Betale for hjælp / køb af brugtbil ?
Fra : Øl er godt !

Dato : 02-08-07 10:59

Nogen der ved om der findes personer / firmaer der mod betaling vil hjælpe
til med at købe
brugtbil ?
Er selv meget dårlig til at "prutte" om prisen / vurdere hvad der er et godt
køb osv.
Skulle det koste 10.000kr. , er det billigt hvis man kan spare ærgelserne og
måske et større beløb.
Ved det med Brugtbilsattest / FDM attest , men bilen skulle vel gerne
tjekkes FØR et eventuelt køb.
Jeg skal ikke dumme mig ret meget før en brugtbil til 3-400.000 kr. er et
dårligt køb..:(

Fra : Mogens

Dato : 02-08-07 11:46

www.autohenter.dk

> Ved det med Brugtbilsattest / FDM attest , men bilen skulle vel gerne
> tjekkes FØR et eventuelt køb.

Kan de jo også gøre ! Du får skrevet i købsaftalen, at der skal
forlægge en fejlfri FDM-attest ved betalingafhentning af bilen.
Kein problem og er der dét, er det ikke bilen/brugtvognshandleren
for dig

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-07 11:53

Øl er godt ! skrev:

> Nogen der ved om der findes personer / firmaer der mod betaling vil
> hjælpe til med at købe
> brugtbil ?

Der startede et firma i Sønderborg for nogle år siden - ved dog ikke hvad de
hedder.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : urlex

Dato : 02-08-07 19:02

On 2 Aug., 12:59, "Øl er godt !" <øl...@godt.kaput> wrote:
> [...]
> tjekkes FØR et eventuelt køb.
> Jeg skal ikke dumme mig ret meget før en brugtbil til 3-400.000 kr. er et

1) Find ud af hvilken bil du vil købe
2) Gå på bilbasen.dk eller bilzonen.dk eller dba.dk og
sammenlign priser dels fra autofirmaer og dels fra private med årgang/
km-tal udstyr mm.
3) Vigtigt har bilen haft skader - er det en rygerbil - har den været
befængt med hundehår
4) Forlang at der skal slutseddel med ind i handelen og hvis ikke du
kender en mekaniker, så brugtvognsattest og FDM-attest
5) Du skal nok ikke regne med at der kan slåes ret meget af prisen,
men du kan altid forlange Fyldt benzintank.
6) Hvordan optræder sælger over for dig ? Du skal i en bilhandel som
i enhver handel ALTID være mistroisk og lad være med at slå til
1.gang, tænk over det.
7) Lav være med at købe bilen >100 km mellem dig og sælger, det er
spild af tid.
8) Hvis du er under 25 år, så har du et forsikringsproblem, fordi det
er hunde-dyrt for unge mænd specielt
vh urlex

Fra : Øl er godt !

Dato : 02-08-07 22:14

> [...]
> tjekkes FØR et eventuelt køb.
> Jeg skal ikke dumme mig ret meget før en brugtbil til 3-400.000 kr. er et

Citat: " Du skal nok ikke regne med at der kan slåes ret meget af prisen,
men du kan altid forlange Fyldt benzintank." Citat slut.

Kan man slet ikke "prutte" med prisen på en brugt bil til 3-400000kr. når
der betales kontant
og ikke nogen byttebil til forhandleren ?

Fra : Anders Majland

Dato : 03-08-07 08:48

> Kan man slet ikke "prutte" med prisen på en brugt bil til 3-400000kr. når
> der betales kontant
> og ikke nogen byttebil til forhandleren ?

Selvfølgelig kan der pruttes ... Og er det en forhandler med værksted vil
næste service nok være en af de ting der er værd at tage med. Bremser og
kilrem er halvdyre serviceudgifter og har en bil et par år på bagen kan det
jo komme hurtigt. Ligesom vinterhjul ofte er til at få en billig penge
(Måske forhandleren endda har fået dem med ind sammen med den brugte bil)

/A

Fra : Øl er godt !

Dato : 04-08-07 10:17

> [...]
> (Måske forhandleren endda har fået dem med ind sammen med den brugte bil)

Har set flere forhandlere på Bilbasen.dk , der har sat deres biler ned med
både 5.000 -10.000 og 35.000 kr .--
Derfor spørger jeg om der kan "pruttes" med prisen og ikke "bare" det næste
serviceeftersyn gratis.
Havde jeg nu købt den der blev sat 35.000kr ned , så var jeg blevet
snydt.Sådan føler jeg det..
Ny bil? En NY Mazda 6 f.eks.kan den nypris "sættes ned" ? Har forstået det
sådan at priserne er vejledende ,
men det er måske kun vildledende !

Fra : Anders Majland

Dato : 08-08-07 08:38

> Har set flere forhandlere på Bilbasen.dk , der har sat deres biler ned
> med både 5.000 -10.000 og 35.000 kr .--

De nylige afgiftsændringer skal jo også smitte af på brugtmarkedet.

> Havde jeg nu købt den der blev sat 35.000kr ned , så var jeg blevet
> snydt.Sådan føler jeg det..

