/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Punktering - kan det rep?
Fra : Hans


Dato : 20-06-07 18:29

Hej

Fruen har kørt en større skrue op i dækket, og den sidder helt ude i
kanten. Mindes engang jeg fik rep. en lignende skade, og der var det på
et hængene hår, fordi det var tæt på kanten.

http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/IMG_0641.jpg

Er der nogen, som kan sige med det samme, at det koster et nyt dæk?

Mvh
Hans


 
 
Tom (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-06-07 18:45


"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:467963dc$0$9971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Fruen har kørt en større skrue op i dækket, og den sidder helt ude i
> kanten. Mindes engang jeg fik rep. en lignende skade, og der var det på et
> hængene hår, fordi det var tæt på kanten.
>
> http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/IMG_0641.jpg
>
> Er der nogen, som kan sige med det samme, at det koster et nyt dæk?

Spørger man dækmanden, så siger de altid at der skal et nyt dæk til ved
punktering. Jeg fik også en skrue i for nogle år siden og den sad vel ca.
midt i.
Jeg blev rimelig paf, da han begyndte med at jeg skulle have et nyt dæk. Jeg
kunne lynhurtigt fortælle ham at dækket skulle lappes og hvis det ikke var
ham der ville lappe det, så fandt jeg en anden. Så lappede han det og jeg
har sidenhen kørt uden problemer med dækket som jeg også så mange gange
tidl. når dækkene har været punkteret.
Så du kan godt regne med det koster et nyt dæk

--
Tom



Hans (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 20-06-07 18:50

On 2007-06-20 19:44:47 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com> said:

> Spørger man dækmanden, så siger de altid at der skal et nyt dæk til ved
> punktering. Jeg fik også en skrue i for nogle år siden og den sad vel
> ca. midt i.
> Jeg blev rimelig paf, da han begyndte med at jeg skulle have et nyt
> dæk. Jeg kunne lynhurtigt fortælle ham at dækket skulle lappes og hvis
> det ikke var ham der ville lappe det, så fandt jeg en anden. Så lappede
> han det og jeg har sidenhen kørt uden problemer med dækket som jeg også
> så mange gange tidl. når dækkene har været punkteret.
> Så du kan godt regne med det koster et nyt dæk

Snøft... Dyr fornøjelse - for konen ;)

Hvilken begrundelse havde de til, at der skulle nyt dæk til?

Mvh
Hans


Tom (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-06-07 19:04


"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:467968c4$0$93295$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> On 2007-06-20 19:44:47 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com> said:
>
>> Spørger man dækmanden, så siger de altid at der skal et nyt dæk til ved
>> punktering. Jeg fik også en skrue i for nogle år siden og den sad vel ca.
>> midt i.
>> Jeg blev rimelig paf, da han begyndte med at jeg skulle have et nyt dæk.
>> Jeg kunne lynhurtigt fortælle ham at dækket skulle lappes og hvis det
>> ikke var ham der ville lappe det, så fandt jeg en anden. Så lappede han
>> det og jeg har sidenhen kørt uden problemer med dækket som jeg også så
>> mange gange tidl. når dækkene har været punkteret.
>> Så du kan godt regne med det koster et nyt dæk
>
> Snøft... Dyr fornøjelse - for konen ;)
>
> Hvilken begrundelse havde de til, at der skulle nyt dæk til?

Han sagde bare at han "måtte ikke" lappe dækket, men da han allerede havde
pillet dækket af og brugt tid, ville han nok ikke gå glip af mine penge, så
han lappede dækket........ikke tale om at jeg bare smider et et år gammelt
F1 dæk i skralderen pga. så lille en skrue.

--
Tom



OZ3BTO (21-06-2007)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 21-06-07 03:13


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4679677a$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:467963dc$0$9971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Fruen har kørt en større skrue op i dækket, og den sidder helt ude i
> > kanten. Mindes engang jeg fik rep. en lignende skade, og der var det på
et
> > hængene hår, fordi det var tæt på kanten.
> >
> > http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/IMG_0641.jpg
> >
> > Er der nogen, som kan sige med det samme, at det koster et nyt dæk?
>
> Spørger man dækmanden, så siger de altid at der skal et nyt dæk til ved
> punktering. Jeg fik også en skrue i for nogle år siden og den sad vel ca.
> midt i.
> Jeg blev rimelig paf, da han begyndte med at jeg skulle have et nyt dæk.
Jeg
> kunne lynhurtigt fortælle ham at dækket skulle lappes og hvis det ikke var
> ham der ville lappe det, så fandt jeg en anden. Så lappede han det og jeg
> har sidenhen kørt uden problemer med dækket som jeg også så mange gange
> tidl. når dækkene har været punkteret.
> Så du kan godt regne med det koster et nyt dæk
>
> --
> Tom
>
>


Der er 2 grunde til at dækmanden mener der skal et nyt dæk til ..
1. Han tjener flere kr. på et nyt dæk som en lapning
2. Et lappet dæk kan springe efter xxxxkm .. Ikke sjovt hvis det fx. er et
forhjul (Been there done that)

Personligt ville jeg smide et nyt dæk på.. Et sted hvor man ikk bør spare


Erik



Lars Holst (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 21-06-07 09:12

"OZ3BTO" <no@spam.dk> said in
news:4679e0a3$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4679677a$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:467963dc$0$9971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> > Hej
>> >
>> > Fruen har kørt en større skrue op i dækket, og den sidder helt ude
>> > i kanten. Mindes engang jeg fik rep. en lignende skade, og der var
>> > det på
> et
>> > hængene hår, fordi det var tæt på kanten.
>> >
>> > http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/IMG_0641.jpg
>> >
>> > Er der nogen, som kan sige med det samme, at det koster et nyt dæk?
>>
>> Spørger man dækmanden, så siger de altid at der skal et nyt dæk til
>> ved punktering. Jeg fik også en skrue i for nogle år siden og den sad
>> vel ca. midt i.
>> Jeg blev rimelig paf, da han begyndte med at jeg skulle have et nyt
>> dæk.
> Jeg
>> kunne lynhurtigt fortælle ham at dækket skulle lappes og hvis det
>> ikke var ham der ville lappe det, så fandt jeg en anden. Så lappede
>> han det og jeg har sidenhen kørt uden problemer med dækket som jeg
>> også så mange gange tidl. når dækkene har været punkteret.
>> Så du kan godt regne med det koster et nyt dæk
>>
>> --
>> Tom
>>
>>
>
>
> Der er 2 grunde til at dækmanden mener der skal et nyt dæk til ..
> 1. Han tjener flere kr. på et nyt dæk som en lapning
> 2. Et lappet dæk kan springe efter xxxxkm .. Ikke sjovt hvis det fx.
> er et forhjul (Been there done that)
>
> Personligt ville jeg smide et nyt dæk på.. Et sted hvor man ikk bør
> spare
>
>
> Erik
>
>
>

Skal der et nyt dæk på så er det jo to dæk der skal til da man altid
skifter parvis.
Det er farligt og, så jeg formoder, tilmed ulovligt at have to dæk på
samme aksel som har forskelligt slid.

--
Lars Holst

Morten Fruergaard (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-06-07 16:15

Lars Holst wrote:
> Det er farligt og, så jeg formoder, tilmed ulovligt at have to dæk på
> samme aksel som har forskelligt slid.

Ikke ulovligt.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Tom (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-06-07 17:20


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:467a95e4$0$78959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Lars Holst wrote:
>> Det er farligt og, så jeg formoder, tilmed ulovligt at have to dæk på
>> samme aksel som har forskelligt slid.
>
> Ikke ulovligt.

Ville heller ikke altid være så let hvis man skulle køre rundt med 2
reservehjul

--
Tom



Lars Holst (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 21-06-07 18:31

"Tom" <christensen@bigfoot.com> said in news:467aa507$0$15901
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:467a95e4$0$78959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Lars Holst wrote:
>>> Det er farligt og, så jeg formoder, tilmed ulovligt at have to dæk på
>>> samme aksel som har forskelligt slid.
>>
>> Ikke ulovligt.
>
> Ville heller ikke altid være så let hvis man skulle køre rundt med 2
> reservehjul
>
> --
> Tom
>
>
>

Nu er et reservehjul en nødløsning og har endda også et andet mønster.
Det er jo ikke det jeg beskriver.
Sådan et reservehjul skal man skifte såsnart skaden er udbedret.

--
Lars Holst

Tom (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-06-07 18:42


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9956C675EBDC25689lh236589@62.243.74.162...
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> said in news:467aa507$0$15901
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>>
>> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
>> meddelelse news:467a95e4$0$78959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Lars Holst wrote:
>>>> Det er farligt og, så jeg formoder, tilmed ulovligt at have to dæk på
>>>> samme aksel som har forskelligt slid.
>>>
>>> Ikke ulovligt.
>>
>> Ville heller ikke altid være så let hvis man skulle køre rundt med 2
>> reservehjul
>>
>> --
>> Tom
>>
>>
>>
>
> Nu er et reservehjul en nødløsning og har endda også et andet mønster.
> Det er jo ikke det jeg beskriver.
> Sådan et reservehjul skal man skifte såsnart skaden er udbedret.

Ja det ved jeg, men jeg har adskillige gange måtte køre en mindst 3-4 dage
på reservehjulet fordi det var op til en weekend. Det bliver heller ikke
bedre af at mange gange har dækmanden ikke lige det rigtige erstatningsdæk
liggende hvis dækket ikke skal lappes, så tager dette også 2-3 dage eller
mere.
Rigtig sjovt er det når man punkterer på den "forkerte" side af bilen og
reservehjulets omdrejningsretning er modsat det den skulle være....men ok
sådan er der så meget

--
Tom



ShutEye (23-06-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 23-06-07 14:11

> Rigtig sjovt er det når man punkterer på den "forkerte" side af bilen og
> reservehjulets omdrejningsretning er modsat det den skulle være....men ok
> sådan er der så meget

Det lyder som om du i det mindste har plads til et 'rigtigt' reservehjul.
I min bil ligger der bare et forvokset gult cykelhjul :)



Tom (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 23-06-07 15:03


"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:f5j65b$tst$1@news.datemas.de...
>> Rigtig sjovt er det når man punkterer på den "forkerte" side af bilen og
>> reservehjulets omdrejningsretning er modsat det den skulle være....men ok
>> sådan er der så meget
>
> Det lyder som om du i det mindste har plads til et 'rigtigt' reservehjul.
> I min bil ligger der bare et forvokset gult cykelhjul :)

jow jeg har et UG5 liggende i bagagerummet

--
Tom



Klaus D. Mikkelsen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-06-07 21:27

Lars Holst skriver:
>
> Skal der et nyt dæk på så er det jo to dæk der skal til da man altid
> skifter parvis.

Altså punkterer et dæk efter 5000 km skal man skifte begge ?

> Det er farligt og, så jeg formoder, tilmed ulovligt at have to dæk på
> samme aksel som har forskelligt slid.

Absolut lige mget.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Holst (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 22-06-07 01:40

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:467ADF10.863E091@du.kan.finde.den:

> Lars Holst skriver:
>>
>> Skal der et nyt dæk på så er det jo to dæk der skal til da man altid
>> skifter parvis.
>
> Altså punkterer et dæk efter 5000 km skal man skifte begge ?
>
>> Det er farligt og, så jeg formoder, tilmed ulovligt at have to dæk på
>> samme aksel som har forskelligt slid.
>
> Absolut lige mget.
>
>
> Klaus

Nej.
Det er ikke ligemeget.
Punkterer et dæk efter 5000 km så laper man det.
Eksploderer dækket så skiftes begge.

Jeg vil nok ikke gøre det hvis der er tale om 500 km.
Det er et vurderingsspørgsmål.

--
Lars Holst

Klaus D. Mikkelsen (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-06-07 05:07

Lars Holst skriver:
>
> Det er ikke ligemeget.

Jo

> Punkterer et dæk efter 5000 km så laper man det.

Med mindre at der er hul i karkassen.

> Eksploderer dækket så skiftes begge.

Nej

> Jeg vil nok ikke gøre det hvis der er tale om 500 km.
> Det er et vurderingsspørgsmål.

Ja og ved 5000 km er sliddet alligevel så lidt at det kan være lige
meget.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Uffe Bærentsen (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 22-06-07 09:11


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:467B4AD1.8C80FBA3@du.kan.finde.den...

> Med mindre at der er hul i karkassen.

Hvad er en karkasse?

Svjv. så kan der ikke komme et hul i dækket uden at det også kommer hul i
karkassen.
Medmindre det er selve læben der ligger an mod fælgen der kommer hul på.



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Hans (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 22-06-07 15:17

On 2007-06-22 02:39:39 +0200, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said:

> Nej.
> Det er ikke ligemeget.
> Punkterer et dæk efter 5000 km så laper man det.
> Eksploderer dækket så skiftes begge.

Hvad er din begrundelse for dette?

Mvh
Hans


Lars Holst (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 22-06-07 21:25

Hans <hom@FJERNMIG@pc.dk> said in news:467bd9d3$0$92953
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> On 2007-06-22 02:39:39 +0200, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said:
>
>> Nej.
>> Det er ikke ligemeget.
>> Punkterer et dæk efter 5000 km så laper man det.
>> Eksploderer dækket så skiftes begge.
>
> Hvad er din begrundelse for dette?
>
> Mvh
> Hans
>
>

At slidmønstret skal være parvis ens.

--
Lars Holst

Morten Fruergaard (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-07 21:47

Lars Holst wrote:
>>> Nej.
>>> Det er ikke ligemeget.
>>> Punkterer et dæk efter 5000 km så laper man det.
>>> Eksploderer dækket så skiftes begge.
>>
>> Hvad er din begrundelse for dette?
>>
>> Mvh
>> Hans
>>
>>
>
> At slidmønstret skal være parvis ens.

Ikke skal - bør.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Klaus D. Mikkelsen (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-06-07 21:48

Lars Holst skriver:
>
> At slidmønstret skal være parvis ens.

I følge ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Holst (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 22-06-07 22:47

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:467C359B.C0BC2443@du.kan.finde.den:

> Lars Holst skriver:
>>
>> At slidmønstret skal være parvis ens.
>
> I følge ?
>
>
> Klaus

Sund fornuft

--
Lars Holst

Klaus D. Mikkelsen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-06-07 08:03

Lars Holst skriver:
>
> Sund fornuft

Aha, det var sltså ikke loven som du mente tidligere.

5000 km er for meget og 500 km for lidt til at skifte begge.




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Holst (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 24-06-07 00:22

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:467CC58C.610F86A@du.kan.finde.den:

> Lars Holst skriver:
>>
>> Sund fornuft
>
> Aha, det var sltså ikke loven som du mente tidligere.
>
> 5000 km er for meget og 500 km for lidt til at skifte begge.
>
>
>
>
> Klaus

Så langt som du selv kan tænke er det vel forhåbentlig nok at sige til dig
at mønster på to dæk på "samme aksel" skal have samme grad af slidtage.


--
Lars Holst

Morten Fruergaard (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 20-06-07 19:33

Hans wrote:
> Hej
>
> Fruen har kørt en større skrue op i dækket, og den sidder helt ude i
> kanten. Mindes engang jeg fik rep. en lignende skade, og der var det
> på et hængene hår, fordi det var tæt på kanten.
>
> http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/IMG_0641.jpg
>
> Er der nogen, som kan sige med det samme, at det koster et nyt dæk?

Nej.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Hans (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 20-06-07 19:48

On 2007-06-20 20:32:41 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit
efternavn . com> said:

>> Er der nogen, som kan sige med det samme, at det koster et nyt dæk?
>
> Nej.

Okay mener du at det skal vurderes, eller mener du det koster _ikke_ et
nyt dæk?




Morten Fruergaard (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 20-06-07 22:39

Hans wrote:
> On 2007-06-20 20:32:41 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit
> efternavn . com> said:
>
>>> Er der nogen, som kan sige med det samme, at det koster et nyt dæk?
>>
>> Nej.
>
> Okay mener du at det skal vurderes, eller mener du det koster _ikke_
> et nyt dæk?

Jeg mener, at der er en chance for, at det kan lappes.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Hans Mouridsen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 21-06-07 08:23

Morten Fruergaard <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev:

>Jeg mener, at der er en chance for,
>at det kan lappes.

Okay... Nu kører jeg ud til den lokale dæk Superdæk, og får
deres vurdering.

Jeg vil bare ikke gå på kompomis med sikkerhed og holbarhed.
Skal snart fræse 4000 km gennem Europa, så det skulle jo gerne
være tip-top :)

Kan få et nyt dæk til 1000 kr., så det skal man jo også opveje
med rep. pris. Dækket er i dimentionen 205/40-18.

Tak for jeres svar :)

Mvh
Hans


Lars Holst (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 21-06-07 15:27

Hans Mouridsen <hom@LXWQZpc.dk> (slet LXWQZ) said in
news:11824108990.99308236571639@dtext.news.tele.dk:

> Morten Fruergaard <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev:
>
>>Jeg mener, at der er en chance for,
>>at det kan lappes.
>
> Okay... Nu kører jeg ud til den lokale dæk Superdæk, og får
> deres vurdering.
>
> Jeg vil bare ikke gå på kompomis med sikkerhed og holbarhed.
> Skal snart fræse 4000 km gennem Europa, så det skulle jo gerne
> være tip-top :)
>
> Kan få et nyt dæk til 1000 kr., så det skal man jo også opveje
> med rep. pris. Dækket er i dimentionen 205/40-18.
>
> Tak for jeres svar :)
>
> Mvh
> Hans
>
>

To dæks pris skal du vel regne med.
Man skifter dem parvis for sikkerhedens skyld medmindre der er tale om at
det punkterede dæk er helt nyt.

