Spider jeres hunde også jordbær'ene inden ~
Fra : Kasper

Dato : 06-07-07 20:29

Kasper

Fra : Is

Dato : 06-07-07 23:18

Jeg vil ikke sige inden - men min gamle hund plukkede jordbær samme
med mig, også stikkelsbær.

Erik Isager

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 06-07-07 23:23

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil ikke sige inden - men min gamle hund plukkede jordbær samme
> med mig, også stikkelsbær.
>

> --
> mvh
> Erik Isager

Det er derfor, min køkkenhave var indhegnet

Venlig hilsen, Anelise

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 23:29

Is, skrev:
> Jeg vil ikke sige inden - men min gamle hund plukkede jordbær samme
> med mig, også stikkelsbær.

Alvorligt talt, og intet helligt barf.
Kunne man forestille sig at der manglede noget i hundens
normale foder siden den søger suplemment.

Tyson kunne jeg førhen lokke til at æde brombær,
har godt nok ikke prøvet længe.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-07-07 06:30

> [...]
> normale foder siden den søger suplemment.
>
> Tyson kunne jeg førhen lokke til at æde brombær,

hunden er altædende jens..nogle kan lide det ene og andre det andet.
Og når nu det er til fri afbenyttelse, så gør de det vel hvis det er noget
de kan lide.

Jeg vil da mene at mine er dækket ind, men alligevel hugger de æbler når de
er ved at være modne og gnasker i sig, og hindbær som er modne nu, ikke
mange, men de kan godt gå og nippe af buskene. Ebbe er meget glad for
gulerødder som han gladelig gnasker fra ende til anden..

Jeg tror ikke at det er fordi de mangler noget at de finder på sådanne ting
at gufle, mere fordi de synes om det.

jeg mangler bestemt heller ikke sukker, men jeg er vild med slik, og kan
ikke holde nallerne væk fra ungernes disneysjov slik, og kan da slet ikke
holde tanke ud, at der ligger en pose slik i skabet der oven i købet i
åbnet..uhhhhhhhh....((-;

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 07-07-07 07:35

On Sat, 7 Jul 2007 00:28:35 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Alvorligt talt, og intet helligt barf.
>Kunne man forestille sig at der manglede noget i hundens
>normale foder siden den søger suplemment.

Det tror jeg ikke. Hans og Oy æder alt hvad der kan ædes, og har altid
gjort det. Vaks er derimod ikke noget madøre.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-07-07 07:59

Leyna, skrev:

> Det tror jeg ikke. Hans og Oy æder alt hvad der kan ædes, og har altid
> gjort det. Vaks er derimod ikke noget madøre.

Fik bare tanken da man jo siger at lortespisning
kan værer tegn på mangler i kosten.

Jeg har bare aldrig set mine æde den slags på eget initiativ,
og de er bestemt madører så det kan blive til noget.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 10:14

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:wQGji.3

> Fik bare tanken da man jo siger at lortespisning
> kan værer tegn på mangler i kosten.

Den teori har jeg aldrig troet på. Lortespisning er bare en dårlig vane.

> Jeg har bare aldrig set mine æde den slags på eget initiativ,
> og de er bestemt madører så det kan blive til noget.

Bingo er helt tosset med al slags grøntsager og frugt. Gulerødderne elsker
alle hundene her i huset jo, men Bingo elsker også salat, æbler, pære,
banan, agurk, broccoli osv.
Bortset fra de ting hun tigger sig til, får hun jo normalt Olivers.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : C.H

Dato : 07-07-07 10:30

> Fik bare tanken da man jo siger at lortespisning
> kan værer tegn på mangler i kosten.

Det er en gammel skrøne. Der er to grunde til at de spiser lort - dårlig
vane eller mangel på fordøjelsesenzym fra bugspytkirtlen. Det sidste er
selvsagt mere sjældent end det første

Connie - hvis hund lider af en dårlig vane

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-07-07 10:54

In news:f6nmej$gg6$1@newsbin.cybercity.dk,
C.H <vaxen7@hotmail.com> typed:

> [...]
> Det sidste er selvsagt mere sjældent end det første
>
> Connie - hvis hund lider af en dårlig vane

Det kunne Asia altså også godt finde på.........bvadr ! Det var
ganske vist kun et par hun gjorde det, men det er jo ikke nogen
trøst

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-07-07 11:10

In news:468f62ee$0$25447$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:
> [...]
>
> Det kunne Asia altså også godt finde på.........bvadr ! Det var
> ganske vist kun et par hun gjorde det, men det er jo ikke nogen

Der skulle altså have stået et par år

Fra : pwh

Dato : 07-07-07 11:57

Tove Krieger, skrev:

> Der skulle altså have stået et par år

Vi bærer som sædvanligt over med dine stave/tastefejl,
du er jo ikke efter os andre med den slags

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-07-07 12:10

In news:1kKji.27$dU3.25@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

Det kunne jo altså også have været et par gange eller dage, men det
strakte sig desværre over noget længere tid.

> Vi bærer som sædvanligt over med dine stave/tastefejl,
> du er jo ikke efter os andre med den slags
>
> /Jens

Jamen du er da hjerteligt velkommen til at rette mine taste og
stavefejl. Du skal bare lige finde dem først

Fra : pwh

Dato : 07-07-07 11:56

C.H, skrev:

> Det er en gammel skrøne. Der er to grunde til at de spiser lort -
> dårlig vane eller mangel på fordøjelsesenzym fra bugspytkirtlen. Det
> sidste er selvsagt mere sjældent end det første

Sådan er det jo med så mange af den slags rygter, intet hold i dem
Bortset fra det skulle det nu værer sundt nok for hunde at æde lort,
hvis man altså lige ser bort fra faren for smitte med diverse orm.

/Jens (hvis hunde får A38 i stedet for at æde lort)

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 12:13

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:NiKji.25

> Bortset fra det skulle det nu værer sundt nok for hunde at æde lort,
> hvis man altså lige ser bort fra faren for smitte med diverse orm.

Det er ikke til, at spøge med, hvis der er tale om hvalpe. Parvovirus kan
smitte den vej. Mistede selv en hvalp til den sygdom engang og han var slem
til, at æde andre hundes lort. Han blev kun 11 uger.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 07-07-07 12:47

Buffy, skrev:

> Det er ikke til, at spøge med, hvis der er tale om hvalpe. Parvovirus
> kan smitte den vej. Mistede selv en hvalp til den sygdom engang og
> han var slem til, at æde andre hundes lort. Han blev kun 11 uger.

Det er vist også mere teoretisk at det er sundt med lortespisning,
virklighedens verden er jo en helt anden sag.
Angel var også lortespiser som hvalp, det fik jeg nu hurtigt vænnet
hende af med, Tyson har aldrig haft den slags tilbøjligheder.

/Jens (hvis hunde sidder og venter på at frokosten har trukket 10 min.)

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-07-07 12:59

In news:X2Lji.33$Y62.23@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> /Jens (hvis hunde sidder og venter på at frokosten har trukket 10
> min.)

Ka' du så se at komme i gang De stakkels hunde får jo heller
aldrig noget at spise

Fra : pwh

Dato : 07-07-07 13:21

Tove Krieger, skrev:
> In news:X2Lji.33$Y62.23@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> Ka' du så se at komme i gang De stakkels hunde får jo heller
> aldrig noget at spise

Det er jo ikke min skyld at El-Kama skal trække 10 min.
det synes hundene er en ulidelig lang ventetid

Men det er for intet at regne imod de 1½ min. som katten
skal vente på at en sejfilet tør op i microen.
Kors hvor kan den nå at brokke sig på de 1½ min

/Jens (som Tove igen fik over på kattesnak)

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-07-07 13:39

In news:wyLji.34$1W4.22@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Men det er for intet at regne imod de 1½ min. som katten
> skal vente på at en sejfilet tør op i microen.
> Kors hvor kan den nå at brokke sig på de 1½ min
>
> /Jens (som Tove igen fik over på kattesnak)

Jeps din "frækkert", det var dog dig selv der startede. Jeg talte
kun om sultne hunde. Det vil altså sige at du også sulter din
stakkels kat ? Jeg vidste at der er noget "uldent" ved dig

Fra : C.H

Dato : 07-07-07 10:29

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
> Kasper

Jep!

Vi har jordbær i nogle kummer, hvor hunden kan tage for sig af retterne...
Og så har vi et kirsebærtræ, som for kort tid siden bugnede af lækre
modnende kirsebær...
Hunden har taget sig af jordbærene, fuglene af kirsebærene og nu håber jeg
meget, at jeg får lov til at smage på hindbærene - men intet er
garanteret...

Connie - som er glad for, at drivhuset i det mindste har vægge....

Fra : Ragna

Dato : 07-07-07 13:34

Vores gamle schæferhund var vild med alle slags frugt og en del grønsager.
Så snart de nedfaldne æbler nåede en vis størrelse, gik han og gnaskede dem
i sig nede på plænen.
Han plukkede selv pærer af et espaliertræ, spiste lavtsiddende blå vindruer
på terassemuren, og fandt også ud af selv at forsyne sig med ribs og solbær
fra buskene, da jeg ikke så gerne ville have ham til at spise af spanden med
de nyplukkede bær.
Vi delte altid vores appelsiner, bananer, æbler og pærer med ham, og hver
gang der kom gulerødder frem på bordet, skulle han gerne have et par stykker
at gnave på.
Til gengæld mener vores collie, at intet af den slags er hundemad, samt at
godbidder kun er noget man modtager som en godnatbid lige ved sengetid!
Sådan er hunde så forskellige - ligesom os mennesker.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Anette

Dato : 07-07-07 13:36

Hej

Ja, hundene her spiser alt hvad de kan nå. Jordbær, hindbær, stikkelsbær,
brombær, blåbær - og masser af kirsebær.
Philana har en forkærlighed for selv at snuppe tomater eller peberfrugt i
drivhuset. Frugt smager jo bedst når man selv lige har plukket dem

/ Anette
www.philana.dk