Hvad skal man besøge ?
Fra : mk\(5220\)

Dato : 11-07-07 10:28

Hej

Skal på ferietur nær Gøteborg (og Trollhättan).
Hvad skal man se efter med hensyn til SAAB eller Volvo, kan man se en af
fabrikkerne eller skal man gå efter et museum?
Andre gode tips om hvad der er værd at se modtages gerne.

Mvh Morten

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-07-07 12:10

"mk(5220)" <mok@geocities.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fabrikkerne eller skal man gå efter et museum?
> Andre gode tips om hvad der er værd at se modtages gerne.

Hej Morten

Jeg var for et par år siden afsted til samme område og valgte at besøge
volvo museet på Volvo fabrikkerne lidt udenfor Göteborg. Det var, i forhold
til prisen, faktisk en ret stor oplevelse.
Der var Volvo´er fra start og op til i dag. Det mest imponerende er at det
ligger inde på Volvo-fabrikkens område som bare er ENORMT STORT!!
Den dag vi var der stod vi udenfor og røg en smøg da der kørte en grundigt
kamofleret bil forbi..... I dag er jeg ikke i tvivl, det var et forstudie af
den nye C30......

Nedenstående er sakset fra Volvo´s hjemmeside.

Volvo Museet
Fra slutningen af 1920'erne op til i dag. Volvo Museet inviterer dig til at
udforske Volvo's udvikling og succes'er under samme tag i Arendal, Sverige.
Se hvordan de klassiske værdier er blevet brugt til at gøre Volvo et af
verdens mest respekterede brands.

Åbningstider:
Tirsdag-Fredag 12-17
Lørdag-Søndag 11-16

Juni - August:
Tirsdag-Fredag 10-17
Lørdag-Søndag 11-16

Sådan kommer du til Volvo Museet:
Med bus: Fra Eketrägatan, bus 28 mod Sörred. Stå af ved Götaverken Arendal.
Følg skiltene til Volvo Museet.

Med bil: Fra E6, E20 og rigsvej 40, kør mod Hisingen og derefter Torslanda.
Lige efter Bräckemotet køres fra mod Volvo Arendal. Ved Volvo Arendal følges
skiltene til Volvo Museet.

Priser:
Voksne: kr. 30,-
Børn (6-12 år): kr. 10,-
Familier: kr. 60,-
Grupper på mere end 15 personer (book tid på +46 3166 48 14)

For yderligere information ring på +46 31 664814 eller send en e-mail til
museum@volvo.com.

Mvh
Lars Hansen

Fra : mk\(5220\)

Dato : 11-07-07 21:11

> [...]
> snipsnipsnip
> For yderligere information ring på +46 31 664814 eller send en e-mail til

Hej Lars

Tak for ide'erne.

Museet er sikkert en godt ide, det ser ikke ud til at man sådan uden videre
kan komme ind på selve fabrikken.

Mvh Morten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-07-07 19:14

> [...]
> fabrikkerne eller skal man gå efter et museum?
> Andre gode tips om hvad der er værd at se modtages gerne.

Vi er jo meget forskellige m.h.t. hvad vi kan lide at se.
Hvis vi ser bort fra bilerne, så er et besøg ved sluserne i Trollhättan et
besøg værd. Husk både at se sluserne oppefra og nedefra, og der plejer også
at være rimelig mulighed for at komme til at se når de løfter og sænker
skibe ved den sidste sluse før søen.
I Gøteborg kan jeg anbefale at tager nogle gåture ved havnen på sydsiden.
Der er bl.a. et udsigtstårn over byen, der er et område hvor der ligger en
masse forskellige ældre skibe m.m.
Man kan også sejle ud i skærgården. Bl.a. går en af turene ud til en mindre
ø med et velbevaret fæstningsværk, hvor svenskerne i sin tid forsvarede sig
mod de grumme danskere.
Der står man af og tager så en senere båd tilbage.
Det er faktisk meget sjovt at se, at det for en gangs skyld ikke er
danskerne som er heltene.

Kurt

Fra : mk\(5220\)

Dato : 11-07-07 21:13

> Snip Snip
> Det er faktisk meget sjovt at se, at det for en gangs skyld ikke er
> danskerne som er heltene.
>
> Kurt
Hej Kurt

Tak for ide'erne, der er noget at arbejde videre med

Mvh Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-07 07:24

> [...]
> fabrikkerne eller skal man gå efter et museum?
> Andre gode tips om hvad der er værd at se modtages gerne.

Selvklart:
http://www.saabsverige.com/main/SE/sv/museum.shtml

Saab Museet har mer än 100 bilar i samlingen varav ungefär 50 stycken visas
i utställningen. Museet erbjuder också konferensmöjligheter, försäljning i
butik m.m.

Öppettider
Måndag - Söndag 11:00 - 16:00

Påskhelgen 2007:
Museet är stängt 6 - 8 april och öppnar igen den 9 april.
Midsommar 2007:
Museet är stängt 22 och 23 juni och öppnar igen 24 juni.
Sommarperioden 2007:
Under 2007 kommer vi att ha sommaröppet mellan den 25 juni och den 2
september. Följande öppettider gäller under den perioden:
Måndag - söndag 10:00 - 18:00

7-10 juni - Saab Festival med 60 års jubileum. För mer information, besök
gärna www.saabfestival.se

Entrépriser
Vuxna betalar 60 kr, barn och pensionärer 30 kr och familjebiljett kostar
120 kr. För Saab anställda är det gratis inträde vid uppvisande av Saab
legitimation.

Saab Museet har adress: Åkerssjövägen 10, Trollhättan och ligger på
Innovatumområdet (följ skyltar från Rv 45) Tel. 0520-84344, fax 0520-32051
och e-post:
saab.carmuseum@se.saab.com

Der står bl.a. også, at der er daglige fabriksrundvisninger kl. 12.30. Og
man booker tid/plads i receptionen på museet, eller via ovenstående mail.

M.v.h.
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

begin 666 spacer.gif
`
end

Fra : mk\(5220\)

Dato : 12-07-07 21:07

> [...]
> man booker tid/plads i receptionen på museet, eller via ovenstående mail.

God ide, den er lagt ind på navigatoren

Mvh Morten