Hvad skal man give for en firmabil ???
Fra : GRISEN

Dato : 28-07-07 02:43

Simplet spørgsmål, men nok ikke så simpelt svar ???

Hvis jeg skal forhandle med firmaet om firmabil, hvad er så fornuftigt at betale for handelen?
I mine tidligere jobs hvor der har været firmabil, der har det været regnet ind i lønnen fra jobbets start.
Derfor ved jeg reelt ikke hvor meget løn jeg har mistet på at have firmabil.

Der er nok tale om en bil til 350.000,-

*
Jan

Fra : GRISEN

Dato : 28-07-07 02:59

On Sat, 28 Jul 2007 03:42:41 +0200, GRISEN <egeriis@gmail.com> wrote:

>Der er nok tale om en bil til 350.000,-

Der er snak om en aftale der kun inkluderer bilen eller en anden aftale der inkluderer bilen + grøn afgift + forsikring + benzin.

*
Jan

Fra : Henning

Dato : 28-07-07 06:30

> [...]

>Derfor ved jeg reelt ikke hvor meget løn jeg har mistet på at have firmabil.

Du bliver jo beskattet af de 350.000,-, dvs den kommer til at koste
dig ca. 87.500,- om året. I runde nettotal svarer det til en
lønnedgang på bundlinien på 3.500,-.
Mange steder køres der så med "egenbetaling", som typisk er
leasingafgiften.

Fra : Tågehornet

Dato : 28-07-07 17:17

"GRISEN" <egeriis@gmail.com> wrote in message
> [...]
regnet ind i lønnen fra jobbets start.
| Derfor ved jeg reelt ikke hvor meget løn jeg har mistet på at have

så er det da nemmere at få kr 5000,- mere i løn pr. md., og et benzinkort
fra firmaet...så køre man bare i sin egen bil.

Fra : Henning

Dato : 28-07-07 17:30

On Sat, 28 Jul 2007 18:16:58 +0200, "Tågehornet" <Fis@ballade.dk>
wrote:

> [...]
>|

>så er det da nemmere at få kr 5000,- mere i løn pr. md., og et benzinkort
>fra firmaet...så køre man bare i sin egen bil.

Tror du selv på den går? Hvem skal betale benzinen? Skat skal nok
komme rendende, de synes ikke så meget om det!

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 18:09

> [...]

>Derfor ved jeg reelt ikke hvor meget løn jeg har mistet på at have firmabil.

Udover at du skal betale skat af små 90000 kr pro anno koster den vel
10-12k om måneden......incl. benzin, leasing, forsikring, ejerafgift,
service osv. Så regn på om det kan svare sig at holde den selv og få
kørepenge.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-07-07 20:20

On 28 Jul., 03:42, GRISEN <eger...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Derfor ved jeg reelt ikke hvor meget løn jeg har mistet på at have firmabil.

Hvor jeg arbejder får man et tillæg på 3500 kr. om måneden før skat
ved brug af egen bil, og så de normale 3,35 kr. skattefrit pr. km
firmakørsel. Så vi mister de 3500 kr. ved valg af firmabil, jeg valgte
at bruge privatbilen da det i mit tilfælde var/er billigere.

Med venlig hilsen Kim

Fra : GRISEN

Dato : 29-07-07 17:25

On 28 Jul., 18:16, "Tågehornet" <F...@ballade.dk> wrote:

> så er det da nemmere at få kr 5000,- mere i løn pr. md., og et benzinkort
> fra firmaet...så køre man bare i sin egen bil.

Jeg kommer ikke langt med 5.000,-
Hvis jeg går til banken og vil købe en ny bil til 350.000,- uden
udbetaling, så kræver de en månedlig ydelse på omkring 4.000,-
Det bliver til 10.600,- før skat.

*
Jan

Fra : Tågehornet

Dato : 29-07-07 22:48

> [...]

Hvis jeg går til banken og vil købe en ny bil til 350.000,- uden
udbetaling, så kræver de en månedlig ydelse på omkring 4.000,-

km penge kommer jo oveni, de to andre ting er kun for at stille bilen til
rådighed!.

Fra : GRISEN

Dato : 29-07-07 21:53

On 28 Jul., 19:09, Ivan Madsen <> wrote:

> Udover at du skal betale skat af små 90000 kr pro anno koster den vel
> 10-12k om måneden......incl. benzin, leasing, forsikring, ejerafgift,
> service osv.

Mange faktorer...

Firmaet har tidligere fået et tilbud på en Peugeot 307 SW 2,0 XS
Den skattemæssige værdi er 259.017,00 kr
Leasingafgift pr. måned      3350,-
Serviceaftale pr. måned       545,-
Grøn ejerafgift pr. måned    292,-

Hvis jeg betaler leasingafgift+serviceaftale+ejerafgift via
bruttolønnedgang på 4187,- så er det 1578,- efter skat.
Jeg vil desuden få pålagt en ekstraskat på 64754,25 kr.
Dvs. en samlet lønnedgang efter skat på ca. 4340,- pr. måned.

Er det sådan man gør?
Så er der stadig ikke indregnet forsikring og benzin som nok beløber
sig til 35-40000,- pr. år.

> Så regn på om det kan svare sig at holde den selv og få kørepenge.

Der er næsten ingen kørsel for firmaet, så kørselspenge er irrelevant.
Jeg er primært interesseret i firmabil, for at ungå at oprette et
stort billån.

*
Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-07 21:59

GRISEN skriver:

> Er det sådan man gør?

Det kan det være...

> Så er der stadig ikke indregnet forsikring og benzin som nok beløber
> sig til 35-40000,- pr. år.

Er det ikke med i prisen ?
Det er det hos os.

> Der er næsten ingen kørsel for firmaet, så kørselspenge er irrelevant.
> Jeg er primært interesseret i firmabil, for at ungå at oprette et
> stort billån.

Og, hvis du skifter arbejde ?

Jeg tror at privatleasing er bedst for dig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-07-07 22:44

On 29 Jul., 22:52, GRISEN <eger...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Der er næsten ingen kørsel for firmaet, så kørselspenge er irrelevant.
> Jeg er primært interesseret i firmabil, for at ungå at oprette et

Jo mindre firmakørsel og jo mere privatkørsel jo bedre forretning er
en firmabil, i hvert fald hvis det er en "almindelig" bil.

Betaler du selv benzinen reduceres den skattepligtige værdi med denne
udgift, om det også gælder de øvrige selvbetalte ved jeg ikke men det
er da værd at undersøge. http://www.tax.dk/pjecer/firmabil.htm

Med venlig hilsen Kim

Fra : GRISEN

Dato : 31-07-07 00:39

On 29 Jul., 23:47, "Tågehornet" <F...@ballade.dk> wrote:

> km penge kommer jo oveni, de to andre ting er kun for at stille bilen til
> rådighed!.

km penge er kun relevant, hvis der er en del kørsel for firmaet...
Det er der ikke i mit tilfælde.