Corolla GT DOHC fra først i 80'erne
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-07-07 10:46

Er der nogen der kan huske denne bil?
Det var forløberen for AE86 modellen, vist nok baseret på KE70.
Hvad kunne den på papiret og i virkeligheden?
Jeg ser dem meget sjældent på vejene eller på bilbasen, er de helt
uddøde?
Kai

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 29-07-07 11:42

Ja, jeg kan godt huske nogle af de modeller.

Min kammerat havde en Corolla GT coupe, først en fra 1984 senere en fra
1986, men det må være den mere kantede model før denne du tænker på.

Det var så vidt jeg husker ikke en 16 ventilet model som min kammis GT, og
derfor knap så stærk en bil. Jeg tror GT Coupeen havde omkring 136 hk,
hvorfor jeg gætter på ca 110-120 hk i den tidligere GT DOHC.

Det var ganske små biler, lette, derfor var den tidlige GT sandsynligvis med
en kampvægt på under 1000 kg.

Håber dette kan hjælpe dig lidt.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-07-07 11:39

Nicolai Mølgaard-Andersen:
> [...]
> hvorfor jeg gætter på ca 110-120 hk i den tidligere GT DOHC.
>
> Det var ganske små biler, lette, derfor var den tidlige GT sandsynligvis med

Det er præcis den jeg tænker på.
Var det bare en pumpet 4kh eller 3kh motor der lå i?
Jeg kendte også en der havde en, noget pumpet. Den spiste bagtøj som en
fed spiser kager
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-07-07 18:56

Fister Løgsovs:
> [...]
> Var det bare en pumpet 4kh eller 3kh motor der lå i?
> Jeg kendte også en der havde en, noget pumpet. Den spiste bagtøj som en fed

Det er model AE70 fra denne side, som jeg specifikt tænker på.
http://winterpalace.customer.netspace.net.au/crwd.html
Kai

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-07-07 19:19

> Nicolai Mølgaard-Andersen:

GT, og

GT Coupé havde 124Hk, MR2 og Corolla GT havde 121Hk, det var dog samme
motor i alle tre.
Min bror har motor+gearkasse til at stå fra en TE71 1,6 GT med dobbelt
DellOrto karburator og svjh. 90Hk.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-08-07 04:36

=?ISO-8859-15?Q?Fister_L=F8gsovs?= <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote
in news:mn.eaf77d7795f648be.52736@starmail.invalid.co.za:

> Det er præcis den jeg tænker på.
> Var det bare en pumpet 4kh eller 3kh motor der lå i?

Det var såmænd en 2T.