Rust på ny bil???
Fra : Peter eller Line

Dato : 07-07-07 21:17

Hej alle

Har købt en ny C3.....og så den i dag for første gang. Det første jeg lagde
mærke til var at der var rust på bremseskiverne på fordækkene. Sælger sagde
at det bare var overfladerust som ville forsvinde når "maskineriet kommer op
at køre". Kan det passe at man køber en helt ny bil med rust? Måske at den
har stået ude, meeeen.....

Venligst
Peter

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-07-07 21:30

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> "maskineriet kommer op at køre". Kan det passe at man køber en helt ny bil
> med rust? Måske at den har stået ude, meeeen.....

Det er helt normalt, når en bil holder udenfor kommer der kondensvand på
skiverne, og de ruster. Dette forsvinder så snart der bremses.
Bremseskiverne er lavet af jern, og kan af gode grunde hverken males eller
rustbeskyttes, så de ruster.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-07-07 21:32

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

Måske at den
> har stået ude, meeeen.....

Hvis du ikke har haft bil før, så kan jeg trøst dig med, det er normalt-
Sælgeren har forengangsskyld ret. Har du haft bil før, undskyld, men hvad
havde du ellers forventet?. Bremseskiver ruster.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-07-07 21:50

> [...]

> "maskineriet kommer op at køre". Kan det passe at man køber en helt ny
> bil med rust? Måske at den har stået ude, meeeen.....

Det er helt normalt - har oplevet at stille bilen om morgenen med skinnende
blanke bremseskiver. 8 timer og et par byger efter er skiverne røde af
rust. Det forsvinder ret hurtigt igen.

Fra : Per W.

Dato : 07-07-07 22:10

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i melding
> [...]
> "maskineriet kommer op at køre". Kan det passe at man køber en helt ny bil
> med rust? Måske at den har stået ude, meeeen.....

Bremseskiver ruster i løpet av noen timer, det er slik det er.

/Per W.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-07-07 22:41

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev
>Det første jeg lagde
> mærke til var at der var rust på bremseskiverne på fordækkene.

Hvis der er bremseskiver på fordækkene, så forlang dem fjernet. De både
larmer og giver elendigt vejgreb
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 08-07-07 19:48

Preben Riis Sørensen skrev:
> "Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev
>
> Hvis der er bremseskiver på fordækkene, så forlang dem fjernet. De både
> larmer og giver elendigt vejgreb

Utrolig godt set, at den lille skrivefejl var der !! Jeg elsker
simpelthen det danske sprog, og især når det bliver det rene volapyk.
Det er selvfølgelig klart hvad der menes, men misforståelsens kunst skal
man nu heller ikke kimse af, - hvordan man så end kimser.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 20:19

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev :

>Hvis der er bremseskiver på fordækkene, så forlang dem fjernet. De både
>larmer og giver elendigt vejgreb

av mave !!

--
Jan_stevns

Fra : epos85@gmail.com

Dato : 31-07-07 21:30

On 7 Jul, 23:10, "Per W." <p...@tiscali.no> wrote:
> "Peter eller Line" <peterl...@mobilixnet.dk> skrev i meldingnews:468ff4d1$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Bremseskiver ruster i løpet av noen timer, det er slik det er.
>
> /Per W.

Bremseskiver ruster ikke på få timer, nei..... Men det går en god
stund ifra den dagen bilen forlater fabrikken til den kommer ut i
butikken.. Gjerne står den ute en stund underveis, gjerne ute hos
selger, å gjerne ute rett etter produksjonen... Så kommer det ann på
om du kjøpte den på vinterstid. F.eks det kunne ha vært strødd salt
der bilen ble kjørt fra/til med bilen, selv om strekningen ikke var
lang så vil det også gi rust etterhvert...

Jeg jobber på Bertel O Steen lastebil... Har egentlig aldri sett rust
på nye biler nei, men slitedeler som bremseskiver/caliper/spindel/osv
vil få raskest rust...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-08-07 12:18

>Bremseskiver ruster ikke på få timer, nei.....

Der kommer rødlige tendenser efter få timer, jo.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk