Hund når man har katte?
Fra : Poul & Solvejg

Dato : 17-06-07 14:12

Vi har 2 stk 14 år gamle katte som indtil nu har styret hjemmet (2 voksne og
et barn på 6 år) med "hård" hånd.
Vi modtager gerne forslag til hvordan vi lettest "implementerer" vores nye
familiemedlem, en miniaturegravhund (han), og måske undgår nogle af de mest
oplagte faldgrupper. på forhånd tak

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-06-07 15:10

"Poul & Solvejg" <nannashof@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> familiemedlem, en miniaturegravhund (han), og måske undgår nogle af de
> mest oplagte faldgrupper. på forhånd tak

Sørg for, at de hver især har mulighed for at komme væk, at de får ro og tid
til at lære hinanden at kende, altså ikke noget med at sætte dem ned i
hovedet på hinanden, specielt katte kan være nogle sære snegle, de kan bedst
lide at tingene er som de plejer, og bryder sig sjældent om forandringer, så
det er noget der kan tage tid.
er det en hvalp, eller en voksen hund?

ros når de hver især opfører sig pænt overfor hinanden, og hvis det er en
hvalp, så må han ikke have lov til at overfuse og forstyrre kattene hele
tiden, men lære at respektere kattene.

nu har jeg prøvet det nogle gange, begge veje, både kat og ny hund, og
omvendt, og det er da lykkedes fint.

mvh. marie

Fra : OZ3BTO

Dato : 17-06-07 17:43

> [...]
> Vi modtager gerne forslag til hvordan vi lettest "implementerer" vores nye
> familiemedlem, en miniaturegravhund (han), og måske undgår nogle af de

Vi lod dem selv finde ud af det .. Det var så en enkelt kat på knapt 3 år
der var kendt med hunde.. Dog var den ikke vildt glad for dem

Tog den og Bugsy 1 uge at finde ud af det .. hvilket forgik på den måde at
katten rendte og gemte sig indtil den blev for nysgerrig .. Så måtte den jo
over og se pelsklumpen an
Bugsy opsøgte IKKE selv katten men katten opsøgte bugsy som det bør være

Hvis den lille ny går efter kattene og de ikke vil ham bør man få hunden
til at lade kattene være

Ikke alle katte kan lide hunde .. dog kan de fint leve med en bare den
lader katten være i fred

Den dag idag kan katten ikke undvære hunden mere .. De sover sågar sammen
og deler mad

Erik

Fra : Poul & Solvejg

Dato : 21-06-07 13:04

tak for de 2 svar vi indtil videre har fået. Det vil helt sikkert hjælpe os
når familien om ca. 1 uge bliver forøget.....