Vi købte en citroen lige inden påske - den er sat 13000kr ned på
listeprisen. Snydt, tjae. Jeg betalte ikke listeprisen og ved reelt ikke om
jeg ville kunne købe den billigere efter afgiftsændringen eller ej.
Sandsynligvis er jeg blevet "snydt" for mindst 5000 ,- men har så også haft
glæde af den et par måneder mere. Jeg har så ikke forsøgt at gætte på om det
ville have betydet noget for prisen på den brugte jeg solgte privat -
Formodenligt noget. Hvis ikke andet så længere liggetid (solgte den på 2
dage via bilbasen - så prisen var ihvertfald ikke for høj)

> Ny bil? En NY Mazda 6 f.eks.kan den nypris "sættes ned" ? Har forstået
> det sådan at priserne er vejledende ,
> men det er måske kun vildledende !

De er mest vildledende ! I 2006 var det ikke ualmindeligt med afslag på
50-80kkr i "firmabilsklassen". Citroen satte så listeprisen ned med 25000kr
på flere C5 modelleri januar og kaldte det en fair price prisliste. Så var
en rabatten som udgangspunkt "kun" 25000 mens den var 50000kr efter den
gamle prisliste. Men se f.eks her:
http://www.bilrabat.dk/puljerabat.htm
http://www.bilrabat.dk/lagersalg.htm

En anden måde at checke den "rigtige" pris på er at kigge på leasede
frimabiler. De opgiver hvor meget man skal beskattes af, og så er det bare
at regne baglæns til den pris de har givet for bilen.

Og nu du kigger brugt så start med at finde et par modeler som kunne være
aktuelt for dig. Dernæst forsøg at finde ud af hvad den rigtige nypris er på
den. Så har du et bedre udgangspunkt for at vurdere om prisen på en brugt
står i rimeligt forhold til en ny....

Renterne er stadigt lave og det er bestemt ikke sikkert at en brugt vil være
billigst når du kigger på totaløkonomien ...

Fra : F.Larsen

Dato : 04-08-07 09:33

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> wrote in message

> Kan man slet ikke "prutte" med prisen på en brugt bil til 3-400000kr. når
> der betales kontant
> og ikke nogen byttebil til forhandleren ?

Har du tjekket om det overhovedet kan betale sig at købe brugt ?

For de modeller som jeg kiggede på kunne det slet ikke betale sig at købe
brugt da nyprisen er faldet med afgiftenssænkelsen. Jeg har sågar set brugte
biler der kostede mere end en ny -- Så pas på du ikke bliver snyt.

Med mindre du har rigtig godt tjek på priserne ville jeg vente - eller købe
en ny ...

--
Flemming

Fra : Øl er godt !

Dato : 04-08-07 00:15

> [...]
> tjekkes FØR et eventuelt køb.
> Jeg skal ikke dumme mig ret meget før en brugtbil til 3-400.000 kr. er et

Det ER sørgeligt , at hvis man skal handle brugtbil , skal man have sin
mekaniker
og en dygtig advokat med , ellers er man sikker på at blive snydt
Er der slet ingen ÆRLIGE bilforhandlere eller er en ærlig
brugtvognsforhandler et kuriosum , et
luftkastel af de store ? Nogen der har haft GODE erfaringer med
brugtvognsforhandlere , så frem med
historierne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-07 00:23

"Øl er godt !" skriver:

> Nogen der har haft GODE erfaringer med
> brugtvognsforhandlere , så frem med
> historierne

Hvor utroligt det end lyder: SMC biler Risskov (Århus) -
Brugtvognsafdelingen.

Har handlet der 2 gange og gøre det gerne igen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 04-08-07 08:48

> [...]
>
> Hvor utroligt det end lyder: SMC biler Risskov (Århus) -
> Brugtvognsafdelingen.
>
> Har handlet der 2 gange og gøre det gerne igen.

Deres VW brugtpriser er tilgengæld også så høje i forhold til andre
forhandlere at der er plads i avancen til god service og at afhjælpe evt.
problemer.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-08-07 09:32

Øl er godt ! wrote:
> [...]
> mekaniker
> og en dygtig advokat med , ellers er man sikker på at blive snydt

Njaa... jeg tror der er mange handler med brugte biler der går ganske
fint, men jeg tror også at folks forventning til hvad man kan forlange
af en brugt bil måske er lige i toppen. Forståeligt nok at man ikke
regner med reperationer på en bil man måske har givet over 100kkr for,
men hvis bilen er mere end 3-4 år så kan det nemt være tilfældet.

> [...]
> brugtvognsforhandler et kuriosum , et
> luftkastel af de store ? Nogen der har haft GODE erfaringer med

Jeg handlede ved en lille brugtvognsforhandler i Aalborg for efterhånden
6-7år siden (en gammel golf2) og det gik fint, bilen mere end opfyldt
mine forventninger (kørte i den 5år) selvom der selvfølgelig var
reperationer på den...

Min nuværende bil købte jeg privat for et år siden... der har også været
udgifter til lidt reperationer, men ikke noget voldsomt... Begge gange
havde jeg dog 'ekspert' bistand til lige at kigge bilen igennem for at
se om der var noget graverende galt.

Brugtvognsforhandlerne har jo ikke tid og lyst til at skulle gennemgå
hver bil minutiøst. Og hvis alle biler er dårlige hos
brugtvognshandlerne er det jo fordi ejerne har behandlet dem dårligt og
ikke vedligeholdt dem tilfredsstillende! Bilen bliver jo ikke solgt i
perfekt stand for derefter at blive gjort dårlig mens den holder hos
forhandleren.

Thomas