Små gulplade biler
Fra : Flottenheimer

Dato : 11-07-07 07:00

Er lidt i tvivl om hvordan afgift-udgift er.

De små gulpladebiler skulle vist blive billigere, men hvad koster det at
have dem.

Skal man betale vægtafgift og de 5040 kr. I kalder misundelsesafgift , eller
hvordan.

Det er de årlige faste omkostninger til staten jeg tænker på

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-07-07 07:51

On Wed, 11 Jul 2007 08:00:01 +0200 "Flottenheimer"
<maxtothelimit@maxpowerdrome.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>have dem.
>
>Skal man betale vægtafgift og de 5040 kr. I kalder misundelsesafgift , eller

Jeps, tidligere betalte man 95% registreringsafgift og 900 kr./år plus
vægtafgift.
Nu er det 50% reg.afg. og 5040 kr./år plus vægtafgift.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 11-07-07 11:55

> [...]
> vægtafgift.
> Nu er det 50% reg.afg. og 5040 kr./år plus vægtafgift.

Jf. http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html er straffen
mindre for varevogne med en totalvægt under 2 tons.
mvh
Mogens

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-07-07 12:45

"Mogens Haugaard" <mogenshaugaard@hotmail.com> writes:

> Jf. http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html er straffen
> mindre for varevogne med en totalvægt under 2 tons.
> mvh
> Mogens

Nej. (Bemærk datoen!)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-07-07 12:58

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:

> Nej. (Bemærk datoen!)

Det rigtige sted at kikke er her:

http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/20061/lovforslag/L217/index.htm

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 11-07-07 13:34

> Det rigtige sted at kikke er her:
>
> http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/20061/lovforslag/L217/index.htm

Undskyld, du har ret, den side jeg referede til er ikke opdateret, for biler
reg. 1. gang efter april 2007 er afgiften for privatkørsel kr. 5040.

mvh
Mogens

Fra : Flottenheimer

Dato : 11-07-07 15:18

"Mogens Haugaard" <mogenshaugaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Undskyld, du har ret, den side jeg referede til er ikke opdateret, for
> biler reg. 1. gang efter april 2007 er afgiften for privatkørsel kr. 5040.
>
> mvh
> Mogens

Det kan vel så godt svare sig at se på en lille gulplade bil når man
alligevel altid kun er maks to i bilen.

Men jeg synes ikke forhandlerne har særlig mange til salg.

Er det et område de ikke har opdaget. Hvad mon en ignis koster på gule
plader ?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-07-07 15:53

On Wed, 11 Jul 2007 16:18:09 +0200 "Flottenheimer"
> [...]

>alligevel altid kun er maks to i bilen.
>
>Men jeg synes ikke forhandlerne har særlig mange til salg.

Renault sælger Clio II som van startende ved ca. 82.000 kr. inkl. moms.
Kia c'eed findes også som van.
Toyota har i hvert fald planer om at sælge det meste af deres
personbilsprogram på guleplader.

Så mon ikke at vi snart ser en opblomstring på dette felt, og dog for
med den høje misundelsesafgift, så går der ikke mange år før besparelsen
er ædt op.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-07-07 16:42

Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> writes:

> [...]
>
> Så mon ikke at vi snart ser en opblomstring på dette felt, og dog for
> med den høje misundelsesafgift, så går der ikke mange år før besparelsen

Det ser nu ikke helt håbløst ud for fx. Yaris diesel. Den bliver så
vidt jeg kan regne 48000 billigere som gulplade van end som 3d
personbil (129000 vs. 177000). Til gengæld skal man af med de
5040+vægtafgift i stedet for de normale 2600 kr i ejerafgift.

Vægtafgiften bliver så vidt jeg kan se 2520 kr/år. Summa summarum,
besparelse ædt på ca. 9 år. Det kan vel godt gå an, men det bliver
kønnere hvis der også er en erhvervsmæssig anvendelse.

Fra : Tom

Dato : 11-07-07 17:24

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vægtafgiften bliver så vidt jeg kan se 2520 kr/år. Summa summarum,
> besparelse ædt på ca. 9 år. Det kan vel godt gå an,

Hvordan kommer du frem til at det kan gå an?
En yaris burde da holde længere end 9 år og så er det da det rene tilsats at
have den på gule plader og en omreg. til hvide plader efter 9 år er da
heller ikke billig, for slet ikke at tale om montering/køb af bagsæder osv.

--
Tom

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-07-07 18:30

"Tom" <christensen@bigfoot.com> writes:

> [...]
> heller ikke billig, for slet ikke at tale om montering/køb af bagsæder osv.

Hm, ja. Hvad nu hvis man køber ny bil efter 4-5 år? (Men hvem køber
den brugte?)

Fra : claus b.p.

Dato : 12-07-07 15:24

> Hm, ja. Hvad nu hvis man køber ny bil efter 4-5 år? (Men hvem køber
> den brugte?)

Der har du netop fat i noget, hvem vil købe en brugt bil på gule plader? Den
bliver umulig at komme af med til en fornuftig pris. Så hvis du vil spare
penge: FLYT til Sverige. Der har de både billigere biler og boliger. Men
der er selvfølgelig problemet med de mange svenskere...

/Claus

Fra : Tom

Dato : 12-07-07 16:17

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> spare penge: FLYT til Sverige. Der har de både billigere biler og
> boliger. Men der er selvfølgelig problemet med de mange svenskere...

Der er vel også vigtigere ting i livet end en bil.

(selv om jeg ikke lige kan komme på hvad det skulle være

--
Tom