Benzinfilter.. og..
Fra : Patrick

Dato : 24-06-07 20:52

Hej,

Benzinfilter er det noget som skal skiftes? Ofte eller med lange mellemrum?

Det er til en Golf 2 fra 1987 :)

Er der noget andet som trænger til at blive skiftet ofte eller hvert år
eller hver andet eller lign?

På forhånd tak.

Patrick

Fra : Tom

Dato : 24-06-07 21:43

"Patrick" <svar@igruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Benzinfilter er det noget som skal skiftes? Ofte eller med lange
> mellemrum?

Lange mellemrum. Jeg plejer for hver 100.000 Km at skifte det. Måske hvis
jeg kørte en turboladet bil med stor motor at jeg så ville skifte oftere, da
manglende brændstof vil kunne smelte stemplerne.

> Det er til en Golf 2 fra 1987 :)
>
> Er der noget andet som trænger til at blive skiftet ofte eller hvert år
> eller hver andet eller lign?

På biblioteket kan du låne Haynes værkstedshåndbog til din bil. Der er nøje
beskrevet hvad der alt skal serviceres på din bil samt hvor ofte.
Ellers ligger der sikkert også pirat .pdf på nettet af bogen

--
Tom

Fra : Mikkel Lund

Dato : 24-06-07 21:46

Patrick skrev:
> [...]
>
> Det er til en Golf 2 fra 1987 :)
>
> Er der noget andet som trænger til at blive skiftet ofte eller hvert år

Hayens siger 300000 km eller 24 md, men det er nok for de store filtre.
Jeg skifter en lille uoriginalt biltema filter ved olieskift ca 8000 km.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-07 22:10

Patrick skriver:

> Det er til en Golf 2 fra 1987 :)

Har du en Haynes til din golf ?

Ja = smil

Nej = send mig en mail (find adressen på en af de 2 hjemmesider jeg
linker til i min signatur)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe