Hvordan med at købe en brugt bil med meget~
Fra : Peter eller Line

Dato : 17-06-07 19:36

Hej alle

Har set en brugt bil fra 2002 i diesel udgave, der KUN har kørt 6000 km. Jeg
ringede og spurgte sælger om hvad der var galt, og jeg fik den rørende
historie om den gamle dame der var blevet for gammel til at køre, og at den
bare havde stået i garagen. Bilen fremstod efter sælger som helt ny. Der var
heller ingen problem i at få gennemført en FDM test af bilen forud for et
evt. køb. Hvad kan der være galt? Og hvad skal jeg være særligt opmærksom
på?

Peter

Fra : Kåre

Dato : 17-06-07 19:52

> [...]
> Der var heller ingen problem i at få gennemført en FDM test af bilen forud
> for et evt. køb. Hvad kan der være galt?
Damen har købt en bil hun ikke havde brug for...

Og hvad skal jeg være særligt opmærksom
> på?
At du skal skynde dig at komme ud at se på bilen inden den smutter til anden
side.
En gang imellem har man lov at være heldig

mvh
Kåre

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-06-07 08:10

On Sun, 17 Jun 2007 20:51:47 +0200 "Kåre" <kaare@raffish.dk> sent the
following smoke signals:

>Damen har købt en bil hun ikke havde brug for...

Netop, min Getz er snart 3 år gammel og den har gået knapt 29.000 km.
I sig selv er der ikke noget usædvanlig ved det. MEN i det sidste
halvandet år har den kun kørt ca. 1000 km ud af de 29.000 km.

Og den kommer næppe til at køre mere end det, tværtimod.
Sidst vi tankede var i februar og den er kun nået til ½ fuld nu.

Så op i røven med de høje benzinpriser, så lidt som vi bruger...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Tom

Dato : 18-06-07 15:47

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sidst vi tankede var i februar og den er kun nået til ½ fuld nu.
>
> Så op i røven med de høje benzinpriser, så lidt som vi bruger...

Var det så ikke bedre at sælge bilen og købe taxa, så slipper man for pleje,
værditab og forsikringer m.m.?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-07 20:03

On Sun, 17 Jun 2007 20:35:48 +0200, "Peter eller Line"
<peterline@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>evt. køb. Hvad kan der være galt? Og hvad skal jeg være særligt opmærksom

Man kan jo være heldig og finde sådan en. Nu har den forhåbentlig nye
dæk, bremser og akkumulator osv. Der er så mange ting, der kan stå og
mudre sammen, når en bil står stille - jeg ville også sikre mig, at
den har fået sine regelmæssige olieskift, ellers turde jeg ikke røre
den.
Det var nok ikke en bil jeg turde købe af en privat - der er
simpelthen for mange ting, der kan gå i stykker når den begynder at
køre for alvor igen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-06-07 20:21

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det var nok ikke en bil jeg turde købe af en privat - der er
> simpelthen for mange ting, der kan gå i stykker når den begynder at

Det er da en gang vrøvl - jeg har en MC fra 1991 der har kørt 48000Km
eller ca. 3000km om året i gns. - de sidste 2 år har den kørt 10000Km,
der har ikke været antydningen af bøvl med noget som helst og den
spinder stadig som en mis, starter første gang og bruger ingen olie
overhovedet.
Der er faktisk nye biler/MC der står 2 år eller mere på lager før de
kommer ud at køre......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-07 20:32

On Sun, 17 Jun 2007 21:21:20 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

> [...]
>overhovedet.
>Der er faktisk nye biler/MC der står 2 år eller mere på lager før de

Det sidste ved jeg godt. Nu har den været ude at køre og så står den
stille i hvor længe? Er olien skiftet regelmæssigt, har den været
startet op - den gamle dame har jo nok ikke som de fleste MC-ejere
passet på den. Den har bare stået stille derude. Der er en hel del
småting som kan fejle ret hurtigt - turbo, brændstofpumpe osv. Skal
man iøvrigt have renset brændstofsystemet for gammel dieselolie?
Derfor turde jeg ikke røre den, at du åbenbart gør - jamen, det er
helt fint og jeg kan godt se muligheden for et godt køb.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-06-07 20:39

> [...]
> Derfor turde jeg ikke røre den, at du åbenbart gør - jamen, det er
> helt fint og jeg kan godt se muligheden for et godt køb.

Det er muligt du har ret hvis vi snakker om en gammel Mitsubishi Pajero
der har kørt 20 gange rundt om jorden, men på en næsten ny bil ( også
selvom det er fra PSA-Koncernen) tror jeg simpelthen ikke på der er
problemer af nogen art, motorer og tilhørende grej så som turbo m.m. er
bare så meget bedre end for tyve år siden, der er vel kun 3-5 fabrikker
der laver turboladere....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Lars Holst

Dato : 17-06-07 20:36

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> said in

> [...]
> FDM test af bilen forud for et evt. køb. Hvad kan der være galt? Og
> hvad skal jeg være særligt opmærksom på?

Ofte er det tidligere Demo biler, udlejningsbiler eller leasingbiler.

Kan også være tilbagekøb efter for mange reklamationer.

Kan også i yderst sjældne tilfælde være at den historie sælgeren binder dig
på ærmet er sand.

--
Lars Holst

Fra : alexbo

Dato : 17-06-07 20:52

"Peter eller Line" skrev

> [...]
> Der var heller ingen problem i at få gennemført en FDM test af bilen forud
> for et evt. køb. Hvad kan der være galt? Og hvad skal jeg være særligt

Ingenting, der er flere af den slags biler end man skulle tro, jeg husker en
anden her i NG'en der købte en Mondeo med meget lille km.tal, ejeren kørte
10 km frem og tilbage på arbejde, og skiftede bil hver 4 år.

Hvis det er en udlejningsbil som forslået, er udlejningsfirmaet nok gået på
røven, så dem kan du ikke spørge.

Få en FDM undersøgelse og glæd dig over din nye bil.

mvh
Alex Christensen

Fra : mfn

Dato : 18-06-07 10:19

Det KAN godt passe.

I 1999 købte jeg min første bil som var fra 1991. Den havde da gået blot
29000 km dvs under 4000km pr år og fremstod som ny. DET var en god handel
for den var billig ;)

Du skulle måske finde ud af hvor længe den har stået og hvis det er længe
hvorfor har de så ikke solgt den noget før? - men tag dog ud og se på dyret.

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 18-06-07 10:19

On 17 Jun., 20:35, "Peter eller Line" <peterl...@mobilixnet.dk> wrote:
> [...]
> evt. køb. Hvad kan der være galt? Og hvad skal jeg være særligt opmærksom

Jeg har kigget på disse biler og det ser jo godt ud, så det er muligt
at finde biler som ingenting har kørt.

http://www.korlund.dk/default.asp

Men jeg kender intet til firmaet og om deres troværdighed, men har på
den anden side heller ikke nogen grund til at tvivle på dem.

Mikael