Ulykken på Vejlefjordbroen idag?
Fra : Mogens

Dato : 30-07-07 20:12

Er vognmanden fængslet eller løsladt?

Fra : Martin Vollert

Dato : 30-07-07 20:18

Mogens skrev:
> Er vognmanden fængslet eller løsladt?

Han er vel sigte efter endt afhøring og derefter løsladt.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Mogens

Dato : 30-07-07 20:29

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

> Han er vel...

Derfor spørgsmålet (rolling eyes)

Fra : BJ

Dato : 30-07-07 20:35

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Derfor spørgsmålet (rolling eyes)

http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=20850

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 30-07-07 20:37

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=20850

.... og for dem, der rigtig vil gå i detaljer!:

http://www.112alarm.dk/2007/e45_16/e45_16

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 30-07-07 20:42

> [...]

Thanx - men de skriver ikke, om han er buret inde.

> ... og for dem, der rigtig vil gå i detaljer!:
> http://www.112alarm.dk/2007/e45_16/e45_16

Ja, det var sikkert ham, der skabte kikkekøen :-/

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-07-07 21:27

BJ skrev:
> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> ... og for dem, der rigtig vil gå i detaljer!:

> [...]

Hvordan hænger det sammen at fiat'en står uskadt på billede nr 3 mens
den er smadret på de følgende billeder?

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-07-07 21:42

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan hænger det sammen at fiat'en står uskadt på billede nr 3 mens
> den er smadret på de følgende billeder?

Mon ikke Vejle Kommune har sendt en bil ud efter passagererne i den
forulykkede Ducato ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-07-07 22:43

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in

> http://www.112alarm.dk/2007/e45_16/e45_16

Er vist ingen der kan være overraskede over at der var dødsfald i den
ulykke :(

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-07-07 20:46

Mogens wrote:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

> Derfor spørgsmålet (rolling eyes)

Logikken siger løsladt. Jeg har ikke kunnet finde det eksplicit
nogensteder. Manden kan jo ikke forhindre opklaringen, ej heller
formodes det, at han vil gøre samme gerning endnu en gang.

Fly

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 30-07-07 20:46

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>ej heller
>formodes det, at han vil gøre samme gerning endnu en gang.

Det vil vel også være omsonst at prøve at skrue det tag på igen ?

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-07-07 20:52

jan@bygteknik.dk wrote:

> Det vil vel også være omsonst at prøve at skrue det tag på igen ?

Han kunne tage en af sine andre biler, såfremt sådanne haves, og prøve
lykken med den/dem?

Fly

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 30-07-07 21:04

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Han kunne tage en af sine andre biler, såfremt sådanne haves, og prøve
>lykken med den/dem?

på et eller andet sæt, tror jeg han har andre tanker lige nu .. uff
da
--
Jan_stevns

Fra : PMH

Dato : 30-07-07 23:13

> [...]
> nogensteder. Manden kan jo ikke forhindre opklaringen, ej heller formodes
> det, at han vil gøre samme gerning endnu en gang.

Nogen der ved hvor vognmanden/chaufføren kommer fra..??

PMH

Fra : Martin Vollert

Dato : 30-07-07 21:59

Mogens skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

> Derfor spørgsmålet (rolling eyes)

Jamen jeg undskylder da meget jeg spildte din tid, men hvis det er så
vigtig kan du vel ringe til politiet i Vejle tlf. 76 43 14 48.

Fra : Mogens

Dato : 31-07-07 05:01

> Jamen jeg undskylder da meget jeg spildte din tid

Det er ok...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-07-07 22:08

Mogens skriver:

> Er vognmanden fængslet eller løsladt?

Pas, men det tog fucking længe at komme forbi.

Nå ja, de 3 danskere og holænderen der tog nødsporet kom nok hurtigere
frem, samt de 12-15 motorcykler der snoede sig ud og ind mellem rækkerne
kom nok forrest i køen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-07 12:52

Hvordan er sådan et aluminiumstag fastgjort ?

Jeg har umiddelbart svært ved at se at det er noget der skal vedligholdes
(aka ulykkesårsag . manglende vedligeholdese) men på den anden side
efterlader sådan nogle grise nok noget ret aggressivt affald der kan give
rust/korrusion.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Møller

Dato : 31-07-07 13:14

Anders Majland skrev:
> [...]
> (aka ulykkesårsag . manglende vedligeholdese) men på den anden side
> efterlader sådan nogle grise nok noget ret aggressivt affald der kan give

Aluminium-stål i ammoniakdampe siger det dig noget, prøv at se i
spændingsrækken.

Møller

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-07 13:28

> Aluminium-stål i ammoniakdampe siger det dig noget, prøv at se i
> spændingsrækken.

Ja lige præcist - men hvordan er taget monteret ?

/A

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-07-07 13:26

> Hvordan er sådan et aluminiumstag fastgjort ?

Håber da ved gud ikke det er med stål bolte.

> [...]
> (aka ulykkesårsag . manglende vedligeholdese) men på den anden side
> efterlader sådan nogle grise nok noget ret aggressivt affald der kan give

Jeg tror der er mange vognmænd der får deres køretøjer efterset de nærmeste
dage pga. den ulykke.
Sagens kerne er jo nok at ved et syn eller eftersyn, så bliver den slags
ikke spottet.
Tidligere var kasserne opbygget af stål, nu er opbygningen af aluminium.
Det giver anderledes mulighed for korrosion.
Ved stål ved du jo også at du skal se efter rust.
Ved alle hvad de skal se efter ved aluminium?
Jeg tror det ikke, desværre.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (pt. topløs

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-07-07 13:42

Uffe Bærentsen wrote:

> [...]
> Ved stål ved du jo også at du skal se efter rust.
> Ved alle hvad de skal se efter ved aluminium?

Hvide tæringer i overgangen imellem sort stål og aluminium vel?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-07-07 13:50

> Hvide tæringer i overgangen imellem sort stål og aluminium vel?

Ja, men du skal vide hvad du skal kigge efter.
Grubetæringer under bolte og skruer er nok det værste.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 31-07-07 15:47

Klip>>

> Ja, men du skal vide hvad du skal kigge efter.
> Grubetæringer under bolte og skruer er nok det værste.

> [...]

Jeg synes igen det peger på det øgede ansvar man som vognmand / chauffør har
når man kører rundt i noget der er så stort og voldsomt i forhold til
medtrafikkanterne, vi har haft diskussionen før hvor nogle mener at det er
ligeså slemt at køre i en gammel smadrekasse af en personbil som i en
lastbil på 40 tons, men taget fra en personbil havde vel ikke gjort samme
skade??

/Carsten

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-07 16:05

> [...]
> ligeså slemt at køre i en gammel smadrekasse af en personbil som i en
> lastbil på 40 tons, men taget fra en personbil havde vel ikke gjort samme

Nej - men det kan nemt gå galt nok hvis det er hele "lego-bilen" der kommer
ud af kurs pga en defekt. I en frontalkollision på landevej med bare
80-90km/t er oddsene ikke gode. Det er vel snart et par år siden at jeg på
motortrafikvejen mod ebeltoft (lige før man drejer af mod feldballe) så en
lille 80'er hatchback der havde knækket noget forhjulsophæng og derfor var
fortsat tværs over vejen i den bløde bue. De var heldige at de ikke ramte
noget, men var der lige kommet et færgetræk den anden vej på det tidspunkt
havde vi nok læst om det i aviserne....

Det var jo intentionerne med de periodiske syn at gamle smadrekasser skulle
fjernes fra vejene - men synene er og bliver kun en stikprøvekontol....

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-07-07 16:55

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in

> Hvordan er sådan et aluminiumstag fastgjort ?

Læste i en eller anden artikel at det var noget hæve/sænke sjov med
hydraulik og at det var nogle bolte inde i det system der var ødelagte.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-07-07 13:54

On 30 Jul., 23:08, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
>
> Nå ja, de 3 danskere og holænderen der tog nødsporet kom nok hurtigere
> frem, samt de 12-15 motorcykler der snoede sig ud og ind mellem rækkerne

Hørte du det ikke i trafikradioen eller så det på GPS'en ?

Da vi lørdag den 21. juli skulle hjem fra Langeland kørte vi op til
E20 ved Odense og kom lidt vestpå ad E20. Så så i det fjerne at de
holdt stille og kørte straks fra.
Fik GPS'en til at lave en alternativ rute med forbud mod motorvej og
kørte på landevej hele vejen til Vejle N ved transportcenteret. Vi
kørte 70-90 km/t hele tiden uden at holde stille i kø.
Der var også kø på Vejlefjordbroen den dag, + 4 andre steder hvor vi
krydsede E20 og E45.
Det sparede vi meget tid og stress ved.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-07-07 17:27

"Christian B. Andresen" skriver:

> Hørte du det ikke i trafikradioen eller så det på GPS'en ?

GPS'en er en PDA uden sådanne fine ting og radioen var "telefonlyd" hele
vejen fra Bramming til Kolding