Afgiftnedsættelse-Er der nogle der har fåe~
Fra : sbc

Dato : 10-07-07 12:58

Jeg har købt en Toyota Auris og skal have ca. 9000 kr tilbage pga. den
nye lov vedr. afgifter.
Min forhandler bliver ved med at sige, at staten endnu ikke har
afregnet tilbagebetalingen.
Er der nogle der har fået penge tilbage ?

Hilsen
Søren

Fra : Nicolai

Dato : 10-07-07 13:15

> Jeg har købt en Toyota Auris og skal have ca. 9000 kr tilbage pga. den
> nye lov vedr. afgifter.
> Min forhandler bliver ved med at sige, at staten endnu ikke har
> afregnet tilbagebetalingen.

Samme melding herfra. Men reguleringen må jo kommer med renters rente osv...

Fra : Peter Fischer

Dato : 10-07-07 15:02

sbc skrev:

> [...]
> Min forhandler bliver ved med at sige, at staten endnu ikke har
> afregnet tilbagebetalingen.
> Er der nogle der har fået penge tilbage ?

Samme melding herfra.

Jeg citerer Skat (Skat Motor i Tåstrup): "Vi er ikke gået i gang endnu
og vi skal også holde sommeferie. Jeg ved ikke hvornår vi går i gang,
men så må vi jo bare udskrive rentegodtgørelse".

GRRRRRRRRRRRRRRRRR!!

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Tonni Madsen

Dato : 10-07-07 16:25

Er afgift forslaget gået igennem...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Peter Fischer

Dato : 10-07-07 16:54

Tonni Madsen skrev:

> Er afgift forslaget gået igennem...
>
> Mvh Tonni Madsen

Jada

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Søren Bo Christianse~

Dato : 10-07-07 16:59

Jamen så vil jeg igen tænke positive tanker om min forhandler.
Jeg havde ham nemlig mistænkt for "smøl".

Hilsen
og tak

Søren

Fra : Anders Thorup

Dato : 10-07-07 18:55

"Søren Bo Christiansen" <a@post.tele.dk> wrote in message
> Jamen så vil jeg igen tænke positive tanker om min forhandler.
> Jeg havde ham nemlig mistænkt for "smøl".
>
> Hilsen
> og tak
>
> Søren

Det kan du rolig gøre.. det er nemlig SKAT der smøler...

Mvh
Anders

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-07-07 20:21

Anders Thorup wrote:

> Det kan du rolig gøre.. det er nemlig SKAT der smøler...

Send dem en rykker med 100 kr.´s rykkergebyr :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 10-07-07 18:59

"Søren Bo Christiansen" <a@post.tele.dk> writes:

> Jamen så vil jeg igen tænke positive tanker om min forhandler.
> Jeg havde ham nemlig mistænkt for "smøl".

Jamen det var da godt. Men hvordan er den så at køre i, Aurisen?

Fra : Riverwind

Dato : 11-07-07 18:41

"sbc" <sbcellis@hotmail.dk> wrote in message
[...]
> Min forhandler bliver ved med at sige, at staten endnu ikke har
> afregnet tilbagebetalingen.
> Er der nogle der har fået penge tilbage ?
[...]

Har fået det samme at vide af min forhandler. Har mailet Skat om hvornår de
kan forventes, men endnu ikke fået svar.

Mvh Rasmus

Fra : Karina Hansen

Dato : 11-07-07 19:54

> Har fået det samme at vide af min forhandler. Har mailet Skat om hvornår de
> kan forventes, men endnu ikke fået svar.
>
> Mvh Rasmus

Samme her... Vi venter også på en pris! Tror lige jeg smider en mail
også :D Bare så de ka se vi er mange der venter :)

/Karina

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 13-07-07 17:19

"sbc" <sbcellis@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min forhandler bliver ved med at sige, at staten endnu ikke har
> afregnet tilbagebetalingen.
> Er der nogle der har fået penge tilbage ?

Jeg har i dag fået en kreditnota fra forhandleren, hvor der står at jeg får
kr. 27.665,- tilbage - så noget sker der.

Jacob Pedersen

Fra : Karina Hansen

Dato : 13-07-07 20:43

> Jeg har i dag fået en kreditnota fra forhandleren, hvor der står at jeg får
> kr. 27.665,- tilbage - så noget sker der.

Vil det sige at de efterhånden har regnet den ud?

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 14-07-07 11:56

"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vil det sige at de efterhånden har regnet den ud?

Det tror jeg.
Sælgeren ringede også for ca 14 dage siden, og fortalte at han havde regnet
ud hvad jeg skulle have, og at jeg ville få noget på skrift ligeså snart
bogholderiet nåede det. Så jeg er godt tilfreds med den forhandler - jeg
havde jo frygtet at det blev noget sværere.

Jacob Pedersen

Fra : Nicolai

Dato : 14-07-07 09:24

> Jeg har i dag fået en kreditnota fra forhandleren, hvor der står at jeg
> får kr. 27.665,- tilbage - så noget sker der.

Hvilket bilmærke?

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 14-07-07 11:51

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket bilmærke?

BMW
Terminalen i Kolding

Jacob Pedersen

Fra : Karina Hansen

Dato : 14-07-07 12:42

Jacob Pedersen skrev:

> BMW
> Terminalen i Kolding
>
> --
> mvh
> Jacob Pedersen

Fuck mand... så er de kun nået til B.. der er edermame langt ned til P
for Peugeot.. *suk* :)

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 14-07-07 17:23

"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[...]
> Fuck mand... så er de kun nået til B.. der er edermame langt ned til P for
> Peugeot.. *suk* :)

Det er vist min forhandler der har regnet på det, så om de har hørt noget
fra skat endnu, og hvilken rækkefølge det evt foregår i, ved jeg ikke noget
om. Men forhandleren sagde at de havde fået et regneark (om det så var fra
BMW Danmark, skat eller en helt 3. aner jeg ikke) og at han havde nået frem
til det beløb jeg sidenhen har fået på skrift.

Jacob Pedersen

Fra : Peter Fischer

Dato : 14-07-07 13:30

Jacob Pedersen skrev:

> "sbc" <sbcellis@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har i dag fået en kreditnota fra forhandleren, hvor der står at jeg får
> kr. 27.665,- tilbage - så noget sker der.

Nogen medfølgende kopi fra Skat som beskriver beløbsstørrelse?

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 14-07-07 17:20

"Peter Fischer" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
[...]
> Nogen medfølgende kopi fra Skat som beskriver beløbsstørrelse?

Nej.

Men jeg har læst loven igennem på kryds og tværs, og forsøgt at regne ud
hvad jeg skulle have, hvis der ikke var nogen der tog røven på mig, og jeg
kom frem til 26888 kr. (der er mange småting såsom selealarm osv som jeg
ikke har helt styr på hvordan bilen er afgiftsbelagt efter gamle regler, som
betyder nogle få 100 kr) så jeg føler mig ikke snydt.

Der står på den kreditnota jeg har fået, hvilket beløb der er betalt i
afgift, og hvilket der skal betales efter de nye regler, og så er forskellen
så beløbet nederst.

Jacob Pedersen

Fra : Peter Fischer

Dato : 14-07-07 18:52

Jacob Pedersen skrev:

> [...]
> afgift, og hvilket der skal betales efter de nye regler, og så er forskellen

Her må jeg så afsløre at min forhandler og jeg *slet* ikke er enige.

Just so U know :-/

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Steen Schmidt

Dato : 14-07-07 19:24

Peter Fischer wrote:

> Her må jeg så afsløre at min forhandler og jeg slet ikke er enige.

Hvilken bil?

Mvh
Steen

Fra : Peter Fischer

Dato : 15-07-07 07:27

Steen Schmidt skrev:

> Hvilken bil?

