Import af biler fra Sverige til Danmark
Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 13:44

Hi All

Vi er et par stykker som overvejer at importere et par biler fra enten
Tyskland eller Sverige, og der er masser af informationer på nettet om
hvad man gør når bilen kommer fra Tyskland, men hvad med Sverige?

Kan det overhovedet ikke betale sig at hente en bil i Sverige eller
hvorfor er det kun Tyskland biler som regle hentes fra?

Jeg har set at der er en forskel i momsen i de to lande, men har det
noget at sige når bilen skal hentes til et andet EU land?

Håber der er nogle herinde som kan svare, og på forhånd tak for jeres
svar.

/Torben

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-07-07 13:55

> [...]
> noget at sige når bilen skal hentes til et andet EU land?
>
> Håber der er nogle herinde som kan svare, og på forhånd tak for jeres

Bilerne er generelt noget billigere i Tyskland end Sverige og der er mange
flere at vælge imellem.
Det må sige dig lidt, at selv svenskerne importerer fra Tyskland.
Du skal ikke betale ekstra moms af biler der er betalt moms af i det EU land
du henter dem i.

Mvh Niels

Fra : John Sahl

Dato : 24-07-07 14:55

Niels Bengaard wrote:
> Bilerne er generelt noget billigere i Tyskland end Sverige og der er
> mange flere at vælge imellem.

Generelt ja, men ikke altid.

> Det må sige dig lidt, at selv svenskerne importerer fra Tyskland.

Ja, nogen biler, men ikke alle..

Der kan være lidt omkring udvalget af biler, som gør det interessant at
hente dem i Sverige. Der er dog lige lidt papirarbejde, der godt kan drille
lidt ovre hos de svenske brødre.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Mogens

Dato : 24-07-07 17:25

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Generelt ja, men ikke altid.

Selv Volvo henter man/svenskerne i Tyskland

> Ja, nogen biler, men ikke alle..

Hvilke mærker importerer man ikke?

> Der kan være lidt omkring udvalget af biler, som gør det interessant at
> hente dem i Sverige. Der er dog lige lidt papirarbejde, der godt kan
> drille lidt ovre hos de svenske brødre.

Hmm - hvis der er noget, som er superenkelt, er det reg. og
det modsatte. Men nu importerer du jo en del, så jeg må jo
hellere passe på

Kan vi få et eksempel?

Fra : ShutEye

Dato : 24-07-07 19:13

> Selv Volvo henter man/svenskerne i Tyskland

Hmm har lige været på ferie 14 dage i sverige og lagde mærke til en del
volvoer uden køreløs.
Gad vide om det er importerede "med uden" køreløs?

Fra : ShutEye

Dato : 24-07-07 19:42

Køreløs??? Hvor faen kom det fra :)
Kørelys!

Fra : John Sahl

Dato : 24-07-07 20:14

Mogens wrote:
> [...]

Jeg snakker ikke mærker, men modeller eller biler som udvalget af den ene
eller den anden grund er større i det ene land end det andet. Dette kan
selvfølgelig variere en del over tid, det samme gør priserne jo..Både op og
ned..

> Hmm - hvis der er noget, som er superenkelt, er det reg. og
> det modsatte. Men nu importerer du jo en del, så jeg må jo
> hellere passe på

Ah, så meget bliver det nu heller ikke til

> Kan vi få et eksempel?

Ja da.. En dansk køber havde så travlt, at han valgte at bilen blev kørt til
DK på svenske plader, hvor efter plader og papirer blev returneret til
Sverige, hvor sælger i stedet for at afmelde bilen normalt, afmelder den til
eksport i købers navn og dermed fik køber ikke de rigtige papirer fra de
svenske myndigheder og kan således ikke indregistrere bilen i DK... Der
diskuteres stadig med de svenske myndigheder!