Luftmassemåler
Fra : René

Dato : 27-07-07 19:10

Hej.
Jeg mener at have læst at en sådan evt. kan renses, men med hvad ??
Det er en Kia 1998 1,8 motor.
Testen siger der er fejl i den og det kunne jo godt være møg.

--
mvh. René
www.rene-p.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 27-07-07 19:29

> Testen siger der er fejl i den og det kunne jo godt være møg.
> [...]

Hvilke symptomer har du??

Jeg spørger da jeg har en Kia Clarus 2,0 fra 2000 med lidt tomgangsproblemer

Det kunne jo være det samme. HVilken model er din

Kim

Fra : René

Dato : 27-07-07 19:50

> Hvilke symptomer har du??
>
> Jeg spørger da jeg har en Kia Clarus 2,0 fra 2000 med lidt
> tomgangsproblemer
>
> Det kunne jo være det samme. HVilken model er din
>
> Kim
Hej
Tomgangen er lidt ujævn og burde nok være lidt højere, ikke meget, men når
den skal trække så er det som der mangler 20 HK men ikke altid.
Der har været diagnosestik på og det sagde fejl i luftmasseføler.
Det er også er Kia Clarus men 1,8 stationcar, jeg mener at have læst her at
man kan rense den med et eller andet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-07 19:57

"René" skriver:

> Jeg mener at have læst at en sådan evt. kan renses, men med hvad ??

Isopropylalkohol

Der har været en vejledning på http://www.dkfritidbil.dk/ , men serveren
er crashet.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-07-07 20:06

> "René" skriver:

> Isopropylalkohol

Eller Karburator-sprit, det er ca. det samme.

> Der har været en vejledning på http://www.dkfritidbil.dk/ , men serveren
> er crashet.......

Pille_den_af, bade_den, lad_tørre_1_time, montere_igen. Det er hvad øvelsen
går ud på, afh. af design kan der være variationer .

Fra : René

Dato : 27-07-07 20:26

> [...]
> øvelsen går ud på, afh. af design kan der være variationer .

> Okay har prøvet med noget videorens, og tålmodigheden var der ikke
Prøver at rense den igen og sætter den først i igen i morgen.
Videorens er vel lige så godt ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-07 20:30

>Videorens er vel lige så godt ?

Videorens _er_ isopropylalkohol, så ja.

Tjek lige om der skulle være andet i flasken.. LMM'en er en sart satan
og du opløser nemt silikonebelægningen på tråden hvis du bruger noget
der er for kraftigt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : René

Dato : 27-07-07 20:53

> Videorens _er_ isopropylalkohol, så ja.
>
> Tjek lige om der skulle være andet i flasken.. LMM'en er en sart satan
> og du opløser nemt silikonebelægningen på tråden hvis du bruger noget
> der er for kraftigt.

Det er en spray så den er go nok..
De skal have omkring 4 kilo for en ny, lyder dyrt.
Det er en Bosch 861 19 313 og kan ikke finde den på nettet meg google

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-07 21:08

>Det er en spray så den er go nok..

Ok :)

>De skal have omkring 4 kilo for en ny, lyder dyrt.

Det ikke kun lyder dyrt - det _er_ dyrt

>Det er en Bosch 861 19 313 og kan ikke finde den på nettet meg google

Prøv, at kontakt nogle forhandlere af reservedele på mandag.. de må
kunne skaffe den "uoriginalt".

En VW mekker jeg kender (de gør meget i LMM'ere... ) fortæller, at
når først den "skal renses" så er det en stakket frist der kun
udskyder en ny på kort basis...

Ved ikke om det er det samme med Kia.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-07-07 21:13

"René" <renep@adlshome.dk> skrev i en meddelelse news:46aa4d9b$0$13983

> De skal have omkring 4 kilo for en ny, lyder dyrt.
> Det er en Bosch 861 19 313 og kan ikke finde den på nettet meg google

Det gør det!, det kostede VW´s også i starten. Men da de "spiser dem til
frokost", faldt prisen hurtigt, nu sælger selv Biltema dem for 7-800,- ;).
BTW, Org. er det også Bosch.

Fra : John Sahl

Dato : 28-07-07 11:24

René wrote:
> De skal have omkring 4 kilo for en ny, lyder dyrt.
> Det er en Bosch 861 19 313 og kan ikke finde den på nettet meg google

Prøv lige at høre Thomas Landberg, www.bokstuning.dk da jeg mener han har
gjort en del i de LMM'er til ret fornuftige priser!

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-07-07 21:09

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Der har været en vejledning på http://www.dkfritidbil.dk/ , men serveren
>er crashet.......

Yes - den tiltede

der findes en temmeligt identisk vejledning, dog uden billeder på

http://www.vagcars.dk/docs/Techinfo_9/default.htm

--
Jan_stevns

Fra : René

Dato : 27-07-07 21:21

skrev :> Yes - den tiltede

> der findes en temmeligt identisk vejledning, dog uden billeder på
>
> http://www.vagcars.dk/docs/Techinfo_9/default.htm
>

> --
> Jan_stevns

Takker mange gange for diverse tips og vejledninger.
Ser på det i morgen..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-07 22:37

jan@bygteknik.dk skriver:

> Yes - den tiltede

Skal vi efterlyse en tapebackup til dig ?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 28-07-07 00:52

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Skal vi efterlyse en tapebackup til dig ?

He - snakket med Just ??

Jeg mangler at høvle en halvtreds bånd gennem ...

kompatibilitet - min bare !

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-07 07:55

jan@bygteknik.dk skriver:

> He - snakket med Just ??

Nope ?

> Jeg mangler at høvle en halvtreds bånd gennem ...

Det vil sige at du har fundet en tapeunit der virker ?

Men du har opgivet domænet ?

> kompatibilitet - min bare !

Sådan er det.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 28-07-07 08:30

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Nope ?

troede det bare, han siger han kender dig ovre fra futteriet ;)

>Det vil sige at du har fundet en tapeunit der virker ?

Yep - den er bare ikke helt glad for alle båndene, hvilket virker
tosset, for netop det system (SLR) er kendt for ikke at have
kompatibilitetsproblemer

>Men du har opgivet domænet ?

Ikke endnu - men da jeg ikke orker at starte forfra, bliver det frit,
såfremt jeg ikke kan finde en brugbar backup. det har før været
planen at renovere hele pivetøjet, men tid, opstart af nyt firma, og
især dyrene tog de sparsomme tiloversblevne minutter.

Jeg har *så* rigeligt hænderne fulde, med vore egne domæner, og ikke
mindst de firma-relaterede

folk og fæ her, er i fuld sving med at restaurere, fra planer og
beskrivelser, gudskelov er alle billeder og relevante data tilstede

og den ny server kører skam helt stabilt - og tro mig (!) det ny
backupsystem er ikke baseret på bånd, men serverspejling, op mod en
server der fysisk er i en anden lands-del.

(herligt, når en af tøserne bor i nærheden af LEGO)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-07-07 09:30

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Yep - den er bare ikke helt glad for alle båndene, hvilket virker
> tosset, for netop det system (SLR) er kendt for ikke at have

Kompatibilitet?
Hvad er dog det for et fremmedord?

> [...]
> server der fysisk er i en anden lands-del.
>
> (herligt, når en af tøserne bor i nærheden af LEGO)

Dvs. du baserer din backup på byggeklodser?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (pt. topløs

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 28-07-07 10:14

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Kompatibilitet?
>Hvad er dog det for et fremmedord?

Kender du ikke ordet da ;)

hvis nej, siger det bare at alle drev i en modelserie
kan læse/skrive data uden at skulel justeres ind efter hinanden, det
skal være sket ab fabrik

>Dvs. du baserer din backup på byggeklodser?

Yes

Du kender vel spørgsmålet om sex og legoklodser ?

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-07-07 12:37

> Kender du ikke ordet da ;)
>
> hvis nej, siger det bare at alle drev i en modelserie
> kan læse/skrive data uden at skulel justeres ind efter hinanden, det
> skal være sket ab fabrik

Kender godt ordet.
Ved også hvad det burde betyde.
Et er hvad det siger, teoretisk.
Noget _helt_ andet er hvad der sker i praksis
Min erfaring er at kompatibilitet er noget der skal opleves personligt.

> Yes
>
> Du kender vel spørgsmålet om sex og legoklodser ?

Nope.
Men fornemmer at jeg er på gyngende grund lige nu

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (pt. topløs

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 28-07-07 12:42

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Nope.
>Men fornemmer at jeg er på gyngende grund lige nu

hvis du ikke kender forskellen bør du holde dig til ......

:)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-07-07 13:57

> hvis du ikke kender forskellen bør du holde dig til ......
>
> :)

Ok, find lige Lego City 7243 til mig

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (pt. topløs

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-07-07 14:30

Uffe Bærentsen wrote:

> Kompatibilitet?
> Hvad er dog det for et fremmedord?

Salgsgeil. På linje med fremtidssikret.

mvh
Henning

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-07-07 15:15

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> Salgsgeil. På linje med fremtidssikret.

Endelig én der har forstået den sande betydning af ordet

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-07 09:35

jan@bygteknik.dk skriver:

> troede det bare, han siger han kender dig ovre fra futteriet ;)

Å-K

> [...]
> planen at renovere hele pivetøjet, men tid, opstart af nyt firma, og
> især dyrene tog de sparsomme tiloversblevne minutter.

Sådan kan det jo gå....

> og den ny server kører skam helt stabilt - og tro mig (!) det ny
> backupsystem er ikke baseret på bånd, men serverspejling, op mod en
> server der fysisk er i en anden lands-del.

Ok.