Ny hund
Fra : Leyna

Dato : 03-07-07 10:13

Okay, jeg må vel hellere til det. Vi har fået fyldt huset op igen.
Forhistorien er (ultrakort version), at manden for at få sine ænder
måtte love mig en hund mere, og han VILLE altså ha' sine ænder.

Jeg var sådan set ikke på udkig efter hund, men fik (lidt i sjov)
spurgt en netveninde (som jeg osse kender IRL), om ikke hun kendte en
hund der skulle omplaceres - og gerne på alder med Oy. Jo, det gjorde
hun rent faktisk, og det var en lang og sørgelig historie om den
stakkels hund, der er blevet kastet rundt fra det ene sted til det
andet, og som nu boede på alt for lidt plads i en dysfunktionel
familie... enlig mor med 4 børn! Der var slet ikke hverken plads eller
tid til hunden.

Nå, men jeg kunne jo godt se at næste station var dyrlægen, og iflg.
venindens oplysninger var det IKKE pga. hunden, så jeg lover at komme
forbi at kigge på dyret. Efter at have snakket med manden om det
naturligvis.

Jeg får at vide at det drejer sig om en amk. Bulldog, og jeg var ærlig
talt MEGET forbeholden. Sådan en ønsker jeg mig bare ikke, men den
skulle altså alligevel have chancen, så vi kigger på den på vej hjem
fra København (hvor vi har tilbragt en forlænget week-end), og vi var
sg* begge 2 solgt!

Hunden er kastrat, hvilket jeg satte stor pris på, da jeg jo har nok
fertile hanner for tiden, mega rolig, og bestemt ikke så grim som jeg
havde forventet. Troede jo vi snakkede ren amk. Bulldog, men der var
altså tale om en blanding, og en pænt stor en af slagsen. I hans
papirer står der ganske vist amk. bulldog/labrador, men jeg er
alvorligt bange for at de har "glemt" den mest dominerende race i ham
(i hvert fald rent udssendes mæssigt), for den får jeg til noget helt
helt andet. Og jeg sætter lige et par linke til billeder på nederst i
indllægget, men først lige resten af historien...

Hunden er IKKE 9 mdr. som jeg har fået at vide, men 3 år. Ups... Nå,
men hunden er meget tillidsfuld og kærlig, og jeg så hans nuværende
hjem, så vi tog chancen og bragte ham med hjem. Turen (på 3 timer) gik
helt uden problemet, og jeg var fuld af fortrøstning... Inddtil vi kom
hjem. Så forvandlede Vaks sig til et frådende uhyre, og der var så
meget ballade, at jeg valgte at skille hundene ad i hvert fald de
første dage. Manden mener sagtens at vi kan få det til at fungere, og
jeg håber da osse, men lige pt. er det manden der står for
sammenføringen. Jeg fik nemlig en arm imellem dem i går, og det gik
ikke så godt. Kun et par smårifter, men nok til at gøre mig usikker.
Jeg er ikke bange for nogle af hundene hver for sig, men jeg er jo så
nervøs for at en af dem skal komme til skade, så her er det bedst at
manden lige træder til. Han har en engels tålmodighed.

Oy er der ingen probs med. Han har fået sig en ny legekammerat, så
ingen problemer dér. Vi har så kun haft den nye hund siden i går, og
natten tilbragte de så hver for sig. Manden havde Vaks og Oy ovenpå (i
soveværelset) og jeg sov så på sofaen i stuen med den nye hund... som
osse sov på sofaen. Her opdagede jeg så for alvor at det ikk er en
lille tæppetisser jeg har fået. Kors, han er stor! Tror sørme han
voksede en meters penge på hjemturen.

Og så hans navn (Jens, lad være med at læse dette!)... Han hedder
Tyson, og han ER altså en god hund. Nu skal Vaks "bare lige" lære at
acceptere ham.

Og her er han då, Tyson :
http://www.leyna.dk/tyson-galleri/forrige-hjem.jpg
Og første aften i sit nye hjem:
http://www.leyna.dk/tyson-galleri/dag1.jpg
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-07-07 10:44

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

hej Leyna

stort tillykke med jeres nye hund. Det er helt tydeligt, at han er en god
hund, det lyser ud af hans ansigt på billede nr. 2.
Ud fra billedet tror jeg, at der er Grand Danois i ham - er det også din
mening?

Jeg tager hatten af for dig, fordi du er parat til at give ham en chance
mere, det ser han bestemt ud til at fortjene. Det var bare en skam, at du
fik en arm imellem.
Mon dog ikke Vaks accepterer ham, selv om det måske vil tage en rum tid? -
Det ønsker jeg for hele familien. Held og lykke med ham.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Leyna

Dato : 03-07-07 11:05

On Tue, 3 Jul 2007 11:44:02 +0200, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

>Ud fra billedet tror jeg, at der er Grand Danois i ham - er det også din
>mening?

Så afgjort. Han er godt nok osse STOR! Så stor så han slet ikke ud da
vi hentede ham. *GG*

>Jeg tager hatten af for dig, fordi du er parat til at give ham en chance
>mere, det ser han bestemt ud til at fortjene. Det var bare en skam, at du
>fik en arm imellem.

Der blev (heldigvis) ikke bidt igennem dér, så den smule blod der flød
var altså mere fordi jeg lige blev skrabet.

>Mon dog ikke Vaks accepterer ham, selv om det måske vil tage en rum tid? -
>Det ønsker jeg for hele familien. Held og lykke med ham.

Min mand tror på det, og efter hvad jeg har set her til formiddag tror
jeg osse på det, men nu er tålmodighed jo ikke min stærke side,
såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-07-07 10:50

In news:ob1k8393ahq9jaa10og09j7086ke6pusmv@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:

> Og så hans navn (Jens, lad være med at læse dette!)... Han hedder
> Tyson, og han ER altså en god hund. Nu skal Vaks "bare lige" lære
> [...]

Årh, hvor er han bare sød. Jeg kan især godt li' det sidste billede
af ham. Han har nogle rigtig gode øjne, omend noget sørgmodige. Han
har vist ikke haft det supergodt hvor han var tidligere.

Tror du ikke, at der er en GD der har haft en "finger" med i spillet
? Jeg synes der er lidt af den race over ham, dejlig er han i hvert
fald. Nu mangler der bare at Vaks bliver god igen og vænner sig til
ham. Husk på at Vaks jo er mors hund, og så kommer der lige
pludselig en konkurrent. Det er da en omvæltning for ham. Han skal
nok hurtigt opdage, at en ny legekammerat ikke er så tosset endda.

Med hensyn til navnet. Det er der vist temmelig mange der bruger.
Jeg kender da i hvert fald tre Tyson'er. Den ene en ren Rottweiler.
Det er jo ikke ligefrem et navn man giver en tæppetisser.

Rigtig hjerteligt til lykke med ham Leyna, og et anerkendende
skulderklap til din mand. Dejligt at du har ham til at hjælpe med
hundene når det kniber. Du skulle jo nødigt komme til skade.

P.S. Jeg behøver vel ikke at sige, at billederne er gemt i min
"skattekiste".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 03-07-07 11:14

On Tue, 3 Jul 2007 11:50:24 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Årh, hvor er han bare sød. Jeg kan især godt li' det sidste billede
>af ham. Han har nogle rigtig gode øjne, omend noget sørgmodige. Han
>har vist ikke haft det supergodt hvor han var tidligere.

Så vidt jeg kan se af hans papirer, så er dette hans sjette hjem. Det
er faneme mange hjem på 3 år, og smaddersynd for hunden.
Billedet er taget i går aftes, og han er nok lidt forbeholden over de
"sure" køtere jeg har, men han er da allerede rigtig gald for både
manden og mig selv, så det at han ser trist ud, vil jeg nok ikke lægge
for meget i. Han har et meget udtryksfuldt ansigt i det hele taget.

>Tror du ikke, at der er en GD der har haft en "finger" med i spillet

JOW! *GG*
> [...]
>pludselig en konkurrent. Det er da en omvæltning for ham. Han skal
>nok hurtigt opdage, at en ny legekammerat ikke er så tosset endda.

Vaks gider altså ikke lege SÅ meget mere, men Oy gør, og Oy er jo
Vaks' hund... *SUK* Vaks er jaloux OG dominerende, og det er en lidt
svær cocktail, men efter at have set dem sammen igen i dag, så tror
jeg på det. Vaks LARMER, og Tyson sender dæmpende signaler, så
lederskabet er vist på plads. Nu skal Vaks bare selv være 200% sikker.
Tyson har indrettet sig.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-07-07 10:55

> Okay, jeg må vel hellere til det. Vi har fået fyldt huset op igen.
> Forhistorien er (ultrakort version), at manden for at få sine ænder
> måtte love mig en hund mere, og han VILLE altså ha' sine ænder.

GGG.. misundelse er en grim ting.. nøøj han er lækker, mums lige en for mig!

en am. bull er bestemt ikke nogen grim hund, den såkaldte bully type er
mindre pæn, men den almindelig type er bestemt en flot hund, kender et par
stykker herovrefra, og en i Ølstykke.
den i Ølstykke er også en omplacering og bor hos en invalidepensionist med
rollator!, meget elskelig , lydig og rolig tæve.

Selvfølgelig skal vaks skabe sig, man er vel han..
mit råd er i den første tid, fjern alt legetøj, ben, mad osv. som kunne få
dem i totterne på hinanden.
hav en tom beholder af en art til vand, top ketchupflaske, opvaskemiddel
flaske ell. lign. ved hånden hele tiden, det er fint til at markere et nej
på afstand, end at man fysisk skal blande sig, hvad der kan stive vaks af,
så han føler at i støtter ham i balladen.
Det har jeg selv brugt masser af gange i lign. situationer, med gode
resultater.

Held og lykke med ham, han er godt nok en lækker sag!.

mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 03-07-07 12:04

On Tue, 3 Jul 2007 11:55:28 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>

>GGG.. misundelse er en grim ting.. nøøj han er lækker, mums lige en for mig!

Han er godt nok osse dejlig... og STOR! *GG*

>en am. bull er bestemt ikke nogen grim hund, den såkaldte bully type er
>mindre pæn, men den almindelig type er bestemt en flot hund, kender et par
>stykker herovrefra, og en i Ølstykke.

Jeg synes altså de er ... mindre kønne, for nu at sige det pænt.

>mit råd er i den første tid, fjern alt legetøj, ben, mad osv. som kunne få
>dem i totterne på hinanden.

De er slet ikke interesserede i legetøj eller andet. De har fulkd
fokus på hinanden, og når Thiemer så går imellem (med hundekiks) på
ham. Så længe man fodrer dem med kiks kan de sagtens sidde pænt side
om side. *GG*
Oy har faktisk en ben liggende, og Tyson har kigget på det og snust
til det, men han rører det ikke. Han har selv en lille bamse med, som
han er rigtig glad for, og den VED han er hans og hans alene, så det
er den han snupper når han lige skal have noget at bære rundt på. Han
tabte den så under en ruskning og den røg op på sofabordet, og så
rørte han den ikke. Han er åbenbart godt opdraget. Vi måtte gafle
bamsen fra bordet og give ham, selvom han snildt selv kunne ha' hugget
den. Han ville osse snildt kunne nå den på spisebordet. *GG*

> [...]
>på afstand, end at man fysisk skal blande sig, hvad der kan stive vaks af,
>så han føler at i støtter ham i balladen.

Den forstod jeg så ikke lige... skær den lige ud i pap for mig.
Altså det er Vaks der larmer (MEGET), og ham der laver udfald, og så
mener du at vi skal gi' ham et strint uden at råbe ad ham, eller hva'?

Al hjælp modtages med kyshånd, for jeg har aldrig før oplevet at det
var et problem at sætte 2 hunde sammen...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-07-07 12:20

> Den forstod jeg så ikke lige... skær den lige ud i pap for mig.
> Altså det er Vaks der larmer (MEGET), og ham der laver udfald, og så
> mener du at vi skal gi' ham et strint uden at råbe ad ham, eller hva'?

hav vand i en egnet beholder i umiddelbar nærhed, noget der kan sprøjte.
og giv vaks et sprøjt ledsaget af et Nej, når han bliver for meget.
hvis han da ikke stopper når i beder ham om det i forvejen, så er der jo
ingen grund til det.
men fordelen er at i kan gøre det på afstand, og altså ikke skal hen og have
fat i ham.
Visse hunde bliver større og stærkere i deres ejeres nærvær, så det kan gøre
det værre, hvis i farer hen for at blande jer.

Og en selvfølge at rose dem stille når de arter sig pænt.

mvh. marie

Fra : Kong Kurt

Dato : 03-07-07 16:02

>Visse hunde bliver større og stærkere i deres ejeres nærvær, så det kan gøre
>det værre, hvis i farer hen for at blande jer.

Vaks er ikke det mindste i tvivl om, at det er hans opførsel, der
klandres når jeg går imellem. Jeg tager ganske enkelt fat i kæberne og
skælder ud, og hele hans udtryk er skamfuld. Det hjælper osse et
minuts tid eller 2, så kan vi tage en tur mere. Vaks synes jeg har
grimme øjne når jeg skænder, så det reagerer han på. Han er ikke det
mindste i tvivl om hvam af os to der bestemmer. Og jeg er ikke bange
for at ta' fat. Når jeg har fat i kæbeskindet og siger NEJ kommer der
lidt klynk.

>Og en selvfølge at rose dem stille når de arter sig pænt.

Det er jo der kiksene kommer ind !

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : jopa

Dato : 03-07-07 16:42

"Kong Kurt" <kongkurt-nospam@2tykke.dk> skrev i meddelelsen
> Han er ikke det mindste i tvivl om hvam af os to der bestemmer. Og jeg er
> ikke bange
> for at ta' fat. Når jeg har fat i kæbeskindet og siger NEJ kommer der
> lidt klynk.

I skal nok regne med et rangordensopgør på et tidspunkt
Hvis i er heldige er det hurtigt overstået og rangordenen på plads.
Det kan se grimt ud, og hvis ikke det stopper lynhurtigt med den ene
liggende skal i blande jer ellers ville jeg personligt ikke.
Risikoen er også at det er Vaks der får røvfuld.
En trøst er at det som regel er knapt så voldsomt som når det er 2 tæver.
Jeg har prøvet at have begge dele

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-07-07 17:45

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Risikoen er også at det er Vaks der får røvfuld.
> En trøst er at det som regel er knapt så voldsomt som når det er 2 tæver.

Jeg vil nu også til hver en tid foretrække to kamp"haner" end to
præmenstruelle tæver der er oppe at tottes..

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 03-07-07 18:37

On Tue, 3 Jul 2007 17:42:23 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>"Kong Kurt" <kongkurt-nospam@2tykke.dk> skrev i meddelelsen
>

>I skal nok regne med et rangordensopgør på et tidspunkt
>Hvis i er heldige er det hurtigt overstået og rangordenen på plads.

Jeg er ret sikker på at det er den de er i gang med at placere, og det
ser for mig ud som om Tyson har accepteret Vaks' lederskab, nu skal
Vaks så bare lige forstå, at det stadig er ham der er lederen, og at
han ikke behøver at føle sig truet.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-07-07 21:53

Leyna, skrev:

> Vaks så bare lige forstå, at det stadig er ham der er lederen, og at
> han ikke behøver at føle sig truet.

Og det skal du styrke ham i.
En Psykisk stærk hund som Vaks bliver sgu ikke underhund,
det ønsker du jo heller ikke.

Tror ikke på dit projekt,
men jeg er jo også til hvalpe

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-07-07 17:40

"Kong Kurt" <kongkurt-nospam@2tykke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mindste i tvivl om hvam af os to der bestemmer. Og jeg er ikke bange
> for at ta' fat. Når jeg har fat i kæbeskindet og siger NEJ kommer der

Det lyder også fint det du gør, jeg ville nu alligevel gemme "kæbeskindet"
til en nødløsning, eller hvis de slås for alvor, og se, om ikke det kan
løses ved at aflede dem (med vandet feks.).
Hvis "far" ikke lige er i nærheden, er det ikke sikkert at vaks husker hvad
det blev sagt for 5 min. siden..
derfor kan vandet være en god løsning, altså at det kan gøres på afstand, så
hundene ikke lige ser hvor det kommer fra.

jeg tager hatten af for jer begge!

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 03-07-07 21:50

Kong Kurt, skrev:

> Vaks er ikke det mindste i tvivl om, at det er hans opførsel, der
> klandres når jeg går imellem. Jeg tager ganske enkelt fat i kæberne og
> skælder ud, og hele hans udtryk er skamfuld.

Jeg er bare stået af på et eller andet punkt.
Ingen, og jeg gentager ingen, skulle komme og fratage
min Tysons position udefra.
hvad der udvikler sig til undervejs af naturlig vej mht alder/styrke
ville jeg nok ikke blande mig i.

Men var jeg jer i jeres situation var den nytilkommende den
laveste i hirakiet, og skal pgr alder i forhold til vaks blive ved
med at værer det.
Der ville jeg værer hård og konsekvent, Vaks rules
og "nye dog" drules.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-07-07 12:51

In news:cqak839spl9i69it83l09en69f8lm6l6l0@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:

> [...]
> så
> mener du at vi skal gi' ham et strint uden at råbe ad ham, eller

Den tror jeg nok jeg har fanget. Hvis i giver Vaks en vandstråle, så
er han ikke klar over hvor den kommer fra (det er hunde og katte
normalt ikke), men hvis I fysisk går imellem dem så kan han nemt
forledes til at tro at I støtter ham, fordi han kan se at det er jer
der blander jer. Jeg synes egentlig også det er en glimrende idé
Marie kommer med.

> Al hjælp modtages med kyshånd, for jeg har aldrig før oplevet at
> det
> var et problem at sætte 2 hunde sammen...

Det har jeg heller ikke oplevet idet vi jo kun havde én hun, men den
med vandstrålen har jeg prøvet på katte......og det virker sku' jeg
hilse og sige.

Fra : Leyna

Dato : 03-07-07 13:27

On Tue, 3 Jul 2007 13:50:40 +0200, "Tove Krieger"
> [...]

>forledes til at tro at I støtter ham, fordi han kan se at det er jer
>der blander jer. Jeg synes egentlig også det er en glimrende idé

Jeg har bedt manden om at købe en vandpistol (gerne en af de store)
med hjem.

>Det har jeg heller ikke oplevet idet vi jo kun havde én hun,

Jeg har slet ingen hunner!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-07-07 13:43

In news:9cfk83d0jdrqbcp3g7e86cgau21db80aeu@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:

> Jeg har slet ingen hunner!

LOL Havde godt set at der manglede et "d", men Asia var en tæve
så det var jo ikke helt ved siden af.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-07 12:06

> Og her er han då, Tyson :
> http://www.leyna.dk/tyson-galleri/forrige-hjem.jpg
> Og første aften i sit nye hjem:
> http://www.leyna.dk/tyson-galleri/dag1.jpg

Tillykke med ham, Leyna. Hvor er han dog en køn hund.
Han har de samme farver, som vores Coco.

Vil også sige, at det ligner, at der er noget GD i ham. Hvor stor er han
ift. Vaks og Oy ?

Sammenføringen skal nok komme på plads, især når Tyson ikke er den
dominerende type.

Dejligt, at i kan give ham et godt hjem- han har da vist været nok
omkring.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-07-07 12:24

On Tue, 3 Jul 2007 13:06:10 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Vil også sige, at det ligner, at der er noget GD i ham. Hvor stor er han
>ift. Vaks og Oy ?

Nu fik jeg jo målt Vaks igen for nylig og fandt ud af at han "kun" er
64 cm i skulderhøjde. Oy er så 62 cm og Tyson er 73 cm, så noget
større må man sige.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-07 13:08

> Nu fik jeg jo målt Vaks igen for nylig og fandt ud af at han "kun" er
> 64 cm i skulderhøjde. Oy er så 62 cm og Tyson er 73 cm, så noget
> større må man sige.

Ja, så stor er den amr. bulldog vist ikke.
Vores Bingo er kun omkring 58 cm. Troede ellers, at hun var større, før jeg
fik hende målt. Hun virker jo også stor, ift. til vores andre hunde.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-07 13:12

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så stor er den amr. bulldog vist ikke.

Og dog: Helt op til 68 cm. for hannerne. Men så er der jo stadig et stykke
op til de 73 cm.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : jopa

Dato : 03-07-07 14:33

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen
> Nu fik jeg jo målt Vaks igen for nylig og fandt ud af at han "kun" er
> 64 cm i skulderhøjde. Oy er så 62 cm og Tyson er 73 cm, så noget
> større må man sige.

Rigtig hundestørrelse er omkring de 73 ligesom Milo

Tillykke med bæstet han ser rigtig flot ud

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-07-07 15:05

On Tue, 3 Jul 2007 15:33:21 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen
>

>Rigtig hundestørrelse er omkring de 73 ligesom Milo

Weeeee, så har jeg da én rigtig hund!

>Tillykke med bæstet han ser rigtig flot ud

Takker. Oy er godt nok glad for ham, for han gider lege.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 03-07-07 19:15

Leyna wrote:

> Og så hans navn (Jens, lad være med at læse dette!)... Han hedder
> Tyson, og han ER altså en god hund. Nu skal Vaks "bare lige" lære at
> acceptere ham.

Hej Leyna og Kong Kurt

Han er bare lækker - til lykke med ham.
Nu har I jo ikke haft ham særligt længe..men...Har I prøvet hvordan går det
med at have hundene udendørs, uden snor, sammen...evt på "neutral grund" ?
Ville Vaks så stadig være "fremme i skoene", eller ville han give sig selv
lov til at være nysgerrig?
Når der er kommet ny hund til her i huset, har vi forsøgt at mødes første
gang - uden snor, på neutral grund og det er gået uden bøvl - også da det
var to tæver der skulle lære hinanden at kende. Det var først da Dagmar kom
med hjem der blev bøvl. Det gik fint i haven, men ikke i huset brugte
Philana en hel aften på at hyle og skabe sig. Der kom mindre jalousiture,
men klingede af i løbet af et par dage hvor de så ofte som muligt var ude
sammen, uden snor på neutral grund.

Held og lykke med alle krammedyrene

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hm

Dato : 03-07-07 20:04

Hej Leyna og Kong Kurt
Hatten af for jeres store hjerte, jeg syntes det er flot at I kan/vil
forsøge at give ham en chance for at få et godt hjem.
Det lyder bare mærkeligt at han har været formidlet så mange gange, har I
nogen anelse hvorfor???
Leyna husk at selvom det går ok når manden er hjemme, så kan det godt gå
mindre godt når du er der med dem alene, derfor er det vigtigt, at du har
har skytset klar, hvis der skulle komme krig, hvad jeg naturligvis ikke
håber.

Hanne/ som ikke har så stort et hunde hjerte som jer

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 09:00

On Tue, 3 Jul 2007 21:03:42 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

>Det lyder bare mærkeligt at han har været formidlet så mange gange, har I
>nogen anelse hvorfor???

Jeg har en anelse, ja... Der står jo amk. bulldog i hans papirer, og
jeg kan forestille mig at han er anskaffet på det grundlag. Altså som
modehund, men han ligner jo ikke en amk. Bulldog, og han er så
utroligt godmodig, så han kan heller ikke sådan lige bruges som
afskrækkende eksempel eller bare ligne en kamphund. Det er IKKE ham
der starter balladen her. Det er Vaks!

Det er i hvert fald mit bud, for jeg har slet ikke observeret nogen
dårligdomme hos ham. Han er venlig og tillidsfuld og så rolig at det
næsten er løgn, lydig og legesyg. Jeg forstår det ganske enkelt ikke,
hvis ikke det lige er fordi han skulle være mode-tilbehør.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 08:54

On Tue, 3 Jul 2007 20:14:47 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>Ville Vaks så stadig være "fremme i skoene", eller ville han give sig selv

Jeg har ikke prøvet det, og for at være ærlig, så tør jeg ikke tage
chancen. Vaks har indtaget HELE området herude, og er den ubestridte
diktator, så vi skulle temmelig langt væk hjemmefra for at komme på
neutral grund, og jeg skal IKKE have sat de to kamphaner sammen i een
bil.

Men ja, jeg tror stadig Vaks vil være helt oppe at køre. Han tåler
IKKE andre hunde, der ikke kryber for ham med det samme. Det tog
faktisk et par måneder, før jeg fik lov til at hilse på naboens tæver,
hvis Vaks var i nærheden. Dog var den mest kontaktsøgende af tæverne
god til at lægge sig, og fandt sig pænt i at Vaks stod og tronede over
hende, men sådan er det altså ikke med Tyson. Han kan sagtens være
sammen med Vaks, men han viser osse tydeligt at der er en naturlig
grænse, som Tyson ikke ønsker overskredet, og det gør Vaks desværre
hele tiden.

Jeg ved godt at det lyder som om jeg har givet op, og det har jeg på
en måde osse. Jeg har ikke taget en hund til mig, for at den skulle
blive skadet, eller skabe uro i flokken, men det er ikke desto mindre
hvad de er sket. Jeg kan ikke bare være tilskuer til at dyrene flår
hinanden. Ser ud som om jeg har begået en alvorlig brøler...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-07-07 17:27

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

jeg tror, det er en rigtig god idé, at du kontakter en, der har forstand på
hundeadfærd.

Har du overvejet at lade Vaks kastrere? - det kunne måske få ham til at være
mindre macho. Når du alligevel rådfører dig med dyrlægen, kunne du spørge
om hans/hendes mening om kastration i dette tilfælde.

Venlig hilsen, Anelise, der krydser fingre for, at sammenføringen til sidst
vil lykkes.

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 17:43

On Wed, 4 Jul 2007 18:27:12 +0200, "A. S. Nielsen"
> [...]

>mindre macho. Når du alligevel rådfører dig med dyrlægen, kunne du spørge
>om hans/hendes mening om kastration i dette tilfælde.

Har snakket med dyrlægen, og han vil ikke umiddelbart mene at det er
løsningen. Vaks og Tyson HAR allerede skabt et negativt forhold, så
dyrlægens muligheder var enten omplacering eller aflivning.

Hundeadfærdseksperten mente det samme, men så ikke aflivning som nogen
god løsning, så nu er der sat fuld skrue på, for at finde ham et andet
hjem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-07-07 21:14

Leyna, skrev:

> Og så hans navn (Jens, lad være med at læse dette!)... Han hedder
> Tyson, og han ER altså en god hund. Nu skal Vaks "bare lige" lære at
> acceptere ham.

Tyson er et ret alm hundenavn, så brug i bare løs

Skal jeg værer lidt brutal, og det er jeg jo gerne
Så tror jeg ikke en fis på at det kommer til at fungerer med din Vaks.
Fint nok at opsøge problemerne, måske, men du har en velfungerende
hundeflok som jeg ser det, Far + søn.
En tæve ville værer fint, men ikke en hund af den kaliber som
du har i sigte, så er det kun for at opsøge problemer som jeg
ser det Leyna, min ærlige mening

For at der ingen misforståelser mht race skal værer,
så har jeg faktisk selv overvejet AmBull i stedet
for en Rotte næste gang, dejlig race synes jeg.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 08:38

On Tue, 3 Jul 2007 22:13:50 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>En tæve ville værer fint, men ikke en hund af den kaliber som
>du har i sigte, så er det kun for at opsøge problemer som jeg

Og jeg er tilbøjelig til at gi' dig ret... nu!
Der var slagsmål igen i går med det resultat, at Tyson nu humper
rundt. Han blev ikke skambidt, men faldt og fik skrabet begge ben
(bagben) på en sten.

Vaks farer fuldkommen op i det røde felt bare han ser Tyson, og selvom
min mand kan få dem til at ligge relativt roligt ved siden af
hinanden, så skal Vaks alligevel op at gø ind imellem, og helt tæt på,
og det vil Tyson så ikke finde sig i, og så har vi balladen.

Jeg er nervøs for begge hundes helbred, og selvom det er meget kort
tid jeg har haft Tyson her, så er jeg alvorligt bange for at vi har
begået en alvorlig bommert. At jeg har gjort det i den bedste mening
hjælper jo ikke hunden, og for at sige det som det er så har jeg det
rigtig dårligt med det nu. I dag vil jeg så ringe til vores dyrlæge og
bede om råd, og jeg er osse blevet anbefalet et
affærdsbehandlingscenter, som jeg osse lige vil ringe og snakke med.
Jeg er chokeret over Vaks' voldsomme reaktion, og selvom den måske set
udefra er helt naturlig, så havde jeg overhovedet ikke taget den med i
mine overvejelser. Det er noget værre hø, og det går mig virkelig på.
*SUK*

Oy var ellers rigtig glad for at få sig en legekammerat, men hvis ikke
jeg kan få Vaks til at fungere sammen med Tyson, så kan han ikke blive
boende her... altså Tyson.

Jeg fik dog taget en billedserie i går af Tyson og Oy. De stortrives
sammen, og det gør det så ekstra forbandet at Vaks ikke kan være med,
men det viser osse at Tyson sagtens kan med andre hunde. I kan se
billederne har : http://www.leyna.dk/tysongalleri.htm

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 04-07-07 10:11

> [...]
> begået en alvorlig bommert. At jeg har gjort det i den bedste mening
> hjælper jo ikke hunden, og for at sige det som det er så har jeg det

Hej Leyna
Jeg forstår godt du er ked af det, men lad være at bebrejde dig selv så
meget, hvad anden mulighed var der for hunden? og I forsøger/ forsøgte af
bedste hjerte.

Jeg tror ikke at det kommer bag på ret mange her i gruppen at det kunne
blive et problem, det er ikke nemt at sætte en tredje hund af samme køn ind
i flokken.

Oy og Tyson er jo begge unghunde og derfor leger de så fint.

Tyson er en pæn hund og åbenbart også meget rar, der skulle nok være en
familie som kunne tænke sig en stor hund, og det du fortæller ang. udseendet
kunne jo godt være grunden til at folk, hvor mærkeligt det end lyder, ikke
ville have en GD, det er jo hvad man kan forvente når man køber en
blandingshund og ikke ved hvad den er en blanding af.

