Dyrelæge igen
Fra : nana sørensen

Dato : 05-07-07 14:35

Hej gruppe...

Netop hjemme fra dyrelægen igen. Opdagede igår at Baby stadig havde udflåd
og tog derfor til dyrelægen idag. Viste sig så at hun har
underlivsbetændelse og får derfor antibiotika de næste otte dage. Dælens..
Det er typisk.. Lige så snart jeg begynder at slappe af, så sker der noget
skidt.
Ville bare lige opdatere jer...

Mvh. Nana

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-07-07 14:52

In news:468cf374$0$2490$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
nana sørensen <nanatorsk@phobia.dk> typed:
> [...]
> underlivsbetændelse og får derfor antibiotika de næste otte dage.
> Dælens.. Det er typisk.. Lige så snart jeg begynder at slappe af,

Nårh stakkels lille Baby.

Det er vist ikke så ualmindeligt med underlivsbetændelse efter en
fødsel, der kan jo desværre meget hurtigt komme bakterier til når
der er et åbent "sår". Godt at du fik det opdaget så hurtigt.
Antibiotika er jo en mirakelopfindelse, så hun er helt sikkert snart
frisk igen, men det kunne hun da godt nok have undværet oven i alt
det andet. God bedring med "lillemor".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : nana sørensen

Dato : 05-07-07 18:41

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message
> In news:468cf374$0$2490$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> nana sørensen <nanatorsk@phobia.dk> typed:

> Nårh stakkels lille Baby.

Jah... Heldigvis virker hun slet ikke som om hun lader sig mærke med det.
Det var faktisk kun udflåddet der fik mig til at reagere. Dyrelægen virkede
heldigvis heller ikke videre panisk, men det er godt nok ikke så fedt.

> Det er vist ikke så ualmindeligt med underlivsbetændelse efter en fødsel,
> der kan jo desværre meget hurtigt komme bakterier til når der er et åbent
> "sår". Godt at du fik det opdaget så hurtigt.

Der gik alligevel 3,5 uge. Opdagede det først igår, og man kan jo ikke vide
hvor længe hun har gået med det, men nu skal antibiotikaen bare virke. orker
ikke rigtigt mere dyrelæge nu, kan jeg mærke. Og baby hader det også. Der
sad en anden hund i venteværelset da vi kom og hun var endnu mindre end hun
plejer. Yrk...

> [...]
> igen, men det kunne hun da godt nok have undværet oven i alt det andet.

Ja, det håber jeg også. Alle, både mig og kæresten og hundene trænger til
lidt ro på alt det her hvalperi... det er det hele værd, men der har godt
nok været en masse nedture.

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 16:00

nana sørensen, skrev:
> Hej gruppe...
>
> Netop hjemme fra dyrelægen igen. Opdagede igår at Baby stadig havde
> udflåd og tog derfor til dyrelægen idag.

Fandt du så en god dyrelæge,
eller hvad blev enden på den historie.

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 05-07-07 18:53

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:6I7ji.39$th1.28@news.get2net.dk...

> Fandt du så en god dyrelæge,
> eller hvad blev enden på den historie.
>
> /Jens

Jeg brugte Husum Dyreklinik til tjekket efter fødslen, og de var egentlig
okay. Jeg havde fået dem anbefalet, og de var også søde. Det er bare lidt
langt at køre, og da det tog blev lidt akut med en af hvalpene var blev det
for langt og de åbnede først en time efter vores lokale her på lucernevej.
De kunne heller ikke klemme os ind, men kunne først give os en tid ud på
eftermiddagen, og det havde hundehvalpen ikke tid til at vente på. Ham på
lucernevej prøvede vi så, fordi han kunne klemme os ind så snart de åbnede,
og han var faktisk rigtig god. Thomas Hessner hedder han. Meget rolig og
fangede hvordan vi og hunden skulle håndteres lige med det samme. I dag
brugte vi ham så igen, fordi det er så dejlig tæt på og igen en god
oplevelse. Han er simpelthen så rolig og velformuleret. Man går ikke derfra
med tusind spørgsmål og han er ærlig omkring hvad der skal ske og sådan.
Desuden prøver han ikke at sælge alt muligt unødvendigt, og han havde helt
styr på hvem hunden var osv. Selv sygeplejersken kunne huske både os og hund
i telefonen, og sådan noget kan jeg godt lide. Ovenikøbet hader Baby ham
ikke, hvilket i sig selv må være et tegn. Hun hader jo alle, inkl. den søde
sygeplejerske som også var der. Jeg hørte engang noget skidt om stedet, men
kan ikke huske fra hvem eller hvad, men de er i hvertfald klart gode og
rigtig søde. Deres priser er også enormt fair.

Mvh. Nana