/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
hjælp til start af diesel bil
Fra : tp


Dato : 29-07-07 13:14

Hejsa

Idag vil vores bil ikke starte. Den har af og til haft det sådan efter en
lille tur og en 5 mins pause. Idag ville den bare slet ikke starte. Vi
kæmpede. ventede 30 min og forsøgte igen. Så kom den. Var så dum at
stoppe den igen og prøve igen, og så ville den bare ikke....

Nu er en diesel jo ikke en benzin, så at tjekke om der er gnist på tændrør
etc etc virker jo ikke helt

Nogen der har input?


 
 
Klaus D. Mikkelsen (29-07-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-07-07 13:35

tp skriver:
>
> Nogen der har input?

Ja dig:

Bil (fabrikant/type/årgang)
Motor (størrelse)

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

tp (29-07-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 29-07-07 15:41

>
> Bil (fabrikant/type/årgang)
> Motor (størrelse)

Cordoba (VAG) SDI 1,9


Klaus D. Mikkelsen (29-07-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-07-07 17:11

tp skriver:
>
> Cordoba (VAG) SDI 1,9

Temperaturmåler på kølervand (svjh), kig lige tilbage i gruppen. Det er
beskrevet før.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

claus b. p. (30-07-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 30-07-07 09:24


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:46ACBC0D.72649892@du.kan.finde.den...
> tp skriver:
>>
>> Cordoba (VAG) SDI 1,9
>
> Temperaturmåler på kølervand (svjh), kig lige tilbage i gruppen. Det er
> beskrevet før.
>
Man kan måske tilføje: alle følere for temperatur mm. MAF'en. Og så
brændstoffiltre og vandudskiller.

En dieselmotor er principielt meget simpel. Drejer den rundt, og kommer der
diesel, så kører den. Men da brændstofdyserne er kontrolleret af en
computer, skal følerne der giver input til computeren, samt computeren selv,
selvfølgelig være i orden.
Er der skidt eller vand i tanken, rørene eller filtrene kan det blokere
fuldstændig for tilførslen. Med al den regn vi har fået denne sommer kunne
der måske være så meget kondens i tanken, at vandudskilleren er blevet
fyldt? (Normalt et klart glas med en bundprop hvor vandet, der synker til
bunds, kan lukkes ud.) Jeg ved ikke hvor den sidder på sådan en SDI, andre
kan måske hjælpe?
Ved helt kold motor er der selvfølgelig også defekte gløderør der kan være
grund til startproblemer, men hvis den lige har været startet, og ikke kan
starte igen, kan det ikke være problemet.

/Claus



tp (30-07-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 30-07-07 10:36

>>> Cordoba (VAG) SDI 1,9
>>
>> Temperaturmåler på kølervand (svjh), kig lige tilbage i gruppen. Det er
>> beskrevet før.
>>
> Man kan måske tilføje: alle følere for temperatur mm. MAF'en. Og så
> brændstoffiltre og vandudskiller.
>
> En dieselmotor er principielt meget simpel. Drejer den rundt, og kommer
> der diesel, så kører den. Men da brændstofdyserne er kontrolleret af en
> computer, skal følerne der giver input til computeren, samt computeren
> selv, selvfølgelig være i orden.
> Er der skidt eller vand i tanken, rørene eller filtrene kan det blokere
> fuldstændig for tilførslen. Med al den regn vi har fået denne sommer kunne
> der måske være så meget kondens i tanken, at vandudskilleren er blevet
> fyldt? (Normalt et klart glas med en bundprop hvor vandet, der synker til
> bunds, kan lukkes ud.) Jeg ved ikke hvor den sidder på sådan en SDI,
> andre kan måske hjælpe?
> Ved helt kold motor er der selvfølgelig også defekte gløderør der kan være
> grund til startproblemer, men hvis den lige har været startet, og ikke kan
> starte igen, kan det ikke være problemet.
>

Idag startede den så som en mis uden det mindste pip. Snakkede med den
lokale + vores gamle skodamekker (det er jo en sdi præcis som i skoda), og
ingen havde et bud andet end de ville da gerne måle lidt på den (det har vi
prøvet to gange før for en masse penge og ingen res

Skodamanden mente dog at hvis en eller anden måler var defekt ville den gå
dårligt, men starte. Er I eninge?
Hans bud var at skifte et startrelæ igen - det er skiftet før. Nu kører jeg
til smc og ser om de har sådan et liggende

Vedr diesel, så har jeg uluftet filteret. Dieselslangerne er af
gennemsigtigt plastic, så jeg kan se at der løber noget til motoren. Men
undervejs i alle mine forsøg så jeg, at der var luft i systemet..

Så gældende bud er vel nærmest et eller andet computer der af en eller anden
grund ikke vil sprøjte diesel ind?


Per Henneberg Kriste~ (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 30-07-07 13:40


"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:46adb104$0$2660$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Så gældende bud er vel nærmest et eller andet computer der af en eller
> anden grund ikke vil sprøjte diesel ind?

Har du fået læst fejlkoder ud af styreenheden?

Ellers er det nok næste skridt ;)
--
Per


Klaus D. Mikkelsen (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 30-07-07 17:43

tp skriver:
>
> Idag startede den så som en mis uden det mindste pip.

Også når den var varm ?

> Skodamanden mente dog at hvis en eller anden måler var defekt ville den gå
> dårligt, men starte. Er I eninge?

Nej

> Hans bud var at skifte et startrelæ igen - det er skiftet før. Nu kører jeg
> til smc og ser om de har sådan et liggende

Hvis motoren drejer rundt, men ikke vil starte hjælper det ikke at
skifte startrelæ'et

> Så gældende bud er vel nærmest et eller andet computer der af en eller anden
> grund ikke vil sprøjte diesel ind?

Mit bud er stadigvæk temperaturføleren.

Forestil dig at motorstyringen får at vide at motoren altid er iskold -
så vil den starte på "choker". Så længe den er kold kan den godt starte,
men når motoren er varm, "drukner" den.

Få en eller anden til at sætte diagnosticeringsværktøj på bilen og udlæs
temperaturer. Kør en tur og udlæs temperaturer igen.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Frodo Nifinger (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 30-07-07 21:58


"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:46adb104$0$2660$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>> Cordoba (VAG) SDI 1,9
>>>
>
> Vedr diesel, så har jeg uluftet filteret. Dieselslangerne er af
> gennemsigtigt plastic, så jeg kan se at der løber noget til motoren. Men
> undervejs i alle mine forsøg så jeg, at der var luft i systemet..
>
> Så gældende bud er vel nærmest et eller andet computer der af en eller
> anden grund ikke vil sprøjte diesel ind?

Hey! Luft i systemet! Det har jeg haft mine problemer med!
Min C3 HDI fik tiltagende startvanskeligheder - sjovt nok kun når konen
skulle køre i den
Snakkede med Citroen værkstedet om det, og de mente at der var en utæthed et
eller andet sted i brændstofsystemet.
De kunne selvfølgelig ikke tage bilen ind med det samme, så to dage efter
nægtede den også for mig, og jeg indlagde den på et lokalt værksted. De
fandt en brændstofslange, der var blevet slidt mod motoren og havde et
mikroskopisk hul.

Så det kunne være en mør slange eller lignende i brændstofsystemet.. Hvis du
kan se luft i skueglasset, så må det vare det....!
Luft i systemet gør, at pumpen ikke kan suge dieselen til sig og løber tør.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk



KASO (29-07-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 29-07-07 21:14


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46AC896C.F1EFBDD3@du.kan.finde.den...
> tp skriver:
>>
>> Nogen der har input?
>
> Ja dig:
>
> Bil (fabrikant/type/årgang)
> Motor (størrelse)





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste