Køb af Saab 9-5
Fra : Jan Damgaard

Dato : 28-06-07 10:22

Har et godt øje til en 9-5 Estate 2.0t fra 2001 med ca. 150k på uret.

Har modellen nogle svage punkter, jeg skal være opmærksom på?
Er der ikke noget med en bundrist og noget olie på 2.0t-motoren?

Mvh
Jan

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 28-06-07 11:29

"Jan Damgaard" <foto-jan@damgaard.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har et godt øje til en 9-5 Estate 2.0t fra 2001 med ca. 150k på uret.
>
> Har modellen nogle svage punkter, jeg skal være opmærksom på?

Rust i bagklappen, der hvor plaststykket(ikke nr.plade reklamen) går sammen
med selve bagklappen. Det er ofte i højre eller venstre side ude ved
lygterne.

> Er der ikke noget med en bundrist og noget olie på 2.0t-motoren?

Slidt undervogn og styretøj(sejler meget), min(2001 2,3t Vector Estate)
havde gået godt 100.000 km da jeg fik den, og den var rigtig dejlig, men
havde ovenstående fejl.
Den var meget tørstig men den virkede rimeligt kvik, ingen sprinter med
OK-accelleration og overhalningsmuligheder i bilen.

Jeg har den ikke mere, men vil altid synes at det er en god bil, især af
praktiske hensyn.

-Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 30-06-07 08:34

> [...]
>
> Har modellen nogle svage punkter, jeg skal være opmærksom på?
> Er der ikke noget med en bundrist og noget olie på 2.0t-motoren?

Hej Jan.

Rusten som Morten beskriver. Løses nemt ved at sætte f.eks. et stykke tyndt
gummi imellem.

M.h.t. motoren, så er det den mest slidstærke Saab laver. Den er ikke ramt
af olieproblemerne.

Skal bilen være rigtig sjov, så få den chippet med Hirsch-trim, som vil give
dig 210 Hk. Bilen synes med det, da det er godkendt af Saab!

Ellers køb det AutoBild som er på gaden NU! Der er en brugttest af netop 9-5
2,0t. Og ellers er der massere af erfaringer på:
http://www.saabklubdanmark.dk

M.v.h.
En glad 9-5 ejer...