Hanne/ som godt forstår du føler dig misforstået i din godhed

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 11:12

Leyna, skrev:

> Og jeg er tilbøjelig til at gi' dig ret... nu!
> Der var slagsmål igen i går med det resultat, at Tyson nu humper
> rundt. Han blev ikke skambidt, men faldt og fik skrabet begge ben
> (bagben) på en sten.

Jeg ville droppe ideen igen inden en af hundene kommer alvorligt til skade.
Vaks er som han er, ellers skulle du have sat ind overfor hans dominerede
adfærd for mange år siden.
Jeg er jo selv i samme situation når jeg skal have en hund mere,
jeg tør da ikke få mig en dominerede/stærk tæve mere.
Vi bliver nød til at indrette os efter de hunde vi har i forvejen,
tror ikke på at der kommer noget godt ud af for meget tvang.
Man kan jo ikke værer over dem 24 timer i døgnet.

> [...]
> sammen, og det gør det så ekstra forbandet at Vaks ikke kan være med,
> men det viser osse at Tyson sagtens kan med andre hunde. I kan se

Han er ellers en skøn hund at se på ham Tyson
Men Vaks boede der først, længere er den ikke i mine øjne.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 17:29

On Wed, 4 Jul 2007 12:12:10 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg ville droppe ideen igen inden en af hundene kommer alvorligt til skade.

Det gør vi osse. Leder med lys og lygte efter et nyt hjem... og
hellere i går end i dag. Han fortjener et godt og stabilt hjem.

>Han er ellers en skøn hund at se på ham Tyson
>Men Vaks boede der først, længere er den ikke i mine øjne.

Ja, han er helt utrolig lækker, men det går bare ikke her, og det må
vi se i øjnene. Håber bare der så hurtigt melder sig en der kan
overtage, så han kan få et godt hjem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 18:26

Leyna, skrev:

> Det gør vi osse. Leder med lys og lygte efter et nyt hjem... og
> hellere i går end i dag. Han fortjener et godt og stabilt hjem.

Held og lykke med det, har du prøvet at hører et internat ??
Ellers må du gører som med hvalpene og lave en "salgsside",
det virkede jo ganske godt sidst.
Det er jo ikke Tyson der er problemhunden i det stykke,
så han burde da værer til at finde et nyt hjem til.

Med den næste hund du skal have vil jeg da anbefale dig at
satse på det mere sikre, en fra hvalp af igen, eller en blød tæve.
Skal det værer en voksen kan du jo evnt. tage Vaks med ud for at
sige god for den.
Jeg mener også at internaterne har det system at man kan
låne hunden med hjem i 14 dage for at se om den fungerer i hjemmet.

Det kunne måske også værer at en skrap tæve kunne sætte lidt skik
på Vaks, han er jo fertil, så jeg tror ikke på at han ville skade en tæve.
Min Angel skulle han da ikke prøve på at dominerer, så ville han
få et fur så han aldrig glemte det
Jeg har endnu ikke pålevet en hanhund der ikke har fundet sig pænt i det,
det har kun været andre skrappe tæver der har givet igen af samme skuffe.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 19:21

On Wed, 4 Jul 2007 19:25:49 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er jo ikke Tyson der er problemhunden i det stykke,
>så han burde da værer til at finde et nyt hjem til.

Det burde det, og jeg har da osse sat hele netværket i sving.
Jeg har bare temmelig meget brug for akut hjælp.

>Jeg mener også at internaterne har det system at man kan
>låne hunden med hjem i 14 dage for at se om den fungerer i hjemmet.

Det synes jeg ganske enkelt er synd. tænk at slæbe et dyr med hjem i
14 dage og så kassere det igen.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-07-07 19:28

> Det burde det, og jeg har da osse sat hele netværket i sving.
> Jeg har bare temmelig meget brug for akut hjælp.

> Det synes jeg ganske enkelt er synd. tænk at slæbe et dyr med hjem i
> 14 dage og så kassere det igen.

Jeps, det er absolut også min holdning!.

mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 19:33

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Jeps, det er absolut også min holdning!.

Jamen så siger i jo samtidigt at Tyson også bliver kasseret
med den holdning til systemet, det synes jeg ikke er fair.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-07-07 19:52

> Jamen så siger i jo samtidigt at Tyson også bliver kasseret
> med den holdning til systemet, det synes jeg ikke er fair.

Det gør han jo i princippet også, det har været en lidt naiv og forhastet
beslutning fra Leyna og gemalens side, de har troet på det, fordi Tyson har
været en rolig og rar hund, men de har ikke kendt Vaks "mørke" sider
tilstrækkeligt, eller har ikke været forberedte på en sådan situation som de
er i nu, og måske ikke er i stand til at tackle den.
forhastet fordi Tyson har stået i en meget kedelig situation i sit gamle
hjem, og de ville gøre det godt for ham.

Jeg har absolut ondt af Tyson, og jeg har ondt af Leyna og familien, jeg ved
at Leyna har troet på det.

Jeg havde nok brugt noget mere krudt på at få lidt ro på drengene, det er
noget der tager tid, hvis de ikke just er venner fra dag 1.
jeg har selv stået i en lignende situation, her var det dog den nye hund der
tævede mine to "gamle" drenge fra første sekund den kom ind ad døren.

Jeg håber på det bedste Leyna!

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 21:00

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør han jo i princippet også, det har været en lidt naiv og forhastet beslutning fra
> Leyna og gemalens side, de har troet på det,

Og der havde det da været mere optimalt for Tyson at kunne værer
kommet tilbage til internatet, det er nok tvivlsomt at han skullet have
knyttet sig så meget til Leyna allerede at det ville give ham sår på sjælen.

Jeg synes det er et glimrende system internaterne har, en ting er hvordan
hunden opleves nede på internatet, noget andet er hvordan den er i hjemmet.
Ville det da værer mere fair af internatet at sige at bordet bare fangede,
og det var folks eget problem hvis hunden ikke fungerede i hjemmet.
Det er trods alt hundens tarv der er det vigtige for dem,
så bare at forkaste sådan et system synes jeg ikke i kan værer bekendt,
man må da have en tiltro til at de har indført systemet på bagrund af erfaring
for at det er det bedste for hunden.
De 14 dage (hvis jeg husker rigtigt) er måske ud fra at hunde så ikke når
at knytte sig til det nye sted, men bare tager det som en lille ferie fra internatet.
Det er altså ikke et menneske vi taler om her, der sidder og tænker
"åh, nu har jeg endelig fundet mig et godt hjem", hunde tænker ikke ret meget

> Jeg har absolut ondt af Tyson, og jeg har ondt af Leyna og familien,
> jeg ved at Leyna har troet på det.

Tja, det er jo altid let at værer bagklog, og let at falde for en sød hund
Men man bliver jo en erfaring rigere hver gang, og begår så forhåbentligt
ikke samme fejl en gang mere.
Fordelen for Tyson er jo at Leyna er et meget samvittighedsfuldt menneske,
så på det plan er han jo i gode hænder,
men hun skal primært tilgodese Vaks i mine øjne.

> [...]
> jeg har selv stået i en lignende situation, her var det dog den nye
> hund der tævede mine to "gamle" drenge fra første sekund den kom ind

Jeg ville nok ikke tage chanchen, Leyna ville aldrig tilgive sig selv
hvis en af hundene kom alvorligt til skade.

> Jeg håber på det bedste Leyna!

Det gør vi alle

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 00:07

On Wed, 4 Jul 2007 22:00:24 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg ville nok ikke tage chanchen, Leyna ville aldrig tilgive sig selv
>hvis en af hundene kom alvorligt til skade.

Det har du fuldstændig ret i. Det er slemt nok, som det er nu, selvom
ingen af drengene ser ud til at få varige mén. Var sørme bange for at
Tysons ben var kommet alvorligt til skade, men han har gået pænt på
det i dag, og har været kvik nok til lige at ta' sig en tur med Oy.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 20:54

On Wed, 4 Jul 2007 20:33:25 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jamen så siger i jo samtidigt at Tyson også bliver kasseret
>med den holdning til systemet, det synes jeg ikke er fair.

Tyson ville være blevet returneret med det samme (og ikke efter 14
dage), hvis Vaks havde reageret sådan overfor ham. Og det ville da
osse ha' været nemmere, hvis han havde været internatshund, for så var
det blevet fra et internat i nærheden, og ikke i den anden ende af
landet. Men ja, det var en overilet beslutning...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 21:10

Leyna, skrev:

> Tyson ville være blevet returneret med det samme (og ikke efter 14
> dage), hvis Vaks havde reageret sådan overfor ham.

Det skal vist opfattes som at man i op til 14 dage efter kan retunerer hunden,
ikke at man skal vente 14 dage, sådan forstod jeg det da i sin tid
De var da også meget obs på hvilken hund man evnt fik med hjem på
internatet i Rødovre, det lykkedes dem da ikke på 3 mdr at finde en
de mente egnede sig til at bo hos mig.
Primært pgr lange arbejdsdage, og så det at jeg havde kat.
Det var derfor jeg fik Tyson fra hvalp af, så i sidste ende var det fint
nok at de aldrig fandt en til mig, jeg er nemlig helt sikkert bedst egnet
til at opdrage hvalpe har jeg siden fundet ud af.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 19:32

Leyna, skrev:

> Det synes jeg ganske enkelt er synd. tænk at slæbe et dyr med hjem i
> 14 dage og så kassere det igen.

I dit tilfælde havde det da været optimalt at du havde kunnet afleværer
Tyson igen, det er jo ikke det samme som at kasserer hunden.
Tvivler på at internaterne bare udleverer hunde til låns på må og få.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 20:48

On Wed, 4 Jul 2007 20:32:18 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>I dit tilfælde havde det da været optimalt at du havde kunnet afleværer
>Tyson igen, det er jo ikke det samme som at kasserer hunden.
>Tvivler på at internaterne bare udleverer hunde til låns på må og få.

Det håber jeg sandelig heller ikke da. Skulle Tyson retur ville det
være dyrlægens sidste sprøjte der ventede, og det er jo heller ikke
optimalt. Som Marie skriver, så havde vi ikke forudset denne hæslige
situation vi nu sidder i, og ja - vi var nok lidt forhastede. Det er
nemt nok at være bagklog.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 21:19

Leyna, skrev:

> Det håber jeg sandelig heller ikke da. Skulle Tyson retur ville det
> være dyrlægens sidste sprøjte der ventede, og det er jo heller ikke
> optimalt.

Jeg ved ikke hvor lang tid de giver hundene på internaterne,
hvis der ikke grundlæggende er noget galt med den får den
nok en del chancher.
Jeg kiggede da selv på en Lab i sin tid, den var blvet omplaceret
2-4 gange pgr destruktiv adfærd i hjemmene når den var alene.
Den havde jeg ikke opfattelsen af skulle aflives, de var bare nød til
at finde et hjem hvor den ikke skulle værer alene fortalte de mig.
En blanding jeg også kiggede på dernede fik jeg af vide var
tosset i hovedet, den regnede de med at aflive.

Værrer er det altså heller ikke, tror ikke på at hunde sidder
oppe i en hundehimmel og ægrer sig over at værer død.
Den får en sprøjte og sover roligt og smertefrit ind,
det er da de efterladte det gør ondt på, ikke på hunden.

> Som Marie skriver, så havde vi ikke forudset denne hæslige
> situation vi nu sidder i, og ja - vi var nok lidt forhastede. Det er
> nemt nok at være bagklog.

Vi begår jo alle fejl.
Mit racevalg mht min egen Tyson var jo heller ikke optimalt,
havde jeg sat mig bedre ind i sagerne dengang havde jeg ikke valgt ham.
Man lærer af sine fejl og kommer videre i livet.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-07 10:19

On Wed, 04 Jul 2007 20:20:32 +0200, Leyna wrote:

>Det synes jeg ganske enkelt er synd. tænk at slæbe et dyr med hjem i
>14 dage og så kassere det igen.

Ja, det er ganske horribelt! Desuden skal en voksen hund
bruge mere end 14 dage bare for at falde til!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 10:50

x Vuf x, skrev:

> Ja, det er ganske horribelt! Desuden skal en voksen hund
> bruge mere end 14 dage bare for at falde til!

Hvis i nu synes det er så forfærdeligt et system,
så kunne det da værer interrersant at hører hvad i alternativt
synes at internaterne burde gører. De 14 dage er efter fri hukommelse,
systemet eksisterer måske slet ikke mere, eller det er måske 3-4 uger.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 18:53

> [...]
> synes at internaterne burde gører. De 14 dage er efter fri hukommelse,
> systemet eksisterer måske slet ikke mere, eller det er måske 3-4 uger.

Jeg ved ikke hvordan det er med hundeinternaterne; men jeg har for nylig
købt en kat af et internat, og der var det 14 dages returret. Heldigvis så
er den faldet godt til hos os. Den er blevet venner med den anden kat og
hundene selvom at den var ret reserveret i starten. Nu bliver hundene brugt
til at gnide næse imod, så den har vist accepteret dem.

Lisbeth

Fra : x Vuf x

Dato : 03-07-07 21:55

On Tue, 03 Jul 2007 11:13:21 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
>osse sov på sofaen. Her opdagede jeg så for alvor at det ikk er en
>lille tæppetisser jeg har fået. Kors, han er stor! Tror sørme han

Det eneste bulldog jeg kan se der, er ørerne.
Det ser alvorligt ud, som om der er GD i ham!

Fra : C.H

Dato : 04-07-07 10:42

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Jamen tillykke med ham, Leyna - og heller ingen tvivl herfra om, at han nok
mest af alt er GD - med smukke farver efter Bulldoggen...
Han er rigtig flot!
Angående indkøringsproblemer - giv endelig ikke op uden kamp. Selvom sådan
to hanhunde kan give den lidt gas, så finder de fleste ud af det sammen.
Da vi havde vores gamle Meck - han har været 3-4 år, passede vi en
Kleinermünsterländer i et par måneder. (han var 5-6 år) - og da de mødtes
var det bestemt ikke kønt, men ingen skader skete. Efter tre-fire dage, hvor
vi blandede os så lidt som muligt, accepterede de hinanden. (Meck var ikke
så glad for, at vi kælede med "den fremmede, dog, men med tiden blev det
bedre).

Det kan sagtens lade sig gøre, selvom det er med hiv, sving og tjubang i
starten - så længe det er hanhunde ....

Jeg har det sådan, at jo mere, man forsøger at blande sig i deres voldsomme
rangordenesritualer, jo kortere tid varer det - de bliver mere effektive jo
mindre vi blander os.

Det ser voldsomt ud, det lyder voldsomt, men der er stor forskel på, når det
går fra den der dybe brølen og markeren, til ægte aggression. Gør det det,
så stopper festen, men før det - lad knægtene udfolde sig...

Connie....

Fra : Hm

Dato : 04-07-07 15:33

Hej Leyna
gik lige og tænkte på din situation.

Hvem er det til glæde for at have de tre hanner ?

Vaks, Nej!

Tyson (har det sikkert ikke godt med Vaks´s udfald) Nej!

Oy, syntes det er sjovt at lege - men det kunne han jo ligeså godt gøre med
en anden hund, og hvem siger de gider lege om et år når de bliver
kønsmodne??

Dig Leyna, du er ked af det og utryk ved sitiuationen, så Nej

Din mand - ved jeg ikke, men tror næppe han er glad !

Hvorfor er det så I/de absolut skal være sammen, ????

Ville du ikke gøre Tyson og jer andre en større tjeneste, hvis du kunne
finde et godt hjem til ham, hvor han kunne få hele opmærksomheden???

Det var mange ???

Hanne/ der tænker så godt når hun slår græs

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 17:27

On Wed, 4 Jul 2007 16:32:45 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

>Ville du ikke gøre Tyson og jer andre en større tjeneste, hvis du kunne
>finde et godt hjem til ham, hvor han kunne få hele opmærksomheden???

Tyson vil blive omplaceret. Jeg har kontaktet et adfærdscenter, som
ikke tror på at adfærden kan ændres, men de vil gerne sætte ham til
omplacering hos folk der har lidt forstand på den slags hunde.

Der er ingen der er tjent med at Tyson skal være her, men for søren
da, hvor ville jeg ellers gerne beholde ham. Han er sådan en dejlig
hund. *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-07-07 17:38

> [...]
>
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

hej igen Leyna

hvad er problemet med Tysons adfærd? jeg troede ud fra dine tidligere
indlæg, at det var Vaks´s adfærd overfor Tyson, der gav problemer, men jeg
har måske misforstået noget.

Jeg kan godt forstå, at du ærgrer dig over, at du ikke kan beholde ham, han
ser virkelig ud til at være en god hund. Du må trøste dig med, at du i hvert
fald gav ham en chance. Forhåbentlig findes der et hjem til ham, hvor han
kan være alene-hund.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-07-07 18:40

In news:468bcceb$0$77404$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:
> [...]
> med, at du i hvert fald gav ham en chance. Forhåbentlig findes der
> et hjem til ham, hvor han kan være alene-hund.

Jeg må indrømme, at jeg også er lidt forvirret. Det ser da ikke ud
til at det er Tysons adfærd der skal ændres men Vaks'. Du skrev da,
at Tyson er sådan en god og venlig hund, og han har jo
tilsyneladende heller ikke problemer med Oy.

Det er nok som du selv er inde på, det bedste med en omplacering.
Mit hjerte bløder godt nok for Tyson, han ligner en rigtig dejlig
krammevovse. Det ville være dejligt for ham måske at blive
alene-hund, eller også at komme til at bo hos nogen med en
jævnaldrende hund som Oy, så han har en legekammerat. Håber på det
bedste for ham, han har da vist efter alle de omplaceringer fortjent
at få et blivende hjem.

Jeg synes dog ikke, at du og Thiemer kan bebrejdes noget. I har af
godhed forsøgt at gøre det I kunne, og at det så ikke gik er jo ikke
noget I kunne vide på forhånd. Man kan meget nemt være bagklog.

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 19:25

On Wed, 4 Jul 2007 19:40:28 +0200, "Tove Krieger"
> [...]

>at Tyson er sådan en god og venlig hund, og han har jo
>tilsyneladende heller ikke problemer med Oy.

Slet ikke. Adfærdsproblemerne ligger hos Vaks. Og jeg har kontaktet en
adfærdsbehandler for at bede om råd og vejledning, plus at jeg har
snakket med min egen dyrlæge. Begge siger omplacering, og det kan da
kun gå for hurtigt.

> [...]
>jævnaldrende hund som Oy, så han har en legekammerat. Håber på det
>bedste for ham, han har da vist efter alle de omplaceringer fortjent

Præcis, og det var jo det jeg troede jeg kunne give ham. Tag endelig
ikke fejl af, at mit hjerte osse bløder...

>Jeg synes dog ikke, at du og Thiemer kan bebrejdes noget. I har af
>godhed forsøgt at gøre det I kunne, og at det så ikke gik er jo ikke
>noget I kunne vide på forhånd. Man kan meget nemt være bagklog.

Ja, og vi har i den grad fået en over snuden...!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 19:15

On Wed, 4 Jul 2007 18:37:57 +0200, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

>hvad er problemet med Tysons adfærd? jeg troede ud fra dine tidligere
>indlæg, at det var Vaks´s adfærd overfor Tyson, der gav problemer, men jeg
>har måske misforstået noget.

Nej du har ikke misforstået noget, men Tyson er sidst ankommet, og
derfor osse den der må væk igen. Det her duer bare ikke. Jeg er ved at
gå nedenom og hjem pga. det her. Det går mig SÅ meget på.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 06-07-07 18:49

On Wed, 04 Jul 2007 20:14:57 +0200, Leyna wrote:

>Nej du har ikke misforstået noget, men Tyson er sidst ankommet, og
>derfor osse den der må væk igen. Det her duer bare ikke. Jeg er ved at
>gå nedenom og hjem pga. det her. Det går mig SÅ meget på.

Nå, du har måske endelig indset, at din "lille hvalp" ikke indeholder
dét, DU ser i ham?! Jeg kan desværre også fortælle dig, at har han
bare fået den mindste fært af, at du var (er?) bange for ham, bliver
INTET, som før!

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 19:01

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dét, DU ser i ham?! Jeg kan desværre også fortælle dig, at har han
> bare fået den mindste fært af, at du var (er?) bange for ham, bliver

Er du ikke lidt ondskabsfuld nu ?

Leyna har ikke været forberedt på, at Vaks ville være så dominerende over
for den nye, men det betyder da ikke, at hun er bange for Vaks. Han er
sikkert den samme, som han plejer, når Tyson ikke er i nærheden.
Hun lagde sig jo også imellem, da hundene var oppe, at toppes.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 06-07-07 20:22

On Fri, 6 Jul 2007 20:01:05 +0200, "Buffy" wrote:

>Er du ikke lidt ondskabsfuld nu ?

Nej. Desværre gravalvorlig!

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 20:26

x Vuf x, skrev:

> Nej. Desværre gravalvorlig!

Slag under bæltestedet ville jeg kalde det.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 12-07-07 10:15

On Fri, 6 Jul 2007 21:25:43 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Slag under bæltestedet ville jeg kalde det.

Nej. Du skal ikke læse indlægget, som du selv ville sige det!
Det er sagt med sorg i stemmen.

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 19:58

On Fri, 06 Jul 2007 19:48:39 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

> [...]
>dét, DU ser i ham?! Jeg kan desværre også fortælle dig, at har han
>bare fået den mindste fært af, at du var (er?) bange for ham, bliver

Tak for din altid positive holdning og indstilling, Sonja!
Jeg er sg* ikke bange for Vaks, men jeg er bange på hans vegne... og
Tysons.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 06-07-07 20:26

On Fri, 06 Jul 2007 20:58:25 +0200, Leyna wrote:

>Tak for din altid positive holdning og indstilling, Sonja!

Selv tak.

>Jeg er sg* ikke bange for Vaks, men jeg er bange på hans vegne...
>og Tysons.

Så har jeg læst dit indlæg forkert. Af hvilken grund skulle
Thiemer ellers overtage? Jeg håber for jer, at Vaks falder
"til patten" igen, når Tyson kommer væk.

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 20:42

x Vuf x, skrev:

> Så har jeg læst dit indlæg forkert. Af hvilken grund skulle
> Thiemer ellers overtage?

Det er vel et simpelt spørgsmål om fysik og tålmodighed,
du er måske selv kvinde for at styrer knap 100kg hanhunde
der tænder af på hinanden.

Der er forskel på sofapuder og store hunde når det går galt,
det kan værer et bid ved et uheld hvis man kommer i vejen.
Så det kræver da lidt nerver at gå imellem sådan et par
store stærke kamphaner.
Jeg ville gører det, men jeg er sgu heller ikke for klog

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 12-07-07 10:21

On Fri, 6 Jul 2007 21:42:04 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>det kan værer et bid ved et uheld hvis man kommer i vejen.
>Så det kræver da lidt nerver at gå imellem sådan et par

Jeg har jo ikke kun haft små hunde bette Jens!

>Jeg ville gører det, men jeg er sgu heller ikke for klog

Og ja, jeg var også så tåbelig at gå imellem,
men jeg var så heldig, at min hund havde en lang hale.
I et tilfælde var m odstanderens ejer knapt så heldig;
hans hund var kuperet. SÅ KU' HAN SGU LÆRE DET!

Når 2 hunde slås, må man kun trække dem i hver sin hale,
for at få dem fra hinanden, og slippe, hvis de så vender
om mod én.

Fra : pwh

Dato : 12-07-07 12:13

x Vuf x, skrev:

> Jeg har jo ikke kun haft små hunde bette Jens!

Det ændrer jo ikke ved hvis at Leyna ikke føler sig
fysisk/psykisk rustet til at gå imellem 2 store hunde der slås.
Som jeg forstod det var det også Thiemer der mente at de
sagtens kunne forliges, så må han da også træde til.

> [...]
>
> Når 2 hunde slås, må man kun trække dem i hver sin hale,
> for at få dem fra hinanden, og slippe, hvis de så vender

Jeg har nu altid hørt/læst og set at det mest effektive er at
tage dem i bagbenene.
Dog har jeg selv med held 2 gange taget mellemstørrelseshunde
i nakke og røv og kylet dem ad helvedes til, det er også effektivt.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 14-07-07 02:13

On Thu, 12 Jul 2007 13:12:35 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg har nu altid hørt/læst og set at det mest effektive er at
>tage dem i bagbenene.

Jo, men store hunde kan være for tunge at løfte i bagbenene,
og måske man ikke kan bukke sig så langt ned for at få fat.
Da det som regel skal gå hurtigt, er halen det bedste bud.
Men det kræver, efter min mening, at begge hunde har haler!

>Dog har jeg selv med held 2 gange taget mellemstørrelseshunde
>i nakke og røv og kylet dem ad helvedes til, det er også effektivt.

DET er der jo nok ikke mange damer, der kan klare!

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 20:49

On Fri, 06 Jul 2007 21:25:47 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Så har jeg læst dit indlæg forkert. Af hvilken grund skulle
>Thiemer ellers overtage?

Fordi jeg ikke kan håndtere hunde der slås. Og jeg gider faktisk ikke
diskutere det med dig. Jeg kender din negative holdning til Vaks, så
den behøver jeg faktisk ikke at få igen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-07-07 19:26

> [...]

> Der er ingen der er tjent med at Tyson skal være her, men for søren
> da, hvor ville jeg ellers gerne beholde ham. Han er sådan en dejlig

Hej Leyna!

Jeg er også et ? -tegn.. troede også at det var vaks der var balladen i det
her?.

for pokker hvor ville jeg dog gerne have observeret de to hanekyllinger i
action, jeg er stadig ret sikker på, at det kan løses på en fornuftig måde.
Men hvis både dig og gemalen har trukket følehornene til jer, og er blevet
usikre på situationen, så mærker vaks det helt sikkert også.

hmm.. jeg ville godt have ham Tyson, han lyder til at være en dejlig en, men
så må vi bytte (-;
Hvad siger han til kattene?

Det er pokkers synd for ham, og pokkers at vaks skal puste sig så meget op,
troede ikke at han var sådan en pralrøv.

mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 04-07-07 20:52

On Wed, 4 Jul 2007 20:25:53 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>hmm.. jeg ville godt have ham Tyson, han lyder til at være en dejlig en, men
>så må vi bytte (-;

Hvem vil du bytte med?

>Hvad siger han til kattene?

Ingenting. Han har hilst på to af dem og det tog både hund og katte
helt roligt. Han kan sagtens sammen med katte, og med børn... og med
Oy. Måske mest fordi han slet ikke har opdaget at Oy er en hund!

>Det er pokkers synd for ham, og pokkers at vaks skal puste sig så meget op,
>troede ikke at han var sådan en pralrøv.

Vidste godt at han var dominant, men da Tyson er kastrat, så jeg det
ikke umiddelbart som et problem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 21:20

Leyna, skrev:
> Han kan sagtens sammen med katte, og med børn... og med
> Oy. Måske mest fordi han slet ikke har opdaget at Oy er en hund!

Er han da det, grisehunden Oynkson

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 00:03

On Wed, 4 Jul 2007 22:20:17 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Er han da det, grisehunden Oynkson

Jeg er ikke altid sikker!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 18:27

Hm, skrev:

> Hanne/ der tænker så godt når hun slår græs

Hvordan med hækkeklipning, min trænger ganske alvorligt

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-07-07 19:18

> Hvordan med hækkeklipning, min trænger ganske alvorligt

LOL..jeg tænkte nøjagtigt det samme...GGGG!
vi har en traktor til græsset, men den er lidt dum at klippe hækken med..(-;

mvh Marie

Fra : pwh

Dato : 04-07-07 21:05

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> LOL..jeg tænkte nøjagtigt det samme...GGGG!

Ja Hanne skal endelig ikke holde sig tilbage

> vi har en traktor til græsset, men den er lidt dum at klippe hækken
> med..(-;

Den bliver ihvertilfælde da rimeligt kort

/Jens (som først klipper hæk til efteråret af hensyn til fuglenes reder)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-07-07 06:44

> Ja Hanne skal endelig ikke holde sig tilbage

> Den bliver ihvertilfælde da rimeligt kort

nja..traktoren vælter, den er ikke stå stabil på to hjul.. (-;

mvh.marie

Fra : Hm

Dato : 04-07-07 21:58

> Hvordan med hækkeklipning, min trænger ganske alvorligt
>
> /Jens

Hej Jens
så prøv at klippe den, så kan det være du også komme til at tænke
Hanne/ som ikke kan klippe hæk

Fra : gitte

Dato : 05-07-07 04:45

Jeg burde ikke blande mig her, men gør det alligevel. Jeg giver i alt fald
lige min mening til kende.

For mig som bare har fulgt gruppen lidt på sidelinjen engang imellem, er det
altså helt klart Vaks, der er problemet. Du har også tidligere fortalt om
din anden hund som blev omplaceret til din datter og som har det godt nu, og
hvem ved om Oy bliver overdomineret(findes det ord) når han bliver ældre ?

Det var bare lige mine små tanker her. Men det er jo heller ikke mine hunde,
men at bruge kriteriet, om hvem der kom først, synes jeg i virkerligheden,
ikke kan bruges, især når du skriver, at han(Vaks) altid har vist de
tendenser. Kan I få lov at tage et ben fra ham igen ?

ja jeg får jo nok alle på nakken nu ...

--
En venlig hilsen fra
gitte

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 06:14

gitte, skrev:
> Jeg burde ikke blande mig her, men gør det alligevel. Jeg giver i alt
> fald lige min mening til kende.

Hvorfor burde du dog ikke blande dig, hele ideen med Usenet
er jo netop at man blander sig

> [...]
> fortalt om din anden hund som blev omplaceret til din datter og som
> har det godt nu, og hvem ved om Oy bliver overdomineret(findes det

Det var vist Hans der ikke rigtigt orkede Oy's aktivitetsniveau,
den omplacering havde Vaks ingen andel i som jeg har forstået det.
Jeg tvivler stærkt på at Leyna får probs med Oy og Vaks imellem,
Oy er trods alt vokset op fra hvalp af sammen med Vaks.

> [...]
> virkerligheden, ikke kan bruges, især når du skriver, at han(Vaks)
> altid har vist de tendenser. Kan I få lov at tage et ben fra ham

Skulle Leyna da smide Vaks på porten til fordel for Tyson,
så ville der helt sikkert rejse sig et ramaskrig her i gruppen.
Leyna har lavet en fejlvurdering, det skal vel ikke ligge Vaks til last.

> ja jeg får jo nok alle på nakken nu ...

Ikke af mig, man kan ikke værer enige om alt her i verden

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 09:21

On Thu, 5 Jul 2007 07:14:29 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>
>Det var vist Hans der ikke rigtigt orkede Oy's aktivitetsniveau,
>den omplacering havde Vaks ingen andel i som jeg har forstået det.

Hans kunne så heller ikke følge med Vaks' aktivitetsniveau, og han
valgte så hellere at trække sig tilbage til soveværelset og fede sig i
sengen, mens de to andre tonsede.
Nu er han blevet en rigtig sofahund ude hos min datter, og det passer
ham fortrinligt. han er så stadig glad for at gå tur og få rørt sig,
men i et mere behersket tempo end Vaks og Oy.

>Skulle Leyna da smide Vaks på porten til fordel for Tyson,
>så ville der helt sikkert rejse sig et ramaskrig her i gruppen.
>Leyna har lavet en fejlvurdering, det skal vel ikke ligge Vaks til last.

Kunne aldrig falde mig ind at smide Vaks ud. han er i den grad mors
hund. Og hans dominans er jo ikke noget problem i dagligdagen, så
jeg havde slet ikke taget det med i mine overvejelser, men jeg HAR
altså en flok at tage hensyn til osse, og den er Vaks en fasttømret
del af.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : gitte

Dato : 05-07-07 12:56

> Hvorfor burde du dog ikke blande dig, hele ideen med Usenet
> er jo netop at man blander sig

smil

> [...]
> Jeg tvivler stærkt på at Leyna får probs med Oy og Vaks imellem,
> Oy er trods alt vokset op fra hvalp af sammen med Vaks.

ja det forstod jeg så, at det var årsagen.

> Ikke af mig, man kan ikke værer enige om alt her i verden

næ, og godt det samme .., hvilke kedeligt sted at befinde sig, hvis det var
tilfældet.

gitte

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 09:14

On Thu, 5 Jul 2007 05:45:14 +0200, "gitte" <gitte@gotoheaven.dk>
wrote:

> [...]
>hvem ved om Oy bliver overdomineret(findes det ord) når han bliver ældre ?

Nu har du jo så kun fulgt med på sidelinien, og derfor er det svært
lige at dumpe ind. Vaks er ingen dårlig hund, og han har hjulpet Hans
rigtigt meget. Hans var UNDERunderhund, da vi fik ham, og det blev der
rettet op på. hans underkastede sig Vaks med det samme, og så foregik
alt ellers i fred og fordragelighed, og Hans fik lov til at smide
rundt med Vaks, som det passede ham, mens Vaks aldrig har lagt Hans
ned. Hans gider ikke rigtigt tonse med Vaks mere, og han ville heller
ikke få de muligheder hos mig, som min datter kan give ham. Derfor
omplaceringen. Det var bestemt ikke fordi han skulle "kasseres", men
jeg kan da godt se, at det for en nyankommen kan komme til at se sådan
ud.

> [...]
>ikke kan bruges, især når du skriver, at han(Vaks) altid har vist de
>tendenser. Kan I få lov at tage et ben fra ham igen ?

Øeh vi har altid kunne tage ben fra Vaks... han har aldrig udvist
agressiv adfærd. Når han har ben knurrer han som om han virkelig mener
det, men det er ikke andet end "varm luft". Vaks skal under ingen
omstændigheder vige pladsen for en fremmed/ny hund. sådan er det, og
sådan bliver det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 10:56

Leyna, skrev:

> [...]
> omplaceringen. Det var bestemt ikke fordi han skulle "kasseres", men
> jeg kan da godt se, at det for en nyankommen kan komme til at se sådan

Som jeg har forstået det blev Hans også kun omplaceret fordi der
viste sig en oplagt mulighed, eller havde du nok aldrig fået den tanke.
Jeg synes kun det er flot, jeg havde nok ikke evnet det selv
med en af mine hunde, og det er jo faktisk lidt egoistisk

> Vaks skal under ingen
> omstændigheder vige pladsen for en fremmed/ny hund. sådan er det, og
> sådan bliver det.

Sådan skal det lyde, ens hunde må kunne stole på en.

Ps.
Hvordan klarer i så hverdagen med de 2 kamphaner lige nu ???

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 11:36

On Thu, 5 Jul 2007 11:56:09 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Som jeg har forstået det blev Hans også kun omplaceret fordi der
>viste sig en oplagt mulighed, eller havde du nok aldrig fået den tanke.

Det er helt korrekt opfattet. Der var ingen deciderede problemer med
Hans. Det var kun for at give ham lidt bedre muligheder. han var
aldrig blevet omplaceret, hvis det havde været fremmede der spurgte.

>Hvordan klarer i så hverdagen med de 2 kamphaner lige nu ???

Med huset delt op. Tyson er i stuen, og har sin mad i forgangen, og
Vaks har så køkken og førstesalen til sin rådighed.
Det er noget forbandet rod, og det er så kun Tyson (og Oy) der hele
tiden har fri adgang til haven. Vaks kommer kun ud i snor.

Oy vandrer så lidt rundt mellem de to store og han råhygger med dem
begge. Fik forresten lavet et videoklip med Tyson og Oy, og her er det
vist tydeligt at Tyson i hvert fald ikke har et problem med andre
hunde. http://hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2016

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-07-07 12:04

In news:t1ip83tncbtoc5g9ggdcbbkh4lc46mhdun@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:

> [...]
> begge. Fik forresten lavet et videoklip med Tyson og Oy, og her er
> det vist tydeligt at Tyson i hvert fald ikke har et problem med

Dejligt at se de to glade hunde lege

Men ØV hvor er det altså kedeligt at situationen er som den er.

Tror du ikke hvis du kan mobilisere lidt tålmodighed (som du selv
siger ikke er din største dyd) at det alligevel kunne komme til at
gå ?

Efter hvad du har skrevet, så fik I Tyson hjem den 2/7, og 3 dage er
altså (efter min mening) ikke nok til at socialisere vovserne. Det
kunne da være at dyrlægens og adfærdsterapeutens udtalelser kunne
blive gjort til skamme. Vaks er jo en god og kærlig hund normalt, så
der er vel ikke noget at sige til at han er jaloux på en ny bofælle,
der oven i købet måske vil stjæle hans "mors" opmærksomhed for en
tid. Det burde kunne ordnes i mindelighed. Det kan da være at Vaks
er til at "tale med" når han kommer lidt ned på jorden igen, og
opdager at Tyson ikke er så "tosset" endda.

Jeg ved godt at det er let for mig at sige, det er jo dig der har
problemet, men for Tysons skyld ville det være skønt at kunne blive
i de dejlige og frie omgivelser, det er han jo slet ikke vant til.

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 13:00

On Thu, 5 Jul 2007 13:04:11 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Tror du ikke hvis du kan mobilisere lidt tålmodighed (som du selv
>siger ikke er din største dyd) at det alligevel kunne komme til at
>gå ?

Nej, det tror jeg ærlig talt ikke. Vaks har pt et dybt bidsår i
brystet, og tyson har sår på begge ben. Tror osse han har fået en på
øjet, for det ene øje ser hævet ud. Jeg vil simpelthen ikke risikere
flere (og alvorligere) skader.

>Efter hvad du har skrevet, så fik I Tyson hjem den 2/7, og 3 dage er
>altså (efter min mening) ikke nok til at socialisere vovserne.

Bestemt alt for lidt tid, men når det er SÅ voldsomme kampe der er
tale om, så melder jeg blankt ud, at det overstiger mine evner. Jeg
magter det ganske enkelt ikke.

>Jeg ved godt at det er let for mig at sige, det er jo dig der har
>problemet, men for Tysons skyld ville det være skønt at kunne blive
>i de dejlige og frie omgivelser, det er han jo slet ikke vant til.

Jeg ville osse frygteligt gerne beholde ham her, men jeg vil altså
osse gerne ha' hele hunde!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 15:56

Leyna, skrev:

> Nej, det tror jeg ærlig talt ikke. Vaks har pt et dybt bidsår i
> brystet,

Fy for satan, vær obs på infektion
Igen må jeg tage hatten af for din tålmodighed,
var en af mine hunde blevet bidt af en fremmed hund
var den røget på porten på 0.001 sekund.
Og så havde det raget mig en høstblomst hvem der startede,
ikke spor fair, men sådan er jeg altså indrettet.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-07-07 17:50

In news:hE7ji.38$Sf1.28@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> [...]
> Og så havde det raget mig en høstblomst hvem der startede,
> ikke spor fair, men sådan er jeg altså indrettet.

Det kommer jo nok lidt an på, hvordan du fortolker "fair". Tyson er
ganske vist en fremmed hund, men han har jo ikke selv bedt om at
komme i den situation, så over for ham synes jeg godt nok du er lidt
"unfair". Jeg ville da helt sikkert hvis jeg var en hund forsvare
mig, hvis jeg blev angrebet. Nu er Leyna jo også indrettet noget
anderledes end du er, så jeg tror bestemt ikke at hun laster Tyson
for at han har forsvaret sig, det må vist siges at være en naturlig
refleks. Fejlen er bestemt ikke hundens.

Fra : jopa

Dato : 05-07-07 18:38

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vist siges at være en naturlig refleks. Fejlen er bestemt ikke hundens.

Korrekt skrevet Tove.
Du er også så klog

Fejlen er ubetinget Leynas, der i sin iver overså en naturlig forhindring.
Skal et sådant arrangement lykkedes så er der ingen vej uden om et rigtigt
hundeslagsmål med blod og dyrlægeregning til følge.
(min mening)

Har selv prøvet det et par gange og begge gange med det resultat at
rangordenen blev sat grundigt på plads og de kunne sammen bagefter.
Min datter ville skille dem af og blev bidt i hånden hvorefter jeg sagde :
lad dem slås og efter kort tid lå den ene på ryggen med alle ben i luften.

Har også prøvet det med et par tæver og de blev ved i det uendelige.

Kan kun opfordre folk til at købe hvalpe hvis man ikke har det nødvendige
hår på brystet til at styre et sådan par labanner.
Husk på det er en naturlig reaktion at Vaks forsvarer sit domæne og den
anden forsvarer sig selv.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 05-07-07 18:46

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i meddelelsen

> Kan kun opfordre folk til at købe hvalpe hvis man ikke har det nødvendige
> hår på brystet til at styre et sådan par labanner.

Glemte lige:

Ovenstående er ikke specielt myntet på nogen kære Leyna men generelt sagt

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 19:17

On Thu, 5 Jul 2007 19:45:36 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i meddelelsen

>Glemte lige:
>
>Ovenstående er ikke specielt myntet på nogen kære Leyna men generelt sagt

Jamen jeg har ganske enkelt ikke det der skal til for at kunne lade
dem sætte den rangorden i fred, så jeg er ikke det mindste fornærmet.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 18:46

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> komme i den situation, så over for ham synes jeg godt nok du er lidt
> "unfair". Jeg ville da helt sikkert hvis jeg var en hund forsvare

At tildele vaks et dybt bidsår ville jeg tolkle som en overreaktion,
men jeg var der ikke, og så ikke hvad der skete.
Ved bare jeg ville blive stikåndsvag hvis en fremmed hund bed
en af mine, kald det fair eller ej, jeg er altid 110% på deres parti.

> Nu er Leyna jo også indrettet noget
> anderledes end du er, så jeg tror bestemt ikke at hun laster Tyson
> for at han har forsvaret sig, det må vist siges at være en naturlig
> refleks. Fejlen er bestemt ikke hundens.

Sikkert ikke Tysons skyld, han er jo som han er, ligesom Vaks er det.
Men hverken du eller jeg overværede optrinnet, så dømme om hvem
der er den skyldigste bliver gætteri.
I mine øjne burde Tyson nok indrette sig mere under Vaks da det
er han hjem og han er den ældste, det evner Tyson så ikke.

Fra : jopa

Dato : 05-07-07 18:56

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> I mine øjne burde Tyson nok indrette sig mere under Vaks da det
> er han hjem og han er den ældste, det evner Tyson så ikke.

Lad være med at tillægge en voksen hund menneskelige evner.
Den har sit instinkt dybt bag ørene

Selvfølgelig skal den da forsvare sig.
Der er ud fra billederne og videoen intet der tyder på en unormal agressiv
hund.
Hunde bider og somme tider kommer der voldsomme sår.
De heler forøvrigt hurtigt også selv om det kræver nål og tråd.

Har man store hunde kan der forekomme store slagsmål.
Kan man ikke tåle det skal man holde sig til pik kinesere eller lign.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 19:11

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
>
> Lad være med at tillægge en voksen hund menneskelige evner.
> Den har sit instinkt dybt bag ørene

Så burde dens instinkt, rent overlevelsesmæssigt sige den at
den ikke kan forvente at blive overhund i en ny flok.
Folk der har observeret hunde/ulve i naturen beretter faktisk
at der er utroligt få slagsmål imellem dem.
Det er måske dig der vil menneskeliggører hunde ved at tro at de
"skal klarer det med næverne" det er mennesker jo rigtigt gode til.

> Selvfølgelig skal den da forsvare sig.
> Der er ud fra billederne og videoen intet der tyder på en unormal
> agressiv hund.

Det er nok et spinkelt grundlag at bedømme en hund på,
fakta er at Tyson er blevet omplaceret flere gange allerede.
Det er der måske en grund til som hverken du, jeg eller Leyna kender.

> Hunde bider og somme tider kommer der voldsomme sår.
> De heler forøvrigt hurtigt også selv om det kræver nål og tråd.

Og er man uheldig dør de af det, et bid i halsen er ikke at spøge med.

> Har man store hunde kan der forekomme store slagsmål.

Det skal bare helst begrænses.

> Kan man ikke tåle det skal man holde sig til pik kinesere eller lign.

Man har forskellig indstillig til slagsmål generelt,
du har din og jeg har min.

/Jens (hvis hunde ikke må slås for alvor)

Fra : jopa

Dato : 05-07-07 19:24

> Folk der har observeret hunde/ulve i naturen beretter faktisk
> at der er utroligt få slagsmål imellem dem.

Fordi de lever i flokke, men kommer der en fremmed hund og møver sig ind
kommer slagsmålet.
Jeg læser også bøger og observerer

> Det er nok et spinkelt grundlag at bedømme en hund på,
> fakta er at Tyson er blevet omplaceret flere gange allerede.
> Det er der måske en grund til som hverken du, jeg eller Leyna kender.

Jeg bedømmer skam ud fra Leynas beskrivelse også og intet tyder på unormal
opførsel hos nogen af hundene, men voldsom dominans hos Vaks.

> Det skal bare helst begrænses.

Ja da men ingen grund til at forhindre for alt i verden.
Vil man have løst problemet kan man formentlig løse det på min måde.

Har haft 2 hanhunde gående i flere år sammen efter de først var blevet enige
om rangordenen.
Gik fint

> Man har forskellig indstillig til slagsmål generelt,
> du har din og jeg har min.

Ja da jeg får enda løn for det og er nok en anelse mere rå og kynisk end de
fleste herinde.
Det siger konen da
Men da stadig glad for Milo og ham tæsker jeg da ikke han kender sin plads

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 19:49

jopa, skrev:

> Jeg bedømmer skam ud fra Leynas beskrivelse også og intet tyder på
> unormal opførsel hos nogen af hundene, men voldsom dominans hos Vaks.

Leyna's kendskab til hvad Tyson i virkligheden indenholder bygger
jo indtil videre også på et tyndt grundlag.
Så vore andres bedømmelse af Tysons sind kan nok ikke bruges
til ret meget.
Det er faktisk slet ikke så ualmindeligt at hunde der har letantændeligt
blod i årene kan lege fint det ene øjeblik, og tænde af det næste.
Det er en af grundene til at jeg så vidt muligt holder mine væk fra kamphunde,
det kan værer sjov leg det ene øjeblik, og vende til blodig alvor det næste.

> Ja da men ingen grund til at forhindre for alt i verden.
> Vil man have løst problemet kan man formentlig løse det på min måde.

Og går det rigtigt galt kan Leyna jo bare sige "shit happens"

> Har haft 2 hanhunde gående i flere år sammen efter de først var
> blevet enige om rangordenen.
> Gik fint

Så fungerer det self også sådan for alle andre hunde.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-07-07 19:55

> Så fungerer det self også sådan for alle andre hunde.

Ved jeg ikke men forholder mig ret til uden for meget ævl og bævl og komme
med et forslag så kan man lide det eller ej.
Personligt ville jeg lade dem slås af helvede til men sådan er vi så
forskellige

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie

Dato : 05-07-07 20:40

"jopa" skrev
> Har man store hunde kan der forekomme store slagsmål.
> Kan man ikke tåle det skal man holde sig til pik kinesere eller lign.

Der kan skam også komme store slagsmål mellem små hunde
Herhjemme "hygger" vi os med en Bette (9 mdr), der er ved at blive kønsmoden
og vil æde sin mor og Berta, der syntes Bette er latterlig og nægter at bide
igen. Med det resultat, at Berta ligner en gammel sørøver med hak i hele
fjæset.
Ind til nu, har sammenstødene ikke krævet dyrlægebesøg, men er blevet klaret
med klorhexidin

- Winnie, med to trætte og våde vovser, der det meste af tiden syntes det er
ok med en artsfælle

Fra : jopa

Dato : 05-07-07 20:47

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i meddelelsen

> Der kan skam også komme store slagsmål mellem små hunde

Ja da men det virker knapt så voldsomt og det er noget lettere at håndtere
små sofapudedyr end 2 stks på 40 kg eller mere.

En kraftig hunderem til at klaske den dominante hvis den ikke akceptere den
andens underkastelse.
Lederen af flokken bør altid vise magt og stoppe det hvis ikke de selv af
naturlig vej stopper.
Nå jeg er nok for meget af den gamle håndfaste skole
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie

Dato : 05-07-07 21:58

"jopa" skrev
> "Winnie" skrev
>
> Ja da men det virker knapt så voldsomt og det er noget lettere at håndtere
> små sofapudedyr end 2 stks på 40 kg eller mere.

Det har du da ret i - men det er nu voldsomt nok alligevel. Heldigvis
stopper Berta med det samme, så det er kun Bette der skal "hjælpes"
Tingene er endnu ikke helt på plads med hende, men det skal nok komme.

> [...]
> naturlig vej stopper.
> Nå jeg er nok for meget af den gamle håndfaste skole

Jeg giver dig ret så langt, at lederen (undertegnede) suverænt bestemmer
hvad der sker hvornår og hvor længe, men jeg kunne aldrig finde på at slå
mine dyr - hverken med mig selv eller andet!

- Winnie, der lige har rundet parken på en godnattur - for s.... da, hvor
det pisker ned

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 19:24

On Thu, 5 Jul 2007 19:45:52 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>At tildele vaks et dybt bidsår ville jeg tolkle som en overreaktion,
>men jeg var der ikke, og så ikke hvad der skete.

Jeg mener ikke det var overreaktion, selvom jeg ikke kan finde nogle
sår på Tyson, udover dem han skrabede sig til da Vaks væltede ham, men
Vaks var altså den der startede og blev ved og ved og ved...

>Ved bare jeg ville blive stikåndsvag hvis en fremmed hund bed
>en af mine, kald det fair eller ej, jeg er altid 110% på deres parti.

Derfor er det osse at Tyson må videre til et andet hjem. Det går bare
ikke her.

>Sikkert ikke Tysons skyld, han er jo som han er, ligesom Vaks er det.
>Men hverken du eller jeg overværede optrinnet, så dømme om hvem
>der er den skyldigste bliver gætteri.

Tjaeh, der blev altså bidt, og egentlig ser jeg det mere som forsvar
end angreb. Tyson er en helt igennem lækker hund, hvilket man vist
osse kan se hvis man har set videoklippet hvor han tonser med Oy.

Og så lige en ny ting jeg oplevede med ham i dag. Vi byttede lige
plads på hundene her til aften (da vi skulle spise), så jeg smuttede
lige rundt med Tyson udenfor. Fra fordør til bagdør og retur. På
returvejen fiser Tyson så rundt om hjørnet af huset og ud på vejen.
Jeg kaldte én gang, så stod han der. Skulle så lige kigge hvad der var
så spændende, og det var naboens to tæver der var på vej hjem igen.
Synes det er ureolig flot at han lystrede, selvom der var (for ham)
fremmede hunde lige for næsen af ham.

>I mine øjne burde Tyson nok indrette sig mere under Vaks da det
>er han hjem og han er den ældste, det evner Tyson så ikke.

Han vil ikke ned at ligge, nej.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-07-07 20:32

In news:iddq83dh2t27qlshd7psms9jm68e4trbll@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:

> [...]
> igen. Synes det er ureolig flot at han lystrede, selvom der var
> (for ham) fremmede hunde lige for næsen af ham.

Det er også utroligt flot af ham at lystre prompte.

Jeg er også fuld af beundring over din indstilling, og *især* fordi
du ikke et eneste øjeblik har taget parti for Vaks, men prøvet at se
retfærdigt på det. Jeg kan ligeledes godt forstå, at du ikke har
nerver til et kæmpeslagsmål. Jeg kan betro dig at jeg har det
fuldkommen ligesådan. Det ville jeg simpelthen ikke kunne klare. Det
er mænd sikkert bedre til.

Du har åbent indrømmet din fejltagelse, det er heller ikke alle der
er parate til det. Jeg er overbevist om, at du vil gøre dit yderste
for at Tyson kan komme et sted hen, hvor han vil få det trygt og
godt, alt andet ville vist ligne dig dårligt.

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 20:42

Tove Krieger, skrev:

> Jeg er også fuld af beundring over din indstilling, og *især* fordi
> du ikke et eneste øjeblik har taget parti for Vaks, men prøvet at se
> retfærdigt på det.

Også mig, tror ikke jeg selv ville evne det.

> Jeg kan ligeledes godt forstå, at du ikke har
> nerver til et kæmpeslagsmål. Jeg kan betro dig at jeg har det
> fuldkommen ligesådan. Det ville jeg simpelthen ikke kunne klare. Det
> er mænd sikkert bedre til.

Tror mere nogen mænd for styrket deres maskuline side ved at deres
hunde slås, men det er jo heller ikke dem selv der bliver bidt.
Jeg er ikke selv bange for at lægge mig imellem hvis mine hunde bliver angrebet,
det har andre her i gruppen meldt ud at de ikke har nerver til.
Hvad der så er mest mandigt må værer op til den enkelte at bedømme

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-07-07 20:50

> Tror mere nogen mænd for styrket deres maskuline side ved at deres
> hunde slås,

Igen vrøvler du og vil ikke forstå at andre kan have løsninger der ikke lige
passer dig.
Er klar over at det er mig du hentyder til.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 21:28

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Igen vrøvler du og vil ikke forstå at andre kan have løsninger der
> ikke lige passer dig.

Jeg har vel lige som dig lov til at have min mening.
Men igen skal du så beskylde mig for at vrøvle.
Vil du ikke diskuterer med mig, så lad værer

> Er klar over at det er mig du hentyder til.

Ikke specielt,
du er vel ikke den eneste mand i Dk med den indstilling.
Faktisk var der en Goldenejer der blev ret ked af at jeg fulgte
det råd fra ham da Tyson ca 1 år gammel kom op og toppes
med hans hund, Tyson var bare en bedre slagsbror end hans.
Resultatet var at jeg måtte skille de to kamphaner ad,
da han åbenbart ikke selv havde nerver til det.
Så det var såmænd mere ham jeg havde i tankerne da jeg skrev det,
meget af det du skriver tager jeg ikke så seriøst,
det er jo tit bare for at provokerer lidt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-07-07 21:37

> Er klar over at det er mig du hentyder til.

Glemte lige :

Jeg er bevist om at have en skarp hund så derfor er den altid i snor når jeg
bevæger mig blandt andre mennesker/hunde.
Så signalementet passer vist ikke til mig.
Jeg gør folk opmærksom på at de skal kalde deres hund til sig da min stort
set har nok i mit selskab.

Jeg har EN gang med vilje pudset min hund på en anden hund, og det var da vi
boede ved Karlslunde strand og naboens hund benyttede vores have som
hundetoilet.
Det foregik gennem længere tid at de blot lukkede den ud når den skulle
luftes.
Efter flere gange at have bedt dem om at komme og hente deres hund mistede
jeg tålmodigheden.
Det skulle selvfølgelig have været ejeren der blev skambidt

Den har forøvrigt lige været 14 dage i spjældet medens vi var sydpå, og for
første gang var den totalt rolig ved mødet med de andre hunde i spjældet.
de andre gange har den nærmest forsøgt at bide tremmerne over så den kunne
komme ind til de andre og halset voldsomt.

Han er nok ved at blive gammel og affældig.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 21:55

jopa, skrev:
> [...]
> når jeg bevæger mig blandt andre mennesker/hunde.
> Så signalementet passer vist ikke til mig.

Jeg er uden skyld i at du siger et og mener noget andet.
Jeg forholder mig til hvad du har anbefalet i denne tråd,
og det var at hundene selv klarede den slags selv via slåskamp.
At jeg så vælger at tolke at det tit er et udtryk for at det
kan få nogen til at føle sig mere mandig står jeg da ved.
Om det passer på dig ved du bedst selv, det kender
jeg dig ikke godt nok til at udtale mig om,
da det tit er svært for mig at gennemskue om du
provokerer eller er seriøs.

Men jeg må da have ramt et ømt punkt,
hvis jeg var helt ude i sovsen var det da bare og grine
af det og lave lidt pjat.
Det gør jeg da selv når jeg med jævne mellemrum
bliver beskyldt for at have mine som potensforlænger.
Gider da ikke komme med en alenlang forklaring på
hvorfor jeg ikke har dem af den grund, folk må tro hvad de vil

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 20:55

On Thu, 5 Jul 2007 21:32:10 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg er også fuld af beundring over din indstilling, og *især* fordi
>du ikke et eneste øjeblik har taget parti for Vaks, men prøvet at se
>retfærdigt på det.

Problemet er faktisk Vaks og ikek Tyson. Det er Vaks der skaber sig.
Tyson er bare så god, og jeg ville SÅ gerne beholde ham her... *SUK*

>Du har åbent indrømmet din fejltagelse, det er heller ikke alle der
>er parate til det.

Jeg synes det er tydeligt at jeg har begået en stor fejl ved at tænke
med hjertet i stedet for hjernen, så det kan jeg ikke se skla ligge
nogle af hundene til last...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 22:06

> Problemet er faktisk Vaks og ikek Tyson. Det er Vaks der skaber sig.
> Tyson er bare så god, og jeg ville SÅ gerne beholde ham her... *SUK*

Har i egentlig prøvet, at gå ind foran Vaks, når han hidser sig op over for
Tyson ?
Selvom han er lederhunden, skal han jo også lære, at bakke ned, når den
anden hund viser underkastelse. Bingo kan godt være lidt voldsom over for
Biva nogengange ( dog bider Bingo aldrig ), så går jeg altså foran hende og
genner hende væk. Når Biva har lagt sig ned, skal hun jo også stoppe med sit
domineren.

> Jeg synes det er tydeligt at jeg har begået en stor fejl ved at tænke
> med hjertet i stedet for hjernen, så det kan jeg ikke se skla ligge
> nogle af hundene til last...

Det er jo, hvad der kan ske, men hvor er det da ærgeligt, at det ikke kan
fungere, for Tyson lyder som en rigtig dejlig hund.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 22:39

On Thu, 5 Jul 2007 23:06:19 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Har i egentlig prøvet, at gå ind foran Vaks, når han hidser sig op over for
>Tyson ?

Ja, det kostede mig lidt skrammer, men intet alvorligt.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 22:54

> Ja, det kostede mig lidt skrammer, men intet alvorligt.

Det er da noget øv.
Har i fået nogen henvendelser på Tyson ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 06:51

On Thu, 5 Jul 2007 23:53:59 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Det er da noget øv.
>Har i fået nogen henvendelser på Tyson ?

Ikke en eneste, og nu begynder det at haste, for han er ved at knytte
sig gevaldigt... Og vi er osse ved at knytte os til ham. Det bliver
sg* ikke nemmere som dagene går.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 06-07-07 10:21

> Ikke en eneste, og nu begynder det at haste, for han er ved at knytte
> sig gevaldigt... Og vi er osse ved at knytte os til ham. Det bliver
> sg* ikke nemmere som dagene går.

Ærgeligt at vi ikke bor tættere på hinanden.
jeg ville gerne have prøvet at hjælpe jer.

Har bakset med store schæfere hele mit liv næsten så det var da et forsøg
værd.
Håber i lykkes med forehavendet.
Det ser jo ud som en rigtig lækker hund.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-07-07 10:46

> [...]
> værd.
> Håber i lykkes med forehavendet.
> Det ser jo ud som en rigtig lækker hund.

Det samme har jeg ærgret mig over, jeg er stadig sikker på, at med den rette
indgangsvinkel på problemet, så kan det godt løses.

så længe der kun er en slagsbroder i det selskab, så er problemet halvt så
stort.
Så det med bare at lade dem slås, duer ikke i mine øjne, da det kun er Vaks
der slås, og Tyson der blot forsvarer sig, det er vaks der skal have
forståelse for, at det ikke er ham der bestemmer men Leyna og den arme mand
der sidder på 1. etage..(-;
Vaks skal fritages for det ansvar, så han kan slappe af, det er sådan jeg
tolker hovedproblemet.
Men igen, det er svært at spille klog, når man kun har det skrevne at
forholde sig til, det havde været nemmere, hvis man kunne være med i det
selv.

Men det er umuligt for Leyna kun at støtte sig til skrevne ting, når hun er
så usikker på det hele, hun burde som jeg ser det, have en dygtig
hundekyndig ud for at hjælpe sig.

Ellers vil jeg håbe, at der snart findes en god familie til ham Tyson, han
er en lækker hund, så han fortjener bestemt et godt liv fremover.!

Leyna!: Jeg har sendt rundemails til dem jeg kunne forestille mig, kunne
hjælpe i den sag, så jeg giver et par pip hvis der viser sig noget brugbart.

Mvh. Marie

Fra : C.H

Dato : 06-07-07 10:57

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:468e0f26$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>
> Leyna!: Jeg har sendt rundemails til dem jeg kunne forestille mig, kunne
> hjælpe i den sag, så jeg giver et par pip hvis der viser sig noget

Og jeg vil sige, at jeg har det på samme måde. Jeg kan heller ikke ud fra
det skrevne fuldstændig afskrive at denne sammenføring godt kunne blive en
succes.
Men det kræver jo, som også skrevet står, at der skal lidt hård på brystet
til at se på to hunde, der slås om rangorden.
Men som jeg har skrevet før, så tror jeg på, at medmindre en af dem er
psykisk syg, så er det det bedste, at mennesker ikke blander sig i den kamp.
Det er noget, de selv skal finde ud af. (Selvklart ikke med livet som
indsats, men der er meget meget langt fra en voldsom rangordensdiskusson og
så til en slåskamp på liv og død).

Jeg tror også, jeg ville kontakte en prof, der kunne komme og se på sagerne
allerførst... Men det kræver selvfølgelig at familien føler de kan magte
det....

Connie - der ønsker Tyson alt det bedste...

Fra : jopa

Dato : 06-07-07 11:10

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> psykisk syg, så er det det bedste, at mennesker ikke blander sig i den
> kamp. Det er noget, de selv skal finde ud af. (Selvklart ikke med livet

Åe endelig en kvinde der forstår mig

Jeg har set de billeder og videoklip flere gange og for fanden hvor den er
lækker og fortjener en chance for et liv på landet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 11:33

On Fri, 6 Jul 2007 12:09:52 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>Jeg har set de billeder og videoklip flere gange og for fanden hvor den er
>lækker og fortjener en chance for et liv på landet

Har du plads til ham?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 06-07-07 11:38

> Har du plads til ham?

Masser men ikke tid.
Ham jeg har nu kræver ikke den store aktivering han tuller blot rundt sammen
med os halvgamle.
Nej jeg har ikke det nødvendige overskud til mere end en hund desværre

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 12:02

On Fri, 6 Jul 2007 12:37:47 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

>Masser men ikke tid.
>Ham jeg har nu kræver ikke den store aktivering han tuller blot rundt sammen
>med os halvgamle.

Tyson tusser nu osse bare rundt. Der er inegen problemer med ham, og
han er heller ikke til voldsom aktivering.

>Nej jeg har ikke det nødvendige overskud til mere end en hund desværre

Du må gerne forhøre dig i omgangskredsen om der så er andre der har.
Jeg vil meget nødigt skulle aflive en sund og rask hund.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 06-07-07 12:28

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror også, jeg ville kontakte en prof, der kunne komme og se på
> sagerne allerførst... Men det kræver selvfølgelig at familien føler de kan

Hej
Nu er dette ikke kun skrevet til Connie!

Men hvorfor i alverden skal den hund absolut indgå i Vaks´s verden, og for
den sags skyld også Leyna´s, når det nu ikke kan foregå uden kamp ???
Man skal jo ikke tro at bare fordi en overgiver sig, så er den besejret for
altid, det vil sikkert dukke op på et senere tidspunkt.
Fordi vi får foretaget en ubetænksom handling engang i mellem så behøver den
jo ikke være for evigt, når nu det kan løses, så deres hverdag kan blive
normal og fredfyldt igen.
Den med at lade hunde slås og selv afgøre kampen, kan jeg slet ikke forholde
mig til, hvorfor skal man skade hundene unødigt, det er os der tvinger dem
sammen, så er det også os der må tage ansvaret.

Hvorfor give den stærkeste en succes og den svageste et nederlag ??
Begge dele præger hundene fremover.

I værste fald må man indlevere hunden på et internat, og det skulle jo ikke
være umuligt, at finde nye gode ejere, når det nu er en godmodig om end en
stor hund, der er trods alt nogle der køber en GD

Hanne/ som har slået græs og tænkt

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 12:59

On Fri, 6 Jul 2007 13:27:44 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

>Men hvorfor i alverden skal den hund absolut indgå i Vaks´s verden, og for
>den sags skyld også Leyna´s, når det nu ikke kan foregå uden kamp ???

Tak Hanne, for din forståelse. Det her er svært nok i forvejen, så det
er rart med lidt støtte. Ja, jeg har foretaget en ubetænksom handling
og jeg forsøger af al magt at rette op på det. Jeg magter ikke denne
opgave og det har jeg været ærlig omkring, men det skulle helst ikke
komme nogle af hundene til last at jeg har kvajet mig.

>I værste fald må man indlevere hunden på et internat, og det skulle jo ikke
>være umuligt, at finde nye gode ejere, når det nu er en godmodig om end en
>stor hund, der er trods alt nogle der køber en GD

Har fundet ud af at Tyson ligner en amk. bulldog. Der findes nemlig to
afarter. Tyson ligner den der kaldes for standard. Kan ikke lige huske
hvad den anden hedder, men den er mindre og meget mere kompakt.

Internaterne er ikke tilgængelige for tiden. De tager i hvert fald
ikke dyr ind nu. Folk skaffer sig jo af med deres hunde nu, fordi de
skal på ferie. :(

>Hanne/ som har slået græs og tænkt

Godt at dit græs vokser så hurtigt!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-07-07 14:11

> [...]

> afarter. Tyson ligner den der kaldes for standard. Kan ikke lige huske
> hvad den anden hedder, men den er mindre og meget mere kompakt.

Bully-typen, de er mere mastiff agtige i bygningen, kortere snuder.

Men han er stadig for stor til at være en am.bull...

mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 14:22

On Fri, 6 Jul 2007 15:10:50 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Bully-typen, de er mere mastiff agtige i bygningen, kortere snuder.
>
>Men han er stadig for stor til at være en am.bull...

Ikke meget. Hannerne må være 68 cm og Tyson er 73cm, såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-07-07 14:36

> Ikke meget. Hannerne må være 68 cm og Tyson er 73cm, såeh...

synes bare han er for langlemmet og hans hoved synes også meget langt i
forhold til en standard am.bull, G/D eren synes at være indblandet.
men hvem ved..

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 17:39

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> synes bare han er for langlemmet og hans hoved synes også meget langt
> i forhold til en standard am.bull, G/D eren synes at være indblandet.
> men hvem ved..

Med det jeg har læst om AmBull skal man nok ikke forvente
at det er en race der vil underkaste sig.
Og med det jeg har læst om Vaks skal man nok heller
ikke forvente at han underkaster sig.
Så jeg ville personligt ikke have et roligt øjeblik hvis de to
var alene hjemme sammen, man skal ikke lege med ilden.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 19:55

On Fri, 6 Jul 2007 18:38:53 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så jeg ville personligt ikke have et roligt øjeblik hvis de to
>var alene hjemme sammen, man skal ikke lege med ilden.

De får ikke lov at være i samme rum!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 20:29

Leyna, skrev:

> De får ikke lov at være i samme rum!

Det er jeg klar over.
Men hvis du skulle beholde Tyson var det jo
ikke en måde at have hunde på.

Så min pointe er at selv om i tilsyneladene fik forliget de
to drenge, så ville jeg ikke selv have et roligt øjeblik
når jeg var hjemmefra.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 20:46

On Fri, 6 Jul 2007 21:29:02 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så min pointe er at selv om i tilsyneladene fik forliget de
>to drenge, så ville jeg ikke selv have et roligt øjeblik
>når jeg var hjemmefra.

Heller ikke jeg.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 18:00

Leyna, skrev:

> Tak Hanne, for din forståelse. Det her er svært nok i forvejen, så det
> er rart med lidt støtte.

Jeg har flere gange bemærket at Hanne er god til at skærer igennem
en debat på en rigtig god måde. En fin ting her på Usenet
hvor debatten til tider kan miste sin jordforbindelse

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-07-07 11:06

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:468e0f26$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> Vaks der slås, og Tyson der blot forsvarer sig, det er vaks der skal have
> forståelse for, at det ikke er ham der bestemmer men Leyna og den arme

Hvordan det gribes an vil komme an på en observation af de 2 hunde.
Magter man ikke lederskabet og det kan kræve en myndig hånd havde jeg da
ladet dem slås, men sådan er vi så forskellige, og det hele kommer jo også
an på hvordan Vaks er opdraget.

Er han "blødt" opdraget kan jeg se problemet og de vil nok ikke være i stand
til at løse det.

Jeg har med held ført 2 voksne hanhunde sammen et par gange.
Kræver selvfølgelig at flokken er helt klar over hvem der bestemmer

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 11:36

On Fri, 6 Jul 2007 12:06:08 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>Er han "blødt" opdraget kan jeg se problemet og de vil nok ikke være i stand
>til at løse det.

Alle mine hunde eer "blødt" opdraget. Jeg er ikke den håndfaste type,
og går helt i sort ved slagsmål.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 06-07-07 11:53

> Alle mine hunde eer "blødt" opdraget. Jeg er ikke den håndfaste type,
> og går helt i sort ved slagsmål.

Fint nok Leyna men så kan jeg godt se det problematiske i situationen

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 12:04

On Fri, 6 Jul 2007 12:53:27 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

>Fint nok Leyna men så kan jeg godt se det problematiske i situationen

Dette var jo ikke ligefrem en situation jeg havde forudset. Havde
aldrig troet der skulle blive probs med Vaks og hans dominans.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 11:32

On Fri, 6 Jul 2007 11:45:31 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]

>Men det er umuligt for Leyna kun at støtte sig til skrevne ting, når hun er
>så usikker på det hele, hun burde som jeg ser det, have en dygtig

Og sådan en har jeg snakket med, og fået beskeden, at det negative
grundlag er lagt (og fasttømret), og jeg VIL IKKE risikere flere
skader!

>Ellers vil jeg håbe, at der snart findes en god familie til ham Tyson, han
>er en lækker hund, så han fortjener bestemt et godt liv fremover.!

Jeg søger osse med lys og lygte...

> Leyna!: Jeg har sendt rundemails til dem jeg kunne forestille mig, kunne
>hjælpe i den sag, så jeg giver et par pip hvis der viser sig noget brugbart.

Tusind tak. Jeg tror jeg har sat alle i gang, for ja - han fortjener
et godt hjem, og det skal gerne ske hurtigt. Han er ved at knytte sig
meget tæt til mig, og det duer jo ikke... Stakkels hund!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-07-07 12:39

> Og sådan en har jeg snakket med, og fået beskeden, at det negative
> grundlag er lagt (og fasttømret), og jeg VIL IKKE risikere flere
> skader!

Det har jeg også nævnt for dig før, at jeg synes er et meget useriøst svar
at give over telefonen, før vedkommende har set situationen an selv.

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 13:02

On Fri, 6 Jul 2007 13:38:49 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]

>Det har jeg også nævnt for dig før, at jeg synes er et meget useriøst svar
>at give over telefonen, før vedkommende har set situationen an selv.

Jeg anser dem nu ikke som useriøse, men måske uden det store håb...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-07-07 02:19

On Fri, 06 Jul 2007 12:32:08 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]

>et godt hjem, og det skal gerne ske hurtigt. Han er ved at knytte sig
>meget tæt til mig, og det duer jo ikke... Stakkels hund!

Jeg har desværre også kun fået negativ respons på mine
forespørgsler, så jeg kan heller ikke hjælpe Tyson...

Fra : Leyna

Dato : 14-07-07 08:53

On Sat, 14 Jul 2007 03:19:01 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Jeg har desværre også kun fået negativ respons på mine
>forespørgsler, så jeg kan heller ikke hjælpe Tyson...

Jamen tak for hjælpen alligevel Sonja, men Tyson har nu været i et
godt hjem i en lille uges tid. Dér er både mor og søn meget glade for
ham. Fik seneste melding om ham her til morgen, og han er faldet
rigtig godt til, den store kælebasse.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-07-07 20:49

On Sat, 14 Jul 2007 09:53:09 +0200, Leyna wrote:

> [...]
>godt hjem i en lille uges tid. Dér er både mor og søn meget glade for
>ham. Fik seneste melding om ham her til morgen, og han er faldet

Ihhhh hvor dejligt.

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 11:23

On Fri, 6 Jul 2007 11:21:12 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

>Ærgeligt at vi ikke bor tættere på hinanden.
>jeg ville gerne have prøvet at hjælpe jer.

Jeg vil ikke risikere flere skader på nogen af hundene. Ellers mange
tak, men kender du nogen der kunne være interesseret i at overtage
Tyson (gerne meget hurtigt), så ville det være den bedste hjælp.

>Har bakset med store schæfere hele mit liv næsten så det var da et forsøg
>værd.
>Håber i lykkes med forehavendet.
>Det ser jo ud som en rigtig lækker hund.

Han er mega lækker og vi ville SÅ gerne selv beholde ham... men vi vil
heller ikke af med Vaks, såeh...

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-07-07 10:33

On Thu, 5 Jul 2007 21:32:10 +0200, "Tove Krieger" wrote:

>Jeg er overbevist om, at du vil gøre dit yderste for at
>Tyson kan komme et sted hen, hvor han vil få det trygt
>og godt.

DET skal der ikke herske nogen tvivl om, at Leyna vil!

Fra : x Vuf x

Dato : 12-07-07 10:31

On Thu, 05 Jul 2007 20:24:24 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Jeg mener ikke det var overreaktion, selvom jeg ikke kan finde nogle
>sår på Tyson, udover dem han skrabede sig til da Vaks væltede ham, men
>Vaks var altså den der startede og blev ved og ved og ved...
Indtil nu har du kun bekræftet min "negative" indstilling til Vaks!

EOD angående Vaks

Fra : pwh

Dato : 13-07-07 06:55

x Vuf x, skrev:

> Indtil nu har du kun bekræftet min "negative" indstilling til Vaks!
>
> EOD angående Vaks

Havde du udtalt dig på samme negative måde om en af
mine hunde havde du ikke sluppet afsted med en EOD'er
Men Leyna om det.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 13-07-07 09:12

On Fri, 13 Jul 2007 07:55:01 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Havde du udtalt dig på samme negative måde om en af
>mine hunde havde du ikke sluppet afsted med en EOD'er
>Men Leyna om det.

hehe...Jamen bette Jens... du er osse så nem at tænde af.
Som jeg læser det (og nu kender jeg jo Sonja), så har hun gjort op med
sig selv hvordan Vaks er, og med et eod, ser jeg det som, at den
holdning ikke står til at ændre. Det er så hendes problem - ikke mit.
At hun ikke bryder sig om Vaks gør jo ikke at jeg holder mindre af
ham, eller at han er en ringere hund.

