Ny diesella
Fra : master.clio@12move.d~

Dato : 21-06-07 06:24

Hej

Kører omkring 200km om dagen på motorvej.
Har lige nu en Peugeot 206 s16 som jeg egentlig er meget glad for.
Men den er sq lidt dyr i benzin.

Går efter en bil som helst skal kunne køre ca 19km/l på min tur
Slagelse - kbh - Slagelse
Min nuværende går ca 13km/l med de 140-150 km/t jeg ofte kører på
strækningen kl 5 om morgenen.

Har lidt kig på en Hyundai Gets som fåes med en 1.5 CRDI 88hk til ca
162000kr fabriksny med
eftermonteret Airc.
Synes den umiddelbart har en nydelig kabine og bilen virker
velkørende.
Men er der nogle ting jeg skal være opmærksom på?
Og er der nogle der har dårlige erfaringer?

Venligst

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-06-07 07:19

On Wed, 20 Jun 2007 22:24:13 -0700 master.clio@12move.dk sent the
following smoke signals:

> [...]
>Synes den umiddelbart har en nydelig kabine og bilen virker
>velkørende.
>Men er der nogle ting jeg skal være opmærksom på?

At Kia Rio er 4-5000 kr. billigere, har samme motor men med 110 hk, er
lidt større i ydre mål.
At Getz'en er ved at synge på sidste vers rent modelmæssigt.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : master.clio@12move.d~

Dato : 21-06-07 08:20

Fik at vide af hyundai forhandleren at Getz ville komme i 110hk udgave
med airc som standard.
Hvordan har Hyundai og Kia det med rustbeskyttelse?
Husker mine forældres Carnival begyndte at ruste efter 3år.

Venligst

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-06-07 08:36

On Thu, 21 Jun 2007 00:20:18 -0700 master.clio@12move.dk sent the
following smoke signals:

>Fik at vide af hyundai forhandleren at Getz ville komme i 110hk udgave
>med airc som standard.
>Hvordan har Hyundai og Kia det med rustbeskyttelse?

Thomas Schultz gav følgende tommelfingerregel: Hvis man kun skulle have
den i 3-4 år, så var der ikke noget at hente rent værdimæssigt ved at
rustbeskytte den. Hvis man vil beholde den efter den periode, så er det
bedst at rustbeskytte den.

Min Getz 1,3 fylder 3 år om et par uger, og så bliver den rustbeskyttet
med Pava.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-06-07 09:10

>Hvordan har Hyundai og Kia det med rustbeskyttelse?

De har det elendigt ab fabrik.

Få den behandlet med det samme ved levering. Venter du 3 år så _er_
den angrebet i diverse hulrum og samlinger.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-06-07 09:28

On Thu, 21 Jun 2007 10:10:22 +0200 "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

>Få den behandlet med det samme ved levering. Venter du 3 år så _er_
>den angrebet i diverse hulrum og samlinger.

Du mener, at man lige så godt kunne have købt en Ford?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-06-07 09:29

>Du mener, at man lige så godt kunne have købt en Ford?

Ahhhh... du behøver ikke overdrive

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Lars Holst

Dato : 21-06-07 09:09

master.clio@12move.dk said in news:1182403453.707090.76430
@o61g2000hsh.googlegroups.com:

> [...]
> velkørende.
> Men er der nogle ting jeg skal være opmærksom på?
> Og er der nogle der har dårlige erfaringer?

Det siges at vedligeholdelsesomkostningerne af de koreanske slæder er lidt
vel høje.

--
Lars Holst

Fra : care

Dato : 21-06-07 10:22

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> master.clio@12move.dk said in news:1182403453.707090.76430

> Det siges at vedligeholdelsesomkostningerne af de koreanske slæder er lidt
> vel høje.

Der siges så meget

Ud over normal service, har min Kia Sephia fra august 2000 med 130.000 på
klokken ikke kostet mig andet end et nyt batteri og et sæt forpærer!

Starter hver gang (bortset fra den dag batteriet var kollapset kører som
en drøm!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-06-07 10:31

>Der siges så meget

Jep det har ikke så meget på sig.

Det siges også, at Kia er noget lort, men folk glemmer, at det man
havde for 2 år siden af viden slet ikke kan bruges i dag da firmaet er
i en rivende udvikling.

Folks fordomme er noget frygtelig noget..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Lars Holst

Dato : 21-06-07 15:15

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> said in

> [...]
> i en rivende udvikling.
>
> Folks fordomme er noget frygtelig noget..

Folks naivitet og narcissisme er værre.

Læs den tråd om Kia Ceed startet d. 10/6
To velinformerede gutter drøfter bl.a. Kia Ceed og Honda Civic hvor det
viser sig at Kia generelt er dyrere at vedligeholde end Honda'en til trods
for at Honda er kendt for at koste dyrt i vedligehold.

F.eks. her: <1181690252.844300.237800@r19g2000prf.googlegroups.com>
Her: <46704b2a$0$13937$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>
Eller her: <467201c4$0$819$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>

Dokumenteret med henvisning til kildemateriale.

Er Ceed dyr i vedligehold så er fabrikkens andre også dyre forholdsmæssigt
i forhold til hvilken klasse bilen tilhører.

Så undlad at udtale dig om noget du ikke aner noget om.

--
Lars Holst

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-06-07 20:17

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse >

> Så undlad at udtale dig om noget du ikke aner noget om.

Hvor meget ved du?. Kan ikke læse dine links, men hvon' kan du lave en
saglig tråd om en bil der knapt' er kommet på gaden? :(. Iflg. FDM koster
det ~5000,- pa., inkl komplet bremser. at holde Ceed serviceret de 1. 3 år,
~= Civic.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-06-07 23:24

>Så undlad at udtale dig om noget du ikke aner noget om.

I lige måde.. du gør det jo dagligt her i gruppen...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-06-07 20:01

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det siges at vedligeholdelsesomkostningerne af de koreanske slæder er lidt
> vel høje.

Det siges?, dvs. det er kun rygter?. Hvis det er en ny Kia Ceed' kan det
meste "tørres" af på den 7 års garanti.

Fra : Lars Holst

Dato : 21-06-07 20:14

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> said in

> Det siges?, dvs. det er kun rygter?. Hvis det er en ny Kia Ceed' kan
> det meste "tørres" af på den 7 års garanti.

Alt er relativt.

Gransker man garantibestemmelserne, så finder man ud af de 7 år slet ikke
dækker det som andre biler dækker ved deres fabriksgaranti.

--
Lars Holst

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-06-07 20:19

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Gransker man garantibestemmelserne, så finder man ud af de 7 år slet ikke
> dækker det som andre biler dækker ved deres fabriksgaranti.

??. Har læst dem, de dækker ::).

Fra : Lars Holst

Dato : 21-06-07 20:28

> ??. Har læst dem, de dækker ::).

Langt fra alt i alle 7 år

--
Lars Holst

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-06-07 20:44

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Langt fra alt i alle 7 år

Nej, for ikke alle har 7 år ;). Men under 150.000 km er det NØJAGTIGT det
samme, så om du er 2,5,7 år om at køre det, er du lige så godt stillet.
BTW. Har de fleste andre en 100.000 km. begrænsning.

Fra : Lars Holst

Dato : 21-06-07 20:51

> Nej, for ikke alle har 7 år ;). Men under 150.000 km er det NØJAGTIGT
> det samme, så om du er 2,5,7 år om at køre det, er du lige så godt
> stillet. BTW. Har de fleste andre en 100.000 km. begrænsning.

Så tag lige at læs den tråd jeg henviser til.

--
Lars Holst

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-06-07 21:01

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Så tag lige at læs den tråd jeg henviser til.

Det kan jeg ikke!!!, linket virker ikke. Men iflg. deres garantibestemmelser
forholder det sig som jeg siger. Ellers er jeg sikker på at FDM er SÆRDELES
interesseret i at høre om det, det har de præciseret i Motor da Ceed' blev
testet.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-06-07 09:23

>Har lidt kig på en Hyundai Gets som fåes med en 1.5 CRDI 88hk til ca
>162000kr fabriksny med
>eftermonteret Airc.

Hvorfor ikke en 207 XR+ HDi ?

>Synes den umiddelbart har en nydelig kabine og bilen virker
>velkørende.

Den kører også rigtig godt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 21-06-07 19:31

master.clio@12move.dk wrote:
> Går efter en bil som helst skal kunne køre ca 19km/l på min tur
> Slagelse - kbh - Slagelse
> Min nuværende går ca 13km/l med de 140-150 km/t jeg ofte kører på
> strækningen kl 5 om morgenen.

Jeg tror ikke der findes ret mange små biler som kører 19km/l ved
150km/t.. ;)
Betyder det så meget om det lige er 16 eller 19km/l sålænge det er en
diesel?

-Thomas Jørgensen.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 18:53

"Thomas Jørgensen" <thomas@no-spam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke der findes ret mange små biler som kører 19km/l ved
> 150km/t.. ;)
> Betyder det så meget om det lige er 16 eller 19km/l sålænge det er en
> diesel?

Har et vennepar der er på deres 5'de Hyundaj, de er meget glade for dem,
skifter hver 2-3 år, de har nu den anden Gets diesel, de kører i snit
17-18km/l, kører fra Karise - Glostrup- Karise

--
Mvh.
Dennis.

Fra : JS

Dato : 22-06-07 19:18

master.clio@12move.dk wrote:
> [...]
> velkørende.
> Men er der nogle ting jeg skal være opmærksom på?
> Og er der nogle der har dårlige erfaringer?

206 HDI kører ca. 21 km/l på motorvej - det kunne være et alternativ.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-07 16:41

<master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

>Kører omkring 200km om dagen på motorvej.
>Har lige nu en Peugeot 206 s16 som jeg egentlig er meget glad for.
>Men den er sq lidt dyr i benzin.

Hej,

jeg har en 206 1.4 Hdi 2002, som har kørt de fleste af sine 215.000 km
mellem Korsør-KBH. Den har aldrig haft mekaniske problemer, men dog lidt af
Peugeots klassiske el-problemer. Kører sjældent under 19 km/l og op til 25
km/l på landevej. Ville dog foretrække 2.0 Hdi til motorvejskørsel.

Mvh

Casper