--
Lars Holst

Hans (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 21-06-07 19:02

On 2007-06-21 16:26:32 +0200, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said:

> To dæks pris skal du vel regne med.
> Man skifter dem parvis for sikkerhedens skyld medmindre der er tale om
> at det punkterede dæk er helt nyt.

Hej

Nu har jeg besøgt dækværkstedet, og han ville ikke anbefale at reparere
det. Han sagde, at den sidste 5 del mod kanten, kun måtte rep, med en
meget lille lap - som self. var for lille til hullet.

Så nu er 1 stk dæk bestilt.

Dækene har kun kørt 5000 km, så det er vidst begrændset, hvor slidt de er.

Mvh
Hans


Tom (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-06-07 19:04


"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:467abd04$0$47018$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> On 2007-06-21 16:26:32 +0200, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said:
>
>> To dæks pris skal du vel regne med.
>> Man skifter dem parvis for sikkerhedens skyld medmindre der er tale om at
>> det punkterede dæk er helt nyt.
>
> Hej
>
> Nu har jeg besøgt dækværkstedet, og han ville ikke anbefale at reparere
> det.

Ikke noget overraskende i dette

--
Tom



Hans (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 21-06-07 19:20

On 2007-06-21 20:04:28 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com> said:

> Ikke noget overraskende i dette

Hehe nu tænker du sikkert, at han bare ville tjene penge, men
dækmontøren er min kammerat - køber jo også dækket i Tyskland ;)

Mvh
Hans


Andreas M. Hansen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 21-06-07 20:04

>> Nu har jeg besøgt dækværkstedet, og han ville ikke anbefale at reparere
>> det.
>
> Ikke noget overraskende i dette
>

Det er nu ikke de erfaringer jeg har med Super Dæk i Sønderborg - jeg har 2
gange indenfor de sidste 3-4 år fået lappet en lignende punktering uden
nogen indvendiger - da jeg spurgte dem om det kunne lappes, så svarede de at
det kunne det sagtens.

mvh

Andreas M. Hansen



Tom (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-06-07 20:09


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:467acb94$0$2461$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Nu har jeg besøgt dækværkstedet, og han ville ikke anbefale at reparere
>>> det.
>>
>> Ikke noget overraskende i dette
>>
>
> Det er nu ikke de erfaringer jeg har med Super Dæk i Sønderborg - jeg har
> 2 gange indenfor de sidste 3-4 år fået lappet en lignende punktering uden
> nogen indvendiger - da jeg spurgte dem om det kunne lappes, så svarede de
> at det kunne det sagtens.

Det var lige netop dem som ikke ville lappe mit dæk sidst der var en skrue
i, men de gjorde det så alligevel. Det var en af svendene og ikke "ham selv"
som var lidt modstridig

--
Tom



Morten Fruergaard (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-06-07 16:15

Hans Mouridsen (slet LXWQZ) wrote:
> Morten Fruergaard <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev:
>
>> Jeg mener, at der er en chance for,
>> at det kan lappes.
>
> Okay... Nu kører jeg ud til den lokale dæk Superdæk, og får
> deres vurdering.
>
> Jeg vil bare ikke gå på kompomis med sikkerhed og holbarhed.
> Skal snart fræse 4000 km gennem Europa, så det skulle jo gerne
> være tip-top :)

Du spørger til om det kan - ikke om du skal.

Jeg ville ikke gøre det.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Søren (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 20-06-07 19:35

Hans skrev:
> Hej
>
> Fruen har kørt en større skrue op i dækket, og den sidder helt ude i
> kanten. Mindes engang jeg fik rep. en lignende skade, og der var det på
> et hængene hår, fordi det var tæt på kanten.
>
> http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/IMG_0641.jpg
>
> Er der nogen, som kan sige med det samme, at det koster et nyt dæk?


jeg har haft en lignende punktering, og den forlangte jeg lappet selv om
de sagde at det kom aldrig til at fungere. Siden da kørte jeg ca. 20.000
km på dækket hvorefter bilen blev solgt.

>
> Mvh
> Hans
>

Hans (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 21-06-07 16:26

Hej

Det kan sagtens lappes, jeg laver tit sådanne lapninger.

Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste