/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad er nedvejning?
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 29-07-07 00:47

Sidder der en klump jern under en 'opvejet' bil, er der støbt cement i
vangerne som skal bankes ud, eller hvad er det lige der rent fysisk foregår
i synshallen?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




 
 
Hr. Jensen (29-07-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 29-07-07 05:43

On Sun, 29 Jul 2007 01:46:53 +0200 "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> sent the following smoke signals:

>Sidder der en klump jern under en 'opvejet' bil, er der støbt cement i
>vangerne som skal bankes ud, eller hvad er det lige der rent fysisk foregår
>i synshallen?

Det er, så vidt jeg har forstået det, et rent administrativt indgreb, så
man sænker bilens lasteevne på papiret, men i praksis er det den samme
bil som før.
Men den skal synes med nedvejningen for at blive officiel (og for at
staten som sædvanlig kan få nogle flere af folks surt tjente penge i
kassen).

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Ib Jakobsen (29-07-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-07-07 10:04

Hr. Jensen skrev:

> Men den skal synes med nedvejningen for at blive officiel (og for at
> staten som sædvanlig kan få nogle flere af folks surt tjente penge i
> kassen).


Nu er det ikke ret meget der havner lige der. Som en anden skriver så er
selve omregistreringen gratis. Kommer lige i tanker om en ekstra bonus.
Mange af de biler der før lå over 2000kg total, skulle have dæk med et
større lastindex. Og de var som regel meget dyrere. Dem slipper man også
for.




--
MVH

Ib Jakobsen

Jørgen L. (29-07-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 29-07-07 10:07

>Nu er det ikke ret meget der havner lige der. Som en anden skriver så er
>selve omregistreringen gratis. Kommer lige i tanker om en ekstra bonus.
>Mange af de biler der før lå over 2000kg total, skulle have dæk med et
>større lastindex. Og de var som regel meget dyrere. Dem slipper man også
>for.

Hej Ib, det vil jeg så mene ikke er rigtigt, da dækkene vægt angivelser
stadig skal passe til maks akseltryk, og det er jo stadig det samme som før


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Ib Jakobsen (29-07-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-07-07 20:28

Jørgen L. skrev:

> Hej Ib, det vil jeg så mene ikke er rigtigt, da dækkene vægt angivelser
> stadig skal passe til maks akseltryk, og det er jo stadig det samme som før

Hvordan vil du holde samme akseltryk og samtidig nedsætte totalvægten?.
Jeg tænker her på F.eks Citroen Berlingo og Peugeot Partner. Som van og
med kunstigt forhøjet totalvægt, for at få den ned i
registreringsafgift, skal begge køre med forstærkede dæk. Den samme bil
på hvide plader kan køre med almindelige dæk. Man har brændt naller og
sat forkerte dæk på vanudgaverne. Det samme er set med flere Toyotaer.
Hyundai Matrix van brændt man også nallerne på. De første havde total på
1875kg og blev for dyre, så man fik sat totalvægten op til magiske
2025kg. Check eventuelt Berlingo van og Partner vans typegodkendelser på
ftyr.dk


--
MVH

Ib Jakobsen

Kent Nielsen (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 30-07-07 09:42


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46acea38$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
Jørgen L. skrev:

> Hej Ib, det vil jeg så mene ikke er rigtigt, da dækkene vægt angivelser
> stadig skal passe til maks akseltryk, og det er jo stadig det samme som
> før

>> Hvordan vil du holde samme akseltryk og samtidig nedsætte totalvægten?.

Den tekniske tilladte totalvægt bibeholdes, dermed også højeste akseltryk.

--
Mvh
Kent Nielsen




Ib Jakobsen (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-07-07 09:55

Kent Nielsen skrev:

>
>>> Hvordan vil du holde samme akseltryk og samtidig nedsætte totalvægten?.
>
> Den tekniske tilladte totalvægt bibeholdes, dermed også højeste akseltryk.
>

Ok, det vil sige at det kun er rent økonomisk man nedsætter totalvægten.
Og dermed siger at det er acceptabelt at man kører med det der pludselig
er blevet til overlæs. Set i forhold til registreringsattesten. Se det
sætter tingene lidt på plads.

Men det sjove er at man spørger fabrikkerne om det er kan tolereres at
man sætter totalvægten op, for at der ikke skal betales så meget afgift.
Kravet er så at man sætter C-dæk på. Og beholder kravet når man igen går
under stregen for kravet.





--
MVH

Ib Jakobsen

Kent Nielsen (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 30-07-07 11:38


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46ada756$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
Kent Nielsen skrev:

>
>>> Hvordan vil du holde samme akseltryk og samtidig nedsætte totalvægten?.
>>
>> Den tekniske tilladte totalvægt bibeholdes, dermed også højeste
>> akseltryk.
>

> Ok, det vil sige at det kun er rent økonomisk man nedsætter totalvægten.
> Og dermed siger at det er acceptabelt at man kører med det der pludselig
> er blevet til overlæs. Set i forhold til registreringsattesten. Se det
> sætter tingene lidt på plads.

> Men det sjove er at man spørger fabrikkerne om det er kan tolereres at man
> sætter totalvægten op, for at der ikke skal betales så meget afgift.
> Kravet er så at man sætter C-dæk på. Og beholder kravet når man igen går
> under stregen for kravet.

Ja, jeg kan godt følge din tankegang


--
Mvh
Kent Nielsen



Klaus D. Mikkelsen (29-07-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-07-07 07:07

"Preben Riis Sørensen" skriver:
>
> Sidder der en klump jern under en 'opvejet' bil, er der støbt cement i
> vangerne som skal bankes ud, eller hvad er det lige der rent fysisk foregår
> i synshallen?

De nedvejninger der har været tale om er ikek egenvægt, men mulige
totalvægt. Altså kun rent papirarbejde.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kent Nielsen (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 30-07-07 09:40


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:46abd56a$0$5656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Sidder der en klump jern under en 'opvejet' bil, er der støbt cement i
> vangerne som skal bankes ud, eller hvad er det lige der rent fysisk
> foregår
> i synshallen?
>

I synshallen kontrolleres, i et registreringssyn, at følgende ting er i
orden:

1: Egenvægt gange 1,2 må ikke give mere end det du vil nedveje til.
2. Maks. akseltryk gange 1,25 må ikke give over det du vil nedveje til.
3. Der må ikke nedvejes med mere end 30%
4. Der må ikke overskrides en skattegrænse, uden henvisning til skat (Dvs at
det kun er en fidus for biler der ligger på 2001 kg - 2500 kg i totalevægt)

--
Mvh
Kent Nielsen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste