Besøgshund
Fra : Ellen01

Dato : 25-06-07 13:10

Hej
Jeg skrev for et stykke tid siden at jeg søgte en besøgshund, til Min
Mor, som er syg af Alzheimer...
Jeg bor jo selv i Udlandet og kommer jo ikke lige forbi med mine
hunde...

Og nu ville jeg fortælle at vi har fundet Wickie med sin søde
Labrador... Det er helt fantastisk, og min Mor er jublende lykkelig
når de er ude og gå Tur... Det er fantastisk at der er Mennesker som
hunde der har overskud til andre end sig selv... Så vi er bare
glade...Så nu er Wickie igang med at træne sin labber op til at være
prof besøgshund.

Med venlig hilsen Ellen

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-06-07 13:37

In news:1182773372.057276.271280@u2g2000hsc.googlegroups.com,
Ellen01 <ellen@e-and-l.com> typed:
> [...]
> hunde der har overskud til andre end sig selv... Så vi er bare
> glade...Så nu er Wickie igang med at træne sin labber op til at

Hvor er det altså dejligt at høre Ellen. Bare det dog ville blive
indført på alle landets plejehjem. Det er helt fantastisk hvad en
hund eller kat kan gøre for de gamle og svage. Det er næsten som det
delfiner kan gøre for autister, der sker en eller anden form for
kommunikation som ikke rigtigt kan forklares.

Der skulle indføres en lov der giver denne mulighed til alle de
mange der har behov for kontakten til dyr, og det tror jeg at der er
rigtig meget brug for. Et dyr kan i mange tilfælde erstatte medicin.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats