Angst for fyrværkeri
Fra : Ellen01

Dato : 28-06-07 10:11

Hej Gruppe

Jeg har skrevet før om min Emma, der ikke kan lide andre hunde...Det
hjalp jo så lidt da vi var i Danmark og så rigtig mange andre
hunde...LIDT...
Men hun er begyndt at være mega bange for fyrværkeri..og desværre for
hende, holder alle byerne rundt om os fest hele tiden, med aflsuttende
fyrværkeri.. Og det gør de fra nu af og september ud.. Hun er så bange
for det, at hun fik sin store krop op over indhegningen på 3 meter...
Hun vil op til mig.... Helst ind under min seng......
Så lukkede jeg hende ind i bryggerset... til det var slut... Derefter
fulgte jeg hende ned til sig selv igen... Hvorefter at hun kastede
op...af angst tror jeg .. Er der nogen der har et godt forslag til
hvad man kan gøre... Vores lille hund er også bange for
fyrværkeri..men ikke i den grad som Emma er...
Med venlig hilsen Ellen

Fra : x Vuf x

Dato : 28-06-07 13:40

On Thu, 28 Jun 2007 02:11:17 -0700, Ellen01 <ellen@e-and-l.com> wrote:

> [...]
>hvad man kan gøre... Vores lille hund er også bange for
>fyrværkeri..men ikke i den grad som Emma er...

Hvilken race er Emma? Hvorfor skal hun være væk fra sin flok?

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Fra : Ellen01

Dato : 28-06-07 19:12

On 28 Jun., 14:39, x Vuf x <sonpetnos...@nospampc.dk> wrote:

> [...]
> Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk
>
> Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)

Hej Sonja
Emma er halv Rotweiler Halv Dogo Og hun er IKKE væk fra sin flok...
Vi bor i Italien og vores hunde har altid boet udenfor.. eller halv
inde kan man sige.. De bor i Garagen med adgang til haven.... og har
aldrig boet inde i vores hus. De går aldrig ind i vores hus, Jo
førstesalen af huset, hvor vi har firma, kommer de op engang imellem
og siger Hej... Så Emma løber faktisk væk fra vores lille hund når hun
bliver bange...

Det var ikke så slemt sidste sommer, da vi havde Mikkel... Han var
ikke bange for fyrværkeriet ... Men ham har vi ikke mere, da vi måtte
se i øjnene, efter flere spiste Høns og Får..At han nok måtte ha en
ejer der kunne gå på jagt med ham og få lidt ro på den vej... Mikkel
var en hund jeg havde fundet..efterladt.. i en LUKKET have ... hvor
der ikke boede nogen...
Mvh Ellen

Fra : Hm

Dato : 30-06-07 18:02

[...]

*****************
Hej Ellen
Hvorfor må den ikke ligge oppe under din seng når der er fyrværkeri???

Det er da naturlig, at den søger hen hvor i er, når den møder noget
ubehageligt, at lukke den ud alene i et bryggers, syntes jeg personligt er
synd.
Hanne

Fra : Ellen01

Dato : 02-07-07 09:06

On 30 Jun., 19:02, "Hm" <mish...@hongnet.dk> wrote:
> [...]
>
> Det er da naturlig, at den søger hen hvor i er, når den møder noget
> ubehageligt, at lukke den ud alene i et bryggers, syntes jeg personligt er

Hej Hanne ...
Ja det har vi også en diskusion gående på herhjemme..Jeg ville nemlig
gerne ha hende liggende under sengen..Men min mand er lidt hårdere og
syntes at så må de begge .. ligge i bryggerset... Han mener at hvis de
får lov til at komme ind, engang imellem så har vi festen med at de
hele tiden vil ind... Det tror jeg så ikke på... Men det kunne godt
være at der var en der vidste at et eller andet kunne hjælpe...
Mvh Ellen

Fra : Hm

Dato : 02-07-07 11:32

Hej Hanne ...
[...]
Jeg tror nu ikke det ville være et problem hvis den kom under sengen når der
var fyrværkeri, det er jo ikke en situation den kan lide, så jeg tror at den
ville foretrække at være ude og fri for at være bange.
Hilsen
Hanne

Fra : Ellen01

Dato : 03-07-07 09:09

On 2 Jul., 12:31, "Hm" <mish...@hongnet.dk> wrote:
> [...]
> var fyrværkeri, det er jo ikke en situation den kan lide, så jeg tror at den
> ville foretrække at være ude og fri for at være bange.

Enig.... Jeg må hjem og opdrage på min mand istædet for...hæhæ..
Mvh Ellen

Fra : Hm

Dato : 03-07-07 19:40

> [...]
> Hilsen
> Hanne

Enig.... Jeg må hjem og opdrage på min mand istædet for...hæhæ..
Hej Ellen
Du kan da bare lukke ham i garagen indtil han er ordentlig, "så kan han lære
det ka´ han"
Hilsen
Hanne