Jeg er rystet!
Fra : Hm

Dato : 22-06-07 14:50

Var nede ved stranden med hunden, vi møder en anden schæfertæve og de leger
i vandet, så kommer der lige pludselig 2 gule lab. styrtende, det var
hanhunde, så ingen panik, men den mindste af dem krøb og gav nogle hyl fra
sig, hunde kan godt hyle af glæde, men det var ikke sådan et hyl, den store
havde et mægtigt stramtsiddende pikhalsbånd på, bagefter kom 2 småpiger på
ca. 9-10 år som ikke så så glade ud.
Den mindste hund blev ved med at give de hyl fra sig, samtidig med at der
var vild panik.
Så ser jeg at den har et blåt halsbånd på helt oppe ved ørene, altså
strømhalsbånd !!!

Får fat i pigen med senderen og forklare hende at det hun gør, både er
ulovligt og dyrplageri, og hvis politiet ser det, vil hun få en bøde, jeg
var rasende.

Nå, faldt så lidt ned igen og vore hunde legede videre.
Da vi så er på vej op fra stranden, med vore hunde i snor, kommer der så en
gul lab. halvvejs krybende mod os, nå jeg kan jo kende halsbåndet, så ingen
panik.

Så kommer der en dame ud af et sommerhus som står og galer efter denne hund
som bare løber videre, hun undskylder, jeg svarer at det er ok, for den er
jo fredelig,så er der åbenbart en anden der giver stød, for hunden hyler og
bliver stående.
Så var jeg jo oppe i det røde felt igen, går hen til hende og siger:
"Du må undskylde men jeg må lige komme med et moralsk opstød, en ting er at
i bruger strømhalsbånd, men at i lader børn bruge det, det syntes jeg er
forkasteligt"

Hun siger så, at de bruger ikke strøm, men når den har det på bliver den på
grunden, og børnene havde kun trykket en gang !!!!

Så er min kommentar "ja, den er jo uden for grunden nu, så den store
virkning kan det jo ikke have, og forøvrigt så brugte børnene det adskillige
gange for vi hørte jo hunden hyle og forøvrigt er det ulovligt og
dyremishandling"

En anden dame overværede det hele, og spurgte hvad det var for noget og jeg
forklarede at hunden havde strømhalsbånd på, og hunden derved fik stød.

Hundeejeren stod så og råbte at jeg jo kunne sætte det op på en seddel så
alle kunne se det, og jeg svarede at det var jo også en mulighed, når nu vi
taler om dyremishandling.

Nu fik jeg luft.
Var min reaktion for voldsom ??

Hanne/ som stadig er rystet

Fra : Bodil

Dato : 22-06-07 15:05

"Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle kunne se det, og jeg svarede at det var jo også en mulighed, når nu

Nej ikke voldsom nok!
Jeg ville have meldt dem straks!

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-06-07 01:50

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej ikke voldsom nok!
> Jeg ville have meldt dem straks!

Havde OMGÅENDE revet fjernbetjeningen fra de små piger med beskeden at
forælderne kunne hente den på min adr. .. samt pille halsbåndet af hunden ..
Næste skridt ville være en opringning til den lokale politistation

Erik

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-06-07 15:03

Hm skrev:
<klip>

> Nu fik jeg luft.
> Var min reaktion for voldsom ??

Nej, det synes jeg ikke. Jeg håber, jeg ville ku samle mig sammen til
det samme, hvis jeg var i din situation.
Jeg har ikke sat mig ind i, om strømhalsbånd er forbudt eller ej, for
jeg ku aldrig i min vildeste fantasi finde på at bruge sådan et.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-06-07 15:31

In news:467bd39a$0$24705$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Hm <misasli@mail.dk> typed:

> [...]
> seddel så alle kunne se det, og jeg svarede at det var jo også en
> mulighed, når nu vi taler om dyremishandling.

Nej, det ved da gud den ikke var. Hundeejeren kan være glad for, at
det ikke var mig der overværede det. Jeg var gået helt amok, og
derefter meldt hende. Hun må da ikke være rigtig klog

El halsbånd *er* forbudt til hunde (ikke til får og andre husdyr).
Desuden er det noget forbasket svineri at bruge det. Det er der så
desværre fra tidligere indlæg delte meninger om, men jeg synes ikke
at man kan behandle sin hund på den måde - FØJ. Sådanne mennesker
skulle ikke have lov at holde kæledyr.

Man kan så desværre meget let anskaffe sig sådanne halsbånd, men det
bliver det ikke mere lovligt af.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-06-07 15:43

"Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Var min reaktion for voldsom ??

næ!, jeg havde flejnet ud på præcis samme måde, sådan noget forbandet
svineri!

skulderklap herfra!

mvh .marie

Fra : pwh

Dato : 22-06-07 16:20

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>
> næ!, jeg havde flejnet ud på præcis samme måde, sådan noget forbandet
> svineri!
>
> skulderklap herfra!

Også herfra, godt gået Hanne

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-06-07 16:42

On Fri, 22 Jun 2007 15:50:16 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

>Var min reaktion for voldsom ??

Overhovedet ikke. Kunne selv have fundet på at flå halsbåndet af den
stakkels hund, for når man oplever en overtrædelse af loven har man
vel egentlig ret til at reagere, ikk'? Så kunne "damen" jo hente sit
halsbånd på den lokale politistation!

Gav naboens barnebarn en ordentlig overhaling. Deres tæver styrter jo
lige ned til os, og de bliver totalt døve, så knægten (ca. 12-13 år)
kom ned efter den ene. Hundene går ikke med halsbånd, så han griber
den i nakkeskindet og slæber den hen ad jorden. Så brugte jeg store
bogstaver og fortalte ham lidt om hvordan man behandler dyr. Jamen,
det er min morfars hund, kom det fra knægten. Det vil jeg da blæse på,
svarede jeg. Om så det var Guds hund, så ville ejg fortælle dig, at
sådan behandler man ikke en hund.
Hehe... Knægten slap hunden og jeg bad hende (hunden) om at gå hjem...
og det gjorde hun så. Og jeg har aldrig hørt et ondt ord fra naboen
over denne overhaling, og heller aldrig set knægten hive fat i nogle
af hundene igen. *GGG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Brian

Dato : 22-06-07 17:08

Hm skrev:

*klip*

> Nu fik jeg luft.
> Var min reaktion for voldsom ??

NEJ! Jeg havde med 100% garanti taget halsbåndet af hunden, forlangt at
ungerne viste mig hvor deres mor eller far var, givet dem halsbåndet på
(forældrene) og fået ungerne til at trykke på senderen - sikke noget
svineri!

Og angående moderens åndssvage kommentar til at du da kunne sætte en
seddel op med det, ja, det kunne du - og jeg ville ikke være stoppet
der.. noget med en tatoveringsmaskine og nogle MEGET store, og
letlæselige bogstaver kommer op i mit hovede.

Undskyld den lidt ophidsede formulering, men da jeg læste din tråd fik
jeg et sug i maven af ubehag - kæresten ligeledes da jeg læste den højt
for hende.

-Brian (som synes du skal melde det til de rette instanser - der må være
en optegnelse over hvem der ejer/har lejet sommerhuset, hvis de ikke er
der længere)

Fra : Hm

Dato : 22-06-07 18:07

> -Brian (som synes du skal melde det til de rette instanser - der må være
> en optegnelse over hvem der ejer/har lejet sommerhuset, hvis de ikke er
> der længere)

Hej
tak for jeres reaktion.
Ja, tanken med at de selv skulle prøve strejfede mig.
Jeg har stadig mange tanker i mit hoved, ang. oplevelsen.

Hvordan har hunde det ikke? den fattede ikke en meter!
Hvordan kan man lade børn på 9-10 år gå med senderen, og bare trykke på må
og få ??
jeg fatter det ikke, men et stort dyrt sommerhus har de råd til, så mon
ikke de også havde råd til lidt kvalificeret hjælp.!

At melde det til politiet tror jeg næppe giver noget resultat, og så tror de
jo bare at det er lovligt, når politiet ikke gør noget (undskyld Jens, kunne
ikke lade være

Hanne/ som fik slået sin plæne igen, af bar frustration,selvom det ikke var
nødvendigt

Fra : pwh

Dato : 22-06-07 18:42

Hm, skrev:

> At melde det til politiet tror jeg næppe giver noget resultat, og så
> tror de jo bare at det er lovligt, når politiet ikke gør noget
> (undskyld Jens, kunne ikke lade være

Helt ok, der er sikkert dem der er dumme nok til at drage
den slags konklusioner

Men der skete jo intet ved at du rettede en henvendelse til politiet
og kom med sådan et generelt spørgsmål ang. el-halsbånd og deres
indstilling til det, husk på at mange betjente jo også er hundeejere.
Det har jeg selv gjort i forbindelse med et mindre færdselsuheld
hvor modparten ikke sådan rigtigt ville tage ansvar for sin handling,
så ved du jo bedre ud fra deres reaktion hvordan du står.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 22-06-07 19:05

> [...]
> hvor modparten ikke sådan rigtigt ville tage ansvar for sin handling,
> så ved du jo bedre ud fra deres reaktion hvordan du står.

Nu har jeg tidligere været inde i en politianmeldelse, hvor det var en der
brugte strøm i træningen af C-arbejde, og igen en der ikke viste hvad han
havde i hænderne.

Vi var 5 som havde overværet denne mishandling, og der var både advokat og
det hele på, men det blev bare dysset ned, og han fik ikke engang en
advarsel. så !!!!

Hanne/ som ryger i det røde felt når folk ikke behandler deres dyr ordentlig

Fra : pwh

Dato : 22-06-07 19:15

Hm, skrev:

> [...]
>
> Vi var 5 som havde overværet denne mishandling, og der var både
> advokat og det hele på, men det blev bare dysset ned, og han fik ikke

Det var self en ærgelig oplevelse, som du jo nok ikke ønsker at gentage.
Men jeg kunne da forestille mig at manden i anmeldte ikke syntes
at al den opmærksomhed der kom var særlig sjov.
Så på den måde kan det jo godt have en effekt alligevel,
selvom det ikke udløser en bøde, bryder de færreste sig
nok om at få politiet på besøg, om ikke andet vil det sende et
kraftigt signal til deres børn.

Der sker jo intet ved at prøve, så føler du jo også ligesom at
du har gjort alt der står i din magt.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 22-06-07 21:29

> Der sker jo intet ved at prøve, så føler du jo også ligesom at
> du har gjort alt der står i din magt.

Det kan du have ret i ,
Hvad angår den anden sag, så gik han rundt og pralede af at vi tabte.
Hanne

Fra : pwh

Dato : 23-06-07 08:44

Hm, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du have ret i ,

Det sker ind imellem

> Hvad angår den anden sag, så gik han rundt og pralede af at vi tabte.

Visse mennesker er desværrer uden for pædagogisk rækkevidde,
på dem hjælper tørrer tæsk nok kun

/Jens

Fra : JBH

Dato : 23-06-07 14:14

> [...]
> selvom det ikke udløser en bøde, bryder de færreste sig
> nok om at få politiet på besøg, om ikke andet vil det sende et

Der kommer ikke meget påstyr af en politianmeldelse, næh en henvendelse til
en ihærdig journalist på et af de landsdækkende sladderblade (Ekstrabladet
f.eks) ville have en langt større virkning. Mishandling af kæledyr er noget
som går direkte i folks hjerter og at få sit billede på forsiden for
dyremishandling er nok noget de færreste ønsker sig.

/JBH

Fra : pwh

Dato : 23-06-07 15:54

JBH, skrev:

> [...]
> virkning. Mishandling af kæledyr er noget som går direkte i folks
> hjerter og at få sit billede på forsiden for dyremishandling er nok

Det har du nok ret i.
Men sagen er sikkert ikke stor nok til at Ekstrabladet gider tage sig af det,
men måske lokalsprøjten vil.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 23-06-07 08:01

On Fri, 22 Jun 2007 19:42:03 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>hvor modparten ikke sådan rigtigt ville tage ansvar for sin handling,
>så ved du jo bedre ud fra deres reaktion hvordan du står.

Nej Jens; det er dig, der drager den forkerte konklusion!
F.eks. får dyreværnet ikke en klink af mig mere. Hverken de,
eller politiet gør nævneværdigt for dyrene! Et færdselsdelikt
skal politiet nok ta' sig af. Det tåler ingen sammenligning!
Jeg har personligt sendt dyreværn og politi ud til en lille
flok hunde, og de gjorde intet!
Og det på trods af, at en GD manglede 30kg og ikke engang
kunne stå op og tisse!
Det er ca.12 år siden nu, så jeg kan ikke få fat i dyrlæge-
rapporten fra dengang som bevis.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Fra : pwh

Dato : 23-06-07 08:46

x Vuf x, skrev:

> Nej Jens; det er dig, der drager den forkerte konklusion!

Hvilken konklusion har jeg da draget mener du,
tror vi taler lidt forbi hinanden nu.

/Jens

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-07-07 08:05

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:%RTei.34$e43.6@news.get2net.dk...

> [...]
> hvor modparten ikke sådan rigtigt ville tage ansvar for sin handling,
> så ved du jo bedre ud fra deres reaktion hvordan du står.

Og er du heldig får du fat i en betjent, der også er eller har været
hundefører.
SÅ sker der noget, det kan jeg godt love dig!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - ikke endnu, er på vej...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-07-07 08:22

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Og er du heldig får du fat i en betjent, der også er eller har været
> hundefører.
> SÅ sker der noget, det kan jeg godt love dig!

Jeg har så sent som i går, fået fortalt om en, der havde monteret sådan et
aggregat på sin hund, uheldigvis for ejeren, gik hunden i panik og stak ud
af haven, politiet fik fat i hunden OG halsbånd.
en bøde på 3000,- for strejfende hund incl. et ulovligt halsbånd.

mvh .marie

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-07-07 08:30

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4688a79a$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
-klip-
> [...]
> af haven, politiet fik fat i hunden OG halsbånd.
> en bøde på 3000,- for strejfende hund incl. et ulovligt halsbånd.

<Ironi ON>Hvor ER det synd for ejeren!</Ironi OFF>
Sidder med et bredt grin og GROVhygger mig.
Tak for morgenens grin.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - næeh...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-07-07 08:38

> [...]
> -klip-

> <Ironi ON>Hvor ER det synd for ejeren!</Ironi OFF>
> Sidder med et bredt grin og GROVhygger mig.

ja, jeg fik da også en griner.
historien kom sig af, at jeg sad og snakkede med en af mine venner, som har
en skøn rotte, som lige havde været i ringen, hun havde fået påpeget af
dommeren, at hun ikke måtte bruge læderhalsbånd på hunden i ringen, kun
kæde.
grunden var, at der i flere tilfælde var blevet brugt el ved disse el
halsbånd PÅ EN UDSTILLING!, om det har været i dk eller hvor, fik jeg ikke
fat på.
grotesk!

mvh .marie

Fra : x Vuf x

Dato : 02-07-07 13:05

On Mon, 2 Jul 2007 09:30:20 +0200, "Aragorn Elessar" wrote:
>"Torben og Marie-louise Ager" wrote...

><Ironi ON>Hvor ER det synd for ejeren!</Ironi OFF>
>Sidder med et bredt grin og GROVhygger mig.
>Tak for morgenens grin.

Ja det var da dagens bedste nyhed!

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-07-07 09:56

In news:4688a79a$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
typed:
> [...]
> panik og stak ud af haven, politiet fik fat i hunden OG halsbånd.
> en bøde på 3000,- for strejfende hund incl. et ulovligt halsbånd.

*SÅDAN* - så ka' han lære det ka' han.

Fra : x Vuf x

Dato : 22-06-07 18:17

On Fri, 22 Jun 2007 15:50:16 +0200, "Hm" wrote:

>Nu fik jeg luft.
>Var min reaktion for voldsom ??
>Hanne/ som stadig er rystet

ABSOLUT ikke! Jeg ville ha' ringet til politiet
på min mobil og anmeldt dem!
Gerne mens de stod og hørte mig gøre det!

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 18:26

On Fri, 22 Jun 2007 15:50:16 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

<en skrækkelig historie>

>Nu fik jeg luft.
>Var min reaktion for voldsom ??
>
>Hanne/ som stadig er rystet

Hmm.....hvis man har brug for den slags skal man ikke have hund! - jeg
ved, der findes vanskelige hunde, men så må hunden et sted hen, hvor
personerne har "power" nok til at håndtere dem.
Jeg havde den onde...osv.....også holdt et mindre foredrag
--
Ivan Madsen
med to OES-tæver i huset

Fra : sdsf

Dato : 22-06-07 19:36

> [...]
> store havde et mægtigt stramtsiddende pikhalsbånd på, bagefter kom 2
> småpiger på ca. 9-10 år som ikke så så glade ud.
Hvor på hundens pik sad pikhalsbåndet?
Var pikken erigeret?
Er det mon de 2 småpiger der har leget?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-06-07 20:19

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> "Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor på hundens pik sad pikhalsbåndet?
> Var pikken erigeret?
> Er det mon de 2 småpiger der har leget?

du er sgu da for dum og for klam...ihh guder altså!

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-06-07 20:58

In news:467c15bb$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
sdsf <sdsf@her.der.dk> typed:
> "Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor på hundens pik sad pikhalsbåndet?
> Var pikken erigeret?
> Er det mon de 2 småpiger der har leget?

Gå dog ud og leg i sandkassen igen

*PLONK*

Fra : Hm

Dato : 22-06-07 21:28

til SDSF
Du må meget undskylde at en stavefejl i mit indlæg, kan fremprovokere, så
syge tanker i dit sind. Du må være en stakkel.

Hanne/ som regner med at alle de andre forstod, at se bort fra stavefejlen

Fra : pwh

Dato : 23-06-07 08:50

Hm, skrev:
> [...]
> fremprovokere, så syge tanker i dit sind. Du må være en stakkel.
>
> Hanne/ som regner med at alle de andre forstod, at se bort fra

Jeg havde slet ikke opdaget den.
Men i bør helt afholde jer fra at svarer den slags muddertrolle,
det er det eneste de venter på, og så har vi straks hele flokken
her i gruppen igen med falske indlæg og hele pivetøjet.

/Jens (som anbefaler at folk er på vagt de næste par dage)

Fra : Kim2000

Dato : 23-06-07 06:30

> [...]
> alle kunne se det, og jeg svarede at det var jo også en mulighed, når nu

Nu har vi prøvet utallige ting for at lære hunden at blive hjemme, en af dem
var det usynlige halsbånd, der afgrænser grunden, som vi droppede igen da
hunden ikke kunne forstå det.

En bonus havde det tyske halsbånd dog.....

Nemlig at da vi egentlig selv efter en månedstid havde erkendt at uanset
hvor meget træning vi gav hunden, så forstod den det ikke og derfor havde
sat gummidimserne på igen (lyden gjorde hende ræd i sig), nemlig at jeg
hørte ud af ørekrogen at den nabo der havde brokket sig helt vildt over
hunden løb hjemmefra faktisk var den selvsamme der havde listet sig ind i
brygerset og smidt det væk og så hviskede han til sidedamen "så må vi jo
leve med køteren engang imellem kommer". Han har faktisk heller ikke klaget
siden selvom den har været stukket af de første 20 gange siden.

Den anden variant er at have en lille strømting på den, så når den laver
noget den ikke må, så giver du den et stød. For det første skal børn absolut
ikke have den. For det andet er det et træningsredskab og slet ikke noget,
der skal bruges i hverdagen og for det tredje har damen åbenbart ikke
forstået hvordan det bruges. Og så er det altså federe at oplære hunden med
"når du gør som jeg siger bliver du belønnet" end "hvis du ikke gør som jeg
siger gør det ondt".
mvh
Kim

Fra : Hm

Dato : 23-06-07 08:40

> [...]
> ikke noget, der skal bruges i hverdagen og for det tredje har damen
> åbenbart ikke forstået hvordan det bruges.

Nej, det er jo netop det, at de hundeejere ikke fattede en pind af hvad det
er for et redskab de har i hænderne.
Derfor er det, at det er ren mishandling uden opdragende effekt.
Hanne/ som har drømt om hunden i nat

Fra : JBH

Dato : 23-06-07 14:26

> [...]
> alle kunne se det, og jeg svarede at det var jo også en mulighed, når nu

Godt du påtalte det overfor hundeejeren, selvom det sikkert ikke har nogen
virkning. Jeg havde nok valgt at kontakte et af de landsdækkende
sladderblade (Ekstrabladet f.eks) Mishandling af kæledyr er noget som går
direkte i folks hjerter og at få sit billede på forsiden for dyremishandling
er nok noget de færreste ønsker sig. At kontakte Politiet hjælper næppe
noget før der er fokus på sagen.

/JBH

Fra : Winnie

Dato : 23-06-07 16:34

"Hm" skrev
> Nu fik jeg luft.
> Var min reaktion for voldsom ??

Godt gået Hanne!
Flere af din slags der reagerer - tak!

- Winnie, der med sikkerhed var kammet helt over og fået en hund ekstra i
stuen! Og sikkert et par unger også

Fra : Ellen01

Dato : 24-06-07 11:40

On 23 Jun., 09:49, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> her i gruppen igen med falske indlæg og hele pivetøjet.
>
> /Jens (som anbefaler at folk er på vagt de næste par dage)

Det er jo helt sygt... folk er sgu syge engang imellem... Meld dem...
Men politiet har vel travlt med at dele bøder ud til cyklister uden
katteøje på..til at gøre noget ved sådan en sag...Helt sygt.. Og de
mennesker som gir sin hund sådan et halsbånd på er vel helt uden for
pedagogisk forståelse..... Stakkels hund... Godt at du sagde noget..
Med venlig hilsen Ellen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-06-07 10:46

> [...]
> var vild panik.
> Så ser jeg at den har et blåt halsbånd på helt oppe ved ørene, altså

Du skulle måske, have taget halsbåndet af hunden, og sat det på pigen....
Så ville det være sjovt at se, om hun havde mod til at trykke på senderen
igen.
Sådan en moderne udgave af:

Udsæt ikke andre, for hvad du ikke selv vil udsættes for

Så blev det jo spændende at se, om hun stadig var vild med knappen, eller
hun smed senderen i vandet.

Ikke så sært, hvis hundene var rædselsslagne, over for dem, den burde elske
over alt på jorden

M.V.H....Benny..