Det gør mig selvsølgelig ikke ligefrem glad, at få at vide at min hund
er en skidt køter, som bare dominerer hele familien, men det ved jeg
så osse slet ikke er sandt. Vaks passer på sin flok, og det har han
altid gjort, og set i bakspejlet var det vel i bund og grund osse det
han gjorde i denne situation.

JEG begik en fejl (faktisk flere - men lad nu det ligge), og det mener
jeg ikke skal lægges Vaks til last. Han forsvarede sin flok det bedste
han havde lært, og udviste en adfærd jeg ikke lige havde regnet med.
Jeg har så hørt fra andre hunde ejere, at det kunne de da godt have
fortalt mig... men sådan noget får man jo først at vide bagefter.

Jeg er ikke blind for eventuelle problemer med nogle af mine hunde,
men hvis de opfører sig uhensigtsmæssigt, er det som regel fordi jeg
har fejlet. Og i stedet for at kritisere er det så noget bedre at
komme med gode råd, selvom det i lige dette tilfælde ikke ville ha'
hjulpet. Jeg burde have haft Vaks med, for at se Tyson an, men da det
var lidt af en hovsa-løsning, så var jeg nok lidt for sløset med
"reglerne". Det har jeg så måtte bøde for, og det kan jeg love dig (og
alle andre der læser med) om at jeg gør. Jeg var SÅ ked af at skulle
slippe Tyson igen, og jeg gør aldrig noget lignende mere. Skal der
vælges hund imens Vaks er her, så skal Vaks være med til at vælge den.
Oy skal kun være med på sidelinien, for han følger "farmand" i tykt og
tyndt.

Og så er den ged vist barberet!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kong Kurt

Dato : 05-07-07 19:30

On Thu, 05 Jul 2007 14:00:13 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
>brystet, og tyson har sår på begge ben. Tror osse han har fået en på
>øjet, for det ene øje ser hævet ud. Jeg vil simpelthen ikke risikere

Du skal lære lidt mere anatomi, Søde ! Bidsåret sidder nederst på
skulderen.
--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 19:35

On Thu, 05 Jul 2007 20:30:20 +0200, Kong Kurt
<kongkurt-nospam@2tykke.dk> wrote:

>Du skal lære lidt mere anatomi, Søde ! Bidsåret sidder nederst på
>skulderen.

Jeg tror bare det har flyttet sig.
Kan da godt se i dag, at det vist ikke var brystet den var gal med...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 05-07-07 19:42

> Jeg tror bare det har flyttet sig.
> Kan da godt se i dag, at det vist ikke var brystet den var gal med...

Er i ikke på talefod for tiden eller sidder i ved hver sin puter med hver
sin hund
Leyna har du sørget for Kong Kurt har fået foder i dag ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-07-07 19:47

> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> Er i ikke på talefod for tiden eller sidder i ved hver sin puter med hver
> sin hund
> Leyna har du sørget for Kong Kurt har fået foder i dag ?

LOL... En skål foder ekstra til Kong Kurt på 1.

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 20:50

On Thu, 5 Jul 2007 20:47:10 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse

>LOL... En skål foder ekstra til Kong Kurt på 1.

Nænæ, han skal ikke overfodres. han er fed nok!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 21:29

Leyna, skrev:
> On Thu, 5 Jul 2007 20:47:10 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"

> Nænæ, han skal ikke overfodres. han er fed nok!

Det er der ikke noget der hedder påstår mine dyr

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 20:49

On Thu, 5 Jul 2007 20:41:49 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

>Er i ikke på talefod for tiden eller sidder i ved hver sin puter med hver
>sin hund

Det gør vi rent faktisk... altså sidder ved hver sin putte. Kongen har
Vaks og Oy hos sig, og jeg sidder med Tyson.

>Leyna har du sørget for Kong Kurt har fået foder i dag ?

Jeps. endda noget han ku' li'!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kong Kurt

Dato : 06-07-07 20:21

wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

>Er i ikke på talefod for tiden eller sidder i ved hver sin puter med hver
>sin hund
>Leyna har du sørget for Kong Kurt har fået foder i dag ?

*hulk*
De andre fik middagsrester. Jeg sidder her i mit aflukke med en tør
kiks !

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 20:31

Kong Kurt, skrev:

> *hulk*
> De andre fik middagsrester. Jeg sidder her i mit aflukke med en tør
> kiks !

Bedre end en våd kiks

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 20:51

On Fri, 06 Jul 2007 21:21:18 +0200, Kong Kurt

Så ka' du lære det, ka' du!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-07-07 02:25

>*hulk*
>De andre fik middagsrester. Jeg sidder her i mit aflukke med en tør
>kiks !

Nok bor I langt ude på landet, men den der må du altså endnu længere
ud med. Jeg tror dig ikke over en dørtærskel i dette tilfælde! ;-D

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 19:52

Leyna, skrev:
> On Thu, 05 Jul 2007 20:30:20 +0200, Kong Kurt

> Jeg tror bare det har flyttet sig.
> Kan da godt se i dag, at det vist ikke var brystet den var gal med...

*ROFL*
Og jeg bliver beskyldt for at skrive for meget på Usenet,
i to taler ikke engang sammen mere, i skriver sammen her

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 20:51

On Thu, 5 Jul 2007 20:52:09 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>*ROFL*
>Og jeg bliver beskyldt for at skrive for meget på Usenet,
>i to taler ikke engang sammen mere, i skriver sammen her

Vi har osse været gift længe!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kong Kurt

Dato : 06-07-07 20:22

On Thu, 05 Jul 2007 21:51:12 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Vi har osse været gift længe!
Hvem er du ?
--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Hm

Dato : 06-07-07 22:29

> Hvem er du ?
> --
> Hilsen
> Kong Kurt

Den var god, var den

hilsen Hanne

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 12:05

Leyna, skrev:

> [...]
> Det er noget forbandet rod, og det er så kun Tyson (og Oy) der hele
> tiden har fri adgang til haven. Vaks kommer kun ud i snor.

Ikke for at blande mig, men alligevel
Kunne Tyson ikke komme "i pension" hos din datter indtil
der bliver fundet en permanet løsning.

Ja de leger da rigtigt godt sammen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 13:02

On Thu, 5 Jul 2007 13:05:29 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ikke for at blande mig, men alligevel
>Kunne Tyson ikke komme "i pension" hos din datter indtil
>der bliver fundet en permanet løsning.

*LOL*
Min datter har set Vaks og Tyson i aktion, og hun blev bange for dem
begge, så desværre...

>Ja de leger da rigtigt godt sammen

De leger SÅ godt sammen. ØV, altså!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 16:06

Leyna, skrev:

> *LOL*
> Min datter har set Vaks og Tyson i aktion, og hun blev bange for dem
> begge, så desværre...

Som min gamle Far altid siger,
"man kan få en god ide og man kan få en dårlig".
Det er vist ikke så rart at få en dårlig

/Jens

Fra : gitte

Dato : 05-07-07 12:54

> [...]
> omplaceringen. Det var bestemt ikke fordi han skulle "kasseres", men
> jeg kan da godt se, at det for en nyankommen kan komme til at se sådan

OK, så det var årsagen, ja sådan går det, når man ikke læser det hele

> [...]
> det, men det er ikke andet end "varm luft". Vaks skal under ingen
> omstændigheder vige pladsen for en fremmed/ny hund. sådan er det, og

jamen sådan bliver det så ...og Tyson gjorde så vidt jeg kan huske også den
fejl ikke at ville underkaste sig.

gitte

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 14:25

On Thu, 5 Jul 2007 13:53:56 +0200, "gitte" <gitte@gotoheaven.dk>
wrote:

>jamen sådan bliver det så ...og Tyson gjorde så vidt jeg kan huske også den
>fejl ikke at ville underkaste sig.

Han sender så vidt jeg kan bedømme alle de rigtige sinaler til Vaks,
men han vil faneme ikke ned på ryggen... Kan jeg faktisk godt forstå,
men fejlen er min. Jeg skulel ikke ha' bragt en fuldvoksen hanhund ind
i familien, men jeg troede ikke det betød noget, når nu han ER
kastreret.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 05-07-07 20:46

> [...]
> men fejlen er min. Jeg skulel ikke ha' bragt en fuldvoksen hanhund ind
> i familien, men jeg troede ikke det betød noget, når nu han ER

Hej
Jeg mener heller ikke Leyna skal lade hundene slås, hvorfor skulle man,
bevist, lade dem skade hinanden?.

Hvorfor skal den svageste have et nederlag?

Tyson er hentet ind i flokken, og når det ikke fungere, så må han have et
andet hjem, tiden hos leyna er jo anderledes end hvis den havde været på
"ferie".

Selvom jeg stadig ikke mener at hunde skal slås, så er det anderledes hvis
det er hunde man har haft i lang tid, og den unge hund syntes, at nu er
tiden til at den vil bestemme, de kender hinanden og også signalerne, så
kampen vil formodentlig være en anden end to helt fremmede hunde, som bliver
tvunget til at være sammen, noget de slet ikke ønsker.

Så Leyna, jeg syntes du/I takler denne ærgerlige sag på bedste måde.

Hanne

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 21:32

Hm, skrev:

> [...]
> ikke ønsker.
> Så Leyna, jeg syntes du/I takler denne ærgerlige sag på bedste måde.

Godt skrevet Hanne.
Jeg kunne ikke værer mere enig

/Jens

Fra : Hm

Dato : 05-07-07 22:01

> Godt skrevet Hanne.
> Jeg kunne ikke værer mere enig
>
> /Jens

Tak, Jens
Hanne/ som vil gå ind og skubbe til hunden så jeg også kan komme i seng,
Godnat

Fra : Leyna

Dato : 05-07-07 22:02

On Thu, 5 Jul 2007 22:31:41 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Godt skrevet Hanne.
>Jeg kunne ikke værer mere enig

Jamen tak til jer begge. Er der så nogen der har lyst til at overtage
denne lækre hund?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 05-07-07 22:23

Leyna, skrev:

> Jamen tak til jer begge. Er der så nogen der har lyst til at overtage
> denne lækre hund?

Ellers tak
Jeg holder mig til det mere sikre med hvalpe.
Men Tysons "race" kunne jeg nu godt falde for

/Jens (som også vil krudte i kassen, godnat herfra)

Fra : x Vuf x

Dato : 06-07-07 18:52

On Thu, 5 Jul 2007 05:45:14 +0200, "gitte" wrote:

> [...]

>hvem ved om Oy bliver overdomineret(findes det ord) når han bliver ældre ?

Det vil han helt klart blive! Og det står helt fast!

Ikke mig da!

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 19:04

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil han helt klart blive! Og det står helt fast!

....Og det konkludere du fordi....?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 20:00

On Fri, 6 Jul 2007 20:03:35 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>...Og det konkludere du fordi....?

Sonja har mødt Vaks 2 gange og har aldrig brudt sig om ham.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 20:25

> Sonja har mødt Vaks 2 gange og har aldrig brudt sig om ham.

Ok, men det kan hun da ikke bedømme Oy ud fra, og hvordan han bliver som
voksen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 20:34

Leyna, skrev:

> Sonja har mødt Vaks 2 gange og har aldrig brudt sig om ham.

Klart nok,
ingen normale mennesker bryder sig om gule hunde

/Jens (som aner en catfight mellem Sonja og Leyna)

Fra : Leyna

Dato : 06-07-07 20:50

On Fri, 6 Jul 2007 21:33:59 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Klart nok,
>ingen normale mennesker bryder sig om gule hunde

Det kan der selvfølgelig være noget om, men hvem f*nden gider ha'
sorte Goldens?

>/Jens (som aner en catfight mellem Sonja og Leyna)

Nej, det gider jeg ikke.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 21:04

Leyna, skrev:

> Det kan der selvfølgelig være noget om, men hvem f*nden gider ha'
> sorte Goldens?

Godt ord igen

> Nej, det gider jeg ikke.

Øv

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-07-07 21:11

> Godt ord igen

> Øv

pokkers også hva`?

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 22:01

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> pokkers også hva`?

Nemlig
Havde nu heller ikke regnet med (eller håbet på) det.
Mener at Sonja og Leyna er gode venner normalt,
så jeg skulle bare lige drille dem lidt

Jeg tror at søde Sonja er lidt sur for tiden,
forståeligt nok hvis hun har probs med boligsituationen.
Så lad hende bare skælde os lidt ud i øjeblikket,
hun ved vi kan tage det

/Jens (som snart skal til **kaninland med alle 3 dyr)

**kaninland er for den uvidene den lokale byggelegeplads
som ligger 100m fra mig, der kommer katten gerne med.
Til de bekymrede er alle kaninerne i sikre bure.

Fra : Hm

Dato : 06-07-07 22:26

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:%>

> [...]
> Så lad hende bare skælde os lidt ud i øjeblikket,
> hun ved vi kan tage det
>
> /Jens (som snart skal til **kaninland med alle 3 dyr)

Det er ok, men der er ingen grund til at lade det gå ud over Leyna, som vist
rigeligt "ligger ned" for tiden !!!!!

Hanne/ som vil gå i seng og "tælle kaniner" eller er det får?? godnat

Fra : pwh

Dato : 06-07-07 22:53

Hm, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:%>
>
> Jeg tror at søde Sonja er lidt sur for tiden,

> Det er ok, men der er ingen grund til at lade det gå ud over Leyna,
> som vist rigeligt "ligger ned" for tiden !!!!!

Det har vi forhåbentligt også fået forklaret Sonja,
har hun ikke fattet det må den store kniv frem .-))

> Hanne/ som vil gå i seng og "tælle kaniner" eller er det får?? godnat

/Jens
Som lige er kommet tilbage fra kaninland, men uden kat.
Den dukker nok op i løbet af i morgen,
en tur i kaninland sætter altid gang i hans udeblod

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 14-07-07 02:53

On Fri, 6 Jul 2007 23:01:11 +0200, "pwh" wrote:
> [...]

>forståeligt nok hvis hun har probs med boligsituationen.
>Så lad hende bare skælde os lidt ud i øjeblikket,

Næ, jeg skælder da ikke ud...
Normalt kan jeg altså li' alle hunde!

Fra : Leyna

Dato : 14-07-07 08:55

On Sat, 14 Jul 2007 03:52:52 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Normalt kan jeg altså li' alle hunde!

Så Vaks er bare undtagelsen der bekræfter reglen?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-07-07 21:01

On Sat, 14 Jul 2007 09:54:35 +0200, Leyna wrote:

>Så Vaks er bare undtagelsen der bekræfter reglen?

Nej. Min ældste datter har også én af slagsen!
Ja det vil sige, det er en raceren ossie (tæve),
men det gør den ikke mindre skør i roen.

Hendes datters kammerater yør næsten ikke komme der mere,
og mit barnebarn på 4 tør ikke besøge sin moster på grund
af Dusty! Hun anskaffede en ossietæve mere; en dejlig hund
i øvrigt, men det vil gå galt inden alt for længe...
Hverken Magic (ossie), Picasso (papillon) eller mennesker
(både voksne og børn) kan komme om ved den satans køter!

Fra : x Vuf x

Dato : 14-07-07 02:50

On Fri, 6 Jul 2007 22:04:02 +0200, "pwh" wrote:

>Øv

:-þ