Bremseudlufter fra harald - noget der duer~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-08-07 18:16

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4432&n=10&KundeID=

Sådan ein dings - det lyder jo til det blev et enmands job at luft bremsere
ud hvis man har det agregat. Nogen der har prøvet?
Eller skal man bare beholde cola flasken og gummislangen?

/Dennis

Fra : Tom

Dato : 01-08-07 18:21

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:46b0bfc0$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4432&n=10&KundeID=
>
> Sådan ein dings - det lyder jo til det blev et enmands job at luft
> bremsere ud hvis man har det agregat. Nogen der har prøvet?

Jeg har sådan en. Den virker fortrinligt og gør at man kan udlufte bremser
uden at skulle have hjælp fra fruen med det resultat som det nu kan give.
Kan varmt anbefale den, den virker perfekt også når der er luft i systemet.

> Eller skal man bare beholde cola flasken og gummislangen?

Kender jeg heldigvis ikke

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 01-08-07 19:29

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden at skulle have hjælp fra fruen med det resultat som det nu kan give.
> Kan varmt anbefale den, den virker perfekt også når der er luft i

Det må være noget med at man kan drikke Cola selv om begge hænder er optaget
med at lufte bremser ud?

Fra : Bjarne

Dato : 01-08-07 20:03

Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> bremsere ud hvis man har det agregat. Nogen der har prøvet?
> Eller skal man bare beholde cola flasken og gummislangen?

Kommer lidt an på til hvilken bil du forventer at bruge den. Nogle ABS
bremser kan kun udluftes med tryk, enten fra bremsepedalen eller via
trykluft i bremsevæskebeholderen.

Den viste model "trækker" væsken ud gennem udluftningsniplerne.

Hvis du har trykluft "på lager", kan du købe et ekstra dæksel til
bremsevæskebeholderen, bore hul i det og montere en
slange/nippel/tilkobling til dit trykluft. Ca. 2 bar på og bremsevæsken
kommer lige så smukt ud af niplerne. Bare husk at komme frisk bremsevæske i
beholderen inden den løber tør.

mvh,
Bjarne