Kryds fingre :-(
Fra : nana sørensen

Dato : 25-06-07 09:01

Hej gruppe...

I det sidste døgn havde den store hvalp ikke taget på. Faktisk tabte den sig
11 gr og var/er nu sløv og vil slet ikke die. Har været til dyrelægen her
til morgen, som gav den saltvand under huden og noget medicin. Åbenbart
noget med maven, som er almindeligt for hvalpe i den alder. Den har 50%
chance for at overleve. Vi skal gnubbe den bagi og tilbyde den
modermælkserstatning hver anden time, og hvis den ikke er begyndt at sutte i
dag, så skal vi komme tilbage i morgen og gentage behandlingen. Jeg kan slet
ikke håndtere det. Græder bare og går i sort. Jeg havde sådan håbet at det
hele ville gå godt denne gang og nu det her, som man slet ikke kan gardere
sig imod. Jeg håber sådan at den klarer den. Kryds fingre allesammen.

Mvh. Nana

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-06-07 11:43

In news:467f761e$0$13934$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
nana sørensen <nanatorsk@phobia.dk> typed:
> [...]
> nu det her, som man slet ikke kan gardere sig imod. Jeg håber
> sådan
> at den klarer den. Kryds fingre allesammen.

Hej Nana.

Der bliver krydset alt hvad der kan krydses herfra. Rigtig god
bedring med den lille fyr, det er sikkert "kun" noget med maven som
du skriver, men man bliver altså meget bange når der er noget i
vejen med ens dyr. Han skal nok klare den, det er jeg sikker på.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : nana sørensen

Dato : 25-06-07 12:31

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message
> [...]
> man bliver altså meget bange når der er noget i vejen med ens dyr. Han
> skal nok klare den, det er jeg sikker på.

Det er en lille pige. Problemet er at den kun er 12 dage gammel og
desperat har brug for sin moders mælk hele tiden, for ikke at dehydrere. Vi
har forsøgt at give erstatning, men den ville ikke rigtigt. Der er heller
ikke hul igennem i den anden ende lige nu, så det er mege ttrist det hele.

Fra : jytte

Dato : 25-06-07 13:21

On 25 Jun., 10:00, "nana sørensen" <nanato...@phobia.dk> wrote:
> [...]
> hele ville gå godt denne gang og nu det her, som man slet ikke kan gardere
> sig imod. Jeg håber sådan at den klarer den. Kryds fingre allesammen.

Nårh den lille stakkel. Herfra krydses også alt hvad der krydses kan.
Jeg håber hun bliver frisk igen

Jytte M

Fra : pwh

Dato : 25-06-07 18:09

jytte, skrev:

> Nårh den lille stakkel. Herfra krydses også alt hvad der krydses kan.

Også herfra.

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 25-06-07 19:46

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:eFSfi.42$TV1.23@news.get2net.dk...

> Også herfra.
>
> /Jens

Tusind tak.

Fra : nana sørensen

Dato : 25-06-07 16:44

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message
> [...]
> at det hele ville gå godt denne gang og nu det her, som man slet ikke kan
> gardere sig imod. Jeg håber sådan at den klarer den. Kryds fingre

Nu kom der hul igennem. En ret hård pølle, og den har pattet en smule, både
hos moren og flasken. Håber at det nu går i den rigtige retning. Sådan nogle
små dimser er bare så forfærdeligt skrøbelige...

Fra : Ragna

Dato : 25-06-07 17:21

Nana skrev:
>Nu kom der hul igennem. En ret hård pølle, og den har pattet en smule, både
>hos moren og flasken. Håber at det nu går i den rigtige retning. Sådan
>nogle små dimser er bare så forfærdeligt skrøbelige...

Det var dejligt at høre!
Alle de krydsede fingre må have hjulpet.
Nu kan du forhåbentlig snart få lov til bare at nyde de små uden
bekymringer.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : nana sørensen

Dato : 25-06-07 19:50

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message

> Det var dejligt at høre!
> Alle de krydsede fingre må have hjulpet.
> Nu kan du forhåbentlig snart få lov til bare at nyde de små uden
> [...]

Det håber jeg sådan... Nu skal den lige over den kritiske fase. Den har haft
tyndskid, men det er hvalpepøller vel mere eller mindre bare så længe de får
mælk. Baby slikker enormt meget på den og den har diet flere gange. I
hvertfald er der hul igennem nu. Skal veje den senere i dag og kontrollere
at den ikke har tabt sig yderligere. Håber alt er vel og bliver bedre.
Alle tre har i øvrigt fået øjne. Den store, som har været syg, var lidt
senere på den end de andre, så fra nu af går det stærkt.
Tusind tak for jeres omtanke... Og jeg er helt sikker på at de krydsede
fingre gør en forskel. Bliv ved med at krydse alt hvad i kan.