Fiat Grande Punto Sport og Fiat Grande Punto JTD

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Steen Schmidt

Dato : 15-07-07 10:39

Peter Fischer wrote:

> Fiat Grande Punto Sport og Fiat Grande Punto JTD

Har du købt to biler? Det er jo af lidt betydning præcist hvilken model
det drejer sig om - jeg går ud fra 1,4 16V Sport og 1,9 JTD Sport,
begge 3-dørs. Jeg forudsætter 2 selealarmer (jeg kan ikke finde denne
information hos Fiat) og ingen DPF på JTD'en. I så fald er priserne
ændret så meget:

1,4 16V Sport: -13.788,-
1,9 JTD Sport: -10.188,-

Mvh
Steen

Fra : Peter Fischer

Dato : 15-07-07 17:39

Steen Schmidt skrev:

> [...]
> begge 3-dørs. Jeg forudsætter 2 selealarmer (jeg kan ikke finde denne
> information hos Fiat) og ingen DPF på JTD'en. I så fald er priserne

Ja, vi har købt to.

Diesel er 1.3 JTD.

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Steen Schmidt

Dato : 15-07-07 21:38

Peter Fischer wrote:

> Ja, vi har købt to.
>
> Diesel er 1.3 JTD.

Ok:

1,3 JTD Active (3-dørs): -25.096,- (kan være et par kroner +/-, da
afgiftsgrundlaget er under skalaknækket - jeg kender ikke den præcise
før-pris)
1,3 JTD Active (5-dørs): -25.628,-
1,3 JTD Dynamic: -27.788,-

Hvordan harmonerer dette med din og forhandlerens beregninger?

Mvh
Steen

Fra : Peter Fischer

Dato : 16-07-07 06:01

Steen Schmidt skrev:

> [...]
> 1,3 JTD Active (5-dørs): -25.628,-
> 1,3 JTD Dynamic: -27.788,-
>
> Hvordan harmonerer dette med din og forhandlerens beregninger?

Det er en 1.3 JTD dynamic.
Diff. på ca. 6-7k ift. dig.

Sports er diff. på ca. 8k ift. dig.

Altså begge i forhandlers favør, men vi må se hvad forhandler kan
frembringe.

Derfor er det så møgirriterende at vi ikke har krav på info fra Skat mht
tilbagebetaling.

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Steen Schmidt

Dato : 16-07-07 08:14

Peter Fischer wrote:

> Det er en 1.3 JTD dynamic.
> Diff. på ca. 6-7k ift. dig.
>
> Sports er diff. på ca. 8k ift. dig.

Det er de nye modeller med ESP der er tale om, ikke?

> Altså begge i forhandlers favør, men vi må se hvad forhandler kan
> frembringe.
>
> Derfor er det så møgirriterende at vi ikke har krav på info fra Skat
> mht tilbagebetaling.

Beregningen er meget nem at lave, så forhandleren vil da blot fremstå
som en tåbe hvis han laver den "forkert". Fiat har de nye priser på
deres hjemmeside nu, er de heller ikke nedsat med de beløb jeg har
skrevet? Nogle importører har brugt afgiftsnedsættelserne til at hæve
priserne lidt på deres biler - altså nedsætte dem "for lidt". Men det
må selvfølgelig ikke påvirke hvad du skal have retur.

Men ud fra det beløb du har betalt for bilerne, kan man beregne den
helt præcise pris inden afgiftsberegning (altså efter de gamle
afgiftsregler) - dermed er det nemt at beregne den nye afgift, og
dermed hvad du skal have retur.

Mvh
Steen

Fra : Peter Fischer

Dato : 19-07-07 17:37

Steen Schmidt skrev:

> Det er de nye modeller med ESP der er tale om, ikke?

Ja, Sport er med ESP.

> [...]
> priserne lidt på deres biler - altså nedsætte dem "for lidt". Men det
> må selvfølgelig ikke påvirke hvad du skal have retur.

