VW 1303
Fra : Kasper Christensen

Dato : 16-06-07 18:51

Hej med jer

Jeg er blevet tilbud en VW 103 fra 69. Den er fuldt restuareret.

Men hvordan med forsikring. Kan man få vetaranforsikring på den, hvis
man bruger den som bil nr. 2?

Og hvordan er de om vinteren at køre i?

Mvh

Kasper

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-06-07 19:08

On Sat, 16 Jun 2007 19:51:10 +0200, Kasper Christensen
<news_fjerndette@kasperc.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er blevet tilbud en VW 103 fra 69. Den er fuldt restuareret.
>
>Men hvordan med forsikring. Kan man få vetaranforsikring på den, hvis

Det aner jeg ikke noget om.

>--

>Og hvordan er de om vinteren at køre i?

>--

Det véd jeg til gengæld lidt om.

Du skal køre forsigtigt. Den har jo hækmotor, med de køreegenskaber
det fører med sig.

Den er fabelagtigt god til at forcere store mængder sne. Af to grunde.

Den er så godt som flad i bunden, så der er ikke noget der hindrer
bilens fremfærd, og så har den motorvægten lige over de trækkende
hjul.

Jeg kan ikke huske, om 1303'eren har nogen form for defroster-blæser.

Har den det ikke, så fix en sådan fra en gammel FIAT Ducato. Den kan
nemlig monteres under bagsædet, og forbindes med varmekanalerne, og så
kommer der fanneme varm luft til forruden.

Jeg går selvfølgelig ud fra, at fuldt restaureret også includerer
tætte og ikke rustangrebne varmekanaler.

Det er en skæg bil at køre i.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-06-07 19:40

On Sat, 16 Jun 2007 19:51:10 +0200 Kasper Christensen
<news_fjerndette@kasperc.dk> sent the following smoke signals:

>Hej med jer
>
>Jeg er blevet tilbud en VW 103 fra 69. Den er fuldt restuareret.
>
>Men hvordan med forsikring. Kan man få vetaranforsikring på den, hvis
>man bruger den som bil nr. 2?

Aldersmæssigt er der ingen problemer, da den er mere end 35 år, men man
må vist ikke køre mere end 5.000 km om året.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-06-07 00:26

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er blevet tilbud en VW 103 fra 69. Den er fuldt restuareret.
>
> Men hvordan med forsikring. Kan man få vetaranforsikring på den, hvis man

Min knægt har en fra nogenlunde samme årgang.
Han giver knap 500 kr. om året for kasko.
Jeg kan ikke huske, hvor han har forsikret, men mener at det er gennem
veteranbilklubben og der er nogle helt særlige regler, som skal overholdes.
Jeg fandt lige dette link:
http://www.veteranforsikringdanmark.dk/Bil.489.0.html
Det ligner vist det, som han har fortalt mig.
Under indtegningsregler kan du se nogle betingelser som skal opfyldes.
Prisen kan du se afhænger af dagsværdien.

Kurt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-06-07 12:57

Kasper Christensen wrote:

> Og hvordan er de om vinteren at køre i?

Du vil indimellem opleve at de ikke drejer når du vil (sne og is). Det
kræver så blot et koldblodigt ryk i håndbremsen, så kommer du på kursen.

Baghjulene har udemærket greb, qua den tunge motor, men det kniber altså
lidt for forhjulene nu og da...

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-07 14:21

> [...]
> kræver så blot et koldblodigt ryk i håndbremsen, så kommer du på kursen.
>
> Baghjulene har udemærket greb, qua den tunge motor, men det kniber altså

Var det ikke det man "afhjalp" med fylde nogle havefliser i bagagerummet ?

Min faders først bil var en 1303 årgang 1970. BTW der kan sagtens være en
labrador bag bagsædet, der var vist dejligt lunt Og den blev afløst af
en simca 1100 - men allerede dengang syntes jeg at boblen var mere
charmerende...

Vi blev gift i december 1999, og på den årstid var det ikke lige til at
finde et passende køretøj (som ejeren ville garantere at ville køre ud hvis
der blev snevejr) Så vi endte med at låne/leje en vw cabriolet til kørslen
fra viborg til herning. Bagi havde vi både champagne og tæpper så vi frøs
ikke, men vores chauffør (en af gæsterne) var noget kold da vi nåede til
herning hvor festen blev holdt ...

Jeg har ihvertflald et blødt punkt for de gamle bobler, og kunde godt finde
på at købe en til sommerbrug

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-06-07 13:04

> [...]
>
> Jeg er blevet tilbud en VW 103 fra 69. Den er fuldt restuareret.
>
> Men hvordan med forsikring. Kan man få vetaranforsikring på den, hvis

Ja, hvis du er medlem af en klub + der er et par andre betingelser der
skal være opfyldt.

> Og hvordan er de om vinteren at køre i?

Det er vel et retorisk spørgsmål, da du vel ikke kunne finde på at køre
en fuldt restaureret Vw1303 ud i salt og sjap !

Husk nu du kun må bruge bilen til hobbykørsel, dvs. du må faktisk ikke
tage den på arbejde....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.