Ja, så er vi jo ved det punkt....
Fra : Kim2000

Dato : 17-06-07 10:02

Hvor vi er nødt til seriøst at overveje at få hunden enten aflivet eller
videregivet til en anden familie der bor så langt ude på landet, at det ikke
betyder noget hun stikker af.

Elefanthegn 3 lag, hønsetråd 1.80, el hegn øverst, 40 cm nedgravet
betonfliser. stålkæde i hundehus afprøvet, hvor hun stikker af med
hundehuset, hun luftes 2 gange om dagen og er en mægtig kærlig hund. Men vi
må bare konstatere at hun ikke kan være her. Hun stikker af og vi taler ikke
2 gange om året, vi taler konstant, hver eneste dag, efterhånden har vi
prøvet alt, inkl. 4 hundetrænere, hundeskole, tysk stødhegn (dog droppet
igen).

Vi ser efterhånden ingen anden udvej.....

fortvivlede hilser
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-07 10:16

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse news:4674f8c3$0

> Elefanthegn 3 lag, hønsetråd 1.80, el hegn øverst, 40 cm nedgravet
> betonfliser. stålkæde i hundehus afprøvet, hvor hun stikker af med
> hundehuset, hun luftes 2 gange om dagen og er en mægtig kærlig hund.

Hvordan forcere hun de 1.80, hvis der er strøm foroven og hegnet også er
gravet ned ?

Så stor er hun jo heller ikke....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Kim2000

Dato : 17-06-07 10:26

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan forcere hun de 1.80, hvis der er strøm foroven og hegnet også er
> gravet ned ?
>
> Så stor er hun jo heller ikke....

Jeg fatter det jo heller ikke

Nå, men anyway hun var stukket af igen igen igen i dag, hvor vi stod oppe i
haven og gennem det fuldstændig minutiøst, fordi vi tænkte der MÅTTE være en
fejl, et hul eller noget andet. Pludselig står hun bag os med logrede hale.

Hun går så ud på den anden side af hegnet, hvor jeg kaster en pind 2-3 gange
inde i haven, hvorefter jeg kaster den hen over de 180 cm, og ganske enkelt
tager den hegnet i to spring, og faktisk rører elhegnet med begge forporter
og krænger sig over. Og for det ikke skal være løgn, så tager hun den samme
tur tilbage igen.

Efterfølgende kan jeg så hilse at sige at da jeg på alle måder fandt ud af
at der er stød i hegnet der burde være nok til at stoppe en velvoksen
elefant - og hun er altså korthårede..... Jeg fatter det ikke.....

mvh
Kim

Fra : Kim

Dato : 17-06-07 11:52

> [...]
> at der er stød i hegnet der burde være nok til at stoppe en velvoksen
> elefant - og hun er altså korthårede..... Jeg fatter det ikke.....

Hej kim
Du havde vel osse jordforbindelse da du rørte ved hegnet, det er en
nødvendighed.
Dette er osse grunden til at fugle ikke bliver til grillkyllinger når de
sidder på højspændings tråde.

Håber du får løst problemet.

Hilsen Kim
www. sportshunde.eu

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-06-07 12:34

> [...]
> at der er stød i hegnet der burde være nok til at stoppe en velvoksen
> elefant - og hun er altså korthårede..... Jeg fatter det ikke.....

Hej Kim

Det var nu bedre du satte hegnet nede ved jorden, for det virker jo kun på
ting med jordforbindelse, så hvis hun kun rører tråden, støder det ikke

M.V.H....Benny..

Fra : Kim2000

Dato : 19-06-07 16:40

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ting med jordforbindelse, så hvis hun kun rører tråden, støder det ikke

Der er skam el hegn nederst, i midten og øverst og åbenbart er den helt
ligeglad, det var fandme ellers så jeg var ved flyve 20 meter da jeg rørte
det i den sikker forvisning om der ikke var stød på, da jeg faldt bagover
spænede hun straks tilbage over hegnet for se om der var sket noget, jojo,
hun er skam bekymrede nok for far....

