Tåbelys fjolser ... igen igen
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-07-07 20:05

G'aften i hytterne

Atter engang - Kører i Vordingborg bag et ungt par, med en trailer -
undrer sig lidt over tåbelyset på traileren er tændt - ved næste
kryds, går jeg da frem og spørger pænt om de lige gider slukke deres
tågelys ?

Jamennnn ... det kan vi ikke , det er en lejet trailer

Om jeg overvejede at :

Pille pæren ud for dem , eller finde en hammer ?

Tjaehhh..

<grin>

--
Jan_stevns

Fra : Snuden

Dato : 26-07-07 20:33

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jamennnn ... det kan vi ikke , det er en lejet trailer
>
> Om jeg overvejede at :
>
> Pille pæren ud for dem , eller finde en hammer ?

Ja, det er sgu håbløst....

Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 20:48

On Thu, 26 Jul 2007 21:04:42 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>
>Jamennnn ... det kan vi ikke , det er en lejet trailer
>
>Om jeg overvejede at :
>
>Pille pæren ud for dem , eller finde en hammer ?

Hmm.....må sq huske at tænde alt muligt lys til Bernermarkedet )
Tror jeg kender en, der kan låne mig et blåt blink, så jeg kan standse
et uvist gult monster, hvis det skulle dukke op. Men så skal jeg vist
have boostet turboen lidt )
Ellers så er tåbelygter efterhånden kommet så langt ned på min liste
at jeg ikke engang gider bemærke det længere )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-07-07 21:29

Ivan Madsen <> skrev :

>Hmm.....må sq huske at tænde alt muligt lys til Bernermarkedet )

<< leder_efter_hammeren.avi >> ;)

>Tror jeg kender en, der kan låne mig et blåt blink, så jeg kan standse
>et uvist gult monster, hvis det skulle dukke op. Men så skal jeg vist
>have boostet turboen lidt )

Blå blink .... hmmmm .... sådan et så jeg dælme idag, i bakspejlet.

Desværre er Spirilen dømt ude mht. bernermarkedet - jeg når ikke at få
en ny hovedcylinder hjem, og køre uden at kunne bremse, er ikke just
noget jeg har lyst til i den klods ;)

>Ellers så er tåbelygter efterhånden kommet så langt ned på min liste
>at jeg ikke engang gider bemærke det længere )

Jeg var egentligt også holdt op -

<< notat_til_mig_selv_noteret.avi >>

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 21:57

On Thu, 26 Jul 2007 22:29:22 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

><< leder_efter_hammeren.avi >> ;)

Skriver lige skadesanmeldelser på huskesedlen )

>Blå blink .... hmmmm .... sådan et så jeg dælme idag, i bakspejlet.

Gjorde jeg også.....indtil det fes forbi.....og desværre havde ærinde
3 km fremme, så vi fik lidt kø. Og egoismen trivedes i værste udgave

<...>
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-07 21:14

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Om jeg overvejede at :
>
> Pille pæren ud for dem , eller finde en hammer ?

Dit p.. har lavt kogepunkt, eller der er ikke meget liv på de sydlige
(ud)kanter, siden det kan give tankevirksomhed ;)).Tåben er den
næringsdrivende, som ikke gider sørge for at det gear han udlejer er ok. Kan
du forestille dig scenariet når han påpeger den ikke er lovlig.; nå, så
find en anden trailer.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-07-07 21:36

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Dit p.. har lavt kogepunkt, eller der er ikke meget liv på de sydlige
>(ud)kanter, siden det kan give tankevirksomhed ;)).

Nogen dage keder jeg mig virkeligt meget ;)

>Tåben er den næringsdrivende, som ikke gider sørge for at det gear
>han udlejer er ok.

Jep - men ærligt talt, har man sågu da også en pligt til at se efter
om ens egen lygteføring er iorden - herunder indgår i min bog, også
eventuelt lejet materiel

>Kan du forestille dig scenariet når han påpeger den ikke er lovlig.;
>nå, så find en anden trailer.

Ork ja - på et tidspunkt lejede jeg en hestetrailer, og kom pga
polisær indblanding for sent ned for at aflevere den - da ekspedienten
udbad sig leje for 4 timer ekstra , spurgte jeg om han så ville betale
bøden for ulovlig lygteføring, den skide trailer havde kostet mig ..

De betalte bøden !

Jeg ved ikke med andre - men det tager kun kort, lige at gå en runde
og kigge, hvis ens bil ikke er født med sladrehanke

--
Jan_stevns

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-07 22:02

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> De betalte bøden !

??, typ. får du valget imel. en prut at pille i el. en r.. at trutte i ;).
Det må ha' været chefen selv, somforengangsskyld stod i butikken.

Fra : Martin Bak

Dato : 27-07-07 00:02

> [...]
> udbad sig leje for 4 timer ekstra , spurgte jeg om han så ville betale
> bøden for ulovlig lygteføring, den skide trailer havde kostet mig ..

De to udsagn harmonerer ikke?

Martin

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-07-07 04:26

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

>De to udsagn harmonerer ikke?

Netop - de modsiger hinanden, hvis det ikke lige netop var fordi
trailerstikket kortsluttede under kørslen

"man" havde ikke monteret gummityllen ....

--
Jan_stevns

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-07-07 22:12

> [...]
> tågelys ?
>
> Jamennnn ... det kan vi ikke , det er en lejet trailer

Problemmet har nok været at de har ført konstant 12V ud på tågelys benet, da
dette bruges til campingvogn, så der kan værer lys inde i den samt til
køleskab.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-07 08:33

....du kører dér: http://www.bygteknik.dk/

))))

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-07-07 09:32

On Fri, 27 Jul 2007 09:33:25 +0200 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
sent the following smoke signals:

>...du kører dér: http://www.bygteknik.dk/

Billedet på siden viser det nyeste inden for iglo-byggeri på Nordpolen.
Bemærk den hvide sne!

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-07 09:38

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On Fri, 27 Jul 2007 09:33:25 +0200 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
> sent the following smoke signals:

> Billedet på siden viser det nyeste inden for iglo-byggeri på Nordpolen.
> Bemærk den hvide sne!

Hold da op! Ja sgu da, man skal bare holde hånden for det ene øje, for at se
det.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-07-07 13:51

> [...]
> sent the following smoke signals:

> Billedet på siden viser det nyeste inden for iglo-byggeri på Nordpolen.

Det er den gule sne du skal tage dig i agt for

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-07-07 13:35

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>...du kører dér: http://www.bygteknik.dk/

>))))

hvad er dit problem ? siden virker da ;)

--
Jan_stevns

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-07-07 14:18

<jan@bygteknik.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tågelys ?
>
> Jamennnn ... det kan vi ikke , det er en lejet trailer

En bil skal have en afbryderkontakt for trailerens tågelygte - det står
skrevet et eller andet sted. Samme kontakt bruges til at tænde og slukke for
f.eks. køleskabet på campingvognen - derfor skal der være en kontakt, hvis
man kommer til at anbringe en trailer på campingvognens plads.

--
Per

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-07-07 12:11

On 30 Jul., 15:17, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> [...]
> f.eks. køleskabet på campingvognen - derfor skal der være en kontakt, hvis
> man kommer til at anbringe en trailer på campingvognens plads.

Nemlig
Og den fejl havde Peugeot lavet da de monterede nyt træk på vores bil
efter en bagendekollision.
Fejlen fandt FDM til et skadestjeck som mit forsikringsselskab
betaler. Peugeot kom til at montere den kontakt U/B.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord