M90 Volvo Gearkasse?
Fra : Rasmus Rydstrom

Dato : 24-06-07 13:34

Hej,

jeg bor i Canada og er af alle ting ved at goere min gamle Volvo lidt
hurtigere... jeg bliver ved med at knaekke M46 og M47 gearkasser og
havde hoert at M90'eren var en del staerkere, den kan faas paa
relativt nye Volvo 940'ere med 2.3l motoren, Jeg tror det mere
specifikt handler om M90L2'eren.

Er der nogen af jer der har een, eller ved hvor jeg kan faa een? Jeg
ved ikke hvad disse gearkasser koster i Danmark, eller maaske sverige?
De er i alt fald noget dyre her.

- Rasmus i Canada.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-06-07 17:02

> [...]
>
> Er der nogen af jer der har een, eller ved hvor jeg kan faa een? Jeg
> ved ikke hvad disse gearkasser koster i Danmark, eller maaske sverige?

De koster måske 8000 kr i DK og måske lidt billigere i Sverige. Fragt er dog
helt vildt vil jeg tro. Flere har dog monteret en Toyota Supra gearkasse og
også BMW gearkasser bruges. Jeg så en svensk side hvor de solgte forskellige
overgangsstykker fra Volvo motoren til gearkassen. Alternativt får man
skåret et stykke af en vovlo gearkasse og skærer noget tilsvarende af den
anden gearkasse og så svejser man det sammen.

Mvh Niels

Fra : Rasmus Rydstrom

Dato : 18-07-07 08:40

On 24 Jun., 10:02, "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDE...@850r.dk>
wrote:

> [...]
> skåret et stykke af en vovlo gearkasse og skærer noget tilsvarende af den
> anden gearkasse og så svejser man det sammen.

Tja, jeg tror jeg bruger en T5(z) geark fra en Mustang eller lign, de
er er rimeligt brugbare og rimeligt staerke og riiiimeligt finde-lige
fra den lokale 'junker'

Lyder ellers godt du, tak for det! 8000kr er sgu for meget for en
geark.

- R