Og hun kravler faktisk over hegnet, så hun har skam jordforbindelse nok, så
hvordan pokker den gør det er mig en gåde, måske skulle man tage ud og
optræde med den.

mvh
Kim

Fra : Søren LH

Dato : 17-06-07 16:12

> [...]
> vi prøvet alt, inkl. 4 hundetrænere, hundeskole, tysk stødhegn (dog
> droppet igen).
>
> Vi ser efterhånden ingen anden udvej.....

Hej Kim,

Hvad er problemet med en overdækket hundegård og/eller holde hunden inde når
den ikke skal luftes?

Mvh
Søren

Fra : Hm

Dato : 17-06-07 16:54

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

Hej Kim
Med risiko for at jeg får det meste af gruppen på nakken. Så skriver jeg
alligevel.

Jeg forstår godt din frustration, og jeres glæde ved hunden er måske ved at
ligge et lille sted og hvis den er det, så ville jeg foretrække, at aflive
hunden, den har det åbenbart heller ikke godt ved at være indespærret, siden
den vil udenfor.

Jeg ville aldrig vælge en omplacering, hvis jeg ikke kendte det nye sted
rigtig godt.

Hvad er der ved at have/holde en hund i en hundegård kun p.g.a., at den ikke
skal stikke af, og hvad er der ved at være hund .

Når man er hjemme syntes jeg hunden skal være sammen med sine mennesker og
ikke lukket væk, for hvorfor skal man så have hunden ?.

Jeg syntes bestemt i har gjort og ofret alt hvad i kunne på at løse
problemet.

Så hvis i er kommet frem til at en aflivning er det rigtige, så er det det i
skal gøre, der er kun jer til at tage bestemmelsen og hav det ikke dårligt,
fordi det måske bliver resultatet i kunne så ikke gøre andet.

Hanne

Fra : Søren LH

Dato : 17-06-07 17:53

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er der ved at have/holde en hund i en hundegård kun p.g.a., at den
> ikke skal stikke af, og hvad er der ved at være hund .

Min hunde vælger selv at være ude, selvom dens mennesker er inde. Nogle
hunde er meget selvstændige og har ikke et stort behov for at være sammen
med deres mennesker. Jeg synes det lyder som om det er sådan en hund Kim
har.

> Når man er hjemme syntes jeg hunden skal være sammen med sine mennesker og
> ikke lukket væk, for hvorfor skal man så have hunden ?.

Så kan Kim tage den ind i huset.

Jeg synes det lyder voldsomt at aflive eller afhænde hunden fordi den ikke
kan være i haven. Hvad med alle dem der har hund i en lejlighed, sådan en
hund kommer ikke i en have overhovedet. Skal de også aflive deres hunde?

Mvh
Søren

Fra : Hm

Dato : 17-06-07 19:08

> [...]
> med deres mennesker. Jeg synes det lyder som om det er sådan en hund Kim

*****
Søren.
Jeg tror du har misforstået mig, jeg skriver om hunden lukket i hundegård,
min hund ligger da meget tit udenfor, selvom jeg er inde.
*****

> [...]
> hund kommer ikke i en have overhovedet. Skal de også aflive deres hunde?

*********
Hunden aflivet fordi folk ingen have har !!!!!!!
Søren, det må da siges er noget af en omskrivning af mit indlæg.
***********
Hanne/ som mener du totalt har misforstået mit indlæg

Fra : Søren LH

Dato : 17-06-07 19:10

> [...]
> ***********
> Hanne/ som mener du totalt har misforstået mit indlæg

Det er jo beklageligt, så håber jeg andre har forstået det.

Jeg synes nu godt nok mere det lyder som om du har misforstået mit......

Mvh
Søren

Fra : Hm

Dato : 17-06-07 19:42

> Det er jo beklageligt, så håber jeg andre har forstået det.
>
> Jeg synes nu godt nok mere det lyder som om du har misforstået mit......

Ja, Søren sådan er livet: fuld af misforståelser.

Fra : OZ3BTO

Dato : 17-06-07 17:39

> [...]
> igen).
>
> Vi ser efterhånden ingen anden udvej.....

En "gåpænt sele" + 10m kraftig kæde også et jernrør der er banket 1-1½m ned
i jorden .. Så stikker den sku ikke af mere .. End ikke Bugsy (slæde vovse)
kan hive lænken over .. komme ud af selen ELLER trække pælen op ..

Erik

Fra : LN

Dato : 17-06-07 20:48

On 17 Jun., 11:01, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
> igen).
>
> Vi ser efterhånden ingen anden udvej.....

hvad er det for en race?
Nogle racer er jo sværere at holde inde - feks slædehunde.

Ellers kan jeg ikke lade være med at tænke om hunden keder sig og får
aktivitet nok.

LN

Fra : Anette

Dato : 17-06-07 21:13

LN wrote:
> hvad er det for en race?
> Nogle racer er jo sværere at holde inde - feks slædehunde.
>
> Ellers kan jeg ikke lade være med at tænke om hunden keder sig og får
> aktivitet nok.

Hej LN

Vi har "snakket" om netop det - og Kim har prøvet alt
Prøv at læse tråden "Ufatteligt" som Kim2000 startede 1.6.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : LN

Dato : 17-06-07 21:22

On 17 Jun., 22:12, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> Hej LN
>
> Vi har "snakket" om netop det - og Kim har prøvet alt
> Prøv at læse tråden "Ufatteligt" som Kim2000 startede 1.6.
>
> / Anettewww.philana.dk

Ok ja jeg er ikke herinde i dag, så derfor spurgte jeg.
Men tak for tippet, det vil jeg læse.

LN

Fra : jopa

Dato : 17-06-07 21:43

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> Hvor vi er nødt til seriøst at overveje at få hunden enten aflivet eller
> videregivet til en anden familie der bor så langt ude på landet, at det
> ikke betyder noget hun stikker af.

Igen en grund til at man sætter sig godt ind i racerne inden man anskaffer
sig en hund.
Nogen strejfer simpelthen mere end andre racer.

Min/e har aldrig bevæget sig væk fra ejendommen.
Tænk hvis der skulle komme nogen imedens de var væk, som de kunne bide i
røven, nej de tøffer stille rundt eller ligger ved hoveddøren.

Min nuværende elsker sin hundegård og hvis porten til hundegården står åben
foretrækker den at ligge der.

Ønsker du trods alt at beholde hunden så kan du jo købe en prefabrikeret
hundegård som min (jeg har adressen)
Min er 180 cm høj og den kan den ikke forcere garanteret.

Og så husk næste gang du skal have hund at sortere de værste løbere fra

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 17-06-07 22:04

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min er 180 cm høj og den kan den ikke forcere garanteret.
>
> Og så husk næste gang du skal have hund at sortere de værste løbere fra

For det første havde vi ingen viden om at der var hyrdehund i hende, hvilket
der næppe kan være tvivl om der er, men derimod at hun skulle være
gravhund/labrador, altså en stille og rolig - og stædig - familiehund.

Personligt mener jeg det nærmest er en besættelse for hende at komme ud, når
hun blankt er parat til at acceptere både stød, grave sig under, kravle
gennem og endda mave sig ud af vindue for det ikke skal være løgn. Hun er
opvokset i kollektiv, hvor der var 9 børn og 6 voksne, så det hun formentlig
søger efter er børn, i hvert fald løber hun konsekvent ind til naboens børn
og hvis de ikke er der, så søger hun op på legepladsen. Hun har altid været
mest knyttet til Sabz (som var 7 år da hun ankom) som hun altid sov hos, men
efterhånden er det altså 2 år siden kollektivet blev opløst (i fuld
fordragelighed iøvrigt) og vi flyttede hertil.
Og det gør det fandme heller ikke nemmere at byens børn kalder på hende og
opdagede jeg til min rædsel lærte hende at hoppe over hegnet på 1.50 m og
roser hende når hun kommer løbende, problemet opstår selvfølgelig i det
sekund alle tager hjem og hun så tager på tur rundt i byen og man kan høre
hende gø af folk - specielt gamle mennesker som hun af en eller anden grund
ikke kan lige og det gør det heller ikke federe at hun har det med at hoppe
op af folk, hopper hun op af en dame på 90 kan damen jo komme til skade og
endelig kan mindre børn jo også blive skræmt af en løs hund der kommer
farende. Hun er ikke den fredsommelige dame, der kommer luntende. Hun kommer
farerende, gør og springer rundt. Ikke at jeg på noget som helst tidspunkt
er et sekund bange for hun skal bide, men det kan fortsat virke skræmmende
på mindre børn eller folk der er bange for hunde. Jeg er selv cykelrytter og
løber og jeg ved hvordan det virker på een når der kommer farende en ukendt
hund mod een. Derfor skal hun ikke løbe rundt uden opsyn. Jeg tager der helt
roligt, når Bamse - en sankt Bernard - VADER rundt i byen, når/hvis den
opdager der kommer een, så er det absolut mest dramatisk der sker at ham
siger et stille vøøøf og trasker videre. Det er ikke helt så voldsomt
mvh
Kim

Fra : Kim2000

Dato : 17-06-07 22:10

> [...]
> Min er 180 cm høj og den kan den ikke forcere garanteret.
>
> Og så husk næste gang du skal have hund at sortere de værste løbere fra

Glemte lige omkring racerne:

Så var beskeden at det var gravhund-schæfer formentlig med labrador, da den
har svømmehud. Den kostalation synes vi egentlig var mægtig fin, tre
familiehunde. Hvilken hund der dominerer ved jeg ikke, men det er formentlig
hyrdehunden, som vu ikke "bestilte" og gravhunden

Fra : jopa

Dato : 17-06-07 22:27

> [...]
> familiehunde. Hvilken hund der dominerer ved jeg ikke, men det er
> formentlig hyrdehunden, som vu ikke "bestilte" og gravhunden

Nu er schæferen jo også en hyrdehund.
Vi har haft samtlige naboers hunde rendende i tide og utide.
Det drejer sig primært om labber.
Mine har aldrig rendt til naboerne som ikke kan forstå det

Selvfølgelig har jeg brugt energi på at forklare den hvor grænsen er.
Forsøgte den som hvalp at overskride sagde jeg bliv her.
Kræver selvfølgelig at du har hunden fra hvalp af.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 19-06-07 16:44

> [...]
> vi prøvet alt, inkl. 4 hundetrænere, hundeskole, tysk stødhegn (dog
> droppet igen).
>
> Vi ser efterhånden ingen anden udvej.....

Nå, men hun er ikke stukket af i dag eller i går, hvor vi har genindført 3
moskusænder, der som bonus æder dræbersnegle - og alt andet - som hun
konstant våger over og holder styr på, hurtigt nede og tjekke om vi er her
(huset ligger ikke i samme niveau som haven) oig så ellers op og gene dem
sammen igen. Rap Rap Rap. Nu mangler vi kun hun begynder at bortføre
genboens høns for at udvide flokken....
mvh
Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-06-07 17:57

> [...]
> (huset ligger ikke i samme niveau som haven) oig så ellers op og gene dem
> sammen igen. Rap Rap Rap. Nu mangler vi kun hun begynder at bortføre

Jamen det var jo det jeg sagde..GG..
det er da muligt at det er nok til at holde hende i haven, giv lige en
melding om hvordan det forløber de næste dage..

mvh. marie -hvis cairnterrier nok må se sig slået i succesfulde
udbrudsforsøg af din tæve..(-;