Olie på Polo 1.6
Fra : Absalon

Dato : 25-06-07 13:35

Er begyndt at få et problem med min Polo 1.6 fra 96' af..

Den er periodisk begyndt at lyse i "Olie-tingen" på
instrumentbrættet.. men hvis du går ud og checker om der er olie på
den, er der fint med olie, selvom om motoren er varm eller kold.
Fejlen kommer bare nogen gange, sådan måske 1 gang hver 2. uge, og
den blinker så'n dvs. den melder ikke fejlen konstant, bare en
blinken..

Kan det være en sensor der er er gået i stykker? for motoren går
stadig fint uden nogen problemer, men hvis den mangler olie kan det jo
være et alvorligt problem :(

Håber i kan hjælpe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-06-07 13:57

>Kan det være en sensor der er er gået i stykker?

Ja.

> for motoren går
>stadig fint uden nogen problemer, men hvis den mangler olie kan det jo
>være et alvorligt problem :(

Det kan være et lige så stort problem hvis du mangler olietryk.

Få efterset systemet.. du brækker dig i lårfede stråler hvis du
smadrer din motor pga. manglende olietryk..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk