Refleksion over køb af ny bil
Fra : Peter eller Line

Dato : 09-07-07 21:57

Hej alle

Har lige købt en ny Citroen C3 1,4 HDI. Prisen for metallak samt levering
løb op i ca. 160000. Jeg er jo jyde, og der skulle da selvfølgelig handles.
Mit indgangspunkt var at avancen på nye biler nok ikke er verdens højeste,
hvorfor jeg gik efter ekstraudstyr (hvorfor gør det ikke sælger så meget at
smide ekstraudstyr med i en ny bil?). Jeg ville heller ikke være decideret
ond (okay hardcore jyder havde nok været det, men alligevel.....det ligger
sgu ikke til mig).

Jeg fik mig forhandlet frem til ekstraudstyr i form af alufælge, vinterdæk,
armlæn monteret, original måtter samt montering af mit eget anlæg. Samlet
pris ca. 10000. Se nu vil jeg gerne høre jer med lidt mere erfaring om det
er for lidt jeg har "krejlet" mig eller om det nogenlunde ligger i det
omfang som en "normal" handel vil kunne indbringe køber

Venlig hilsen
Peter

Og så fik jeg jo også en lækker lækker ny bil, så glæden vil jo ingen ende
tage :)

Fra : F.Larsen

Dato : 09-07-07 22:29

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> erfaring om det er for lidt jeg har "krejlet" mig eller om det nogenlunde
> ligger i det omfang som en "normal" handel vil kunne indbringe køber

og hvad er normal prisen, for det du betalte 10.000 ?

--
Flemming

Fra : Peter eller Line

Dato : 09-07-07 22:34

De 10000 er normalprisen (hos en Citroenforhandler) for de nævnte ting. Og
jeg betalte ikke 10000, jeg fik det med i den samlede pris på 160000

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-07-07 00:27

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in

> (hvorfor gør det ikke sælger så meget at
> smide ekstraudstyr med i en ny bil?).

Sikkert fordi avancen på ekstraudstyr er højere end på bilen - og prisen
for ikke at gøre det kan være at han mister hele handlen til en anden
forhandler.