Lidt indspark til kommende "familiekontain~
Fra : tp

Dato : 30-07-07 22:06

Cordobaen er ved at være for lille, og da vores kørselsbehov ikke kræver
diesel mere, såeee

Jeg ved at jeg kan finde meget info på hver enkelt, men alligevel kunne et
indspark godt være på sin plads, så hvad syns i om disse?

Krav : MASSER af plads, og især bag mig når jeg har sædet godt tilbage.
Højt til loftet. 5 rigtige sæder. Bagagerum ej vigtigt. Skal kunne trække
min 1100kg trailer, skal være billig i rep, allerhelst aldrig gå i stykker

ca 100.000kr

I kikkerten pt...
Berlingo/Partner - model 2003
Mits. Space star ca 2003
Mazda Premacy 2001
Suzuki Liana ca 2003
Evt Ford fusion

De 4 første er prøvesiddet ok, men ej prøvekørt.

Gerne input til andre, men helst ikke før 2002 og helst ikke ret meget over
de 100 (130 er max, og så skal der være aircon siger konen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-07-07 22:29

> Mits. Space star ca 2003

Ang. ovenstående har jeg tidligere skrevet dette i d.t.b:

Jeg har haft en siden 2001 hvor vi købte den fra ny, den har kørt stabilt
som pendler bil mellem Randers og Århus lige siden og har rundet 211.000 km.
Vores er en 1,3 comfort og har været udsat for lidt af hvert. Den ligger
ski.. godt på vejen (carisma undervogn). Kan på en god dag med bedstefar
kørsel køre 21-22 km/l (dagligt kører den kø-motorvej-kø med 14,7 km/l) og
kan sagtens magte en boggie med 1,5 ton . Bremserne er noget af det
bedste jeg har kørt med, de 4 stk 14" skiver kan virkeligt tage ved. Den
eneste uforudsete rep. vi havde var ved 189kkm hvor koblingen var slidt i
bund, men det er der vel ikke noget at sige til med alt det kø kørsel. Den
har ikke holdt stille en eneste dag med mindre det har været planlagt
(bortset fra den gang værkstedet glemte at skrue kablibren fast bagpå )
og starter her efter 6 år stadigt med samme batteri, jeg har på de 6 år kun
skiftet en baglys og en bremsepære og et par forlys pærer, tandremmen holdt
til 146 kkm (anbefalet skiftet ved 105kkm... vi glemte det sgu ).
Bagsæden kan flyttes frem og tilbage og vippes. Fornuftigt udsyn i alle
vinkler og gode store spejle, komfortabele forsæder (en af grundene til det
blev den og ikke eks. en Seat eller lign.).
Ang. reservedel, så er det ikke meget forskelligt ifht. når jeg sammenligner
med de andre biler der kører i familien (Citroen, Peugoet, Susuki, Mazda og
Toyota) desuden fåes de fleste dele efterhånden som uorginale. Eneste svage
sted jeg har opdaget er plast håndtaget på bagsmækken, der slår imod lakken
når den smækkes, vores blev omlakeret efter 1½ år da lakken var slået
istykker inde bag ved og jeg kan se det er ved at komme igen.
Vi har været glade for vores, men står og vil skifte den til noget diesel,
var der økonomi til det blev det en diesel Mitsu SS, men desværre får man
ikke så meget for pengene når den skal køre på "olie" og det smerter lidt at
skal skifte noget der bare kører og kører til noget ældre man ikke helt ved
om det har den samme drift stabilitet.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at skrive direkte til
min mail.

Stefan

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-07-07 22:56

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ang. ovenstående har jeg tidligere skrevet dette i d.t.b:
>
> Bremserne er noget af det
> bedste jeg har kørt med, de 4 stk 14" skiver kan virkeligt tage ved.

En Space star har da ikke 356mm skiver hele vejen rundt ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-07-07 09:55

> En Space star har da ikke 356mm skiver hele vejen rundt ?
> --

Nææ det kan du da ha ret i, gad vide hvor jeg har fået det fra?

Bremseskive for 256x24/22,4
Bremseskive bag 260x10/8,4

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 21:26

Hyundai Matrix
ikke særlig køn, men meget praktisk og med aircon i de nyere.

Mvh Ove

Fra : tp

Dato : 01-08-07 14:08

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i meddelelsen
> Hyundai Matrix
> ikke særlig køn, men meget praktisk og med aircon i de nyere.
>
> Mvh Ove

joe. kiggede på den. så smækede jeg døren. Der var intet til at tage slaget,
så det sagde bare "bang". I det hele taget fik jeg følelsen af lidt for
meget discount, såeee jeg valgte fra. men måske ydre snyder ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 19:49

Jeg har lige fået til opgave at prøve at sælge sådan en fra 04, og helt
ærlig så syntes jeg den kører glimrende.
Dørene lukker også ok, og den er meget rumlig, og lidt smart med bagsæderne
der kan forskydes.
Men udsenet skal jeg nok lige væne mig lidt mere til, det er lidt som en
Berlingo man har prøvet at lave smart.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-08-07 13:39

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hyundai Matrix
> ikke særlig køn, men meget praktisk og med aircon i de nyere.
>
> Mvh Ove

Er det ikke lidt lige som Multipla'en, den får utroligt mange buler......
fordi man er nød til at holde sig for øjnene når man går ud til den, fordi
den er så grim
Nej spøg til side, jeg låne en i forbindelse med Gålfen fik rettet en bule,
den kører da ganske ok, fruen syntes dog den var noget "levende" at køre i
og vinden rykkede godt i den på motorvejen.

Stef