bremser Ford Galaxy
Fra : caz

Dato : 06-07-07 18:41

Hej

Jeg har lidt bremseproblemer i min Ford Galaxy - hvilket jeg håber I har et
bud på hvad kan være årsagen til.

Det er en årgang 2000 6 måned den gl. model. 90 HK Tdi

Den bremser i og for sig godt nok, - og så alligevel...? Pedalen føltes
meget underlig. Når bilen er slukket kan den meget nemt trædes så den bliver
hård. Her bliver pedalen, selv om jeg trykker meget hårdt. Det vil jeg
umiddelbart påstå er normalt.
Når bilen så er startet, og jeg træder på bremsepedalen, så synker den lige
så langsomt til den næsten er helt i bund. Pedalen er således ikke hård. Ved
alm. småbremsninger føltes den (næstem) helt normal, og bremser fint (nok??)

Der er ABS på bilen

Har I et bud på en løsning??

De bedste sommerhilsener

Carsten

Fra : Tom

Dato : 07-07-07 06:55

"caz" <caz@FJERNertmanns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige så langsomt til den næsten er helt i bund. Pedalen er således ikke
> hård. Ved alm. småbremsninger føltes den (næstem) helt normal, og bremser

Luft i bremsesystemet, det HASTER med at få sådan en fejl repareret. Mon
ikke hele bremsevæske bør skiftes ved samme lejlighed.
En anden mulighed er en utæt hjulcylinder eller kaliber, så kan man også
banke pedalen næsten helt i bund. Dette plejer man at kunne se ved at der
løber bremsevæske ud ved førnævnte dele.
SKYND dig at få det lavet, bremserne er det vigtigste på bilen

--
Tom

Fra : caz

Dato : 08-07-07 18:44

> [...]
> løber bremsevæske ud ved førnævnte dele.
> SKYND dig at få det lavet, bremserne er det vigtigste på bilen

Hej Tom - og tak for dit svar.

Jeg tror ikke systemet er utæt, da jeg hverken mangler vædske, og jeg kan
ikke se der er løbet noget ud. Hvis det er luft - hvordan passer det så med,
at jeg fint kan få pedalen hård når motoren er slukket?? - og her synker
pedalen ikke længere ned.....

.... bilen ryger ASAP på værksted, men det var jo rart at vide lidt om det
inden...

/Carsten