Køb af ny bil
Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 22-06-07 08:08

Hej Folkens

Jeg er på udkig efter en ny bil, følgende krav skal overholdes:
- minimum 1.9 Diesel
- tre autostole på bagsædet (MEGET gerne en ekstra stolerække)
- Ikke meget over 100.000 km.
- Ikke over 230.000 kr.

Kan det overhovedet lade sig gøre at finde en syv personers under de
krav?
Kan der være tre autosæder bag i en Skoda Actavia?

/Klaus

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 22-06-07 08:33

Ja, jeg mente naturligvis Skoda Octavia....

Fra : Torben

Dato : 22-06-07 09:54

>"Klaus Hebsgaard" <khebbie@gmail.com> wrote in message

>Kan der være tre autosæder bag i en Skoda Actavia?

Vi har netop brugt to timer på at afprøve en Octavia med tre stole. Tre
stole er der ikke plads til, men to stole og en selepude kan liiige gå, men
det er altså ikke megen plads.

På den baggrund fravalgte vi Octavia (det var ellers mit absolutte
førstevalg), og har i stedet købt en Ford Mondeo - Mondeoen er noget større,
så må jeg blot se om jeg kan leve med at det er en Ford

Held og lykke med biljagten!

mvh & ønske om god weekend.
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-07 13:09

Klaus Hebsgaard skriver:

> Jeg er på udkig efter en ny bil, følgende krav skal overholdes:
> - minimum 1.9 Diesel

Hvorfor netop 1,9 ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 25-06-07 09:47

> Hvorfor netop 1,9 ?

Pris og så skal den da have en vis størrelse da jeg kører på motorvej.
1.9 udspringer af mit meget intensive kig på Octavia....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-06-07 16:53

Klaus Hebsgaard skriver:

> Pris og så skal den da have en vis størrelse da jeg kører på motorvej.
> 1.9 udspringer af mit meget intensive kig på Octavia....

Okay, en 1,8 i anden fabrikat _kan_ være lige så effektiv. En 1,9TDI
starter jo ved 90 hk.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-06-07 17:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Okay, en 1,8 i anden fabrikat kan være lige så effektiv. En 1,9TDI
> starter jo ved 90 hk.

Jeps der er stor forskel - eksempelvis laver Opel en ret effektiv 1,9
CDTi (150 hk / 320 Nm) imens man skal have en 2,2 D-4D (150 hk / 310
Nm) hvis det skal være en Toyota.

Mvh
Steen