Kære gulpladebetalere
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-07-07 11:03

Det er hurtigt slut med nedvejning, så det er med at komme afsted.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 11:10

> Det er hurtigt slut med nedvejning, så det er med at komme afsted.

Kilde?

Deadline?

RN

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-07 12:44

Hej!

Rune Nicolajsen wrote:

> Kilde?
>
> Deadline?

Pengene fosser ud af statskassen, så sikkert pænt hurtigt

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Raghede

Dato : 30-07-07 12:58

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse

> Kilde?

Midtjysk Bilsyn - i dag,

> Deadline?

Onsdag d 1-8-2007

Mvh
Jørn

Fra : Mogens

Dato : 30-07-07 13:28

"Raghede" <Raghede@msn.com> skrev i en meddelelse

> Midtjysk Bilsyn - i dag,
> Onsdag d 1-8-2007

Ja man sidder sgu og skriger af grin over alle de "gennemtænkte"
lovindgreb, regeringen søsætter på bilområdet. Slet da for fan
dén afgift og læg det omnødvendigt på brændstoffet istedet - vi
har jo tidligere gjort dét regnestykke hér i gruppen !

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-07-07 14:37

Mogens wrote:

> [...]
> dén afgift og læg det omnødvendigt på brændstoffet istedet - vi
> har jo tidligere gjort dét regnestykke hér i gruppen !

Grundlæggende enig, men hvad så med dem, som allerede har betalt deres
bil 3 gange? Får de så afgiften tilbage? Ellers komemr de jo til at
betale bilen 5-6 gange.

Det burde være muligt at lave et system uden alt for høje afgifter uden,
at benzinpriserne går amok. For, hvis den gør det, så bliver al
kolleltiv trafik afskaffet, da der kommer mere i kassen ved, at folk
kører i privatbiler.

Fly

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-07-07 14:39

Fly Christensen wrote:

> Grundlæggende enig, men hvad så med dem, som allerede har betalt deres
> bil 3 gange? Får de så afgiften tilbage? Ellers komemr de jo til at
> betale bilen 5-6 gange.

En kontant udmelding, om at afgiften bliver omlagt trinvis over de næste
10år, vil nok kunne løse det problem.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mogens

Dato : 30-07-07 14:44

> Grundlæggende enig, men hvad så med dem, som allerede har betalt deres bil
> 3 gange? Får de så afgiften tilbage? Ellers komemr de jo til at betale
> bilen 5-6 gange.

Systemet indføres over en 10-årig periode...

> Det burde være muligt at lave et system uden alt for høje afgifter uden,
> at benzinpriserne går amok.

Kig rundt i EU! - hvormange steder har man en tårnhøj afgift
på biler og smadderdyr benzin.

> For, hvis den gør det, så bliver al kolleltiv trafik afskaffet, da der
> kommer mere i kassen ved, at folk kører i privatbiler.

Nu var vor bergning jo gjort således, at der var det samme provenu
om du havde en høj bilafgift eller omlagt den til brændstoffet. Sidst-
nævnte har vel egentlig ydermere den fordel, at hvis folk vil spare
lidt extra i dagligdagen, kunne de blot lade bilen stå. Dét kan man
ikke idag, idet afgiften ligegyldigt hvad ér betalt - hvis du forstår...

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-07-07 17:43

Mogens wrote:

> Kig rundt i EU! - hvormange steder har man en tårnhøj afgift
> på biler og smadderdyr benzin.

Jeg kan sagtens se det, men kan politikkerne? Flere lande har nul afgift
og stadig lavere benzinpriser end i DK.

> [...]
> nævnte har vel egentlig ydermere den fordel, at hvis folk vil spare
> lidt extra i dagligdagen, kunne de blot lade bilen stå.

Jeg kan ikke lide, at du skriver "blot". Der findes steder og
tidspunkter, hvor det ikke er muligt med den offentlige transport. De
større byer skal nok klare sig, men i de små byer kan man godt få
problemer. Der, hvor jeg kommer fra, kan man køre til bageren på cykel.
Skal du noget andet, så er det med bil.

>Dét kan man
> ikke idag, idet afgiften ligegyldigt hvad ér betalt - hvis du forstår...

jowjow.

Fly

Fra : Tågehornet

Dato : 30-07-07 19:45

"Mogens" <no@reply.nu> wrote in message
| "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

| Systemet indføres over en 10-årig periode...

| Kig rundt i EU! - hvormange steder har man en tårnhøj afgift
| på biler og smadderdyr benzin.

efter jeg flere gange har været i Kina,Japan, og Singapore, vil jeg helst
køre bil i Singapore,-de har højere afgifter på bilerne end i DK, og det er
altid en fornøjelse som i DK, at man i det mindste kan komme frem...de andre
steder hænger man i timevis i trafikken...så jo bevar de afgifter.