Mht. Sportsudgaven blev den nedsat med ca. 20k ift. daværende listepris.
Derfor er regnestykket med at sammenligne før og efter listepriser og
deraf bare konkludere afgiftsrefusion ikke så simpel.

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Steen Schmidt

Dato : 19-07-07 20:41

Peter Fischer wrote:

> Ja, Sport er med ESP.

Men ikke JTD Dynamic'en? I dag er den nemlig også med ESP, og det har
betydning for afgiftsberegningen. Hvor mange selealarmer er der i dine
biler? Dette har også betydning...

> Mht. Sportsudgaven blev den nedsat med ca. 20k ift. daværende
> listepris. Derfor er regnestykket med at sammenligne før og efter
> listepriser og deraf bare konkludere afgiftsrefusion ikke så simpel.

Jo, det er ganske simpelt, men vi har brug for dine egne tal. På din
slutseddel står der en kontantpris - dette er forhandlerens pris ekskl.
moms inden afgift osv. Denne pris er det eneste der behøves for at
regne den totale pris inkl. moms og afgift ud efter de nye regler. Du
har så (formoder jeg) betalt et større beløb, og differencen skal du
have retur. Såre simpelt.

Det er ligemeget om listeprisen er ændret undervejs eller ej - du har
en slutseddel med en kontantpris på, det er dén der er relevant. Det er
sjældent folk betaler listeprisen alligevel, det var blot den eneste
jeg havde at gå ud fra, så længe jeg ikke kendte *din* specifikke pris.
Husk afgiftspligtigt (fabriksmonteret) ekstraudstyr, hvis der er noget
sådant.

Mvh
Steen

Fra : Peter Fischer

Dato : 20-07-07 05:50

Steen Schmidt skrev:

> Men ikke JTD Dynamic'en? I dag er den nemlig også med ESP, og det har
> betydning for afgiftsberegningen. Hvor mange selealarmer er der i dine
> biler? Dette har også betydning...

Det er kun Sport der har ESP.

JTD var ikke mulig med ESP på købstidspunkt så den har ikke.

Selealarmer ... hmm ... det ved jeg sgu ikke.
Det er dynamic versioner vi har, og jeg kan ikke umiddelbart se det i
spec's nogen steder. Den har alarmer, men om det kun er foran ved jeg ikke:
http://www.fiat.dk/FIAT_DENMARK/uploads/1006/1074076741/20070228/Punto_tekspec_0207.pdf

> [...]
> regne den totale pris inkl. moms og afgift ud efter de nye regler. Du
> har så (formoder jeg) betalt et større beløb, og differencen skal du

Kontantpris for Sport var 67.016 excl. reg.afgift, excl. moms., excl.
afgiftspligtigt ekstraudstyr ex moms (1.203), excl. afgiftsfrit udstyr,
excl. moms på afgiftsfrit udstyr, excl. levering, excl. moms på omk.,
excl. nummerplade.

En forhandler må ikke "volddumpe" prisen på en bil og dermed slippe med
at betale en betydeligt mindre reg.afgift. Der er svjv nogle mindste
listepriser som der afkræves reg.afgift af overfor Skat.
Og netop i mit tilfælde *er* kontantprisen nedsat betragteligt, hvorfor
jeg ikke er helt sikker på at sagen er så simpel endda.
Det har ikke været muligt at få et svar fra Skat hvordan de afregner
reg. afgift af kraftigt nedsatte kontantpriser.

Ja, i know

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Steen Schmidt

Dato : 20-07-07 20:43

Peter Fischer wrote:

> Selealarmer ... hmm ... det ved jeg sgu ikke.

Vi forudsætter 2, én på hvert forsæde. Hver selealarm (op til tre)
flytter en hundredemand i afgiften.

> [...]
> afgiftspligtigt ekstraudstyr ex moms (1.203), excl. afgiftsfrit
> udstyr, excl. moms på afgiftsfrit udstyr, excl. levering, excl. moms

Det var billy I så fald burde prisen (inkl afgift og moms) være
156.223 + evt. afgiftsfrit ekstraudstyr + levering.

> En forhandler må ikke "volddumpe" prisen på en bil og dermed slippe
> med at betale en betydeligt mindre reg.afgift. Der er svjv nogle
> mindste listepriser som der afkræves reg.afgift af overfor Skat.

Det har du muligvis ret i - det er noget med en minimumsfortjeneste på
9%, ikke?

> [...]
> jeg ikke er helt sikker på at sagen er så simpel endda. Det har ikke
> været muligt at få et svar fra Skat hvordan de afregner reg. afgift

De regner vel i så fald af minimum forhandlerens indkøbspris + 9%,
ligegyldigt om han vælger at sælge billigere end dette til dig. Jeg kan
godt se det forplumrer udregningen lidt. Spørgsmålet er om det er
muligt at få oplyst forhandlerens indkøbspris fra importøren. Det er
sikkert ikke nemt :-/ Hvis dette beløb kunne findes, samt verificeres
om der vitterligt er tale om +9% (eller om jeg husker galt), så er
regnestykket igen nemt.

Mvh
Steen

Fra : alexbo

Dato : 16-07-07 08:41

"Peter Fischer" skrev

> Altså begge i forhandlers favør, men vi må se hvad forhandler kan
> frembringe.

Du skriver at du og forhandleren *slet* ikke er enige, var det så ikke
muligt at vi kunne få dine og forhandlerens tal.
Eller måske bare forhandlerens tal, hvis du ikke selv har regnet på det, men
bare gerne vil have noget mere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Fischer

Dato : 19-07-07 17:33

alexbo skrev:

> [...]
> muligt at vi kunne få dine og forhandlerens tal.
> Eller måske bare forhandlerens tal, hvis du ikke selv har regnet på det, men

Mine tal er baseret på de ændrede købsaftaler som de prøvede at få os
til at underskrive som erstatning for de oprindelige købsaftaler.

De nye købsaftaler repræsenterede slutpriserne iht de nye afgiftsregler
som forhandler mente de skulle være.

Jeg har tidligere beskrevet forskellene i kroner i øre.

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Riverwind

Dato : 13-07-07 19:13

"sbc" <sbcellis@hotmail.dk> wrote in message
[...]
> Er der nogle der har fået penge tilbage ?
[...]

Har netop idag fået en check med posten.

Mvh Rasmus

Fra : Nicolai

Dato : 14-07-07 09:24

Fra : Riverwind

Dato : 14-07-07 10:43

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
[...]
> Hvilket bilmærke?
[...]

Volvo, Lindvang i Aabenraa.

Mvh. Rasmus

Fra : Søren Bo Christianse~

Dato : 16-07-07 19:37

Tak til alle, for svar og kommentarer.

Det billede der danner sig hos mig, er at det er noget tilfældig, hvordan
Skat i de forskellige regioner prioterer sagen.
Nogle steder er der gang i tilbagebetaling, andre steder er der endnu ikke
tænkt på sagen.

Forhandlerne er jo nok heller ikke 'guds bedste børn'. Her troede jeg, at
'De Store' ville kører sagen efter bogen. Men det virker som om
'fiflerrierne' er lige fordelt mellem de små og de store.

Der er alt sammen uforståelig, da det jo er vedtaget på tinge, og derfor
skulle kører efter vejledning fra det vedtagne lovforslag.
Er det sjusk, eller er det 'som det plejer' fra den side.

Forløbet har givet mig noget at tænke på.

Hilsen
Søren

Ps. Er der nogle der har fået penge tilbage fra Toyota.

Fra : SG

Dato : 19-07-07 23:08

"Søren Bo Christiansen" <a@post.tele.dk> skrev i news:469bbb1c$0$2657
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Ps. Er der nogle der har f†et penge tilbage fra Toyota.

Nix, her venter jeg også på, at Toyota får gang i betalingen...