Skivebremser ?
Fra : Tom

Dato : 08-07-07 18:38

Hej

Findes der ikke nogen skivebremser til mondeo 1.8 som IKKE bliver skæve bare
fordi man bremser lidt frisk op til rundkørslerne?

Er så hamre træt af det l*rt man køber hos fætte Høyer, det sidste par blev
skæve efter 200 Km kørsel på en enkelt dag....Ford egne bliver også skæve

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 08-07-07 18:49

Tom wrote:
> Hej
>
> Findes der ikke nogen skivebremser til mondeo 1.8 som IKKE bliver
> skæve bare fordi man bremser lidt frisk op til rundkørslerne?

Jeg havde samme problem på min gamle Vectra. Jeg fik et sæt standard Brembo
skiver (uden riller eller huller) ved Mekonomen, som holdte ihvertfald
15.000Km uden at blive skæve.

/Brian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-07-07 21:41

> Jeg havde samme problem på min gamle Vectra. Jeg fik et sæt standard
> Brembo skiver (uden riller eller huller) ved Mekonomen, som holdte
> ihvertfald 15.000Km uden at blive skæve.

Jeg har også brembo fra meko på seaten.
Den bliver fra tid til anden kørt temmelig frisk og de endnu ikke blevet
skæve. Sofar har de holdt 50k

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-07-07 21:44

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:46914bc3$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg har også brembo fra meko på seaten.
> Den bliver fra tid til anden kørt temmelig frisk og de endnu ikke blevet
> skæve. Sofar har de holdt 50k

De kostede i øvrigt lidt over en tusse inklusiv mintex klodser til front.

/Dennis

Fra : Tom

Dato : 08-07-07 22:01

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:46914cad$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:46914bc3$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> De kostede i øvrigt lidt over en tusse inklusiv mintex klodser til front.

Hmm, synes jeg er lidt dyrt. Så jeg vil nok kigge mig om efter ebay, hvis
merkonomen skulle være alt for dyr.
Jeg er bare SÅ træt at det skidt der sidder på nu, HVER gang jeg bremser så
er det hele ved at ryste fra hinanden.

http://cgi.ebay.de/BREMBO-Bremsscheiben-Belaege-FORD-MONDEO-I-II-Vorne_W0QQitemZ140136161848QQihZ004QQcategoryZ57410QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/ATE-BREMSSCHEIBEN-FORD-MONDEO-SCORPIO-VA-NEU_W0QQitemZ300127565688QQihZ020QQcategoryZ57410QQrdZ1QQcmdZViewItem

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-07-07 22:18

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in

> Jeg er bare SÅ træt at det skidt der sidder på nu, HVER gang jeg
> bremser så er det hele ved at ryste fra hinanden.

Kender det alt for godt, har fået skiftet forbremseskiver 2 gange pga. det
:( Lige nu har bagbremserne en smule skævhed, det er knap så træls.

Ødelægger det egentlig ikke også bremseeffekten ?

Fra : Tom

Dato : 08-07-07 22:29

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> :( Lige nu har bagbremserne en smule skævhed, det er knap så træls.
>
> Ødelægger det egentlig ikke også bremseeffekten ?

Nej, men jeg er lidt bange for at hjullejet lider under det.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 09-07-07 05:05

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, synes jeg er lidt dyrt. Så jeg vil nok kigge mig om efter ebay

Jeg har købt i bunkevis af Brembo hér:
www.formeldiscbrakes.com/

Fra : Tom

Dato : 09-07-07 14:26

> [...]
> Jeg er bare SÅ træt at det skidt der sidder på nu, HVER gang jeg bremser
> så er det hele ved at ryste fra hinanden.

Hmm, var hos Merko idag. De havde både Brembo og ATE på lager, men jeg blev
lidt i tvivl så jeg købte ikke noget. Han ville ikke ombytte Brembo skiverne
hvis de blev skæve.....så begyndte han med at det var ikke så ofte der kom
en kunde og klagede over skæve skiver, men NÅR de gjorde så kunne han oplyse
dem at det ikke var skiverne det var galt med, men derimod monteringen.
800 Kr for 2 stk Brembo uden garanti er lidt for meget til mig. Da jeg
spurrgte til ATE var jeg nær faldet bag over....jeg troede at de var
billigere end Brembo ud fra de ovenstående links, men han ville have 900 Kr
pr stk for ATE.....hold da fast der er simpelthen for LIDT konkurrence i
danmark og ALLLT for høj avance...suk

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-07-07 16:37

> pr stk for ATE.....hold da fast der er simpelthen for LIDT konkurrence i
> danmark og ALLLT for høj avance...suk

Lad os høre hvad du kommer til at lægge på diske i Flensborg - og husk dit
Danfoss kort - det giver procenter hos mange reservedelsbutikker i
Flensborg, jeg kan ikke huske den komplette liste, men jeg skal kigge næste
gang jeg er dernede og arbejde efter ferien.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Tom

Dato : 09-07-07 17:09

> [...]
> Flensborg, jeg kan ikke huske den komplette liste, men jeg skal kigge
> næste gang jeg er dernede og arbejde efter ferien.

Jep, bliver nok snart, da jeg har FERIE nu

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-07-07 19:07

Tom skrev:

> Findes der ikke nogen skivebremser til mondeo 1.8 som IKKE bliver
> skæve bare fordi man bremser lidt frisk op til rundkørslerne?

Hvorfor faen tror du vi andre ikke gider Ford?

Jeg skiftede skiver på min Granada som andre skifter undertøj - Sierra var
ikke bedre, har jeg ladet mig fortælle - nie wieder!

Men kan du ikke få noget uoriginalt på som Mogens fik på sin Omega?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 20:16

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :

>Hvorfor faen tror du vi andre ikke gider Ford?

spagettiarme ??

>Jeg skiftede skiver på min Granada som andre skifter undertøj - Sierra var
>ikke bedre, har jeg ladet mig fortælle - nie wieder!

Jeg ved ikke hvordan i bærer jer ad - mine skiver holder meget
længe.....

>Men kan du ikke få noget uoriginalt på som Mogens fik på sin Omega?

brembo siges at holde bedre, jeg er nu ikke den der tester ;)

--
Jan_stevns

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-07-07 22:49

jan_stevns skrev:

> Jeg ved ikke hvordan i bærer jer ad - mine skiver holder meget
> længe.....

Jeg kom fra en VW 412 hvor jeg kørte med de samme bremser i årevis "uden at
ryste".

Efterfølgende havde jeg 3 Opler der heller ikke svinede med skiverne og nu 2
Toyotaer der osse kan finde ud af det, så mig og Ford...

Skulle jeg absolut ha en Ford så helst en B fra 30erne - ikke at bremserne
var bedre men den var nu hyggelig
Hans
http://kortlink.dk/2hsd