Hvor lang tid tror I?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-06-07 15:32

Kører til den lokale Ford for at få lavet en ekstra nøgle til Puma´en, som
kun blev leveret med een nøgle.

Hvornår tror I Ford havde tid til at lave en ekstra nøgle?

Spoiler:

13 dage frem i tiden havde de tid til at lave en ekstra nøgle.

Godt man ikke har mobilitetsproblemer i den mellemliggende periode.

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-06-07 15:35

> [...]
>
> 13 dage frem i tiden havde de tid til at lave en ekstra nøgle.
>
> Godt man ikke har mobilitetsproblemer i den mellemliggende periode.

Det er formodentlig fordi bilen skal på værksted. Det er meget normalt med
14 dages ventetid.

Mvh Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 27-06-07 16:49

> Det er formodentlig fordi bilen skal på værksted. Det er meget normalt med
> 14 dages ventetid.
Ej det er det altså godt nok ikke. Jeg har aldrig oplevet mere end max 5
arbejdsdage. Og det har bla. været hos VW, Mercedes, Skoda her i holstebro.
Heller ikke hos små mekkere har jeg prøvet mere end 5dage.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-06-07 22:02

> [...]
> arbejdsdage. Og det har bla. været hos VW, Mercedes, Skoda her i
> holstebro. Heller ikke hos små mekkere har jeg prøvet mere end 5dage.

Tja, sådan er det her på Sjælland.
Det betyder nu heller ikke noget med opgaver som en nøgle man godt kan
undvære eller normal service, er vognen kaput, kan man måske komme til før.

Mvh Niels

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-06-07 16:57

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
>
> 13 dage frem i tiden havde de tid til at lave en ekstra nøgle.
>
> Godt man ikke har mobilitetsproblemer i den mellemliggende periode.

Da jeg skulle ha en ekstra nøgle til mondeoen (også ved Ford) tog det ca
3-4 dage og den kostede ca 450kr incl kodning og batteri.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Henning

Dato : 27-06-07 20:51

On Wed, 27 Jun 2007 16:31:30 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Kører til den lokale Ford for at få lavet en ekstra nøgle til Puma´en, som
>kun blev leveret med een nøgle.
>
>Hvornår tror I Ford havde tid til at lave en ekstra nøgle?

Hvor i verden? Låsesmeden på HC Ørstedsvej, Frederiksberg laver mens
du venter - og du behøver hverken tandbørste eller sovepose

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-06-07 07:02

Henning wrote:

> Hvor i verden? Låsesmeden på HC Ørstedsvej, Frederiksberg laver mens
> du venter - og du behøver hverken tandbørste eller sovepose

Sælger betaler, såhh.. :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Henning

Dato : 28-06-07 07:28

On Thu, 28 Jun 2007 08:01:47 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Sælger betaler, såhh.. :)

Ok, så du vil hellere vælge at vente 14 dage end selv hive 300,- op af
foret? Hvorfor kan sælger ikke betale regningen fra en lokal låsesmed?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-06-07 09:27

Henning wrote:

> Ok, så du vil hellere vælge at vente 14 dage end selv hive 300,- op af
> foret?

Ja :)

Hvorfor kan sælger ikke betale regningen fra en lokal låsesmed?

Ham om det - det er nok billigere for ham :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-06-07 16:19

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Ja :)
>
> Hvorfor kan sælger ikke betale regningen fra en lokal låsesmed?
>
> Ham om det - det er nok billigere for ham :)

OK, hvis du har forespurgt om nøglen med samme mangel på interesse for
at få det lavet hurtigt, så er det da helt fint at han tog 13 dage om
det... du stod åbenbart ikke og manglede den.

Hvis istedet du havde presset ham, så er jeg sikker på at du havde fået
lavet den hurtigere... havde jeg manglet en nøgle så var det helt
sikkert at jeg ville få den lavet det sted hvor den var færdig hurtigst,
men hvis det blot var en 'nice-to-have' nøgle, så er 1 dag eller 14 dage
jo ikke vigtig.

Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-07 20:03

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> sikkert at jeg ville få den lavet det sted hvor den var færdig
> hurtigst, men hvis det blot var en 'nice-to-have' nøgle, så er 1 dag

Jeg står ude ved ham og vil gerne have lavet en nøgle. Han ved ikke hvor
meget han skal ulejlige mig for at få mig forbi - men det fandt han ud af.

Men nå - somsagt - sælger betaler og næste gang går den ikke. Jeg går
normalt ikke til autoriserede forhandlere.

--
Per, Esbjerg