Goldenson ????
Fra : pwh

Dato : 03-07-07 21:39

Som det nok er den faste læser bekendt er Angel
blevet skudt til at værer er Golden Retriver.
Med meget god vilje kan det gå an da hun er meget
gylden i pelsen.
Men igår blev knaldsorte Tyson sgu også gættet til
at værer "af racen Golden retriver"

Det var så en sød ældre dame (ca 80 år) der sagde det,
så jeg glattede ud med at retriverdelen var god nok

Jeg må nok se i øjnene at den næste skal værer en en Golden,
uanset hvad jeg har, er det altså en Golden

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-07 22:19

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:2uyii.53

> Jeg må nok se i øjnene at den næste skal værer en en Golden,
> uanset hvad jeg har, er det altså en Golden

Hmm, så skal jeg have en Rottweiler næste gang. Biva bliver altid sat ifm.
en Rottweiler, selvom der ikke er skyggen af Rottweiler i hende.

Så er der selvfølgelig også de folk, der bare griner af hende, fordi hun er
lang og lav.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 09:07

On Tue, 3 Jul 2007 22:39:01 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg må nok se i øjnene at den næste skal værer en en Golden,
>uanset hvad jeg har, er det altså en Golden

Vaks bliver altid taget for at være ren labrador, mens Oy bare bliver
anset for "mærkelig". Så den næste skulle måske være en "mærkelig"
Labrador?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 04-07-07 10:15

Jeg må nok se i øjnene at den næste skal værer en en Golden,
uanset hvad jeg har, er det altså en Golden

*************
ja, Jens der kan du selv se. du kan ikke bruge dine hunde som
potensforlængere

Hanne/hvis hund aldrig bliver sammenlignet med en golden

Fra : C.H

Dato : 04-07-07 10:48

"Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> potensforlængere
>
> Hanne/hvis hund aldrig bliver sammenlignet med en golden

Cassius her godt nok heller aldrig blevet sammelignet med en golden - men da
vi var til Jellingefestival var der sørme en af festivaldeltagerne der
spurgte, om grunden til den farve de hunde, vi gik med var så grå? - om de
mon var gamle.... (Cassius var ti måneder på det tidspunkt)....

Så jeg har fundet ud af, at grå schæferhunde betragtes som gamle og selv en
kulsort labrador/schæfer kan opfattes som en golden.... Ak ja... vi skal vel
ikke alle være hundemennesker på denne jord

Connie - som synes Cassius ligner en teenager, ikke en pensionist....

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 11:19

C.H, skrev:

> [...]
> festivaldeltagerne der spurgte, om grunden til den farve de hunde, vi
> gik med var så grå? - om de mon var gamle.... (Cassius var ti måneder

*ROFL*

/Jens

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 11:18

Hm, skrev:
> [...]
> uanset hvad jeg har, er det altså en Golden
>
> *************
> ja, Jens der kan du selv se. du kan ikke bruge dine hunde som

Næh, de er og bliver en skuffelse
Men til gengæld kan de heller ikke bruge mig som potensforlænger,
så det går lige op

/Jens

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 11:23

Leyna, skrev:

> Vaks bliver altid taget for at være ren labrador, mens Oy bare bliver
> anset for "mærkelig". Så den næste skulle måske være en "mærkelig"
> Labrador?

Mine bliver da også skudt til ren Labrador 90% af gangene,
de fleste kan dog godt se Schæferen og Rotten når jeg forklarer
den rette sammenhæng

Men at Tyson skulle værer en Golden syntes jeg var lige stærkt nok,
ingen fejl på den race, men hvordan får man overhovedet den ide.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-07 11:47

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:jyKii.21

> Men at Tyson skulle værer en Golden syntes jeg var lige stærkt nok,
> ingen fejl på den race, men hvordan får man overhovedet den ide.

Nej, han ligner da bestemt ikke en Golden, men nu er folk jo også ret
forvirrende, at høre på nogengange, når det kommer til f.eks. annoncer. Ser
ofte annoncen med Labrador + retriever blanding, hvor der med retriever
normalt menes Golden.

Med Biva er det hendes brune ( schæfer ) ben, der gør, at folk tror, at der
er Rotte i hende. Hun havde dog nok haft et bredere hoved, hvis det havde
været tilfældet.
Det er stadig en gåde for mig, hvad der er i Bingo, men her er folk ikke så
hurtige til, at gætte løs.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 12:10

Buffy, skrev:

> [...]
>
> Med Biva er det hendes brune ( schæfer ) ben, der gør, at folk tror,
> at der er Rotte i hende. Hun havde dog nok haft et bredere hoved,

Nemlig, det er da netop på hovedet at man kan se Rotten i Angel,
resten ligner mest af alt bare en hårdtpumpet Labrador

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 17:31

On Wed, 4 Jul 2007 12:22:44 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Men at Tyson skulle værer en Golden syntes jeg var lige stærkt nok,
>ingen fejl på den race, men hvordan får man overhovedet den ide.

Arrrhhh, han ku' da godt ligne... sådan lidt! *LOL*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 18:31

Leyna, skrev:

> Arrrhhh, han ku' da godt ligne... sådan lidt! *LOL*

Med lidt god vilje kan han da
Han har da 4 ben og 1 hale, ligesom en Golden,
og hvem sige at en Golden ikke kan værer sort

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 06:49

> Med lidt god vilje kan han da
> Han har da 4 ben og 1 hale, ligesom en Golden,
> og hvem sige at en Golden ikke kan værer sort
>
> /Jens

Nu du siger det; så er Golden oprindelig en blandingsrace. Forklaringen kan
du læse på: www.goldenretriever.dk/ "Op til 1911 var racen kendt som gule
flatcoats, hvorefter golden retrieveren blev en selvstændig race under den
engelske Kennel Klub"

Lisbeth

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 06:56

Lisbeth, skrev:

> Nu du siger det; så er Golden oprindelig en blandingsrace.

Det gælder jo for de fleste af de "racehunde" vi kender idag
Faktisk er Tyson's blanding (Schæfer/Lab) så almendelig
at den burde anderkendes som selvstændig race

/Jens (som da kender sort guld fra øl og olie)

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 07:32

> Det gælder jo for de fleste af de "racehunde" vi kender idag

jo, men faktisk så er det under 100 år siden af den blev selvstændig race,
og jeg har også hørt betegnelsen "sort golden" for racen flatcoatet
retriever

> Faktisk er Tyson's blanding (Schæfer/Lab) så almendelig
> at den burde anderkendes som selvstændig race

det har du ret i, dejlig blanding. Som med lidt collie i også kan være en
køn hund

> /Jens (som da kender sort guld fra øl og olie)
hihi

Lisbeth

Fra : x Vuf x

Dato : 14-07-07 02:58

On Thu, 5 Jul 2007 07:56:22 +0200, "pwh" wrote:

>Det gælder jo for de fleste af de "racehunde" vi kender idag
>Faktisk er Tyson's blanding (Schæfer/Lab) så almendelig
>at den burde anderkendes som selvstændig race

Nej. Den blanding er ikke stabil nok endnu.
Hverken af sind eller eksteriør.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html