rust i dør
Fra : kb

Dato : 09-07-07 18:24

Hej

Jeg har en ældre bil, som desværre har fået en del rust døren. idag
provede jeg så lige at stikke en skarp genstand ind og der var hul.
Nu er mit spørgsmål så, kan man selv lave dette, kan det overhovedet
betale sig?

Kan man spartle hullet ud?

mvh

Klaus

Fra : Ole Axelsen

Dato : 09-07-07 18:44

kb wrote:
> [...]
> provede jeg så lige at stikke en skarp genstand ind og der var hul.
> Nu er mit spørgsmål så, kan man selv lave dette, kan det overhovedet

Den eneste rigtige måde at reparere det på er, med ny frisk plade og
svejseværk.

> Kan man spartle hullet ud?

Tja, men det er kun en klatløsning. Der vil hurtigt komme bobler igen.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-07-07 21:13

kb skrev:
> [...]
> provede jeg så lige at stikke en skarp genstand ind og der var hul.
> Nu er mit spørgsmål så, kan man selv lave dette, kan det overhovedet

Hvor længe skal det holde og hvordan skal det se ud bagefter?

> Kan man spartle hullet ud?

Ja, men det holder ikke særligt længe.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-07-07 07:50

On Mon, 09 Jul 2007 22:12:38 +0200 "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is>
sent the following smoke signals:

>Hvor længe skal det holde og hvordan skal det se ud bagefter?

Sikkert til han har fået den solgt jvf. et vurderingsindlæg.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-07-07 09:22

Hr. Jensen skrev:

> Sikkert til han har fået den solgt jvf. et vurderingsindlæg.

Hvis det er sådan det forholder sig, så skulle han tvinges til at æde rust.

Fra : kb

Dato : 11-07-07 22:11

Hvem har sagt at jeg vil sminke rust??

Jeg spørger om jeg kan gøre noget ved det rust, og ja jeg overvejer at
sælge bilen, men vil da ikke snyde en køber. Jeg har to valg enten kan
jeg prøve at reperere døren, hvis dette muligt, eller sætte en ny dør
i. Jeg kunne jo også vælge at sælge bilen med rust i døren.

Jeg ved ærlig talt ikke hvad der får dig til at påstå jeg skulle gøre
noget sådant, men det er sq en kedelig påstand at komme med.
Håber ikke din logik er sådan til daglig.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-07-07 22:55

kb skrev:
> Hvem har sagt at jeg vil sminke rust??

Ham jeg svarede antydede at det kunne være sådan det forholdt sig.

> [...]
> jeg prøve at reperere døren, hvis dette muligt, eller sætte en ny dør
> i. Jeg kunne jo også vælge at sælge bilen med rust i døren.

Medmindre du reparerer døren rigtigt, så er det sidstnævnte du bør
vælge. En spartling af hullerne er ikke en rigtig reparation. Der bør du
i stedet for skifte dørbunden ud. Den kan limes på med karrosserilim, så
du slipper for svejsning, slibning og spartling.

> Jeg ved ærlig talt ikke hvad der får dig til at påstå jeg skulle gøre
> noget sådant, men det er sq en kedelig påstand at komme med.
> Håber ikke din logik er sådan til daglig.

Jeg har ikke påstået noget, så du bør nok få gennemset din egen logik.

Fra : kb

Dato : 12-07-07 07:48

On 10 Jul., 08:49, Hr. Jensen <aage...@musikalsk.invalid> wrote:
> On Mon, 09 Jul 2007 22:12:38 +0200 "Frank E. N. Stein" <fla...@mail.is>
> sent the following smoke signals:

> Sikkert til han har fået den solgt jvf. et vurderingsindlæg.

Nej det beklager jeg, det var ikke dig, men hr. jensens indlæg.