Mvh. Nana

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-06-07 17:45

In news:467fe2b4$0$13956$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> [...]
> rigtige
> retning. Sådan nogle små dimser er bare så forfærdeligt

Hej igen Nana.

Det var da dejligt. Hun har nok haft godt ondt i maven den lille
(undskyld jeg troede at det var en han *GG* ).

Det ser da ud til, at når hun vil spise igen så går det den rigtige
vej. Der går nok ikke lang tid så er hun "stor" og stærk.

Fra : pwh

Dato : 25-06-07 18:11

Tove Krieger, skrev:

> (undskyld jeg troede at det var en han *GG* ).

Hvornår lærer du at følge bare en lille smule med Tove

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-06-07 19:42

In news:BGSfi.44$LC1.16@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Hvornår lærer du at følge bare en lille smule med Tove
>
> /Jens

*GGG* ja, det er jo lige det Jens. Det burde jeg jo kunne se på
billederne.

Fra : nana sørensen

Dato : 25-06-07 19:52

> [...]
>
> Hej igen Nana.
>
> Det var da dejligt. Hun har nok haft godt ondt i maven den lille (undskyld

Absolut. Jeg tror simpelthen hen den har haft forstoppelse og problemer med
maven. Den fik også lidt smertestillende hos dyrelægen, og det har sikkert
også gjort en forskel. Nu skal den bare spise og komme sig hurtigt, det
lille myr.
Helt okay med kønnet. "Hvalpen" er jo heller ikke et godt hint til gæt.
Alle tre hvalpe er piger.

> Det ser da ud til, at når hun vil spise igen så går det den rigtige vej.
> Der går nok ikke lang tid så er hun "stor" og stærk.
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

det håber jeg sådan.... der er i hvertfald hul igennem og den har diet et
pargange. Virker også udpræget mere frisk nu end tidligere i dag, men
saltvandet og det smertestillende den fik hos dyrelægen har klart også gjort
en forskel. Kryds fingre endnu.

Fra : pwh

Dato : 25-06-07 20:15

nana sørensen, skrev:

> Helt okay med kønnet. "Hvalpen" er jo heller ikke et godt hint til
> gæt. Alle tre hvalpe er piger.

Hvalpen er da et glimrende navn,
det bliver Angel da kaldt meget af tiden stadigvæk

/Jens (som er træt og nu vil gå i kassen, godnat herfra)

Fra : nana sørensen

Dato : 26-06-07 00:20

> [...]
> at det hele ville gå godt denne gang og nu det her, som man slet ikke kan
> gardere sig imod. Jeg håber sådan at den klarer den. Kryds fingre

Hvalpen virker nu en del mere frisk og dier en del. Dog har den tabt sig
igen og det bekymrer mig usigeligt. Dog tror jeg godt at sådan en
forstoppelse kan have vejet lidt på vægten, og det måske er mere "naturlig"
vægt den har nu, men jeg er godt nok bekymret. Ringer til dyrelægen igen i
morgen.

Fra : nana sørensen

Dato : 26-06-07 08:41

> [...]
> forstoppelse kan have vejet lidt på vægten, og det måske er mere
> "naturlig" vægt den har nu, men jeg er godt nok bekymret. Ringer til

Dyrelægen lød som om det var helt okay at den havde tabt sig, da den jo også
have den del skidt den skulle af med. Da vi vejede den her til morgen havde
den tager 6 gr på i løbet af natten, så det skal bare fortsætte. Gys, for en
omgang. Den mellemste hvalp har nu indhentet den store, selvom der på et
tidspunkt var 60 gr til forskel. Her til morgen var jeg lige ved ikke at
kunne kendre forskel på dem.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 09:32

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der på et tidspunkt var 60 gr til forskel. Her til morgen var jeg lige ved

Stakkels lille pus. Krydser fingre for, at det kun går fremad med hende, fra
nu af. Det er jo nogen bette størrelser, så der er jo ikke så meget, at tage
af, hvis de får det dårligt, men 6 gram er da flot i løbet af natten.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 26-06-07 10:50

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote in message

> [...]
> fra nu af. Det er jo nogen bette størrelser, så der er jo ikke så meget,
> at tage af, hvis de får det dårligt, men 6 gram er da flot i løbet af

6gr er rigtig godt. Det skal bare fortsætte nu, for den tabte sig enormt
meget i løbet af de to dage, hvor den pøllede som en gal efter
forstoppelsen. Stakkels lille dims.. Den må have haft forfærdeligt ondt i
maven.