Fra : Joke

Dato : 30-07-07 14:16

"Raghede" <Raghede@msn.com> skrev i en meddelelse

> <Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse

> Midtjysk Bilsyn - i dag,

> Onsdag d 1-8-2007

Det er vidst ikke endeligt beekræftet endnu med den 1-8-2007 er en
Jyllandsposten ting fra en konservativ politiker, men det er nok klogt at
skynde sig hvis man kan nå det, fik min bil vejet ned i dag var heldig at
kunne bestille en morgentid i går aftes, sjovt nok havde han haft det lidt
stille i sidste uge i synshallen men allerede inden jeg kørte kl 8,25 fra
hallen ja så var alle i dags tider booket til trods for at han i går havde
mange ledige tider.

Der kom en der håbede på en drive in tid men som synsmanden sagde han troede
ikke på afbud i dag. Så tror godt nok der bliver run på i morgen særligt
hvis indgrebet bliver endeligt bekræftet.

Og på motorkontoret kl 10,00 stod nok de første 20-30 stykker med et
ændringspapir i hånden så de kedede sig heller ikke i denne ferie tid.

Hilsen

Johnny

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 30-07-07 19:11

Raghede wrote:

> Midtjysk Bilsyn - i dag,

> Onsdag d 1-8-2007

Det var da en svært troværdig kilde..har ekstrabladet været inde over
den også?
Er der nogen som kan gøre det bedre?

Thore
- Der har fået bilen vejet ned

Fra : Joke

Dato : 30-07-07 19:40

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> Raghede wrote:
> Det var da en svært troværdig kilde..har ekstrabladet været inde over den
> [...]
hehe ja for en enkelt gangs skyld kunne ekstra bladet bruges til noget

men utroligt hvad lidt vægt forskydning fra 2025 til 2000 kan gøre ved ens
pengepung

Hilsen

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 14:48

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen
> Det er hurtigt slut med nedvejning, så det er med at komme afsted.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Det er et underligt system
Afskaf dog de afgifter!

Hvad med en kombination af vejafgift og så lidt højere brændstofpriser -
Ville det måske være en mulighed for at dække hullet efter evt. en fjernelse
af afgifter?

Var selv ude at veje Hondaen ned i dag. Synsmanden fortalte at det sikkert
får lov at køre videre et stykke tid endnu, da man ikke kan nå at kalde
folketinget sammen for at vedtage en ændring - de har jo stadig ferie de små
stakler ovre på borgen

--
/HB

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-07-07 16:52

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev
>- de har jo stadig ferie de små
> stakler ovre på borgen

Jeg fik det at vide af synsmanden, men det kan da også være ret givtigt for
bilsynene at få sådan et rygte sat i omløb, hvis det altså er et rygte.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 17:09

> [...]
> for
> bilsynene at få sådan et rygte sat i omløb, hvis det altså er et rygte.

Ja der kan du have en pointe, men det kan jo også virke den anden vej - Hvis
nu gaveboden stopper onsdag, så er gulplade kunderne jo væk.

--
/HB

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-07-07 19:03

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev

> Ja der kan du have en pointe, men det kan jo også virke den anden vej -
Hvis
> nu gaveboden stopper onsdag, så er gulplade kunderne jo væk.

Nu er Folketinget jo (endnu ikke) overtaget af et eller andet privat
firma.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 30-07-07 19:16

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev :

>Nu er Folketinget jo (endnu ikke) overtaget af et eller andet privat
>firma.....

kan man ikke finde et katip - kapital - et eller andet, der gider købe
det, og finde salamimetoden frem ?
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 19:51

> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev

> Hvis
>
> Nu er Folketinget jo (endnu ikke) overtaget af et eller andet privat
> firma.....

Ehh... Nej!?
Men synshallerne ville miste en del kunder, som vil tage den med ro pga.
hvis synshallerne spreder et rygte der lyder på at de fortsætter
nedvejningen efter 01-08-07 - uden at vide det konkret.

--
/HB

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-07-07 00:20

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev > >

> [...]
> hvis synshallerne spreder et rygte der lyder på at de fortsætter
> nedvejningen efter 01-08-07 - uden at vide det konkret.

Men det var jo ikke sådan du skrev.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 14:46

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev > >

> Men det var jo ikke sådan du skrev.

