Hjuleleje og abs
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-07-07 19:29

Hej

Jeg snakkede lige med svigerfar, der fortalte han havde fået afvide af sin
mekker, at på biler med ABS skiftede kan ikke hjulleje, men hele ophænget,
det var på en Astra 2001. Er der nogle der kan af/bekræfte det? Skal nemlig
ud med den lille ny 106'er imorgen og have skiftet og ville lige vide om man
skulle have den helt store pung med.

Stef

Fra : Tom

Dato : 15-07-07 19:57

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemlig ud med den lille ny 106'er imorgen og have skiftet og ville lige
> vide om man skulle have den helt store pung med.

Det var i hvert fald sådan jeg gjorde på min mondeo. Det er hele narvet man
skifter og det er så legende let at enhver mand kan udføre det hjemme i
indkørslen med en topnøgle som eneste værktøj. Det er kun EN møtrik der
skulle løsnes og så var det lige til at pille narvet af.
Til min mondeo kostede et narv inkl. det hele omkring 1000,- shyt det var
dyrt for 2 stk (som slet ikke fejlede noget alligevel)

--
Tom

Fra : Henrik

Dato : 15-07-07 20:12

On 2007-07-15 20:29:19 +0200, "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> said:

> [...]
> ud med den lille ny 106'er imorgen og have skiftet og ville lige vide om man

Jeg fik da skiftet hjullejer på min Alfa 146... og den havde ABS..

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-07-07 22:45

Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> af/bekræfte det? Skal nemlig ud med den lille ny 106'er imorgen og
> have skiftet og ville lige vide om man skulle have den helt store
min pug 306 fik da skiftet hjullejet og ikke hele ophænget. I begge sider
endda. Det er sku den første bil jeg har haft hvor begge lejer gik samtidig.

prøv at se på http://www.thansen.dk/ om hvad det hjulleje sæt koster.
Så har du en ide at gå efter.

mvh
Henning

Fra : Tom

Dato : 15-07-07 22:55

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> min pug 306 fik da skiftet hjullejet og ikke hele ophænget. I begge sider
> endda. Det er sku den første bil jeg har haft hvor begge lejer gik
> [...]

ligner også et helt narv der skal udskiftes
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1091413951&n=366169669&pn=411533619

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-07-07 23:23

> ligner også et helt narv der skal udskiftes
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=1091413951&n=366169669&pn=411533619
>
> --
Det var satans, godt man ikke har sådan en vogn

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-07-07 23:21

> prøv at se på http://www.thansen.dk/ om hvad det hjulleje sæt koster.
> Så har du en ide at gå efter.

´Det var jo det jeg havde set og har da skiftet utallige lejer, på gamle
mazda'er og gålf'er så jeg kunne da heller ikke forstå. Jeg er bare for
doven til at gøre det selv... man har vel ferie

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-07-07 15:54

> min pug 306 fik da skiftet hjullejet og ikke hele ophænget. I begge sider
> endda. Det er sku den første bil jeg har haft hvor begge lejer gik
> samtidig.

Det samme her, men så går der jo nok også lidt inden det er et problem igen!

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-07 23:11

> [...]
> nemlig ud med den lille ny 106'er imorgen og have skiftet og ville lige
> vide om man skulle have den helt store pung med.

Min Hondafik skiftet her i foråret, bagpå, begge sider, ABS.. Lige over
2.000,- for sådan en omgang.. Ja, Honda koster "lidt" i stumper... Så bliver
spændende på tirsdag når jeg skal have nye manchetter på trækaksler (hvis
hele lortet skulle skiftes med aksler kostede det lidt over 2200 pr stk +
moms og montering) så får bare lige et par nye manchetter på først...
Bremserne begynder også snart at trænge til en udskiftning....

/SWP

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-07 23:14

> Min Honda fik skiftet her i foråret, bagpå, begge sider, ABS.. Lige over
> 2.000,- for sådan en omgang..
Hov, glemte lige...

Ja, det var hele narvet der skulle skiftes...

/SWP