat, 7 Jul 2007 21:14:32 +0200, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

>det glæder mig meget, at I selv klarede at finde et godt hjem til Tyson.
>Forhåbentlig kan han blive der for altid, det fortjener han.

Tak, og det håber vi jo osse.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-07-07 08:00

> [...]
> jeg pakkede hund og hans ejendele og kørte afsted med Tyson. Det var
> mindst bøvlet for alle at vi selv afleverede ham.

Det var rart for alle parter, jeg håber så, at han kan få lov at blive i det
nye hjem resten af hans liv, og at han kan få lov at få tillid til omverden,
så han ikke behøver at frygte at blive efterladt mere.

Godt nok, Leyna!

Mvh. Marie

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 08-07-07 20:50

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
> [...]
[Klip historien om Tysons nye hjem]

Tillykke Leyna - hvor er det bare godt for hunde som Tyson, at der findes
mennesker som dig!

Håbefulde hilsener
Trine

Fra : Leyna

Dato : 09-07-07 06:37

On Sun, 8 Jul 2007 21:50:07 +0200, "Trine Dyrgaard" <sneevang@c.dk>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
>[Klip historien om Tysons nye hjem]
>
>Tillykke Leyna - hvor er det bare godt for hunde som Tyson, at der findes
>mennesker som dig!

Mange tak. Jeg må dog erkende at Tyson har efterladt et tydeligt
poteaftryk i mit hjerte, og jeg har (forhåbentlig) lært, at jeg ikke
kan redde verden.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : dpl

Dato : 09-07-07 12:52

Leyna skrev:

> Mange tak. Jeg må dog erkende at Tyson har efterladt et tydeligt
> poteaftryk i mit hjerte, og jeg har (forhåbentlig) lært, at jeg ikke
> kan redde verden.

Hej Leyna
Jamen du har jo netop reddet verden, nemlig hele Tysons verden!
Selvfølgelig var det ærgerligt, at det ikke gik med at have ham hos Jer,
men det lyder jo til, han har fået et godt sted at bo, netop hvad han
havde brug for. Den tomhed han har efterladt hos dig, bliver sikkert
udfyldt af en anden skøn hund, før eller senere!

Hilsen Dorthe, - der også higer efter en ny hund mere, men må vente til
der er tid til at tage sig af den...
http://www.sevastopol.dk/ (Vi har killinger!)

Fra : Leyna

Dato : 09-07-07 14:04

On Mon, 09 Jul 2007 13:52:17 +0200, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrote:

>Hej Leyna
>Jamen du har jo netop reddet verden, nemlig hele Tysons verden!

Jojo, og min egen sank lige i grus...!

> [...]
>havde brug for. Den tomhed han har efterladt hos dig, bliver sikkert
>udfyldt af en anden skøn hund, før eller senere!

Det bliver helt klart senere. Meget senere. Sådan et nederlag svi'er!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 09-07-07 15:04

Leyna, skrev:

> Det bliver helt klart senere. Meget senere. Sådan et nederlag svi'er!

Det har vel heller intet hastværk, du skal jo ligesom jeg tænke
på at du ikke ender op med et alderdomshjem for hunde
ad åre, så en passende spredning i alderen tror jeg er fint.

Har internaterne ikke en side hvor du kan følge med
i hvad der dukker op hos dem, så kunne du jo lurer
lidt der hen af vejen.
For dit vedkommende ville det jo værer fint lige
at kunne få hunden hjem på prøve.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 09-07-07 18:28

On Mon, 9 Jul 2007 16:03:48 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det har vel heller intet hastværk, du skal jo ligesom jeg tænke
>på at du ikke ender op med et alderdomshjem for hunde
>ad åre, så en passende spredning i alderen tror jeg er fint.

Det ser jeg så ikke umiddelbart noget problem i, men der er jo 5 år
imellem Vaks og Oy, såeh...

> [...]
>i hvad der dukker op hos dem, så kunne du jo lurer
>lidt der hen af vejen.
>For dit vedkommende ville det jo værer fint lige

Jeg skal ikke have flere hunde hjem, så længe jeg har Vaks... og han
skulle gerne runde de 18 år!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 09-07-07 20:10

> Jeg skal ikke have flere hunde hjem, så længe jeg har Vaks... og han>
> skulle gerne runde de 18 år!
> --

Nok en god beslutning, men en lille steriliseret tæve var måske ikke af
vejen
Hanne