Nej - det var nok anderledes formuleret, men det var det jeg mente

--
/HB

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-07-07 19:42

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev
> Nej - det var nok anderledes formuleret, men det var det jeg mente

Jeg kan ligesom kun svare på det der faktisk står
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 19:55

> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev
>
> Jeg kan ligesom kun svare på det der faktisk står

så tror jeg vi har misforstået hinanden et sted - Men lad nu det ligge

--
/HB

Fra : Hafnia

Dato : 30-07-07 22:04

> Det er hurtigt slut med nedvejning, så det er med at komme afsted.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Kæmpe gonzo tud til dem som fiser synshallen...

http://epn.dk/erhverv_samfund/article1025825.ece

»Det bliver sådan, at man går tilbage til den oprindelige afgift, man har
betalt. Det vil sige, at dem, der vejer ned nu, får en billig periode, men
så går vi tilbage på den afgift, de har betalt tidligere. Det har ikke været
vores intention, at de skulle have en lettelse ud af det her.«

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-07-07 00:19

"Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev > >

> [...]
været
> vores intention, at de skulle have en lettelse ud af det her.«

Sådan kommer klaveret nok ikke til at spille, da der intetsteds er noget
skrevet om at nedvejning er tidsbestemt. Og de regler man er lagt ind under
og har handlet efter, er til dato aldrig i Danmark blevet rettet med
tilbagevirkende kraft.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Specks6812

Dato : 31-07-07 02:27

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> said in

> [...]
> lagt ind under og har handlet efter, er til dato aldrig i Danmark
> blevet rettet med tilbagevirkende kraft.

Og dog:

http://www.skm.dk/publikationer/skat/1560/1561/

Nu må vi jo afvente og se hvad den meget unge og uerfarne skatteminister
finder på for at hævde sit eftermæle?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 31-07-07 07:42

On Tue, 31 Jul 2007 01:18:41 +0200 "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>skrevet om at nedvejning er tidsbestemt. Og de regler man er lagt ind under
>og har handlet efter, er til dato aldrig i Danmark blevet rettet med

Nej, men læser man står der, at de i stedet for godt 5000 kr. sparet
hvert år, får de en besparelse nu og her på ca. 2000 kr. hvis vi
medregner synsudgiften. Og så er det slut.

Så lidt lang næse er der dømt, men man skal da godt nok ikke spilde tid
på at få testet sin IQ, hvis man i ramme alvor forventede at staten ikke
ville lukke hullet.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-07-07 10:15

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev >
> Så lidt lang næse er der dømt, men man skal da godt nok ikke spilde tid
> på at få testet sin IQ, hvis man i ramme alvor forventede at staten ikke
> ville lukke hullet.

Jeg kan bare ikke se, hvordan man juridisk vil gribe ind overfor allerede
etablerede forhold. Har i hvert fald aldrig set den praxis før her i landet.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Specks6812

Dato : 31-07-07 10:28

> [...]
>
> Jeg kan bare ikke se, hvordan man juridisk vil gribe ind overfor
> allerede etablerede forhold. Har i hvert fald aldrig set den praxis

Jo man har.
som jeg linkede til tidligere:
http://www.skm.dk/publikationer/skat/1560/1561/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-07 17:35

Preben Riis Sørensen skrev:

> Jeg kan bare ikke se, hvordan man juridisk vil gribe ind overfor
> allerede etablerede forhold. Har i hvert fald aldrig set den praxis
> før her i landet.

Hvad med Frikorps Danmark i -45?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jan Vennike

Dato : 31-07-07 17:22

> [...]
> under
> og har handlet efter, er til dato aldrig i Danmark blevet rettet med

Så har du en dårlig hukommelse.

I 80'erne, ved kartoffelkuren, blev det ændret, så rentefradragsretten ikke
var i topskatten men i bunden - også på eksisterende lån.

Hvilket næsten fik mine forældre til at gå konkurs - de havde lige købt et
nedlagt landbrug med store rentebyrder.

/Jan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-07-07 19:45

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev
> [...]
> var i topskatten men i bunden - også på eksisterende lån.
>
> Hvilket næsten fik mine forældre til at gå konkurs - de havde lige købt et

Selvom man er halvgammel har man åbenbart meget at lære endnu. Men altså:
tryk avler modtryk, så kan de jo have det for det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian Christensen

Dato : 30-07-07 22:03

> Det er hurtigt slut med nedvejning, så det er med at komme afsted.

Ifølge flg. artikel i JP får man kun én billig periode, hvorefter man igen
skal betale sin normale strafafgift!
http://epn.dk/erhverv_samfund/article1025825.ece

Brian