Fra : jytte

Dato : 26-06-07 10:36

On 26 Jun., 01:19, "nana sørensen" <nanato...@phobia.dk> wrote:

> [...]
> vægt den har nu, men jeg er godt nok bekymret. Ringer til dyrelægen igen i

Det lyder, som om den er på rette spor. Godt at du var opmærksom på,
at der var noget helt galt...

Mvh Jytte M

Fra : nana sørensen

Dato : 26-06-07 10:53

"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> morgen.

Det lyder, som om den er på rette spor. Godt at du var opmærksom på,

Der var slet ingen tvivl. Den har taget fint på hele tiden og vi vejer dem
allesammen to gange i døgnet. Da der så var tå vejninger hvor det gik nedad
og den pludselig ikke ville die på trods af at den har været den mest
grådige, så var det afsted til dyrelægen. Opdagede problemet søndag
aften/nat og ventetiden til dyrelægerne åbnede var forfærdelig. Jeg kunne
slet ikke være nogen steder og Poppelstykket (som jeg ellers havde svoret
aldrig at bruge igen) var meget vage omkring hvad jeg skulle gøre og om det
var nødvendigt at komme derud. Fik en tid tre min efter en lokal dyrelæges
åbeningstid og fik bare super behandling. Dyrelægerne på Lucernevej er
åbenbart ikke helt åndssvage. Thomas dernede kan i hvertfald klart
anbefales. Meget rolig, også selvom jeg blev pissedårlig og spugte om tusind
ting på een gang.
Kryds fingre endnu... Vægten skal op hos den lille, og jeres krydsede fingre
hjalp før.

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-06-07 11:19

In news:4680e215$0$13964$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> [...]
> pissedårlig og spugte om tusind ting på een gang. Kryds fingre
> endnu... Vægten skal op hos den lille, og jeres

Du kan være rolig Nana. Jeg holder ikke op med at krydse foreløbig.
Jeg forstår bare ikke at en dyrlæge ikke mener at det er nødvendigt
at komme. De vil da ellers allesammen gerne tjene penge.

Vi har heldigvis ikke de problemer på vort lokale dyrehospital. Er
der noget vi er nervøse for, så får vi en akut tid ligegyldigt hvad.
Sådan har det altid været her, men der er *meget* stor forskel på
dyrlæger kan jeg forstå.

Håber på en støt fremgang for den lille vovse. Det værste er sikkert
overstået nu.

Fra : nana sørensen

Dato : 26-06-07 21:21

> [...]
> forstår bare ikke at en dyrlæge ikke mener at det er nødvendigt at komme.
> De vil da ellers allesammen gerne tjene penge.

Jeg forstod det godt nok heller ikke, men hun blev ved med at sige at je
gabre skulle tage til min egen dyrelæge, når de åbnede. Måske havde de
travlt og kunne ikke lige overskue mig. Poppelstykket er godt nok absolut
ikke mit favoritsted.

> [...]
> det altid været her, men der er *meget* stor forskel på dyrlæger kan jeg

Det ene sted jeg ringede til kunne først presse hvalpen ind efter et par
timer og så skulle jeg aflevere den dernede uden moderen og de andre hvalpe.
Virkede underligt, for den dyrelæge vi endte hos var meget bestemt med at
man ikke måtte flaskefodre eet sekund for meget, da det så kan ske at
hvalpen ikke gider at die hos moderen, fordi det er sværere. Heldigvis kom
vi til med det samme hos den gode dyrelæge, som var supergod og meget god
til at forklare og håndtere vores pres.

> Håber på en støt fremgang for den lille vovse. Det værste er sikkert
> overstået nu.

Det håber jeg. Er lidt paranoid, men vejer den om et par timer, så jeg kan
forholde mig til om den har det bedre. Gys... Bluv ved med at krydse.

Fra : Anette

Dato : 26-06-07 22:17

nana sørensen wrote:
> Det håber jeg. Er lidt paranoid, men vejer den om et par timer, så
> jeg kan forholde mig til om den har det bedre. Gys... Bluv ved med at
> krydse.

Hej Nana

Her krydser vi også alt hvad der krydses kan for dit lille Myr, men det er
rart at læse at det går stille og roligt fremad.
Husk du skal selv være rolig, glad,varm og kærlig, som du sikkert plejer at
være, så du sender et signal til Baby at alt er godt og rart. I skal jo
ikke være urolige allesammen, men kan koncentrere jer om at få den lille
tøse til at tage på. )

*Sender lige en nusser til dig, Baby og de små fra os*

/ Anette
www.philana.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 26-06-07 22:45

"Anette" <abc@def.es> wrote in message

> [...]
> lille tøse til at tage på. )
>
> *Sender lige en nusser til dig, Baby og de små fra os*

Hvor er i bare søde allesammen. Hver gang jeg skriver her i gruppen, så
minder det mig om at de allerbedste mennesker på usenet er i katte og
hundegruppen.
Jeg prøver også virkelig at være rar, rolig og afslappet, men jeg er
simpelthen så paranoid af natur. Får en sær følelse af at alt går galt i det
øjeblik jeg holder op med at bekymre mig over det. Jeg var faktisk
enormt rolig med hvalpene og var begyndt at sove igennem om natten igen uden
at vågne ved det mindste piv, og så skete det der og satte gang i det hele
igen. Baby er heldigvis meget rolig og en kanon mor. Hun samarbejdede
virkelig med den hvalp, samtidig med at hun tog sig godt af de andre. Vi
behøvede kun at holde den op til hende, så slikkede hun den i gumpen til den
store guldmedalje, hvilket er fint da je ger helt sikker på at hundemors
teknik er den bedste til små hvalpemaver. Hun lod også hvalpen komme til og
lagde sig villigt HELT på ryggen, så alle hvalpe kunne die uden at blive
forstyrret. Det ser enormt nuttet ud... Og det fungerer faktisk enormt meget
bedre. Baby er nemlig ikke så stor og hvalpene er begyndt at blive så store
at de næsten ikke kan ligge mellem hendes ben uden at forstyrre og klemme
hinanden, men det fikser Baby ved at lade dem ligge på sin mave, mens hun
ligger helt på ryggen og flasher nipples. Jeg har billeder... Smider
links i en ny tråd i morgen.
Vi har netop vejet hvalpen og den har taget 28 gr på siden kl 7 i morges.
Pheew... !!! Den dier lystigt sammen med de andre og piver vredt, når vi
tager den op for at veje den. Gode tegn... Jeg håber at det hele er
overstået nu. Trænger til at nyde hvalpene uden paranoia-anfald og glæder
mig til at snart begynder at krable rundt i hvalpegården for alvor. De har
allesammen fået øjne for et par dage siden, så der er ikke længe til.
Tusind tak til jer alle for de medfølende indlæg. Det hjalp enormt at få
respons herinde fra, da det hele var værst og så sørgeligt ud. Nu går det
forhåbentlig kun fremad.

Mvh. nana

Fra : nana sørensen

Dato : 26-06-07 22:46

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-06-07 23:09

In news:4681890a$1$2498$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> [...]
> de medfølende indlæg. Det hjalp enormt at få respons herinde fra,
> da det hele var værst og så sørgeligt ud. Nu går det forhåbentlig

Herligt herligt. Lidt optimisme har vist heller aldrig skadet.
Vender tommelfingrene opad for den lille pjevs, og krydser (stadig)
de andre fingre.

Et forsigtigt "næsemøs" til lille Baby fordi hun er sådan en
supermor.

Fra : nana sørensen

Dato : 27-06-07 12:42

> [...]
> fingre.
>
> Et forsigtigt "næsemøs" til lille Baby fordi hun er sådan en supermor.

nej, netop. Jeg håber sådan at alt er okay. Jeg vejede den i morges og den
havde ikke taget så meget på, men den havde trods alt taget på. Man kan nok
også godt regne med at der lige går nogle dage før den er helt oppe igen og
fråder som den plejer.
Jeg poster et link i en ny tråd, så i kan nye Babys runde mave med hvalpe
på.

Fra : jytte

Dato : 26-06-07 11:03

On 26 Jun., 11:53, "nana sørensen" <nanato...@phobia.dk> wrote:

> Kryds fingre endnu... Vægten skal op hos den lille, og jeres krydsede fingre
> hjalp før.

Ork jeg krydser skam stadig

Jytte M

Fra : nana sørensen

Dato : 26-06-07 21:18

On 26 Jun., 11:53, "nana sørensen" <nanato...@phobia.dk> wrote:

> Kryds fingre endnu... Vægten skal op hos den lille, og jeres krydsede
> fingre
> hjalp før.

Ork jeg krydser skam stadig

Jytte M